Het grote computertopic! #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Daantje »

Thanx allebei :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door ODRAIL »

Bij xs4all is het ook simpel te vinden en in te stellen, ik heb het afgelopen week nog gedaan op een computer van mij.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 07 nov 2011, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Daniel »

Wijzig ik m'n password op 't werk, krijg ik i.p.v. de gebruikelijke mail dat de wijziging succesvol was een bericht met daarin o.a. dit...
This is to inform you that the password reset attempted for Bleumink,Daniel on Mon Nov 07 02:48:46 2011 was unsuccessful on the following systems:


In most instances, the failure of password resets is caused by non-compliance with the password rules.
Juist ja, nergens mislukt dus is 'ie gewoon gelukt :P Kan ook gewoon overal in dus tja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Fles »

Mensen die aan iemand een offerte vragen, en die dan aan mij advies daarover vragen, en dan mijn reactie 1 op 1 doorpassen naar de originele aanbieder :X en het raar vinden als die boos wordt :')
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Klaasje »

Jou kennende is het antwoord steengoed maar niet geschikt om ongefilterd door te sturen. :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:Jou kennende is het antwoord steengoed maar niet geschikt om ongefilterd door te sturen. :)
En dat is dus net WEL wat pa gedaan heeft :') ongefilterd doorsturen.

En zijn IT-dude zegt nu dus "Gast, zoek het uit :x "

En wie heeft het gedaan? Moi :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Wubbo »

Dat klinkt als een collega van me die een opzet voor zijn baas heeft gemaakt voor een of ander memo. Daar stond dus letterlijk in:

Aan: .........
Onderwerp: bladiebla


En die baas neemt dat letterlijk over en stuurt dat memo zo door naar zijn baas. Professioneel hoor ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Fles »

Ja gotjeezus. MIJN PA vraagt een offerte voor een nieuwe PC aan zijn altijd-al-IT-dude. Krijgt een veel te dure offerte. Vraagt aan mij advies. Wat wil je dan dat ik zeg? Een volledig politiek correct besmuikt omfloerst verhaal over beperkte financiële reikwijdte van de betreffende organisatie ten aanzien van het lopende boekjaar? VAN MIJ?

YOU create misery.
Have your cake, and eat it.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

De ING heeft een smartphone app uitgebracht voor Android en Apple. Ik ga hem echter niet gebruiken omdat ik er huiverig voor ben dat mensen mijn smartphone stelen en dan op de een of andere manier mijn bankrekening gaan plunderen. Dat is overigens ook de reden dat ik negatief sta tegenover betalen met de telefoon wat in de toekomst heel erg groot zou moeten worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Ik heb 'm gedownload. Qua veiligheid moet je alsnog voor elke transactie een vijfcijferig pincode invoeren, naast dat je twee verschillende stappen moet doorlopen om de app goed te keuren. Je kan het ook combineren met Prey om remote kill te doen, net als de iPhone.

Missen nog veel dingen echter: hij herinnert geen rekeningnummers, en hij doet niks met spaarrekeningen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Geert »

Bee schreef:De ING heeft een smartphone app uitgebracht voor Android en Apple. Ik ga hem echter niet gebruiken omdat ik er huiverig voor ben dat mensen mijn smartphone stelen en dan op de een of andere manier mijn bankrekening gaan plunderen. Dat is overigens ook de reden dat ik negatief sta tegenover betalen met de telefoon wat in de toekomst heel erg groot zou moeten worden.
Misschien dat de risico's voor mobiel betalen beperkt zouden zijn als er een relatief laag maximumbedrag op mobiele betalingen/overboekingen zou staan. Over het algemeen zijn het denk ik de kleine verrekeningen die je mobiel zou willen betalen, geen grote bedragen...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Justin »

Ik gebruik nu bijna een jaar de rabo mobiel app. Werkt prima -- alleen voor rekeningen die NIET in mijn adressenboek staan moet ik per se weer mijn reader gebruiken, anders volstaat het rekeningnummer met naam en omschrijving. De rekeningnummers kan je zelf niet opzoeken overigens. Ergens maar goed ook, want stel dat een naaste kwaadwillende je telefoon gebruikt, dan kan tie zo een overboeking maken.

Overigens gebruik ik het alleen voor vlugge overboekingen naar familieleden bij splitkosten bijvoorbeeld.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Thom91 »

Aha! dat verklaart dus dat ik soms een reader nodig heb en soms niet! ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Misschien dat de risico's voor mobiel betalen beperkt zouden zijn als er een relatief laag maximumbedrag op mobiele betalingen/overboekingen zou staan.
Kan je dat bij de ING-app niet instellen dan? Bij de ABN Amro-app zit er wel een maximum in wat je zelf in kunt stellen. Om dat te doen heb je overigens altijd de e-dentifier nodig, net als voor overboekingen naar onbekende rekeningen.
Voor de rest volstaat het gebruik van de vijfcijferige pincode.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Mja, "probleem" met de ING is dat je een TAN code krijgt normaal. Zou beetje raar zijn om TAN code te ontvangen en dan via de app in te voeren...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Fles »

webguy schreef:Mja, "probleem" met de ING is dat je een TAN code krijgt normaal. Zou beetje raar zijn om TAN code te ontvangen en dan via de app in te voeren...
Ja, maar hoe werkt het WEL dan? Ik zit ook bij de ING en ik wil die app wel gaan gebruiken eigenlijk :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door find_your_spot »

Brengt ING een app uit. Is het niet mogelijk om geld over te boeken van je spaarrekening naar je betaalrekening.

Wat een misser... -o-
For Your Railroad Adventures
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Justin »

Oh dat kan ik gelukkig wel :). Niet dat er nu heeeeel veeeel *kuch* geld op m'n spaarrekening staat, maar dat terzijde :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Fles schreef:Ja, maar hoe werkt het WEL dan? Ik zit ook bij de ING en ik wil die app wel gaan gebruiken eigenlijk :)
Om de boel te activeren moet je je pinpas gegevens invoeren en valideren (geboortedatum). Vervolgens moet je op Mijn ING een tancode invullen, en krijg je een andere code. Die code voer je in op je telefoon, waardoor het gekoppeld is. Na de koppeling kies je een vijfcijferig pincode. Die pincode is vervolgens nodig om je saldo te zien elke keer dat je de app opent en om geld over te kunnen maken (naar rekening of acceptgiro).

Spaarrekeningen en zakelijke rekeningen van ING doen het inderdaad nog niet, beetje dom, maar dat komt vast wel.

@FYS: Je kan wel geld overmaken naar een spaarrekening die je wel rente geeft: http://www.moneyou.nl/default.aspx Dat is van ABN AMRO en kan je op je smartphone inloggen...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door find_your_spot »

Gelukkig zit ik al bij bij De Bank dus kan al sinds juni naar hartelust geld overmaken naar alles en iedereen zonder problemen.

Dat van de ING was gebasseerd op 8 klagen klasgenoten in mijn klas met ING. Maar goed, ben niet anders van die bank gewend.

Bedankt voor de Mon€you tip.
For Your Railroad Adventures
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Justin »

Ook handig, net een enquête van NSHispeed ingevuld, bij commentaar geven van dingen die je minder vond, was er een short text field i.p.v. een comment field. Volgens mij kon ik niet meer dan 50 tekens invoeren. Prutsers :neg: .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Fles »

Oh, even een drivertje voor m'n scanner downloaden. is maar 363 MB :') En blijkbaar komt het van eoa ponskaartenserver in de stille oceaan of zo, want het gaat TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAG
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag het gemak van office 2010 ontdekt. Vooral de goede samenwerking tussen word en excel. Het is allen jammer dat sharepoint designer 2010 er niet meer is voor de gewone man (jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Ah, kom op, niemand die dat programma mist. Wat een draak van een programma is dat, zelden een computerprogramma gezien dat zo door de mand zakt als je probeert websites te maken, conflicterende stijlen, propriëtaire code. Met gierende muisbal heb ik de muis naar Novell gestuurd om Dreamweaver te installeren en de ellende achter mij te laten :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ah, kom op, niemand die dat programma mist. Wat een draak van een programma is dat, zelden een computerprogramma gezien dat zo door de mand zakt als je probeert websites te maken, conflicterende stijlen, propriëtaire code. Met gierende muisbal heb ik de muis naar Novell gestuurd om Dreamweaver te installeren en de ellende achter mij te laten :shock:
Sharepoint Designer is dan ook niet bedoeld voor amateurs zoals jij en ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten