Daniel on tour #65: Herfst in Apeldoorn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #65: Herfst in Apeldoorn

Bericht door Daniel »

Het lekkere weertje van vandaag en de herfstkleuren op hun hoogtepunt maakten het me makkelijk deze zaterdag... dat werd natuurlijk herfstplaatjes maken. De keuze viel op Apeldoorn en zodoende ging het met de t1641 die met een compleet leeg voorste stel in Amersfoort aankwam die kant op.
Simpelweg de busroute een beetje volgen tot ik een mooi plekje tegenkom werkt over het algemeen erg goed, dus die tacktiek werd het vandaag ook. Zo kwam ik aan het Kanaal Noord terecht...
Afbeelding

Lijn 8 en 9 maken vervolgens een slinger richting de Sluisoordlaan...
Afbeelding

Op het rondje Anklaar trof ik vervolgens nog iets niet-groens: de 5109 als lijn 9 op de Ereprijs...
Afbeelding

Al was dat niet het enige blauw op de stadsdienst. Groene Optares heb ik in het geheel niet op de dienst gezien, in plaats daarvan trof ik o.a. deze 10-meter Ambassador op lijn 17...
Afbeelding

Een kwestie van snel zijn was het voor de volgende foto, maar de gok die ik waagde bleek te werken. Een fraai plaatje en vervolgens ook nog diezelfde bus gehaald om weer richting station te reizen...
Afbeelding

Werd een redelijk enerverend ritje met een auto waarvan de bestuurder kennelijk niet opviel dat er een groot twaalf meter lang groen ding naast 'm stond toen deze achteruit wilde opschuiven naar het juiste voorsorteervak. Een botsing werd echter met flink getoeter nog voorkomen. En kort voor het station nog een noodstop waardoor echt op een heel dun haartje na voorkomen werd dat er een fietser onder de bus lag.
Vervolgens nog een klein ritje gemaakt en in het laatste zonlicht dat tussen de bebouwing door kwam deze lijn 1 vastgelegd op het Schoutenveld...
Afbeelding

Weer terug op het station kwam ik nog een baby-Ambassador op de stadsdienst tegen...
Afbeelding

En terwijl de zon langzaam achter de horizon verdween ging het in de avondschemering per t2858 weer terug naar Amersfoort. Met een heuse privé-bovenverdieping in de IRM-VI die die trein reed trouwens :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Daniel on tour #65: Herfst in Apeldoorn

Bericht door MdJ »

Daniel schreef: Al was dat niet het enige blauw op de stadsdienst. Groene Optares heb ik in het geheel niet op de dienst gezien, in plaats daarvan trof ik o.a. deze 10-meter Ambassador op lijn 17...
Op zaterdag rijden lijn 10 (ritten Station-Kerschoten) en 17 met amba's en zijn op het station aan elkaar gekoppeld (omlopen 124/125). Doordeweeks rijden ze niet gekoppeld en rijden ze beiden met optares.

Op zaterdag/zondag rijden de Apeldoornse Optares slechts 2 omlopen op lijn 400. De rest zou stil moeten staan... :wink:

Verder: leuke plaatjes :D Komt allemaal heel bekend voor :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #65: Herfst in Apeldoorn

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's, vooral die op één na laatste (bus 5022 in de bocht) vind ik mooi.
Maar zie ik nu goed dat de stads-Ambassadors andere (lees: beter leesbaardere) displays hebben dan de streek-Ambassadors?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Daniel on tour #65: Herfst in Apeldoorn

Bericht door Xanland »

Mooi reportage in mijn stad - weer is van een andere kant :P, je was niet ver van mijn huis. Had je evt nog een kopje koffie kunnen halen!

@Meltrain: Alleen de oude streek-amba's hebben een slechtere, oudere display. Daarnaast kunnen die van de 530x-serie tweeregelig ipv alternerend filmen. De nieuwe streek-amba's daarentegen zijn ook goed leesbaar imo! ;)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #65: Herfst in Apeldoorn

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:Op zaterdag rijden lijn 10 (ritten Station-Kerschoten) en 17 met amba's en zijn op het station aan elkaar gekoppeld (omlopen 124/125). Doordeweeks rijden ze niet gekoppeld en rijden ze beiden met optares.
De bedoeling daarvan is neem ik aan het bieden van meer capaciteit, waarbij er dan geen 10-meter Amba moet rijden maar eentje van 12-meter?
Heb in ieder geval op 't station wel een groene Amba op 10 gespot vlak voor ik weer in de trein stapte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Daniel on tour #65: Herfst in Apeldoorn

Bericht door MdJ »

Als het goed is, zouden alle 24 groene amba´s op de stadsdienst moeten rijden. Maar omdat dat zo goed als onmogelijk is (vast wel eentje met schade) kan er alleen nog maar een blauwe op de stadsdienst rijden.

En omdat er sowieso 2 10-meter's in de garage stil staan (van de doordeweekse lijn 11), zullen ze die wel gepakt hebben.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten