10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door Suus »

10.000 euro schade na openhouden metrodeur
Twee jongens van 14 en 16 jaar oud hebben een schadepost van 10.000 euro aan hun broek hangen nadat ze de deur van de Amsterdamse metro dinsdag geforceerd openhielden voor een stel vrienden. Ze deden dat terwijl de metro op het punt stond te vertrekken en de deur al dichtging. Die liep hierdoor flinke schade op en de reizigers moesten het voertuig zelfs verlaten omdat het onverantwoord was verder te reizen, maakte de politie vandaag bekend.
Bron: Volkskrant
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door Etienne »

Toch te gek voor woorden dit :shock: , als de schade dan ook maar verhaald wordt op die ouders :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door Michael 1988 »

Zoiets is ook onverantwoordelijk. Maar wat ik niet snap is waarom dat zoiets €10.000,- moet kosten. Ik dacht meteen van die hebben een aantal banken uit woede of zo naar buiten gegooid, maar zoveel geld voor 2 schuifdeuren :S.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door VIRM »

Inderdaad, waarom zoveel geld? Dit actie is uiteraard niet goed te praten, maar je zou toch verwachten dat deuren van OV-voertuigen tegen dit soort dingen kunnen?
Beul van de blindegeleidelijn
Oud forumgebruiker

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door Oud forumgebruiker »

ga eens na hoeveel een complete metro kost.
als nu beide deuren + motorwerk vervangen moet worden, kan het best wel eens 10.000 euro zijn (met arbeidsloon erbij)...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door Meltrain »

Ik heb ook wel eens de deuren van een Amsterdamse metro opengehouden voor mijn (gehandicapte) vader, maar toen gingen de deuren echt niet kapot. Deze jongens moeten dan wel enorme brute kracht gebruikt hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door Oud forumgebruiker »

heb het tijdens een instructiedag zelf zien gebeuren, dat de leermeesters de deur van lucht open hadden gedaan en bij het sluiten liepen de wieltjes van een van de deuren uit de rails.
en dat was dus niet eens met brute kracht gebeurd, maar toont wel aan, dat het zo kan gebeuren...

op dat punt geldt ook gewoon, dat men nadat het sluitsignaal gegaan is, gewoon bij de deuren weg moet blijven en van de deuren af moet blijven...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door Aking »

Ik ben overigens wel benieuwd of dit alleen de directe schade aan de deur is, of ook bijvoorbeeld de "schade van het uitvallen van het voertuig, de rit, de vertraging enz. enz.
Oud forumgebruiker

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door Oud forumgebruiker »

dat zou er best wel eens bij geteld kunnen worden...
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door huibf »

Michael 1988 schreef:Zoiets is ook onverantwoordelijk. Maar wat ik niet snap is waarom dat zoiets €10.000,- moet kosten. Ik dacht meteen van die hebben een aantal banken uit woede of zo naar buiten gegooid, maar zoveel geld voor 2 schuifdeuren :S.
Ik denk zelfs dat het nog meer gaat kosten.
Sowiso de kosten van de reparatie, maar denk ook aan de vervolgschade van het uitvallen van de ritten, korter materieel en het geklaag van reizigers die hun geld terug willen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door Geert »

^^ Dat laatste is niet aan de orde, je krijgt echt geen geld terug omdat je 5 minuten langer moet wachten op de metro omdat er eentje uitgevallen is. Allicht zal de schade die GVB probeert te verhalen groter zijn dan de materiële schade (er zal wel eens vaker een deur kapot gaan), maar zoals gezegd is er meer schade geleden door extra onderhoudsarbeid, vervallen ritten, eventuele inzet van reservematerieel en -personeel, etc.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 10.000 euro schade na openhouden metrodeur

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zit hier weer vol ongeloof te lezen hoe sommigen van jullie het niet eens is met dit bedrag...
Op een andere forum was het ook weer hetzelfde... :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten