Treinen rijden weer langs Ermelo

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Treinen rijden weer langs Ermelo

Bericht door Geert »

Treinen rijden weer langs Ermelo
dinsdag 19 augustus 2008 16:21

(Novum) - Treinen kunnen weer rijden tussen Zwolle en Amersfoort. Het treinverkeer op het traject lag sinds maandagmiddag stil nadat een kraanwagen bij Ermelo door de bovenleiding was gereden. Rond 16.00 uur werd het spoor vrijgegeven, meldt spoorbeheerder ProRail dinsdag. De dienstregeling wordt volledig hervat. De herstelwerkzaamheden hebben 24 uur geduurd.

De chauffeur van de kraanwagen was vergeten zijn kraan naar beneden te halen. Het treinverkeer lag in beide richtingen plat.

Bron: Elsevier.nl
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Informatie over storing trein Ermelo voldoende

Bericht door Geert »

Informatie over storing trein Ermelo voldoende
zaterdag 27 september 2008 | 04:18

ERMELO - De informatie aan reizigers over de treinstoring die 18 augustus in Ermelo ontstond was voldoende.
Al kan het in de praktijk altijd beter.

Dat antwoordt minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat naar aanleiding van vragen die waren gesteld door de ChristenUnie naar aanleiding van een artikel in het Veluws Dagblad.

De storing ontstond nadat een vrachtwagen de bovenleiding kapot trok. De herstelwerkzaamheden duurden tot ver in de loop van de volgende dag.

Reizigers ondervonden veel vertraging. Onder meer omdat bussen niet tijdig konden worden ingezet en omdat er wisselende informatie was over het tijdstip waarop de treinen weer zouden gaan rijden.

De inzet van bussen leek ook kort daarna problematisch nadat een wisselstoring was opgetreden tussen Nijkerk en Ermelo. Met name tussen Nijkerk en Nunspeet moesten passagiers lang wachten op vervoer.

De informatie over vervangend vervoer moet vaak door meerdere organisaties worden aangeleverd, zo zegt de minister. De Nederlandse Spoorwegen werken er volgens hem continu aan dit proces te verbeteren. Sinds kort wordt als gevolg daarvan meer informatie gegeven over de inzet van bussen.

Bron: De Stentor
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen rijden weer langs Ermelo

Bericht door Wubbo »

Waar kun je allemaal kamervragen over stellen zeg...

Ik zie het nog wel gebeuren dat er straks kamervragen worden gesteld of het kassameisje bij de AH wel vriendelijk genoeg was.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Treinen rijden weer langs Ermelo

Bericht door M57 »

Het is gebruikelijk dat er kamervragen gesteld worden over incidenten, op welk aandachtsgebied dan ook. Die bereiken echter zelden de media.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinen rijden weer langs Ermelo

Bericht door Geert »

Ik heb altijd het idee dat de Tweede Kamerleden te veel reageren op incidenten. Naar mijn idee moeten ze zich niet zo bemoeien met dit soort details, pas als structureel iets mis blijkt mis te zijn moeten ze daar op reageren wat mij betreft. Nu komt het op mij over als 'kamerlid die-en-die zat toevallig in de trein en moest lang wachten op zijn bus, en daarom worden er nu kamervragen gesteld'...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Treinen rijden weer langs Ermelo

Bericht door playertwo »

Dit noemt men reageren op de waan van de dag en populistische taal. Laten ze zich liever bezig houden met nuttige zaken, als de problemen met Fortis en de kredietcrisis, de HSL die ligt weg te roesten, de OV-chipkaart en de begroting voor 2009.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Treinen rijden weer langs Ermelo

Bericht door Thijs »

Geert schreef:Nu komt het op mij over als 'kamerlid die-en-die zat toevallig in de trein en moest lang wachten op zijn bus, en daarom worden er nu kamervragen gesteld'...
Exact wat ik dacht! Het zal wel het kamerlid zelf zijn, of zijn vrouw of zoon. Het is niets voor niets de noord-westelijke Veluwe, een Christenunie-bolwerk ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten