Aanbesteding concessie Waterland 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door find_your_spot »

Een belofte die ze ook hebben gemaakt is dat alle bussen draadloos internet krijgen.
Benieuwd wie er echt met z'n laptop op schoot gaat zitten internetten. Daarom zijn die lekkere stoelen waarschijnlijk geinstalleerd.
For Your Railroad Adventures
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door hidihi »

De stoelen zien er erg recht uit. De bussen van Qbuzz rond Rotterdam hebben ook van die rechte stoelen en ik krijg er altijd pijn van die stoelen. Ik weet niet of het te maken heeft dat die stoelen zo recht is of dat de beenruimte wat krap is maar ach als ik weer eens een keer in Volendam logeer neem ik eens de bus naar Adam om de stoelen uit te proberen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Michael 1988 »

testtest schreef:Vandaag een nieuw bezoek gebracht aan de bussen van EBS; er zit weer wat leuk materiaal tussen. Naast een gelede R-net bus is er ook een geheel nieuw type bijgekomen, een touringcar in R-net kleuren met volgens mij erg lekkere stoelen!

http://busfoto.nl/foto/index.php?cat=65
Lijkt mij op Scania OmniExpresse, al weet ik het niet zeker.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Chauf21 »

Het is een Scania A30 :)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door tsov »

De gele EBS 5001 stond een kwartiertje geleden op het nieuwe eindpunt van lijn 105/109 in Amsterdam: de ms. Oslofjordweg. De lokale ondernemers stonden erbij en keken ernaar, want die zijn (nog) geen bus in de straat gewend.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Busfoto.nl »

Scania A30 zou goed kunnen; men had het aldaar ook over "die Chinese bussen". En de A30 wordt in China gemaakt. De eerste bus van Chinese makelij in het Nederlands OV, of we hier blij mee mogen zijn..

http://www.chinabuses.org/news/2010/041 ... _3129.html
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Michael 1988 »

Jullie hebben gelijk, alleen wat ik raar vind is dat deze bus niet op de Scania Website stond en alleen de OmniExpress er qua interstedelijk vervoersbus er nog het meest op leek :S. Maar ja fouten moet je kunnen maken :$. Ik heb trouwens de seriereeksen bekeken, weet iemand waar reeks 2000 uit zal bestaan?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door webguy »

Die A30 bussen staat op Google veel over, ook gericht op de Australische markt als "school and charter bus". Klopt wel, het is net geen volledige hoogte touringcar...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ook niet onder andere types, zelfs niet op de internationale site :S. Wel onder nieuwsberichten.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door R-Flow »

Ze zien er een beetje uit alsof ze van plastic zijn en met één vinger opgetild kunnen worden... :D
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door JWM »

tsov schreef:De gele EBS 5001 stond een kwartiertje geleden op het nieuwe eindpunt van lijn 105/109 in Amsterdam: de ms. Oslofjordweg. De lokale ondernemers stonden erbij en keken ernaar, want die zijn (nog) geen bus in de straat gewend.
Wat voor route gaan die bussen dan wel niet rijden? Die lijnen zijn er volgensmij vooral voor de scholen bij de Meeuwenlaan.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Busfoto.nl »

Voor de reeksen; mij is tot nu toe bekend dat er naast het spul op busfoto.nl ook nog VDL Procities komen, al heb ik van een andere bron ernomen dat deze door Kutsenits zijn omgebouwd. Van deze bussen heb ik reeds een foto gezien ergens.

Verder vernam ik gisteren dat ook Mercedes iets gaat leveren. Wat dat gaat zijn is mij nog onduidelijk. Mogelijk zie ik 9 november kans Om daarheen te gaan, maar het wordt steeds lastiger om toestemming te krijgen daar op het terrein te komen.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door midnet »

testtest schreef:De eerste bus van Chinese makelij in het Nederlands OV, of we hier blij mee mogen zijn..

http://www.chinabuses.org/news/2010/041 ... _3129.html
Motor maakt weinig uit, dat is licentiebouw-en geheel sjinese bussen, dus ook body, heb ik al in BE gezien. Je hebt er geluk mee; zien er mooi en uptodate uit bij start-zijn na 3-4 jaar totaal op-hoef je ze niet te volgen als 2e handsje. Heb ze zelf genoeg benut in China zelf.
PS: ze hebben ook mooie bussen met bedjes voor nachtritten-zal in de EU wel verboden zijn. Maar is wel heel makkelijk.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Busfoto.nl »

Om de vloot nog even cOmpleet te maken; ik kom net van het terrein van Evobus af. Daar staan Mercedes-Benzen in de kleur van EBS. Het zijn Sprinters in dezelfde vorm als de Stop/Go-busjes van GVB genummerd in de 8000-serie. Ik heb hiervan geen fotos mogen maken, hetgeen ik dan ook respecteer.

Wel nog wat voormalige gelede GVB-bussen, klaar voor inzet op airports in het oostblok.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Michael 1988 »

Dan heb ik nog steeds gaten, de 1000-serie, en dan de 6000 en 7000-serie (als de Mercedes-Benzjes de 8000-serie worden). Worden die nummers soms bedoeld voor onderaannemers of toekomstige bussen???
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Jelmer »

Michael 1988 schreef:Dan heb ik nog steeds gaten, de 1000-serie, en dan de 6000 en 7000-serie (als de Mercedes-Benzjes de 8000-serie worden). Worden die nummers soms bedoeld voor onderaannemers of toekomstige bussen???
Tot nu toe weet ik de volgende series:
1000 R-net geleed Scania
3000 R-net (semi)tour Scania
4000 R-net standaard Scania
5000 geel standaard Scania
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Michael 1988 »

Sorry moest 2000 zijn :oops:
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Delftse Chauff »

De site van EBS is actief.

http://www.ebs-ov.nl/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Ardan »

Ik krijg meteen dit te zien :')

Gerapporteerde aanvalpagina!

De pagina op www.ebs-ov.nl is gerapporteerd als een aanvalpagina en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.

Aanvalpagina’s proberen programma’s te installeren die privégegevens stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen.Sommige aanvalpagina’s verspreiden bewust gevaarlijke software, maar vele zijn gecompromitteerd zonder de kennis of toestemming van hun eigenaars.
Ik doe ook maar wat
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door willy84 »

Materieel ziet er opzich mooi uit. Website opzich ook best oké. Veelbelovend allemaal daar. Ben benieuwd.
immer kwaliteits posts
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Etienne »

Op Firefox is de pagina wel te raadplegen, gewoon die 'aanvals-waarschuwing' negeren. Dan krijg je ook de definitieve site te zien. :wink:

Op Internet Explorer is de site NIET te zien :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door STF »

Op mijn computer (ook Internet Explorer) anders wel, en krijg ook geen enkele waarschuwing te zien ofzo.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Ardan »

Even de waarschuwing genegeerd.
ik vind de website nogal goedkoop.. veel stijlfouten ook.. wel kun je makkelijk vinden wat je zoekt (voor zover het erop staat..)
Ik doe ook maar wat
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Delftse Chauff »

Ardan schreef:Even de waarschuwing genegeerd.
ik vind de website nogal goedkoop.. veel stijlfouten ook.. wel kun je makkelijk vinden wat je zoekt (voor zover het erop staat..)
Volgens mij mist alleen de dienstregeling van lijn 103.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Daniel »

Hier geen waarschuwing te zien... maar de site oogt inderdaad erg goedkoop. Op zich ook wel weer goed, ze kunnen het geld beter in het OV investeren dan in de site.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten