Wij worden machinist!
Re: Wij worden machinist!
Ah zo'n stuur heb ik ook wel eens aangeraakt, zal ook maar niet meedoen
Maar leuke foto's! Wat een hoop schermpjes in die cabine zeg. Heb je enig idee waar die allemaal voor dienen?
Maar leuke foto's! Wat een hoop schermpjes in die cabine zeg. Heb je enig idee waar die allemaal voor dienen?
Re: Wij worden machinist!
My lips are sealed. :X Ja, dat valt je tegen he, zo'n loc is nog aardig groot!Ardan schreef:Dexter mag niet meedoen, de vraag van vandaag is: waar is het 'stuur' voor? :)
En als je op een perron staat valt het niet zo op, maar sta je op dezelfde hoogte, dan is zo'n loc toch nog behoorlijk hoog!
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Wij worden machinist!
De BR189 heeft vier schermpjes. Precies weet ik het niet meer, maar ze waren in ieder geval voor de metertjes, de cabineseinen, foutmeldingen, en nog iets... Een ATB-installatie hangt er trouwens los bij, beetje slecht
Ik doe ook maar wat
Re: Wij worden machinist!
Die schermen in de cabine zijn voor de ECTS, ATB, ERTMS, snelheidsmeters, hoofdreservoirdruk, treinleiding en eigenlijk alle andere boordfuncties worden erop weergegeven. Bij moderne locs wordt vrijwel alles weergegeven op displays en niet meer d.m.v. manometers en meldlampen. Bij de TRAXX ziet het er hetzelfde uit.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Wij worden machinist!
Zo'n moderne locomotief lijkt wel een werkplek van een nerd. Overal knipperende schermpjes vol informatie en dan ook nog een raam naar buiten. Kunnen ze geen heads-up display installeren
Laatst gewijzigd door Suus op wo 09 nov 2011, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wij worden machinist!
Het stuur is de regelaar voor het vermogen. Ik weer alleen niet of je dat rijweerstanden moet noemen want ik geloof dat er een chopperinstallatie inzit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wij worden machinist!
Jij werkt zeker bij NS Aan de treinkant zijn ETCS (de C en de T omdraaien dus) en ERTMS hetzelfde op één klein detail na: GSM-R is onderdeel van ERTMS maar niet automatisch van ETCS.Dexter schreef:Die schermen in de cabine zijn voor de ECTS, ERTMS....
Re: Wij worden machinist!
Als je iets te verbeteren heb maak dan zelf geen fouten. GSM-R is nóóit onderdeel van ETCS maar ETCS & GSM-R zijn saampjes ERTMS.Klaasje schreef:Jij werkt zeker bij NS Aan de treinkant zijn ETCS (de C en de T omdraaien dus) en ERTMS hetzelfde op één klein detail na: GSM-R is onderdeel van ERTMS maar niet automatisch van ETCS.Dexter schreef:Die schermen in de cabine zijn voor de ECTS, ERTMS....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wij worden machinist!
Formeel heb je gelijk maar ETCS level 2 en 3 doen het niet zonder GSM-R dus eigenlijk kan je het wel als een onderdeel van ETCS zien.
Re: Wij worden machinist!
Dus een radiosignaal is onderdeel van een mobiele telefoon?
Door dit soort fouten is er al heel wat geld verspild. Het lijkt allemaal wel vrij eenvoudig maar het is heel belangrijk om de aparte componenten als zodanig te benoemen.
Door dit soort fouten is er al heel wat geld verspild. Het lijkt allemaal wel vrij eenvoudig maar het is heel belangrijk om de aparte componenten als zodanig te benoemen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Wij worden machinist!
Maar ETCS heeft het toch vooral over "radio communicatie"? Dat wordt in het geval van ERTMS ingevuld door GSM-R, maar in Japan zou je theoretisch ETCS kunnen gebruiken met een niet-GSM radio netwerk? Of is ETCS geintegreegerd met GSM-R op zo'n manier dat het dieper dan "data overdracht" is? (hoger dan wat in de IT OSI laag 3 is?)
Re: Wij worden machinist!
Daar ga je zelf de fout in... De movement authority gaat via GSM-R naar de trein.deadlock schreef:Dus een radiosignaal is onderdeel van een mobiele telefoon?
Door dit soort fouten is er al heel wat geld verspild. Het lijkt allemaal wel vrij eenvoudig maar het is heel belangrijk om de aparte componenten als zodanig te benoemen.
Re: Wij worden machinist!
Precies zoals je het zei. ETCS werkt in principe ook met wifi.webguy schreef:Maar ETCS heeft het toch vooral over "radio communicatie"? Dat wordt in het geval van ERTMS ingevuld door GSM-R, maar in Japan zou je theoretisch ETCS kunnen gebruiken met een niet-GSM radio netwerk? Of is ETCS geintegreegerd met GSM-R op zo'n manier dat het dieper dan "data overdracht" is? (hoger dan wat in de IT OSI laag 3 is?)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wij worden machinist!
Het gebruikte protocol is onbelangrijk. Je kan in principe ook CDMA gebruiken.Klaasje schreef:Daar ga je zelf de fout in... De movement authority gaat via GSM-R naar de trein.deadlock schreef:Dus een radiosignaal is onderdeel van een mobiele telefoon?
Door dit soort fouten is er al heel wat geld verspild. Het lijkt allemaal wel vrij eenvoudig maar het is heel belangrijk om de aparte componenten als zodanig te benoemen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wij worden machinist!
Er wordt onder ETCS Level 2 en Level 3 gewoon altijd gebruik gemaakt van GSM-Rail of het technisch anders kan of niet. Zo is het gewoon afgesproken.
Re: Wij worden machinist!
Ja maar dat maakt het nog geen onderdeel van. Een weg is ook geen onderdeel van een auto maar het is gewoon afgesproken dat auto's zich over wegen voortbewegen.Klaasje schreef:Er wordt onder ETCS Level 2 en Level 3 gewoon altijd gebruik gemaakt van GSM-Rail of het technisch anders kan of niet. Zo is het gewoon afgesproken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Wij worden machinist!
Leuk om dit allemaal te lezen!
Ik denk dat ik mij ook aanmeld voor deze opleiding. Zit er al langer mee in de maag, en nu moet het er toch maar eens van worden *O*
Vrijdag de 20e maar even langs de open dag.
Ik had ook iets gehoord dat je testen moet ondergaan (medisch/psychisch)? Wat zijn daarbij zo ongeveer de eisen?
Ik denk dat ik mij ook aanmeld voor deze opleiding. Zit er al langer mee in de maag, en nu moet het er toch maar eens van worden *O*
Vrijdag de 20e maar even langs de open dag.
Ik had ook iets gehoord dat je testen moet ondergaan (medisch/psychisch)? Wat zijn daarbij zo ongeveer de eisen?
Re: Wij worden machinist!
Kom ik je de 20 iedegeval tegen ;) Ga ook naar de opendag, maar wel voor een andere opleiding ;)TheKnitter schreef:Leuk om dit allemaal te lezen!
Ik denk dat ik mij ook aanmeld voor deze opleiding. Zit er al langer mee in de maag, en nu moet het er toch maar eens van worden *O*
Vrijdag de 20e maar even langs de open dag.
Ik had ook iets gehoord dat je testen moet ondergaan (medisch/psychisch)? Wat zijn daarbij zo ongeveer de eisen?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Wij worden machinist!
Je doet eerst een psychologische keuring, de dag erop de medische als je voor de psych geslaagd bent.
De eisen staan volgens mij in de openingspost. Voor specifieke dingen over de testen kun je me PB'en ;)
De eisen staan volgens mij in de openingspost. Voor specifieke dingen over de testen kun je me PB'en ;)
Ik doe ook maar wat
Re: Wij worden machinist!
Ik ga de 21ste maar eens even kijken daar :-)
Re: Wij worden machinist!
Zijn volgens mij veel oudere leerlingen op deze opleiding? Iig de klassenvertegewoordiger van A leek net een leeraar
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Re: Wij worden machinist!
Klas A is de wat oudere klas, in de B-klas zitten gemiddeld jongere leerlingen.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Wij worden machinist!
En jij zit in klas C, Ardan?
(C = peuters en bejaarden)
(C = peuters en bejaarden)
Re: Wij worden machinist!
Owh, daar zit logica inArdan schreef:Klas A is de wat oudere klas, in de B-klas zitten gemiddeld jongere leerlingen.
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Re: Wij worden machinist!
*schop*
Mijn nichtje gaat veel om met mensen met autisme, en een aantal daarvan is nogal gek op treinen. Een ervan wil heel graag machinist worden, en vraagt zich af of dat mogelijk is. Weet iemand dat?
Mijn nichtje gaat veel om met mensen met autisme, en een aantal daarvan is nogal gek op treinen. Een ervan wil heel graag machinist worden, en vraagt zich af of dat mogelijk is. Weet iemand dat?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten