Veluwe Tour 400

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Veluwe Tour 400

Bericht door Xanland »

Dag mede-OVinNLers,

Ik heb geen idee of zoiets vaker wordt gedaan, maar ik dacht - waarom niet.
Zoals de meesten wel weten rijdt Syntus op dit moment lijn 400 tussen Arnhem Openl. Museum en Zwolle Busstat./NS (Let op: Tijdelijk nu via Otterlo). Dit is een 4 uur durende tour door verschillende leuke toeristische plekken op de Veluwe via Apeldoorn & Harderwijk. Nu was ik zelf van plan om aanstaande zondag of de week daarna de hele tour uit te gaan zitten, dus één kant op, omdat het weer eens wat anders is. Daarbij zie je ook weer heel wat en is het weer eens wat anders in het weekend.

Uiteraard wil ik niet alleen gaan, maar zou het mij misschien leuk lijken om met 1 of meerdere andere personen te gaan die het ook leuk vinden. Mijn planning was dus ook om aanstaande zondag, 13 november 2011, lijn 400 helemaal uit te zitten van Ah (tijdelijk Otterlo) tot Zl (of andersom). Nu voelen hem denk ik jullie al komen, aangezien het niet erg gezellig zou zijn om alleen te gaan, de volgende vraag:

Wie heeft er zin om die dag, zondag 13 nov, met mij mee willen gaan om de hele rit (enkeltje) uit te zitten!?
De kosten zullen voor jezelf zijn, maar je kan voor 12 euro op de hele concessie Veluwe rijden of, als je gunstig woont, voor 8 euro puur een enkeltje!

Mensen die meewillen:
  • rovin1995
  • Gekko123
  • Xanland
Vanaf Zwolle (12:10) naar Arnhem (Otterlo) scheelt in de reistijd voor de meesten, andersom kan uiteraard ook! Geef aub je voorkeur aan.

Groet,
Xander.

(P.S.: Ik heb geen idee of zoiets toegestaan is om te posten, maar dat zie ik dan zelf wel!)
Laatst gewijzigd door Xanland op wo 09 nov 2011, 22:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Meltrain »

Klinkt op zich als een leuke uitdaging, maar ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten. :P
Xanland schreef: lijn 400 helemaal uit te zitten van O tot Z (of andersom).
Het is toch van A tot Z? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Xanland »

Hehe, de prijs is niet al te gek naar mijn mening. Dat moet ik dan wel weer zeggen.

Het is inderdaad van A(rnhem) tot Z, maar op dit moment zijn er werkzaamheden tussen Arnhem en Otterlo. Zodoende rijdt lijn 400 tijdelijk, zoals in mijn eerste bericht ook genoemd, vanaf Otterlo.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Fles »

:o 4 uur in een bus, nee dank je :lol:

In 4 uur ben ik in Berlijn zowat :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door find_your_spot »

Als ik niet hoef te werken zou ik best graag mee willen. Alleen mijn grootste angst met dit soort dingen is dat de meeste hobbyisten graag op een onchristelijk vroeg tijdstip 's ochtends al willen beginnen.

Hoe zie jij dat?
For Your Railroad Adventures
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Xanland »

Zelf ben ik ook niet zo van het vroege en stel ik voor om ongeveer de rit van 12 uur te nemen vanuit Otterlo ri Zwolle. Arnhem doet hij niet aan wegens werkzaamheden helaas, maargoed. In ieder geval kom je in Zwolle dan aan rond de klok van kwart voor 4. Onderweg kan er uiteraard gepauzeerd worden, maar dat zal dan wel een uur in beslag nemen!

Voor mij is dit ongeveer een uurtje reizen van Apeldoorn naar Otterlo. Als ik jouw berichten zo lees kom jij uit Amsterdam (sorry als ik fout zit), dan is het voor jou, nagenoeg, iets langer! Jij zal dan 1.5 uur moeten reizen, dus 10 uur je bed uit. :P Ik ook wel denk ik.

Met de 108 vanaf Ed kom je er perfect aangezien de 105, beide 108's en 400 aardig op elkaar aansluiten bij Otterlo, Rotonde.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door rovin1995 »

ik zou wel interesse hebben om die zondag mee te gaan. ( als de plannen nog doorgaan )
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Gekko123 »

Ik heb hem al een keer vrijwel volledig uitgezeten, maar het lijkt me leuk om het een keer over te doen. Wat mij betreft is Zwolle als beginpunt handiger, maar vind het ook niet erg om naar Otterlo te gaan. Voor mij zijn de kosten geen punt, zit met mijn weekend-OV. Maar dan nog vind ik de kosten best wel meevallen.

Trouwens, ik denk dat de chauffeurs raar opkijken als we ineens met een groepje van 4 á 5 man in willen stappen (bezetting van 6 man is veel voor deze lijn).
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Xanland »

Ah, daarom is het ook wel leuk. Gewoon de lijn ineens druk maken. :P

In ieder geval, vertrek vanaf Zwolle kan ook. Voor de meesten is dat, zo te zien, ook voordeliger qua reistijd. In ieder geval bij jou en fys (scheelt tot half uur, maar van station tot station gerekend), bij mij duurt het 20 minuten langer, maar dat is vanaf mijn huis. Zoveel erg heb ik daar ook weer niet in! :)

Ik zal eind deze week dan kijken wie er mee gaat en naar diegenen een PM sturen zodat die ook up to date zijn. Hebben sommige mensen nog evt de wens om een uurtje op een busstation te blijven hanger voor eten ofzo...?

Edit: Lijstje + reistijdinfo aan openingspost toegevoegd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door BR628 »

Fles schreef::o 4 uur in een bus, nee dank je :lol:

In 4 uur ben ik in Berlijn zowat :D
5. Maar idd :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door find_your_spot »

Voor a.s. zondag ben ik toch ingepland om te moeten werken, dus helaas kan ik niet mee.
For Your Railroad Adventures
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door rovin1995 »

Ik kan deze zondag waarschijnlijk niet aangezien ik mee moet lopen in de sinterklaas optocht als.... 8-) :wink:
Is het mischien een idee om het volgende week zaterdag of zondag te doen? Dan kunnen er mischien wel meer mensen.
Ik hoor het wel. Vind dit trouwens een leuk initiatief. Mischien kunnen er vaker van dit soort reisjes gepland worden?
Hoor wel of het volgende week wordt of niet.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Xanland »

Ok, bij deze zal ik hem inderdaad gaan verplaatsen naar volgende week!

Op dit moment is namelijk alleen nog Gekko123 de enige die meewil, en de rest kan dus helaas niet. Daarom de beslissing om hem naar volgende week te verplaatsen.

Fijne Sinterklaasoptocht(en) voor zover, alvast. ;)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Xanland »

Even weer een update. 2 mensen kwamen al naar mij toe dat ze a.s. zondag niet konden. Daar heb ik geen probleem mee, maar ik zou graag willen weten of ze zaterdag ook kunnen/goed vinden!?

Met z'n 3en (incl ikzelf) is een aardig aantal om op stap mee te gaan al zeg ik het zelf. Dus als er nog 2 toezeggen voor het zaterdag gaat het iig gezellig door! ;)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Gekko123 »

Kijk eens aan, ik wou zelf net gaan plaatsen dat ik zondag niet kan omdat ik moet werken. Als het nu zaterdag wordt, dan kan ik wel. Tenzij mijn studie ineens heel veel tijd gaat opeisen ben ik er zaterdag.
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door stephen »

TIP koop met 2 personen een Syntus Superticket van € 12,00
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door Xanland »

Bedankt inderdaad voor de tip stephen! Ik begin morgenochtend toch al in de Veluwe-concessie dus ik koop hem dan meteen al. :) Scheelt weer iets kopen in Zwolle. Rijd jij btw de rit om 12:10 ri Arnhem/Otterlo, of heb je vrij? :D

Voor de mensen die tot nu toe mee gaan:
Aan de 3 personen zijn inmiddels berichten gestuurd over tijdstip en herkenning en waar we gaan staan! Voor diegenen die nu nog meewillen het volgende:
12 uur op Zwolle station ONDER het bordje van de 400!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door stephen »

Xanland schreef:Rijd jij btw de rit om 12:10 ri Arnhem/Otterlo, of heb je vrij?
Ik werk morgen wel, maar heb geen 400.
Zondag heb ik wel 400, 10:10 vertrek Zwolle naar Harderwijk.

Als het goed is heb je op de heenweg 3 chauffeurs.
1. Zwolle-Harderwijk
2. Harderwijk-Apeldoorn
3. Apeldoorn-Otterlo (of Arnhem als de omleiding er niet meer is)
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Veluwe Tour 400

Bericht door robinzes »

12:10 wordt door apeldoornse chauffeur gereden. zag laatst te minste apeldoornse chauffeur. Die rijd dan tot apeldoorn waar er een andere apeldoorner opkomt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten