OVer Missers in de Reisinformatie #17

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

webguy schreef:Ik vermoed dat het twee databases zijn die maar eens in de 24 uur worden uitgewisseld.
Lijkt mij dan niet handig als je je aameldt vlak voor een sms-alert en de databases hebben nog geen gegevens uitgewisseld. Dan loop je je sms dus mis als het tegenzit. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Geert »

Vandaar ook de 24 uur verwerkingstijd waarvoor NS je waarschuwt.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daelea »

Utrecht Centraal-Amsterdam C/Schiphol
Donderdag 3 November 09:43

Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Breukelen rijden geen treinen door een versperring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Schiphol en Utrecht Centraal reizen via Amsterdam C.
Het kan aan mij liggen, maar zoals de versperring aangegeven wordt: Ut - Bkl, zouden zowel tussen Ut en Shl als tussen Ut en Asd geen treinen kunnen rijden...

Het blijkt dat alleen de s3000 en de s3100 opgeheven zijn na Utrecht, de s800 en de s3500 rijden nog wel : ook een rare keuze: geen rechtstreekse treinen Ed - Klp - Db - verder dan Ut
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Reiziger Delft »

Ik gok dat de s800 en s3500 omgeleid worden via Hilversum.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Klopt. Als er een versperring is tusen Amsterdam en Utrecht, dan wordt er wel eens wat omgeleid via Hilversum. Dat was eerder deze week ook al zo bij de bommelding op Amsterdam Amstel.

Gisteren pakte ik om 11:30 de s4000 vanuit Zaandam richting Amsterdam. Toen hij net binnenreed, werd er omgeroepen dat de s3000 van 11:34 niet reed en dat de eerstvolgende trein naar Amsterdam de Sprinter van 11:44 was. Kunnen omroepsters echt niet op hun schermpje zien wat er allemaal op het station staat? Had ze even meteen iedereen de s4000 in kunnen jagen van 4 minuten eerder...
In Sloterdijk aangekomen was Tuffy druk bezig om de s3000 te verplaatsen naar spoor 7/8 met daarbij behorende vertraging (sja, de omroepster in Zaandam had niet aangegeven dat je in Sloterdijk gewoon in de s3000 kon overstappen...), wat dus duidde op een omleiding via Haarlem en een probleem op de Zaanlijn. Pas 10 minuten later kwam de stationsomroepster met de mededeling dat er een defecte trein bij Wormerveer stond en kondigde aan wat er allemaal wel en niet reed.
Lijkt mij dat als er iets defect staat bij Wormerveer, op het station zelf, de IC's gewoon de buitenste goederensporen nemen?
Iemand enig idee of er weer een SLT defect is gegaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Kennelijk waait het draadloze signaal voor de aansturing van de TBPs ook weleens zo'n ding voorbij... na vertrek van de t2859 van spoor 11 te Utrecht Centraal sprongen alle TBPs op de t1759, behalve het exemplaar nabij de middentunnel. Die sprong juist op blanco. Enige tijd later ging deze overigens alsnog de 1759 aankondigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Kom net bij toeval deze tegen op de Connexxion-site...
Lijn 74 routewijziging
Toelichting Wegens werkzaamheden rijdt lijn 74 tijdelijk een andere route.
Periode 07-11-2011 t/m 14-11-2011
Dagen ma | di | wo | do | vr | za | zo |
Richting
Aard Omleiding
Oorzaak werkzaamheden
Gevolg vervallen halte(s)
Betreft halte(s)

<knip>
Vervallen: Zeist, Pr. Margrietlaan 235

Vervangend: Mijdrecht, Prinses Margrietlaan
Da's nogal een omleiding, via Mijdrecht i.p.v. Zeist rijden :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Vinny »

Het zou natuurlijk theoretisch gezien mogelijk kunnen zijn in het oude tijdperk toen de 140 nog naar Utrecht reed en om onnavolgbare reden materieeltechnisch aan de bus naar Zeist zou worden gekoppeld, maar als vervangende halte is het wel erg ver lopen... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Vandaag op de perronverwijzers te Amersfoort...
xx.x6 Sprinter
Amsterdam Centraal
Stopt niet in Diemen Zuid
Zou ook wel knap zijn als de Sprinter Amersfoort - Amsterdam wel in Diemen Zuid stopt... dat de s5800 door werkzaamheden vandaag naar Duivendrecht rijdt mogen de reizigers er zelf bij bedenken (al wordt het wel omgeroepen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Gekko123 »

Vandaag enkele missers gezien. Zoals Daniel al poste wordt de s5800 verkeerd aangegeven in Amersfoort.

Later vandaag zat ik in een bus van QBuzz, concessie-gebied Groningen/Drenthe, waarbij de binnendisplays de haltes niet aangaven. Alleen de eindbestemming en het lijnnummer werd getoond.

Verder was het overduidelijk dat de conducteur van t144 een Nederlander was, want de omroepen in het Duits (en in mindere mate Engels) klonken nogal Nederlands... Voorbeeldje bij het naderen van Hilversum:
Fahrgäste nach Amsterdam Centraal bitten wir in diesem zug sitzen bleiben bis Duivendrecht
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door reisthijs »

Dat nu de s5800 naar Schothorst rijdt in plaats van de s1500 geeft ook weer zo'n raar resultaat op de vertrektijdenschermen in Amersfoort.
Dan staat er dus onder elkaar dat er om :04 een extra trein naar Schothorst vertrekt en dat de trein van :04 naar Schothorst niet rijdt...

Een trein die vanuit Amersfoort niet verder rijdt dan Duivendrecht vind ik ook wel erg bijzonder, waar laten ze die trein nu keren?

En verder niet direct een misser, maar wel een beetje overdreven hoe nu in Utrecht de nachttreinen op de TPB's worden aangegeven:
08.30 CityNightLine
Amsterdam Centraal
Niet instappen
Trein met toeslag
Reserveren verplicht
Speciaal kaartje
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Tja, de s5800 zal wel gewoon op het kopspoortje van Amsterdam Zuid keren. Dat gebeurde in ieder geval een vorige keer met werkzaamheden tussen Weesp en Amsterdam waarbij destijds onderweg ook alleen op Duivendrecht gestopt werd. Geen idee waarom Amsterdam Zuid vandaag dan geen reizigersstop was, de omgeleide s4600 rijdt immers op het andere kwartier en zit dus niet in de weg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Suus »

Op de Zuidas zit elke trein altijd in de weg :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Ja okee, maar bij de vorige werkzaamheden paste de 695800 Amersfoort - Amsterdam Zuid ook gewoon vlak voor de s4300 uit. Dan zou 'ie er nu ook tussendoor moeten kunnen (vooral gezien 'ie op Duivendrecht toch al niet kan keren)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Suus »

Wat ik mij van de vorige keer herinner is dat de s5800 tot Diemen Zuid een minuut voor het pad van de s4300 rijdt en daarna er steeds iets meer voor komt te liggen. De s4300 is twee minuten later ingelegd dan gebruikelijk en jaagt de s5800 op en moet dus heel erg doorrijden. De s4600 rijdt in het pad van de s3700 achter/voor de s5700 als ik mij niet vergis en kan dus heerlijk relaxed rondrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Meltrain »

Wat Daniel (denk ik) bedoelt is dat de s5800 toch al tot Asdz moet rijden om te keren, dus dat hij daar net zo makkelijk kan stoppen om reizigers mee te nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Dat bedoel ik inderdaad. Al volstaat het voor het bieden van de voornaamste verbinding natuurlijk ook al om tot Duivendrecht te rijden.
De s4300 leek de laatste keer niet echt later ingelegd. Althans, toen was ik aan het omreizen i.v.m. andere werkzaamheden en werd het toch wel wat doorlopen om in Weesp de overstap te kunnen maken, waarna vrij kort achter de 695800 aan vertrokken werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Het GVB was weer heerlijk communicatief gisteravond.
Vanuit de Wibautstraat had ik de laatste metro richting Centraal van 00:40. Op het station is heel erg handig een ingang afgesloten, dus dat betekent omlopen.
Op het perron waren de digitale aanwijzers gewoon uit. Ook het stemmetje dat aangeeft waar de metro naartoe gaat was kennelijk al gaan slapen. Eerst kwam er dus een metro de andere kant op, en even later kwam er een metro richting Centraal. De enige keer dat de halte-afroep wakker werd, was bij Centraal. Daarna ging de bestuurder ook ging de bestuurder (in een zwaar accent) precies hetzelfde omroepen, met de mededeling dat deze trein buiten dienst zou gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk dat de PIDs niet uit waren maar gewoon defect (of in ieder geval het systeem erachter). Komt de laatste tijd weer vaak voor dat ze op een aantal stations blanco zijn of streepjes tonen. De bestemmingsafroep zit trouwens gekoppeld aan de bestemming wat de PID aangeeft. Doet deze het niet, dan ook geen bestemmingsafroep..

De laatste tijd moet je blij wezen als je een metro hebt met een goed verstaanbare afroep die ook nog synchroon loopt.
Probleem is dat bij de metro deze door de bestuurder moet worden ingeschakeld en ook nog met wielomwentelingen werkt.

Als ik jou was, gewoon stations tellen dus en niet op die afroepen in de metro letten. :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Ardan »

Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat de Nieuwmarkt als 'Centraal Station' werd afgeroepen. En alle toeristen meteen uitstappen, zien het naambordje, en proberen nét te laat weer in te stappen xD
Vooral het BN-materieel heeft er een handje van om bij Weesperplein uit de maat te gaan, hoor je vlak voor stilstand daar al Waterlooplein. Of soms hebben bestuurders een verkeerd ritnummer ingetikt waardoor de afroep andersom gaat :P
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door STF »

Nou ja, dan is elk geval het station op het midden van de lijn goed (mits het een on-even aantal is)! :wink:

Lijn 51: Kronenburg
Lijn 54: v.d. Madeweg
Lijn 50 en 53 werkt dat niet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Ik denk dat de PIDs niet uit waren maar gewoon defect (of in ieder geval het systeem erachter). Komt de laatste tijd weer vaak voor dat ze op een aantal stations blanco zijn of streepjes tonen. De bestemmingsafroep zit trouwens gekoppeld aan de bestemming wat de PID aangeeft. Doet deze het niet, dan ook geen bestemmingsafroep..

De laatste tijd moet je blij wezen als je een metro hebt met een goed verstaanbare afroep die ook nog synchroon loopt.
Probleem is dat bij de metro deze door de bestuurder moet worden ingeschakeld en ook nog met wielomwentelingen werkt.

Als ik jou was, gewoon stations tellen dus en niet op die afroepen in de metro letten. :wink:
Ah, dankje. :) Wel jammer, want waar de afroep in de trams en bussen dus ontzettend betrouwbaar zijn naar mijn ervaring, is dat dus bij de metro een heel ander verhaal. :)
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Doen de NS aan een nieuwe marketing-strategie?

Ik zie kort na elkaar op Facebook reclame voor topmanager worden bij de NS. Daarnaast adverteert NS HalloSnelheid ook voor de Fyra.
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:Ah, dankje. :) Wel jammer, want waar de afroep in de trams en bussen dus ontzettend betrouwbaar zijn naar mijn ervaring, is dat dus bij de metro een heel ander verhaal. :)
Klopt. Simpelweg omdat bij de tram (en bus) de bestuurder niks met de afroep kan doen.
Bij het in dienst nemen van de wagen wordt de lijn, dienstwagen, categorie (onder normale omstandigheden een "1") en de richting ingevoerd. Als het voertuig op zijn eigen route beland begint de automatische afroep automatisch haltes om te roepen (d.m.v. wielomwentelingen gecombineerd met GPS). Ook de bestemming veranderd automatisch bij de eindpunten en de bestuurder kan de afwijking in tijd met de dienstregeling (vertraging) zien.
Enige keren waar dat switchen van bestemming wil haperen is met de Combino's op lijn 5.
De bestuurder/buschauffeur kan de halteafroep niet uitschakelen. Enige wat zou kunnen is wegdrukken.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Reiziger Delft »

Mooie omroep vanmiddag op Amersfoort: Dames & Heren, de intercity van 15:54 naar Utrecht, Rotterdam en Den Haag zal vandaag wegens een te grote vertraging helaas niet rijden. Om 15:54 zal een extra intercity rijden naar Utrecht, Rotterdan en Den Haag. :') Dit werd zelfs drie keer zo omgeroepen.

Het was ook een ''extra'' trein, aangezien de 2 stelletjes ICM (normaal 4) vanuit de westzijde het station in werden gerangeerd. Toch denk ik dat zo'n omroepbericht alleen maar verwarring zaait. Wel goed geregeld overigens door een nieuwe trein in te leggen. :pos:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten