OVer je reiservaringen in november 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Geert »

Wel grappig, want 's ochtends lukt het in Utrecht vanaf de streekbussen richting stationshal meestal wel om links door te lopen op de roltrap. 's Middags dan weer niet, vreemd eigenlijk :P
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door reisthijs »

Ik denk dat dat komt doordat die roltrap maar één buslading tegelijk hoeft te verwerken. De reizigersstroom is dus wat meer gedoseerd dan bij de trein dus heb je een grotere kans dat het goed gaat.
Een roltrap van het perron naar de stationshal wordt in één keer bestormd door 500 man en dat is in Utrecht zeker aan de b-zijde blijkbaar te veel. Nou ja, voor de eerste buslading gaat het goed en dan loopt al snel vast. Zelfs als in de spits beide roltrappen omhoog gaan loopt het nog mis.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door ThisRulez »

Spoor 13a op asd is wat dat betreft ook een leuke als die leegloopt (volgens mij heel asd wel)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door find_your_spot »

Overigens kan ik iedereen met brede schouders aanbevelen gewoon een keer van onder naar boven of omgekeerd jezelf door de mensen massa heen te beuken die aan de linkerkant van de roltrap staan.

Vooral in de spits op 030 CS kan dat het verschil zijn tussen je trein wel of niet halen.

Verder is het natuurlijk ook gewoon leuk.
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Sja, naast de houding van de medemens zou ik toch graag zien dat de spoorwegen hier iets actief mee doen. :)

Overigens heeft de NS vandaag weer puntjes laten liggen op Amsterdam Sloterdijk.
Op Zaandam zag ik de s4000 van 11:30 wegrijden toen ik met de trap naar beneden ging. Dus dan maar de s3000 van 11:34. Tuffy vond haar eigen stem kennelijk erg mooi, want er werd zeer regelmatig omgeroepen dat de IC naar Nijmegen van spoor 5 zou vertrekken. Wat Tuffy echter naliet te vermelden, was dat deze trein ook nog eens met +8 reed.
Op Amsterdam Sloterdijk aangekomen dus snel snel snel naar boven voor de s2600. Toen ik de roltrap naar spoor 11 opging, hoorde ik hem al wegrijden. Van twee andere passagiers/overstappers hoorde ik dat er nog meer mensen waren die de overstap s3000 -> s2600 wilde maken. Kleine moeite om hem toch heel even te laten wachten? -o-
Dus dan maar Plan B: met de IC naar Zandvoort en in Haarlem overstappen op de Sprinter naar Den Haag Centraal.
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Ik nam nog weleens de roltrap in tegengestelde draairichting, tot grote hilariteit van de anderen maar ondertussen haalde ik de tram of trein wel en de rest niet. :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Een conducteur is niet verplicht elke reiziger te voorzien van reis informatie.

Overigens begrijp ik de conducteur wel want het schijnt lang en omslachtig te zijn om zo'n railpocket van een controlerende functie om te zetten naar de reisplanner?
Waar slaat deze opmerking op? informatieverstrekking is gewoon een onderdeel van onze taak! maar ik zou me in dit geval kunnen indenken dat er meer aan vooraf gegaan zou kunnen zijn.
find_your_spot schreef:Een conducteur is niet verplicht elke reiziger te voorzien van reis informatie.

Overigens begrijp ik de conducteur wel want het schijnt lang en omslachtig te zijn om zo'n railpocket van een controlerende functie om te zetten naar de reisplanner?
ik weet niet waar je deze info vandaan hebt, maar het is wel een handeling van 1 heel knopje indrukken om om te schakelen.
find_your_spot schreef:Laat die mensen toch een slim mobieltje aanschaffen met handige NS en 9292ov applicaties.
Het is echt geen 1970 meer.
En opmerking nummer 3 op rij die nergens op slaat!
Wat wel is, dat mensen vaak (iets) beter zouden kunnen plannen voor ze op reis gaan. Maar de Hc is er ook nog steeds voor het geven van informatie.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:En dat gaat dus niet vanzelf. Dat zal je moeten afdwingen door bordjes op te hangen zoals in Engeland gebruikelijk is. Uit zichzelf zullen sommige mensen het gewoon nooit doen.
ook het afdwingen helpt niet bij een hufterig volk als Nederlanders, Ook proeven met het verspreiden van reizigers zijn op niets uitgelopen, want me moeten immers massaal gebruik maken van de voorste deur, dat het in/uitstappen veel langer duurt, en we als haringen in een tonnetje staan in de voorste bak staan, terwijl achter nog plaats is. Zo is het door de jaren heen ook al met diverse roltrap proeven gegaan, en niet alleen bij NS.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

Je bent wel een beetje kort door de bocht. Als je het niet gewend bent en je wordt er ook niet op gewezen of je ziet bordjes over het hoofd, dan kan ik me voorstellen dat mensen er niets mee doen. En qua reizigersspreiding.. Ik heb al eens uitgelegd dat mensen die zich netjes spreiden goed geholpen worden om dat niet nog een keer te doen doordat het eigenlijk te vaak misgaat met materieelinzet en dat de reisinformatie daar geen informatie over geeft. (Je blijft dus achter wanneer je braaf bent bij een drukke trein die korter is dan normaal.)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door webguy »

Vanavond echt zo'n "AAAAAAAAAAAAA -o- " moment...

Ik stap in Arnhem in t30761 bestaand uit twee Buffeltjes, waarvan ik in de laatste zit (m3445). In de rijrichting gezien stap ik bij deur 2 aan de linker kant in op spoor 10, maar staat daar een grote "DEFECT" sticker, dus loop ik naar deur 3. Mooi, geen sticker dus ik ga zitten. Komen we bij Velperpoort, ga ik staan, stoppen we, druk op het knopje en duurt het 20 seconden voordat we door hebben dat die deur _ook_ defect is. Tegen de tijd dat ik bij deur 1 was reden we alweer weg vanaf Velperpoort.
Dat was dus een ongevraagd retourtje Duiven vanaf Velperpoort. Het is maar 6 minuten officieel, maar je bent toch weer bijna half uur later thuis. Overigens vrij belachelijk op diverse vlakken dat de helft van de deuren aan een kant van de trein defect zijn... Toch maar een klacht invullen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Ik denk niet dat al die deuren defect zijn maar dat er een zekeringgroep uit ligt, heb het in Amsterdam in de sneltram ook weleens meegemaakt dat er drie deuren in dezelfde bak aan dezelfde zijde niet werkten, keek ik later bij het uitstappen eens door de cabineruit; zekeringetje op het paneel omlaag...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:Je bent wel een beetje kort door de bocht. Als je het niet gewend bent en je wordt er ook niet op gewezen of je ziet bordjes over het hoofd, dan kan ik me voorstellen dat mensen er niets mee doen. En qua reizigersspreiding.. Ik heb al eens uitgelegd dat mensen die zich netjes spreiden goed geholpen worden om dat niet nog een keer te doen doordat het eigenlijk te vaak misgaat met materieelinzet en dat de reisinformatie daar geen informatie over geeft. (Je blijft dus achter wanneer je braaf bent bij een drukke trein die korter is dan normaal.)
Nee hoor want ik heb een hele grote draaicirkel!

Maar als er 30 man bij de eerste deur staat en je verzoekt ze om door te lopen naar de volgende staan ze je op een enkeling schaapachtig aan te kijken en proberen zich massaal via die ene deur naar binnen te werken, en dat heeft lang niet alles te maken met een treinsamenstelling, ik denk dat ik lang genoeg meeloop om te weten wanneer zoiets uit overmacht ontstaat of door het "IK" gedrag van de reizigers. En het is ook niet mijn bedoeling om alle reizigers over een kam te scheren, want er zijn ook gewoon reizigers die wel een dergelijk advies opvolgen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Caspar »

Vanmiddag had ik een ritje met Connexxion buslijn 6 van Bergen naar Alkmaar voor 79 cent. De reisinfoschermen in de bus bleven op de 1e halte staan waar ik dus was ingestapt, zodoende ben ik er maar vanuit gegaan dat ik alleen het opstap tarief heb betaald. Eerder vanochtend reed de s4500 van 08.20 uit Hoorn naar Amsterdam met 7 bakken ICMm wat natuurlijk een aanfluiting is tenopzichte van de 8 bakken Virm wat het altijd was. Sinds ICMm hier rijdt, is het schering en inslag dat er te weinig capaciteit is in de spitsuren. Heb bv ook al eens een los drietje gezien wat anders 8 bakken Virm waren in de spitsrichting. Daarvoor was het eigenlijk altijd goed vanaf het moment dat de s4500 niet meer aan de s4000 maar aan de s1500 was gekoppeld.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

6 bakken Virm in plaats van 8 bakken en 4 bakken in plaats van 6 bakken waren geen probleem? Ik geloof best dat het allemaal iets minder goed gaat maar je moet niet beweren dat het daarvoor altijd zo geweldig was. :roll:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Caspar »

In de spits uren reden er altijd in de spits-richting mee 3 slagen met 8 bakken Virm in de s4500 op de drukste ritten. Nu zitten er geregeld ICMm ritten tussen in die 3 drukste ritten die de afgelopen twee jaren altijd met 8 bakken Virm reden. En van die ritten met ICMm worden er ook geregeld ritten gereden met losse stellen. Je kan niet ontkennen dat 3 bakken ICMm nogal een verschil is ten opzichte van 8 bakken Virm?

Ik snap wel waar je op doelt, maar het valt me op dat de samenstellingen nogal wisselen de laatste paar weken. Voorheen kwam het bijna nooit voor dat er een 6je kwam ipv van 2x4 :wink:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

De materieelomloop klopt gewoon niet met wat er op papier staat. Daar gaat het fout. In de s14500 hadden 2 stammen DDM-1 moeten rijden terwijl daar nu VIRM rijdt dat vervolgens ook weer ergens vandaan is gekomen. Zo is het hele kaartenhuis in elkaar gestort.
Laatst gewijzigd door Klaasje op za 12 nov 2011, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Vanavond hier op de kruising weer eens zo'n malle chauffeur die de bus ging keren, terwijl je rond kunt rijden door het dorp. Het verkeer uit alle richtingen op hem wachten, ja brilliant...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door fogeltje »

Caspar schreef:Vanmiddag had ik een ritje met Connexxion buslijn 6 van Bergen naar Alkmaar voor 79 cent. De reisinfoschermen in de bus bleven op de 1e halte staan waar ik dus was ingestapt, zodoende ben ik er maar vanuit gegaan dat ik alleen het opstap tarief heb betaald.
Daar zou ik niet zonder meer vanuit gaan. Ik maak regelmatig mee dat infoschermen in de bus niet goed werken maar de CICO's wel. Het hangt ervan hoe het op de Infoxx console van de chauffeur eruit ziet. Als hij daar op de eerste halte is blijven hangen, dan heb je kans dat de haltes in de CICO's niet versprongen zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Michael »

Ik ging gisteren dus naar Maastricht.

Toen ik gisteren in de bus uitcheckte op station Breda betaalde ik alleen maar het instaptarief (0,79 cent) terwijl het systeem wel gewoon goed liep. Gaat heel de week al niet goed want ik heb al een rit voor 47 cent gehad en zelfs een rit die gratis was terwijl ik toch in en uitcheckte. afijn, De treinen die normaal splitsen in Sittard voor een deel naar Heerlen en een deel naar Maastricht reden heel de dag door in zijn geheel naar Maastricht. In sittard stond er een vervangende intercity naar Heerlen klaar. Dit werd trouwens op Eindhoven op het station al omgeroepen via de stationsomroep :pos: Dit allemaal vanwege de opening van het carnavalsseizoen. Toen we station maastricht naderden werd er door de HC/Machinist het volgende omgeroepen: de mensen die carnaval gaan vieren wensen wij veel plezier en ook de mensen die gewoon moeten werken veel plezier :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Op lijn 111 in Monnickendam reed vandaag een Citaro G van Arriva rond waarvan de bodemplaat onder de motorruimte over het wegdek schraapte. De boel hing daar dus gewoon compleet los.
De chauffeur werd door een voorbijganger hierop geattendeerd, keek bij een halte even onder de bus en vervolgde vervolgens z'n weg. Of dat nu handig was... (Uiteraard kan hij best onderweg een andere bus geregeld hebben, maar dat weet ik verder niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Jef400 »

Nice... Ik hoorde van mijn moeder ( buschauffeur in de regio Waterland ) Dat er weer eens een citaro koel vloeistof lekte. Grappig
Laatst gewijzigd door Daniel op za 12 nov 2011, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Ah, na een jaar de Beeward voor slechtst onderhouden bussen niet uitgereikt kon worden (in 2009 was de winnaar nog Connexxion Almere) kan hij dit jaar vol verdriet uitgereikt worden aan Arriva Waterland :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

Het GVU staat op de tweede plaats? :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Ja, daar fikken de bussen niet uit, bij Arriva doen ze dat wel namelijk :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

Maar bij Arriva hebben ze meer Citaro's, die zijn sowieso fikgevoelig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten