OVer je reiservaringen in november 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Zou je de s4000 's avonds dan niet kunnen knippen in een deel Rotterdam - Amsterdam Centraal en een deel Amsterdam Centraal - Uitgeest?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Nee, want daar is geen ruimte voor. Er is een reden dat die trein over Amsterdam Centraal heen rijdt. In de avonduren staat de s800 ook nog eens ontzettend in de weg op Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Bee schreef:Bij een SLT-6 is de binnenruimte in twee delen gedeeld door de eerste klas, als de spreiding dus slecht is verminderd de sociale veiligheid.

SGM-3 vond men al op het randje op de avonduren op de lijnen naar Weesp.
Is dit een nieuw beleid of speelt het al enige jaren? Want ik heb in het laatste jaartje Nederland toch totaal andere ervaringen opgedaan; ik zat in principe vijf dagen per week (di, wo, do, vr, za) in een van de laatste treinen naar Castricum toe, afhankelijk van hoe laat ik met me werk klaar was vertrok ik met de trein vanuit Amsterdam tussen grofweg 23.50 en 1.10 uur. De ene trein was nog langer dan de ander, regelmatig echt gekkenwerk met als record 12 bakken SGM dienstvaardig (tevens 3 bakken SGM in opzending)... Ik had vaak genoeg niet alleen een coupe voor me zelf, nee een heel treinstel... Sommige ritten werden overigens met VIRM gereden, net zoals bij SGM weleens oplopend tot 12 bakken...
Uitzondering op dit verhaal was de zaterdag, dan waren het hooguit 6 bakken SGM maar soms slechts 3 bakken SGM. Juist op die avond zat de trein stampvol met uitgaanspubliek, rare keuze hoor om op de rustige dagen met gigantische treinen te rijden en op de drukke zaterdag een piepklein treintje in te zetten... Op de door de weekse dagen met de lange treinen, 1 tot 2 conducteurs en op zaterdag met de korte treinen 24 conducteurs! :shock:
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door midnet »

vandaag=wannee, vr=wan suk, 4/11 ben ik hedenochtend aangekomen op de Arcade busstation in ChiangMai/TH (nee, hier geen naam tuam=flood), met een nachtbus 1e klas uit Khorat van Nakornchai Air Tour, lijn 635, 12uur, ~550 km, kostte 560 THB=~14 eur, pakje broodjes, drinken en coupon voor bordje rijst of pakjes drinken onderweg incl. Het was een vrij nieuwe Scania Irizar (maar ik denk copy-copy Irizar). Na het nagevraagd te hebben bij de tourist-police voor de officiele prijs van 20 bt als enige passagier in een rode open pick-up naar centrum stad gereden (stadsbus BKK is free of 7 bt-tot 25-30 km) en het 1e huis dat ik langsliep had leuk kamertje nog vrij-4 eur/nacht.
Lang geleden dat ik hier was-blijf liever in BKK-maar ja, die floods.
Het Arcade wordt uitgebreid met een veel groter nieuw satanee rot tour=busstation tegenover.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Vanochtend ging m'n intercity Rotterdam-Amersfoort (t521) een stuk stapvoets rijden bij Bilthoven en kwam daarna tot stilstand vlak voor station Den Dolder Er waren ''problemen'', maar wat kon de conducteur ons niet vertellen. Enkele minuten later bleek dat er én gladde sporen waren én er één of ander persoon over het spoor liep. We mochten stapvoets verder, en passeerden bij Den Dolder twee intercity's richting Utrecht die ook stapvoets reden. Na het station reden we met een sprintje weer met baanvaksnelheid tot Amersfoort, waar we met een kwartier vertraging aankwamen.

Op ns.nl staat echter nu dat er problemen zijn door een ''gestande trein''. Dus wat er nu echt aan de hand was...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Nee, want daar is geen ruimte voor. Er is een reden dat die trein over Amsterdam Centraal heen rijdt. In de avonduren staat de s800 ook nog eens ontzettend in de weg op Amsterdam Centraal.
Empl. Zaanstraat-Rotterdam en Uitgeest- Empl. Watergraafsmeer moet toch mogelijk zijn?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

@Reiziger Delft: Was een gestrande trein niet vaak een STS? Heel goed mogelijk daar vandaag want ja, het is er echt spekglad. Dat merkte ik wel met de t2818 die bij Den Dolder moest wachten om de s5500 voor te laten, die kwam met de grootste moeite en flink doorslippende wielen uiteindelijk nog net op tijd tot stiltstand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Dan ben ik benieuwd welke trein dat was; mijne dus in elk geval niet. Ik passeerde bij Den Dolder wel dus de t12518 en t518, die beide of stapvoets reden of misschien stilstonden; daar heb ik niet erg op gelet. En vraag is waarom de conducteur het dan over een spoorloper had.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door M57 »

Personen langs de baan kunnen ook heel goed mensen zijn die een gestrande trein komen helpen of onderzoeken. Of het is juist personeel van de gestrande trein. Hoe dan ook moet het overige verkeer dan voorzichtig aan doen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

@Reiziger Delft: Volgens een bericht op Somda bestond de gestrande trein uit ICM, wat werd waargenomen vanuit de t1720. Dan zou het dus logischerwijs de t12518, t518 of t12720 moeten zijn die gestrand is als 't jouw trein niet was :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Geert »

Een gestrande trein kan ook gewoon kaput zijn gegaan.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Dan wordt er meestal gesproken over een ''defecte trein''.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:
Bee schreef:Nee, want daar is geen ruimte voor. Er is een reden dat die trein over Amsterdam Centraal heen rijdt. In de avonduren staat de s800 ook nog eens ontzettend in de weg op Amsterdam Centraal.
Empl. Zaanstraat-Rotterdam en Uitgeest- Empl. Watergraafsmeer moet toch mogelijk zijn?
Dan moet je ze alsnog op hetzelfde perron zetten om de overstap tussen de twee gebroken treindelen mogelijk te maken. Volgens mij kost deze oplossing meer dan dat het oplevert...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:De sprinterseries vanaf Amsterdam Centraal zowel richting Uitgeest als die richting Amersfoort en Almere zijn allemaal behoorlijk gevuld in de avonduren maar de inzet is wel redelijk kort. Mij is ooit verteld door een S&V-team dat dat is vanwege de sociale veiligheid. In de treinen zouden mensen meer op elkaar letten waardoor vandalen en mensen met ongewenst gedrag minder de kans krijgen om toe te slaan. Die drukte in de avonduren is trouwens ook aardig structureel, de sprinter van kwart over tien naar Almere vanuit Amsterdam Centraal is gewoon elke avond van de week tot de rand gevuld :?
Bee schreef:Bij een SLT-6 is de binnenruimte in twee delen gedeeld door de eerste klas, als de spreiding dus slecht is verminderd de sociale veiligheid.

SGM-3 vond men al op het randje op de avonduren op de lijnen naar Weesp.
Het zal best zijn in verband met de Soc. veiligheid maar als je in de planning 's avonds met een mix van SGM, DDAR en SLT rijdt, vindt ik dat niet echt een steekhoudend argument om niet met een SLT VI te rijden. Een SLT VI is een open zee in vergelijking met de schotterigheid van DDAR en zelfs SGM. Een zesje is in de meeste treinen 's avonds een mooi formaat, rij dan alsjeblieft zoveel mogelijk met zesjes en probeer losse SGM-en te voorkomen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Etienne »

Nadat er vanochtend een tram ontspoord was op de Zevensprong, was het vanmiddag een regelrechte ramp met tramverkeer in Den Haag-Zuidwest.

RandstadRail 4 reed niet tussen Monstersestraat en De Uithof, daarvoor reed tram 6 vanaf Leyenburg verder. Tram 2 reed vanaf Monstersestraat via de route van tram 11 en 6 eveneens naar Leyenburg. Echter de bestuurder van een tram 6 die ik had riep bij elke halte op het gezamenlijk traject om dat de RR 4 niet reed, waardoor het dus ongelofelijk proppen werd in de tram :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Mark »

Door een aanrijding bij Holten moest iedereen die vanuit Apeldoorn en verder onderweg was richting Almelo vanmiddag via Zutphen naar Hengelo reizen.

Die route raakte daardoor zwaar overbelast, ik zat in afgeladen volle Lint richting Hengelo, waarbij er een groot aantal mensen in Zutphen moest achterblijven.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door MdJ »

Ja, studiegenootje die in Hengelo de Lint naar Zutphen moest hebben, paste er ook al niet bij. Pas een half uur later -na associaal gedaan te hebben- wel...

Ik stapte om 17.30 station Enschede in de net gearriveerde t7049 die dus de t7062 werd. Omroep"Beperkingen naw aanrijding zijn voorbij" Mooi.
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door webguy »

Vandaag interessant voorval met de 3062... Conducteur was niet helemaal hoorbaar, maar we stonden 10 minuten aan het einde van de dive-under/tunnel in Arnhem. Na een omroep werd er kopgemaakt, en reden we terug richting Nijmegen tot ongeveer de KEMA aansluiting zodat we weer uit de tunnel waren. Vanaf daar reden we weer over de tunnel naar spoor 9. Is spoor 9 vanaf de tunnel niet bereikbaar? Overigens was het V-IRM-IV + V-IRM-IV dus er moesten wel twee Mcn-en geweest zijn gezien de snelle keertijd...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Treinstel m2145 maakt een raar zoemend geluid tijdens stilstand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Aking »

Mag ik, als persoon die geen koffie een thee drinkt even een hele dikke hulde uitdelen aan de mensen in Gd

Afbeelding

Er stonden zowaar gratis blikjes i.v.m. de aanrijding bij Ztmo *O*

De laatste keer dat ik een blikje aangeboden heb gekregen bij een calamiteit ging het nog zo:

Afbeelding
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Gistermiddag zat ik in de s2600 tussen Leiden en Schiphol toen ik werd gecontroleerd dooe de conductrice.
Met mijn rechterhand haalde ik mijn SOV uit m'n broekzak en in mijn linkerhand had ik mijn mobiele telefoon (aangezien ik slechtziend ben, zijn de letters daarvan toch wel tamelijk groot, dus meelezen is mogelijk als je dat zu willen :P). Ik had hem toen op de hoofdpagina van m.vk.nl staan. Na de controle ging ik dus verder kijken en toen ik 2 regels verder naar beneden scrolde stond daar het kopje 'Reizen met de trein: 'Een kwaadaardige, corpulente conductrice''. Nu was de conductrice, die inmiddels al een stukje verderop in het gangpad stond, niet 'kwaadaardig' of 'corpulent' - ze was gewoon normaal goed met haar werk bezig - maar stiekem was de timing toch eigenlijk best grappig. :mrgreen:
Overigens is dat artikeltje een stuk uit 'Onze excuses voor het ongemak', van een Volkskrant redacteur, waarvan er stukje op de website worden gepubliceerd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Aan het begin van de middag stapte ik in Amersfoort in de t1641 richting Apeldoorn, die bestond uit twee stellen ICM. Tot zover niks bijzonders, maar bij binnenkomst viel het nogal op dat in het voorste van de twee stellen helemaal niemand zat. Terwijl het toch al de vierde stop is in Amersfoort...

En owja... tijdens drie busritjes in Apeldoorn bijna twee auto's die aan de zijkant de bus binnen kwamen rijden en ook nog op een paar millimeter na een fietser onder de bus. Ik hoop maar dat het toeval was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Milco »

Vanmiddag moest ik met de trein vanaf Almere Centrum naar Amsterdam RAI. Ik moest met de 4300. De 4600 rijdt, door werkzaamheden tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort, naar Weesp en daar verder als IC naar Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol; deze trein stopte niet op Diemen Zuid en Amsterdam RAI.
Toen kwam er een NS-medewerker om te vragen waar iedereen heen moest, en ik zei Amsterdam RAI. En hij verwees me naar de 4600. Maar ik zei dat die na Weesp als IC naar Schiphol reed. Hij zei dat 'ie wel op Amsterdam RAI stopte, en ik zei weer nee. Kortom: hele discussie. Uiteindelijk gaf 'ie me een hand en zei: "We zullen zien wie er gelijk heeft, maar ik ben benieuwd."
Maar er hingen ook tijdelijke, blauwe vertrekstaten op Almere Centrum, en wat staat daarop?: Sprinter naar Weesp - Duivendrecht - Amsterdam Zuid - Schiphol. Stopt niet op Diemen Zuid en Amsterdam RAI.
En 's avonds moest ik terug, en inderdaad, wat zag ik op Amsterdam RAI? De IC/sprinter 4600 die RAI dus gewoon voorbij reed... Dus ik had gewoon gelijk... :lol:

En ik was overigens de enige die wachtte op de 4300, andere mensen naar Diemen Zuid en Amsterdam RAI gingen op zijn advies de 4600 in.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Vanavond reden er vanaf 22 uur bussen i.pv. treinen tussen Mersch en Ettelbruck wegens werkzaamheden aan het spoor, door het overstappen en de iets langere route over de weg loop je een kleine vertraging op, maar groot genoeg om de laatste bus naar Beaufort te missen waar de man die voor me in de bus zat heen moest. De conducteurs in de bus gingen druk bellen met Ettelbruck om die laatste rit nog even vast te houden en anders zouden ze wel ander vervoer regelen, klonk alsof het helemaal goed ging komen maar toen we in Ettelbruck aankwamen was daar weinig van te merken; de bus was al weg en conducteurs maakten zich ook gelijk uit de voeten. :?

Ik had eerst nog de gedachte; laat ik die man maar even thuisbrengen want had de auto bij het station staan en Reisdorf is toch dezelfde kant op als Beaufort, juist toen ik het wilde aanbieden zag ik pas goed met wat voor heerschap we te maken hadden; een agressieve dronkenlap... Daar had ik dus echt geen zin in, dat soort figuren heb ik het hele jaar door al aan de bar...
Toen ik richting de auto liep zag ik hem in een bus stappen die alleen de eerste paar kilometer dezelfde richting als Beaufort uit gaat, precies op het punt waar die afbuigt zag ik hem even later aan de rand van een weiland in het pikkedonker staan liften.

Waarom heeft ie nou niet gewoon een taxi genomen, naast het station is een taxistandplaats. Ja beetje duur natuurlijk maar dan kom je tenminste thuis.

Onderweg met die pendelbus hadden we trouwens nog bijna een aanrijding met een op het midden van de weg rijdende auto, de buschauffeur stuurde op het allerlaatste moment met hoge snelheid de stoep op om een aanrijding te voorkomen, viel me mee dat de band niet lek raakte.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door visgraat »

Er werd gecontroleerd in de trein. Een passagier vroeg: Hoe laat komen wij aan op Amsterdam Zuid. De conducteur zei: Dat ga ik nu niet uitzoeken, want ik ben aan het controleren :? .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten