Het Grote Blundertopic #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Suus »

Op de een of andere manier heb ik mijn fietssleutel kwijtgemaakt en na mijn hele wandelgang van vandaag afgegaan te zijn heb ik hem nergens meer kunnen vinden. Gelukkig werd ik bij een echte grootstedelijke organisatie, dus kon ik een van de fietsen uit de garage meekrijgen voor het weekend. Morgen maar even het slot van mijn eigen fiets eraf laten halen/vervangen bij de fietsenmaker, dat gaat vast weer geld kosten :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Gisteren deed ik op m'n werk open voor een vrachtwagenchauffeur die wat op kwam halen, gezien het gewicht iets wat niet klopte... na navraag de man verzocht even contact met z'n baas op te nemen, want hij moest niet in Utrecht maar in Rotterdam zijn.
En wat denk je... komt vanmiddag een collega rondvragen of er iemand iets wist wat opgehaald zou moeten worden. Stond dus een andere chauffeur van hetzelfde transportbedrijf voor de deur :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door AppleMoose »

Blunder op m'n werk.

Oude wasdroger was kapot en daar was een nieuwe voor besteld.
Vandaag werd ie geleverd. Alleen de oude werkte op krachtstroom en op de plek van de wasdroger was dan alleen een stekkeraansluiting voor krachtstroom te vinden. (was een professionele droger, werd veel gebruikt). De nieuwe droger is een "gewone" droger met een normale stroomaansluiting, tja, maar op de plek waar die hoort komen te staan, zat dus geen gewone stopcontact... Bij het bestellen ervan is dus niet naar de stekkeraansluiting/stroomsoort gekeken. :')

Men dacht goedkoper uit te zijn door dit keer een goedkopere droger te bestellen. Dankzij bezuinigingen moeten ouders vanaf volgendjaar veel meer aan waskosten betalen (ieder jaar zou je dan per cliënt een nieuwe droger kunnen kopen van dat bedrag). Logischerwijs zien de meeste ouders dat niet zitten dus betekent dat automatisch dat we minder hoeven te wassen. Dus vond men een professionele droger aan de dure kant... :P

Droger nu maar op een ander plekje in het washok gezet, staat alleen beetje onhandig zo..
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door STF »

Van krachtstroom kun je heel eenvoudig weer gewone stroom maken dus dat moet toch niet zo'n punt zijn?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door AppleMoose »

Neuh, lijkt mij ook niet. Technische Dienst moet er maar naar kijken. :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Suus »

Eerder dit jaar ben ik verhuisd en heb toen telefonisch mijn adreswijziging doorgegeven bij mijn verzekeraar, omdat dat de enige mogelijkheid is.

Ontving ik vandaag een brief van de zorgverzekeraar met een grote sticker adres onbestelbaar e.d van de post op de voorkant, hebben ze wel mijn straatnaam gewijzigd maar niet mijn huisnummer :lol:

Vorige week bij mijn ouders nog een folder van Adobe ontvangen verstuurd via Surfspot waar het huisnummer op ontbrak en volgens mij ook nog de postcode goed was. Hoe die ondanks dat nog bij mij terecht is gekomen is mij een groot raadsel :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Huh, wijzigt je adres niet meteen mee bij de zorgverzekering als het in de GBA wijzigt? Dat was bij mij het geval, best makkelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Raymond »

Bee schreef: Vorige week bij mijn ouders nog een folder van Adobe ontvangen verstuurd via Surfspot waar het huisnummer op ontbrak en volgens mij ook nog de postcode goed was. Hoe die ondanks dat nog bij mij terecht is gekomen is mij een groot raadsel :shock:
Als je ouders dezelfde achternaam hebben als jou dan is het vrij simpel: bij een ontbrekend huisnummer wordt eerst gekeken of er nog andere post is waar de naam op voorkomt. Omdat het aantal huizen onder één postcode (incl. letters) beperkt is, is dit redelijk snel uit te zoeken bij de sortering van de post. Mocht dat niet lukken kan de post nog mee met de postbode of er toevallig een naambordje is dat overeenkomt. Zo niet, dan kan het altijd nog retour afzender. Een echt stukje mensenwerk dus nog.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Huh, wijzigt je adres niet meteen mee bij de zorgverzekering als het in de GBA wijzigt? Dat was bij mij het geval, best makkelijk.
Nee. Zowel bij CZ als bij mijn huidige verzekeraar NA niet. Ik snap ook niet hoe dat wel kan, want particuliere adresbestanden zijn niet gekoppeld aan de adresbestanden van de overheid en verzekeraars zijn toch echt particuliere organisaties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daantje »

Bij mij is het bij Zilveren Kruis wel via het GBA gegaan maar bij IZZ niet en omdat ik via m'n werk verzekerd was hebben die echt superlang het verkeerde adres gehad omdat ze het eerst goed gewijzigd hadden maar toen heel bijdehand m'n nieuwe adres weer in m'n oude adres gewijzigd hebben (n)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Ah, dat laatste lijkt net NS... die haalden bij mij een soortgelijk geintje uit :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door webguy »

Bij AGIS gaat je adres inprincipe over met de GBA. Je moet er misschien een keer toestemming voor geven. Er zijn overigens wel andere dingen die met het GBA zijn gekoppeld: ledenbestanden van kerken bijvoorbeeld...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door STF »

Tja wij krijgen soms weleens gewoon post keurig in de bus waar alleen de campingnaam en het land op staat, verder geen straat, geen nummer, geen postcode, geen dorp, niets. :lol:

Ardan zou ook nog eens een brief sturen als test met alleen "camping bij de grasmaaiert" erop, maar die is helaas nooit verzonden of nooit aangekomen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Ardan »

Die heb ik wel verstuurd hoor!
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Dexter »

Gisteren had ik een pikante blunder:

Ik was in de keuken bezig en pakte een knijpflesje sambalsaus, waarvan het tuitje verstopt bleek te zitten. Dus ik zette wat meer kracht, spuit ineens het halve flesje leeg. Zowat de halve keuken zat onder, en ik ook. Het zat zelfs tegen het raam. Het witte shirt wat ik aan had, was rood gespikkeld. Ik kon gelukkig nog net op tijd mijn ogen dichtknijpen, want sambal in je oog is niet echt prettig.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door STF »

Ik had het juist met een ei kapot tikken om het te kunnen bakken; splet, halve keuken en mijn trui onder...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend gewoon goed op tijd wakker geworden, omdat ik dacht dat ik om 8.45 uur college had. Toen ik aankwam was het iets te rustig en toen ik vervolgens het rooster op internet bekeek, kwam ik erachter dat er geen college was. Het erge is dat ik het had kunnen weten, want er was afgelopen donderdag nog een mailtje over gestuurd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Ben ik aan het eind van de middag een nog heet product in flessen aan 't gieten, springt van eentje de bodem eruit... kom toch liever niet op die manier erachter dat er een wat zwakker exemplaar tussen zit :(
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daantje »

Bij jam is het zo dat je de potjes op een natte/vochtige theedoek moet zetten als je de jam erin giet omdat ze anders kapotspringen. Weet niet of dat een optie is?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Edwin »

Tijdens een autoritje, op 1500m van je huis stranden, op een druk kruispunt, zonder benzine. Gelukkig was de ANWB er vlot en 5 liter voor 8€ is net iets boven de huidige brandstofprijs.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Bij jam is het zo dat je de potjes op een natte/vochtige theedoek moet zetten als je de jam erin giet omdat ze anders kapotspringen. Weet niet of dat een optie is?
Zijn gewoon officieel potten die niet geschikt zijn voor hogere temperaturen, ding was ook precies op de naad waar de bodem aan de rest van de pot zit afgebroken. Vochtige theedoek is op zich logisch omdat het hitte goed weg geleid, maar ze stonden op een eveneens prima hittegeleidende metalen ondergrond dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Keer of 30 ging het goed, maar ja de 31ste keer dus niet... :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door STF »

Ik doe net de deur open, hangt er een briefje van DPD aan dat ik niet thuis was toen ze een pakje kwamen bezorgen, pff ik kijk naar de tijd op dat briefje en dat hing er dus echt pas een paar minuten, maar zowiezo was ik de hele dag thuis, die sukkels hebben dus totaal niet aangebeld. Wat het trouwens met pakjes bezorgen is weet ik niet hoor, gisterochtend de deurbel; TNT met pakje, vanmorgen deurbel; PT met pakje en nu dus kennelijk DPD ook nog met een pakje. Me vader heeft weken tot maanden geleden inderdaad wat onderdeeltjes voor zijn modelhelikopter besteld maar dat leek nooit geleverd te worden, tot nu ineens.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Meltrain »

Ik ben vanochtend mijn brood en drinken vergeten in mijn tas te doen. Kwam er op de TU pas achter. :oops:
Nou ja, dan maar warm lunchen met penne, gewokte groenten en zalm en een kopje Chinese groentesoep. :P :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door deadlock »

STF schreef:Ik doe net de deur open, hangt er een briefje van DPD aan dat ik niet thuis was toen ze een pakje kwamen bezorgen, pff ik kijk naar de tijd op dat briefje en dat hing er dus echt pas een paar minuten, maar zowiezo was ik de hele dag thuis, die sukkels hebben dus totaal niet aangebeld. Wat het trouwens met pakjes bezorgen is weet ik niet hoor, gisterochtend de deurbel; TNT met pakje, vanmorgen deurbel; PT met pakje en nu dus kennelijk DPD ook nog met een pakje. Me vader heeft weken tot maanden geleden inderdaad wat onderdeeltjes voor zijn modelhelikopter besteld maar dat leek nooit geleverd te worden, tot nu ineens.
Meltrain schreef:Ik ben vanochtend mijn brood en drinken vergeten in mijn tas te doen. Kwam er op de TU pas achter. :oops:
Nou ja, dan maar warm lunchen met penne, gewokte groenten en zalm en een kopje Chinese groentesoep. :P :mrgreen:
Dit zijn toch geen blunders jongens :roll:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Suus »

Ik had mijn sleutels in de voordeur laten zitten gisterenavond, twee uur na thuiskomst klopte een buurman aan dat het hem toch niet de bedoeling leek :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 55 gasten