Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

JWM schreef:Nieuw-Sloten krijgt ook nog de 61. Deze heeft z'n beginpunt op de Louweshoek, maakt dan een rondje door Nieuw-Sloten over de Laan van Vlaanderen en gaat dan via de Plesmanlaan en de Louis Davidstraat naar Osdorp en rijdt dan ongeveer dezelfde route als de 192 nu doet van Osdorp naar Sloterdijk, maar slaat het meest westelijke gedeelte van Geuzenveld over. 's avonds en op zondag rijdt deze lijn niet.
*zucht* Wat gaat er met de 63 gebeuren dan dat we nu weer een 61 nodig hebben?

Dus straks een lijstje van:
19, 61, 63, 64, 69, 95, 164, 195 en 197...

Keep 'em coming!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door JWM »

63 komt niet meer in Nieuw-Sloten maar neemt de route van 19 over tussen Lelylaan en het Osdorpplein (Ruimzicht).

Overigens gaat de 192 dan weer over de Wolbrantskerkweg rijden omdat de 63 daar straks niet meer komt.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

JWM schreef:63 komt niet meer in Nieuw-Sloten maar neemt de route van 19 over tussen Lelylaan en het Osdorpplein (Ruimzicht).

Overigens gaat de 192 dan weer over de Wolbrantskerkweg rijden omdat de 63 daar straks niet meer komt.
Okay, nou we gaan het meemaken... Positieve is wel dat de 69 de hele dag een een 15 minuten dienst rijdt naar Schiphol. De huidige 195 rijdt dat alleen in de spits.

PS Nieuw Sloten schrijf je zonder koppelteken... :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Vanuit de spellingsregels gezien is dat een bizarre uitzondering, het woordje Nieuw geeft namelijk een eigenschap aan de plaats mee en dan moet er wel een streepje gebruikt worden. Vergelijk Nieuw-Vennep, Nieuw-Amsterdam, Nieuw-Zeeland of met andere eigenschappen als Noord-Holland, Zuid-Holland of Noord-Brabant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door JWM »

Of je het nou met of zonder koppelteken schrijft, volgensmij kan je wel concluderen dat het busaanbod er toch wel aardig op vooruit gaat. Enige minpuntje wat je nog zou kunnen aanvoeren is het verdwijnen van een rechtstreekse verbinding naar het Sierplein en station Lelylaan.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Vanuit de spellingsregels gezien is dat een bizarre uitzondering, het woordje Nieuw geeft namelijk een eigenschap aan de plaats mee en dan moet er wel een streepje gebruikt worden. Vergelijk Nieuw-Vennep, Nieuw-Amsterdam, Nieuw-Zeeland of met andere eigenschappen als Noord-Holland, Zuid-Holland of Noord-Brabant.
En toch is het zo...

Afbeelding

"Nieuw Sloten" is een naam dus conform de Nederlandse spellingsregels hoor je wat er ook bedacht is te respecteren. "Bijlmer ArenA" is hier een mooi voorbeeld van. Sommige kranten blijven koppig "Bijlmer Arena" schrijven wat strikt gezien simpelweg foute spelling is. 8-)

Althans dat staat in het rooie boekje uit 2007 wat ik hier in de kast heb staan qua namen. Geen idee wat er anno 2011 weer bedacht/gewijzigd is aan regels. Wat dat betreft is de Nederlandse taal net zo veranderlijk als de buslijnen door Nieuw Sloten... :wink: (flauwe grap, maar moest 'm gewoon effe maken)
JWM schreef:Of je het nou met of zonder koppelteken schrijft, volgensmij kan je wel concluderen dat het busaanbod er toch wel aardig op vooruit gaat. Enige minpuntje wat je nog zou kunnen aanvoeren is het verdwijnen van een rechtstreekse verbinding naar het Sierplein en station Lelylaan.
Klopt, dat je ieder kwartier i.p.v. halfuur een bus naar Schiphol hebt is mooi natuurlijk. Maar goed, dat kan met de volgende dienstregeling weer voorbij zijn... Ben benieuwd hoe lijn 66 en 68 eind 2012 door Nieuw Sloten zullen rijden. Die hebben we namelijk nog niet gehad...

Het wordt inmiddels wel een slapstick hoe bus 19 (straks 69) komt en gaat hier.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door STF »

Lijn 66? Die gaat van IJburg naar Bijlmer ArenA, beetje lastig om die via Nieuw Sloten te laten rijden...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

STF schreef:Lijn 66? Die gaat van IJburg naar Bijlmer ArenA, beetje lastig om die via Nieuw Sloten te laten rijden...
Het was niet de bedoeling dat je dat serieus nam, maar goed...

Daarnaast wordt er hier in Amsterdam zoveel gekloot met buslijnen en lijnnummers, zie inmiddels weinig reden waarom de 66 uiteindelijk niet in Nieuw Sloten terecht zou kunnen komen. Hetzij als een compleet andere lijn.
Laatst gewijzigd door R-Flow op ma 14 nov 2011, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door STF »

Met de 66 valt het opzich nog wel mee, heeft jarenlang van Amstelveen Waardhuizen naar Amstelstation gereden en nu van Bijlmer ArenA naar IJburg, dus opzich wel een beetje dezelfde hoek (zuid kant) uit.
Maar er zijn inderdaad genoeg voorbeelden van nummers die overal en nergens dienst hebben gedaan. Op Java en KNSM eiland bijvoorbeeld, daar hebben onderhand al lijnen in de 20 serie, 30 serie, 40 serie, 50 en 60 serie dienst gedaan...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Mijn opmerking was niets meer dan een sarcastische knipoog naar het feit dat in Nieuw Sloten inmiddels (o.a.) lijn 61, 63, 64 en 69 gereden zullen hebben dus we wellicht over een jaar weer mogen uitkijken naar 66 en 68, totdat we de hele 60-reeks op is. Had ook nummer 60 en 65 als balletje kunnen opgooien voor 2012-2013... En ja, ik weet dat lijn 60 de spookbus is tussen Nassaukade en Sloterdijk en de 65 rijdt tussen KNSM-eiland en Zuid... Nogmaals, vooral niet al te serieus nemen.

Is er trouwens een reden waarom lijn "19" moet verdwijnen? Het is niet alsof we binnenkort een nieuwe tramlijn in Amsterdam hoeven te verwachten en er ruimte vrijgemaakt moet worden. Heb de keuze voor "26" voor de IJ-tram eigenlijk ook nooit echt begrepen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door STF »

Meestal geeft men in Amsterdam een lijn een ander nummer op het moment dat de route drastisch verandert.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

STF schreef:Meestal geeft men in Amsterdam een lijn een ander nummer op het moment dat de route drastisch verandert.
Dit is niet de eerste keer dat lijn 19 naar Schiphol zal rijden, dus me originele vraag blijft staan: Waarom moet ie juist nu omgenummerd worden naar 69?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door STF »

Dat maakt niet uit, hij kwam er de afgelopen jaren niet dus zodoende een nummerwijziging. Alleen met tram 6 werd dat nooit gedaan, waar die ook heen ging, het bleeft nummer 6.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

STF schreef:Dat maakt niet uit, hij kwam er de afgelopen jaren niet dus zodoende een nummerwijziging. Alleen met tram 6 werd dat nooit gedaan, waar die ook heen ging, het bleeft nummer 6.
De routewijzigingen van 2006-2008 waren vrij drastisch en toch bleef het lijn 19. In feite krijg je nu grofweg een situatie van voor 2008 + verlenging naar Schiphol. Naar mijn weten hebben verlengingen zelden tot hernummeringen geleid hier in Amsterdam... Toen ergens eind jaren '80/begin '90 de 19 naar Sloterdijk werd verlengt is ie toch ook niet omgenummerd of wel? Dus wat mij betreft snijdt je argument weinig tot geen hout.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door STF »

Misschien dobbelen ze er op kantoor wel gewoon om; even getal als worp = nieuw lijnnummer bedenken, oneven getal als worp = lijnnummer behouden. *bus*
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Schijnbaar moeten op termijn alle buslijnen een nummertje boven 30 hebben. Waarom, Joost mag het weten want we hebben maar 16 tramlijnen in Amsterdam... En binnen paar jaar is 1 t/m 10 waarschijnlijk ook genoeg om het Amsterdamse tramnet te dekken. Tenminste, als we er van Den Haag nog 10 mogen houden natuurlijk...

-o-
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Delftse Chauff »

Lijn 69 staat ook op de site van Cxx. Ik zit hem is te bekijken en zie dat hij vanaf Amsterdam na Schiphol Plaza doorrijdt naar de halte Havenmeesterweg (stopt om de een of andere reden niet bij de halte Skyport) en een nieuwe halte Buitenweg. Vandaar rijdt hij weer terug naar Plaza. Dat laatste stuk ziet er op het routekaartje nogal omslagtig uit. Langs de vertrekhallen, dan naar beneden om ter hoogte van de Slingerweg de busbaan op te gaan weer terug naar de aankomsthal vanaf de verkeerde kant om vervolgens ter hoogte van de halte Skyport weer te moeten kopkeren om van de goede kant aan te komen rijden om verder te kunnen gaan richting Amsterdam. Waarom plakken ze die 2 haltes aan lijn 69 als je daar zo voor moet omrijden?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door JWM »

Keren midden op Schiphol Plaza met een gelede bus lijkt me ook geen optie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Eigenlijk niet te doen dat er geen mooie metro- of tramverbinding naar Schiphol ligt. :N
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door find_your_spot »

Een metro en tram verbinding is onbetrouwbaar genoeg om niet in te zetten.

Kijk maar naar de trein als er weer is brand uit breekt in de Schiphol tunnel.

Wie vangen al deze duizenden reizigers op? Juist, de bussen.

Nu jij weer. :')
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Er rijdt een trein, is dat nog niet voldoende dan? :| Veel vliegvelden hebben überhaupt geen railverbinding en bij ons is het een van de belangrijkste punten van het spoorwegennet :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Delftse Chauff schreef:Lijn 69 staat ook op de site van Cxx. Ik zit hem is te bekijken en zie dat hij vanaf Amsterdam na Schiphol Plaza doorrijdt naar de halte Havenmeesterweg (stopt om de een of andere reden niet bij de halte Skyport) en een nieuwe halte Buitenweg. Vandaar rijdt hij weer terug naar Plaza. Dat laatste stuk ziet er op het routekaartje nogal omslagtig uit. Langs de vertrekhallen, dan naar beneden om ter hoogte van de Slingerweg de busbaan op te gaan weer terug naar de aankomsthal vanaf de verkeerde kant om vervolgens ter hoogte van de halte Skyport weer te moeten kopkeren om van de goede kant aan te komen rijden om verder te kunnen gaan richting Amsterdam. Waarom plakken ze die 2 haltes aan lijn 69 als je daar zo voor moet omrijden?
Hij had beter door kunnen rijden naar busstation P 30. Daar is een ideale keermogelijkheid. Overigens ontgaat me ook waarom de lijn met geleed materieel moet rijden, maar dat terzijde.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door JWM »

Alle passagiers van Plaza tot P30 zijn reizigers met een schipholpas. Dan zou de lijn dus onder de sternetparaplu moeten vallen en dat kan blijkbaar absoluut niet.

En die lijn rijdt met geleed materieel omdat dat met een frequentie van 1x per 15 minuten en het wegvallen van 268 gewoon nodig is op in ieder geval het huidige traject van 19.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door find_your_spot »

Wat is hier moeilijk aan om te keren?

http://maps.google.nl/maps?saddr=Havenm ... v&t=h&z=17
For Your Railroad Adventures
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Hageneis »

R-Flow schreef:
Bee schreef:.... Wat dat betreft is de Nederlandse taal net zo veranderlijk als de buslijnen door Nieuw Sloten... :wink: (flauwe grap, maar moest 'm gewoon effe maken)...
Valt behoorlijk mee, hoor: de officiële spelling wijzigt om de tien jaar. Zolang duurt geen enkele ov-concessie! In 2015 komt er dus weer een nieuw 'groen boekje'.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten