Klaasje schreef:De Zilvermeeuwen halen toch ook maar nauwelijks de dienstregeling op de 50?
Ik zit er regelmatig in zo'n zeecontainer hoor op de M50.
Bee schreef:De Zilvermeeuw 2.0 komt er binnenkort aan en doet allemaal mooie stations aan zoals Bijlmer ArenA, Ganzenhoef en Kraaiennest :pos:
Die hadden eind 2008 al moeten rijden, dat was destijds de belofte...
Voor mij is de Amsterdamse metro dit:
- Geen consistente huisstijl zowel binnen als buiten (met name de borden binnen en buiten de staitons)
- Zwaar verouderd materieel (zeecontainers op wieltjes veelal zonder verwarming)
- Storingsgevoelig materieel/te lage capaciteit (metro 50 en 51)
- Slechte reizigers voorzieningen (in 9/10 treinstellen doet het omroepsysteem het matig tot niet)
- Tot mijn grote verbazing geen lichtkranten zoals we die gewend zijn in alle trams en bussen. Zelfs alle blokkendozen uit de jaren 70-80 (tram) zijn uitgerust met digitale reizigersinformatie waarom de metro's niet??
- Verouderde stations (Oostlijn, de hele teringzooi is al drie of vier keer dichtgegooid in de zomer maar qua uiterlijk is er amper wat veranderd)
- Mijns inziens te lage frequentie (M50)
Het is eigenlijk ongelofelijk hoe verschrikkelijk slecht het metrosysteem is in Amsterdam. Ik snap niet hoe het mogelijk is dat alles door de jaren heen gemoderniseerd is op de metro na. Simpel gezegd: Een metrolijn wordt neergelegd en vervolgens wordt er in feite nooit meer wat aan gedaan. Ieder jaar als de Oostlijn weer maanden dicht is hoop ik weer dat de stations in een mooi modern jasje worden gestoken, maar nee... De gerenoveerde bovengrondse stations van de Oostlijn zoals Spaklerweg, Van der Madeweg, Strandvliet, Holendrecht etc. zijn een gigantische domper.
Elke keer als ik uit Rotterdam kom en in Amsterdam weer de metro in moet sterf ik een beetje van binnen...