OVer je reiservaringen in november 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Een goed onderhouden bus fikt echt niet zomaar uit, het is jaren geleden dat er een Citaro affikte in Nederland en er zijn er toch aardig wat van. Desalniettemin zijn de overige klachten ook meer dan ernstig te noemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door webguy »

Het zal vast iets met "werkplaatsregime" te maken hebben. Als alles in de motorruimte flink onder de olie zit, zal een paar vonken niet helpen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Een goed onderhouden bus fikt echt niet zomaar uit, het is jaren geleden dat er een Citaro affikte in Nederland en er zijn er toch aardig wat van. Desalniettemin zijn de overige klachten ook meer dan ernstig te noemen.
Nounou, jaren? Vorig jaar is er nog een gloedjenieuwe van Qbuzz uitgebrand in het noorden des lands. En in september 2009 was het er eentje van Arriva die in de brand vloog in Dordrecht.
Na laatstgenoemde brand is de bewuste serie bussen trouwens in z'n geheel naar Evobus geweest voor een modificatie aan de brandstofleidingen. Dat was dus eerder een constructiefout dan een onderhoudsprobleem. Of een combinatie want de staat van die ex-Stadsbus Maastricht wagens was nou ook niet erg denderend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Klaasje schreef:De materieelomloop klopt gewoon niet met wat er op papier staat. Daar gaat het fout. In de s14500 hadden 2 stammen DDM-1 moeten rijden terwijl daar nu VIRM rijdt dat vervolgens ook weer ergens vandaan is gekomen. Zo is het hele kaartenhuis in elkaar gestort.
Maar kan je dan geen extra Mt'64 achter zo'n ICMm stel plaatsen of de DDM-1 tijdelijk terug in dienst stellen (dat laatste was toch sowieso het plan voor de winter)? Het lijkt mij dat een forens die niet weet of hij uberhaupt meekan in de spits wegens een te korte trein op een gegeven ogenblik de auto gaat overwegen (niet dat de snelwegen in de spits altijd even leuk zijn :mrgreen:).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Dat DDM-1 had er al in de herfst moeten rijden... echter was men "vergeten" dat het personeel wel eerst herinstructie moest krijgen, daar zijn ze op dit moment mee bezig :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Gisteravond begon de bus een paar dorpjes hier vandaan links voor te sorteren, terwijl er aan de rechterkant van de weg nog een halte is waar een moeder met kinderwagen stond te wachten, ze begon wild te zwaaien maar de chauffeur leek haar helemaal niet hebben gezien. Juist toen ik de chauffeur wilde waarschuwen omdat we al bijna linksaf sloegen, had hij het toch in de gaten, maar zie dan nog maar eens fatsoenlijk langs die halte te komen als je eerst weer de rijbaan voor rechtdoorgaand verkeer moet oversteken... We reden met de voorkant van de bus recht op de stoep/halte af, het zag er lachwekkend uit. Om daarna alsnog linksaf te slaan viel ook niet mee, maargoed het is zowiezo atijd al een ongelukkige halte natuurlijk.
Op het eindpunt konden we alleen achteruit de halte op omdat er een andere bus op het achterste deel van de halte stond, dat ging wel heel vlot zeg; ik denk dat we toch zeker met 20 km/u achteruit reden, iets kalmer had ook wel gekund want er liepen overal reizigers kris kras tussen de bussen door en het betrof een bus zonder achteruitrijalarm of achteruitrijcamera.

Eerder op de middag stonden we met een andere bus al een aantal minuten bij een halte te wachten, om overstap tussen twee buslijnen te kunnen bieden maar precies die rit van de dag zat best krap in de rijtijd dus de chauffeur besloot om verder te rijden zonder die overstap te bieden. Juist toen we wegreden kwam de bus waarop we aan het wachten waren geweest er aan rijden, dus we reden snel weer achteruit door het dorp, terug naar de bushalte. Uiteindelijk nul overstappers... Vervolgens rijdt de chauffeur gehaast alsnog weg, bleef tijdens het rijden het alarm maar klinken dat de deuren niet goed gesloten zijn, keek die eens achterom; ow de achterdeur staat nog open... :lol:
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door 010jongen »

Vanmiddag met metrolijn D gereist vanaf spijkenisse naar rotterdam centraal. bij aankomst op slinge stond er 3wagens klaar richting centraal station die 1 minuut later vertrokken dan de metro waar ik in zat die met 2 stellen reed. gevolg overvolle metro en die der achter helemaal leeg. dit gebeurt veel vaker zeker doordeweeks tijdens de spits. handiger is het om de metro's van en tot slinge net voor die uit of richting de akkers te laten rijden. waardoor die een beetje ontlast worden maarja efficienty he..
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Ik neem aan dat de metro's volgens dienstregeling elkaar niet na 1 minuut opvolgen. In dat geval heeft jouw metro gewoon vertraging. Te vroeg vertrekken is ook niet echt een optie voor de Slinge-dienst. Ik weet niet hoe streng Stadsregio Rotterdam is maar in Amsterdam zou dat het vervoerbedrijf een boete kosten.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Abracadabram »

010jongen schreef:Vanmiddag met metrolijn D gereist vanaf spijkenisse naar rotterdam centraal. bij aankomst op slinge stond er 3wagens klaar richting centraal station die 1 minuut later vertrokken dan de metro waar ik in zat die met 2 stellen reed. gevolg overvolle metro en die der achter helemaal leeg. dit gebeurt veel vaker zeker doordeweeks tijdens de spits. handiger is het om de metro's van en tot slinge net voor die uit of richting de akkers te laten rijden. waardoor die een beetje ontlast worden maarja efficienty he..
Besef je ook wel hoe jou plan de keringen op Rotterdam Centraal enorm door de war gaat gooien, als de trein die eerder binnen komt later moet vertrekken. Volgens mij wordt dat een organistorische ramp op Rotterdam Centraal. Voor de reizigers daar is het niet duidelijk welke metro vertrekt enzovoort.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk dat hij het over Slinge heeft en niet Rotterdam Centraal.
En voor de passagiers is er niks onduidelijks aan. Er hangen overal displays die aangeeft welke metro als eerste vertrekt.
Alleen hou je wel een spoor langer bezet dan nodig.
Sowieso moeten ze juist de Akkers-trein met 3 wagens rijden en de Slinge-trein met 2 maar jah, wellicht dat die tussendoor ook gewoon van bestemming wisselen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Wat ik hoop/verwacht is dat de tweewagentreinen verdwijnen in december en er wellicht versterking komt van sommige treinen tot vierwagentreinen als lijn E naar Slinge gaat rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Abracadabram »

hauptbahnhof schreef:.
Sowieso moeten ze juist de Akkers-trein met 3 wagens rijden en de Slinge-trein met 2 maar jah, wellicht dat die tussendoor ook gewoon van bestemming wisselen.
Dat gaat lastig. Aangezien het niet twee gescheiden lijnen zijn. Bepaalde treinen uit de akkers keren op rotterdam naar Slinge en andersom. De 2wagens rijden dus gewoon overal.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Stefan »

Klopt, als het goed is rijden de metro's nog steeds om en om in hun omlopen. Dus: De Akkers - Rtd - Slinge - Rtd - De Akkers et cetera.

Overigens wat Bee zegt, hoop ik ook.. In de spits mis je die vierwagentreinen best wel..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Gisteren kreeg ik een familielid op bezoek, dat in Hengelo woont. Zij vertelde dat in H engelo de loc van haar IC defect raakte en dat ze na 20 minuten uit moesten stappen. De daarop volgende IC liep weer vertraging op doordat het achter een stoptrein aan moest rijden. Al met al ongeveer drie kwartier vertraging.
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door hauptbahnhof »

En vandaag stapt de buschauffeur van een lange(re) buslijn in Amsterdam halverwege de rit uit om de planten water te geven... :lol: (pissen dus)!!!
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op ma 14 nov 2011, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Klinkt als die trambestuurder die de tram twee minuten stilzette op de De Clerqstraat om sigaretten te kopen bij de tabakszaak :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door find_your_spot »

Ongeveer een jaar geleden een buschauffeuse van een Sternet lijn die de bus uitzette en zo een huis in liep. Na 3 minuten kwam ze terug. "Was vergeten de vaatwasser aan te zetten".
For Your Railroad Adventures
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Gekko123 »

Ik zag toen ik terug kwam van het boodschappen doen een van de twee Amba's van Veolia Haaglanden als lijn 81 van de Sint Sebastiaansbrug afrijden. Dit is best wel vreemd, want dat betekent dat deze lijn een omleiding heeft gevolgd terwijl op internet niets vermeld staat. Waarschijnlijk heeft ie de route van lijn 82 gevolgd tussen het beroemde Zweedse winkelketen en het station in plaats van zijn eigen route over de markt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Meltrain »

Je bedoelt zeker de route van lijn 80?
Lijn 82 rijdt namelijk naar Delfgauw. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door ODRAIL »

find_your_spot schreef:Ongeveer een jaar geleden een buschauffeuse van een Sternet lijn die de bus uitzette en zo een huis in liep. Na 3 minuten kwam ze terug. "Was vergeten de vaatwasser aan te zetten".
Dat had ik ook een keertje in een ver verleden in Gouda, maar dan was ze haar bril vergeten (ja best belangrijk dat je daar even voor stopt).
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

Waarom zijn de meeste verhalen van het GVB? :lol:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door mb90 »

Vanmiddag rond 16:00 uur kwam er een goed volle (van naast de bestuurder tot achterin) Sprinter busje door Maasland als Veolia-lijn 38 naar Maassluis. Nu weet ik niet of je mag staan in zo'n busje (volgens mij niet), maar echt comfortabel zag het er niet uit.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Mark »

In die 8-persoonsbusjes is het volgens mij ook officieel verplicht om een veiligheidsgordel te dragen, dus staan zal wel helemaal niet mogen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door ODRAIL »

Mark schreef:In die 8-persoonsbusjes is het volgens mij ook officieel verplicht om een veiligheidsgordel te dragen, dus staan zal wel helemaal niet mogen.
Dat klop.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Stefan »

True, staan mag niet omdat je dan (onder andere) meer dan 8 passagiers aan het vervoeren bent wat betekend dat de chauffeur een chauffeursdiploma moet hebben.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten