OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door webguy »

Die reed vanmorgen ook al in die omloop, was paar weken terug ook al. Te weinig SGM? Hij was iig welkom geweest in de s3600
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door MdJ »

Gokje: 9583. Reed zondag in de s7000.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Daniel »

De t1759 is ergens een verdieping verloren en rijdt nu met 12 bakken ICM. Ook miste er een conducteur, die zat vast nog op die ontbrekende bovenverdieping :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door The best »

Kan iemand mij de logica uitleggen over de lengte van de intercity tussen Deventer en Enschede. Vandaag eerst een ICM-III gezien, een half uur later 3x ICM-III. Soms rijden ze ook met 2x ICM-III of- met VIRM. Er lijkt geen enkele logica in te zitten.

Het is niet de meest drukke verbinding van Nederland, maar 1 ICM-III is te weinig en 2x ICM-III is (zeker op vrijdagmiddag) ook te weinig. Waarom gaan ze hier niet gewoon altijd met treinen van een fatsoenlijke lengte rijden?
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Xanland »

Vandaag ook nog heel wat aparte materieelinzets in, tussen en rond Apeldoorn & Zwolle.

Als eerste zag ik bij binnenkomst dat een nog rood-witte SWT vanHool extra dienst had op lijn 9, dat is normaal de zwarte. Die reed nu alleen op lijn 694 en 1 maal 9. Daarna begon het al leuk voor de 330-reizigers, ik zag namelijk een amba (de 8654) vertrekken vanaf station Zwolle.

In de middag moesten we uiteraard ook weer terug. Daar kwam op de snelweg mij al de 5137 (streekbus) tegemoet rond 4 uur naar Zwolle toe als Veluwelijn 294. Vervolgens kwam ik volgens mij de 5146 (streekbus) (iig omloop 658) tegen op het transferium als Veluwelijn 90 die ook richting Zwolle ging. Ondertussen was, als sidenote, mijn aansluitende 90 al vertrokken. In Apeldoorn zijnde nog even gesproken met de 294-chauffeur over de slechte KAR-werking c.q. implementatie in, met name, de spits. Toen we bijna weer bij het station kwamen zag ik nog de buslus van 15:46, met een streekbus als lijn 7 en op nog 1 of 2 andere stadslijnen ook een streekbus. Op het station zelf kwam ik ook nog even een 530x-er tegen op lijn 11 richting Malkenschoten en nog een streekamba op perron C, dus niet de uitstaphalte, die ook al even op dienst zat.

Om nog even mooi af te sluiten met........
een stadsoptare op lijn 102 richting Amersfoort. :D
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Michael »

Bee schreef:In Zeeland :mrgreen:
In Zeeland heeft Connexxion geen Citaro´s :wink: Hun hebben daar MAN´s rondrijden geleed en ongeleed en dan de aardgasvariant.

Afbeelding
Afbeelding
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Michael »

Gekko123 schreef:Er reed vanavond een groene Citaro G met LCD-display op lijn 300 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer). Enkele Zuidtangent-Citaro's defect soms?
Ik heb het even uitgezocht en dat was de 9104 die je gezien hebt
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door VIRM »

Vanmiddag reed de Sprinter naar Haarlem met vertrek 13:09 uit Den Haag Centraal met VIRM. Ik neem aan dat dat kwam door de eerdere aanrijding met een persoon bij Voorhout, want VIRM vind je eerder in de s3400.
Beul van de blindegeleidelijn
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Daelea »

Vanavond rond zes uur DDAR in de s7400 gespot, zag niet hoe lang-ie was, maar wellicht meer zitplaatsen dan met de gebruikelijke SLT-combinatie?
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door rovin1995 »

Vanmidag reed op lijn 11 in Apeldoorn de 5129 ( VDL blauw streekbus ).
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Xanland »

En lijn 6 richtings Rijkskantoren had ook een blauwe!

Stond te wachten op de 8, dat ik het toevallig zag. Helaas hefte de 8 zich op wegens teveel vertraging zonder ook dat er maar een andere 8 te bekennen was.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed er in Rhoon 2x SG3 op metrolijn D naar Rotterdam Centraal.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Etienne »

Check op Rotterdam Centraal.

Verder verliep het metroverkeer op lijn E vanmiddag weer niet helemaal soepel. :|
Door beperkingen-op-last-van-de-politie reed metrolijn E met vertraging tot wel 15 minuten. Daartussen vielen ook nog metro's uit, waardoor er bijna een half uur geen metro gereden heeft.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door MdJ »

Xanland schreef:En lijn 6 richtings Rijkskantoren had ook een blauwe!

Stond te wachten op de 8, dat ik het toevallig zag. Helaas hefte de 8 zich op wegens teveel vertraging zonder ook dat er maar een andere 8 te bekennen was.
-Op lijn 90/294 (omloop 656) reed de 5124 ipv een veluwelijnwagen. Vandeweek ook al toch?
-Naast een lage 5100 op lijn 1, reed een kwartier later nog een lage 5100 op lijn 4. Die laatste begon om 18.31 richting Matenhoeve, uit het Lukas kwam niets...

Ik zag ook de ex Hanzeliner CXX5687 op lijn 71 (Emmeloord-Zwolle). Busje is overgespoten in CXX-kleuren, maar heeft nog wel het rode interieur.
Bij twijfel: gebruik beton.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door rovin1995 »

Mischien waren enkele stadsbussen wel in onderhoud.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Geert »

De s5100 van Den Haag richting Roosendaal zal over 5 minuutjes (8.28 uur) vertrekken met een DDARetje. Is weer eens wat anders dan SLT ;)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Gekko123 »

Ik zag net een SGMm vertrekken uit Gouda naar Den Haag toe. Verder rijdt er DDAR in de s17400.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Michael »

Gisteren zat er in de s1900 van 6.51 van Bd naar Vl een ICMIII. Was behoorlijk gezellig. In eindhoven werd een ICMIV bijgeplaatst. Dit werd trouwens al na vertrek in Tilburg omgeroepen. Machinist riep om dat de trein korter dan gebruikelijk was en er dus in Eindhoven een stel bij werd geplaatst :pos: Goede informatievoorziening kan dus wel
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Stefan »

Vannacht reed de Connexxion 9113 op de N30... Je zou toch denken dat er op dát moment wel genoeg Zuidtangent wagens zouden moeten zijn...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door VIRM »

Gisteravond reed mijn s2600 met vertrektijd 20:28 vanuit Schiphol richting Den Haag met 12 bakken VIRM. Of de planning was erg enthousiast, of er moest met materieel worden gesleept. In ieder geval had deze dienst ook makkelijk met een enkel 6'je kunnen worden uitgevoerd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Daniel »

De t1536 reed vandaag met liefst 8 bakken IRM, best lang voor een 1500 op zaterdag. Voorste stel was mogelijk wel afgesloten gezien de omroep te Amersfoort dat er van spoor 7b vertrokken werd (waar natuurlijk never nooit niet acht bakken op passen), of het was een reisinformatiemisser gezien er ook wel erg weinig instappers waren in de voorste bak van het tweede stel voor zo'n situatie :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #12

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:De s5100 van Den Haag richting Roosendaal zal over 5 minuutjes (8.28 uur) vertrekken met een DDARetje. Is weer eens wat anders dan SLT ;)
Ik zag er vrijdag rond 12:40 eentje vertrekken vanuit Sdm naar Den Haag. Zal wel dezelfde geweest zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Daniel »

De t12561 was vanavond wel heel erg knus... nouja, elk nadeel heeft z'n voordeel want zelfs als ik me niet vast zou hebben gehouden kon ik in ieder geval niet omvallen.
Oorzaak was een vertraging van de t12756 waardoor deze pas in Amersfoort i.p.v. in Utrecht met de t12561 combineerde, zodoende reed de trein op de helft van de gebruikelijke lengte op het drukste trajectdeel. In Utrecht was de verwachtte vertraging trouwens slechts +5 (en daarna ineens geen vertraging), waarmee het de vraag was of dit middel niet erger was dan de kwaal. Het langzamer binnenkomen in Amersfoort i.v.m. bezet spoor gevolgd door heel voorzichtig combineren i.v.m. de vele staande reizigers zorgde er namelijk voor dat de trein alsnog +5 kreeg :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Suus »

Antieke Connexxion-amba 8176 (of 8167, ik ben het even kwijt) had vandaag geluk, hij werd uitgelaten op slak buslijn 170 Uithoorn - Amsterdam.

En vandaag had ik het bizarre geluk om 4 Citea's van het GVB op een plek te zien. Het betrof 1x lijn 44, 2x lijn 46 en 1x lijn 136 die elkaar allemaal tegenkwamen bij de kruising voor de Diemerbrug :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door STF »

Lijn 46 reed overigens vandaag geheel met Citea.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten