'OV-chipkaart moet klantvriendelijker bij procedures'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

'OV-chipkaart moet klantvriendelijker bij procedures'

Bericht door Daniel »

'OV-chipkaart moet klantvriendelijker bij procedures'
Geplaatst op: vrijdag 11 november 2011 08:09
Laatst bijgewerkt: vrijdag 11 november 2011 08:10


AMERSFOORT - De openbaarvervoerbedrijven moeten procedures klantvriendelijker maken en op elkaar afstemmen. Het gaat geregeld fout, vooral bij de ov-chipkaart, waardoor mensen soms zelfs een incassobureau op hun dak krijgen. Dat meldt het OV loket vrijdag in de rapportage over het derde kwartaal van dit jaar. Het OV loket is een onafhankelijke ombudsman voor het openbaar vervoer.
Lees verder

De rapportage is hier te lezen: https://www.ovloket.nl/openIMSDocument.php?docid=91.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op vr 11 nov 2011, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar document toegevoegd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: 'OV-chipkaart moet klantvriendelijker bij procedures'

Bericht door fogeltje »

Ik heb het rapport vluchtig doorgenomen. De meeste dingen die hier instaan lijken me eigenlijk "common sense", maar dat blijkt bij de vervoerders nogal te ontbreken. Op de laatste pagina doen ze nog wat aanbevelingen. Puntje vier kon ik wel waarderen...namelijk dat er een oplossing moet komen voor abonnementen die niet samenwerken op 1 kaart. Ik heb besloten 1x per week mijn restitutieverzoeken te gaan doen (vrijdag of zaterdag)...Connexxion gaat weer "post" krijgen van me.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten