Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Vinny »

Wellicht ooit "De Lutte" in Nederland 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Afbeelding

Afbeelding
Die bordjes staan er scheef op :wink:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Daarvoor is de knop rechtzetten in diverse fotobewerkers voor uitgevonden. Als je de foto van Velpe -4,2 graden zou draaien staat hij recht :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Boei0ndt :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door ODRAIL »

@ fles: Je heb zeker de foto's uit een trein genomen?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ronald »

Zou je denken :P ? Uit ervaring weet ik dat het niet meevalt om de foto's recht te maken, vooral als de trein nog een behoorlijk vaartje heeft. Die foto's zijn bij mij dus ook vaak gedraaid :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

KM46 schreef:@ fles: Je heb zeker de foto's uit een trein genomen?

Waarom zit je iedere keer zo te zeuren? :neg:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Zou je denken :P ? Uit ervaring weet ik dat het niet meevalt om de foto's recht te maken, vooral als de trein nog een behoorlijk vaartje heeft. Die foto's zijn bij mij dus ook vaak gedraaid :wink: .

Als het er enigszins scherp opstaat vind ik het al snel goed hoor *O*

Maar anders moet iedereen die er zo'n commentaar op heeft, gewoon eens zelf proberen om met 160 km/h ergens op 3 meter afstand langs te rijden en er een scherpe foto van te maken. Die nog rechtop staat ook dan he, want anders :N tss tss tss dat kan niet hoor :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:@ fles: Je heb zeker de foto's uit een trein genomen?
Nee vanuit het hotel waar hij tegenover dat gebouw zat en dat is dan ook de weerspiegeling die je in de foto ziet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Het is berelastig vanuit een trein foto's maken inderdaad, het gaat vaak genoeg fout. En met een telefoon kan je het al helemaal vergeten.

En dan krijg je vaak genoeg plaatjes als dit. Jammerrr :(
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Ja precies, dat soort dingen. Bij mij mislukt het ook vaker dan niet hoor. Waarom denk je dat ik zo blij ben als het goed gaat? *O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door STF »

Kun je geen glashamertje meenemen, zonder ruit is het makkelijker fotograveren... :Y
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ronald »

Ja, en dan nog dingen zoals donker weer (lange sluitertijd dus snel onscherp), door vuile ramen tegen de zon in (mislukt altijd), regendruppels op de ramen -o-
Meest ideaal is zonnig weer met de zon achter je, dan kan de sluitertijd lekker kort...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Ik zet hem sowieso altijd op de sportstand omdat ik dan de kortst mogelijke sluitertijd kan halen, maar soms gaat het gewoon te snel. In deze trein, die reed met een 425 volgens mij, had de machinist wat vertraging in te halen dus hij reed als een racecoureur die hele lijn naar Trier af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ardan »

In dat soort gevallen probeer ik nog wel eens mee te draaien met de camera tijdens het afdrukken, wordt-ie net even iets scherper van. Maar ja, als ik harder rijd dan pakweg 80 kan ik dat ook wel vergeten.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Daarom zijn bochtige diesellijntjes ideaal. Diesels trekken sowieso niet zo heel erg snel op en als ze bochtig zijn is de snelheid ook niet zo hoog, als je dan in een RE zit kan je de meeste stations dan alsnog op de foto krijgen, als je tenminste weet wanneer ze komen. Goede voorbereiding is dus al het halve werk, als ik echt serieus op jacht ga probeer ik altijd de dienstregeling van een stoptrein te vinden voor het traject, ook als ik dan in een sneltrein zit weet ik ongeveer wanneer ik welk station kan verwachten en je kan de stations ook afvinken, handig voor de administratie later :)

Soms ontkom je namelijk echt niet aan sneltreinen. Op de lijn Nordhausen - Erfurt worden sommige stations om de twee uur aangedaan, maar de ene trein slaat het ene uur de ene helft van de stations over en het andere uur de andere helft. Probeer dan maar eens alle stations in een ferme rit te doen. Al wist ik op die lijn al snel wanneer er een station aankwam, dan hing er weer iemand uit een seinhuisje te zwaaien naar de machinist *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Ardan schreef:In dat soort gevallen probeer ik nog wel eens mee te draaien met de camera tijdens het afdrukken, wordt-ie net even iets scherper van. Maar ja, als ik harder rijd dan pakweg 80 kan ik dat ook wel vergeten.
Mwoa nee hoor, gewoon een kwestie van oefenen :) Als je je sluitertijd korter houdt dan 1/500 kun je ook met 160 km/h best goede resultaten halen. Eventueel door onderbelichten of het opschroeven van je ISO-waarde. Even kijken wat je voor jezelf het beste vindt. En verder gewoon vaak doen dus *O* Bij mij is het ook elke keer weer een uitdaging hoor :Y
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Kut. Welke aap verzint nou weer dat Blauwe Zoom een perron aan de zuidkant moet hebben? Recht tegen de zon in dus, en ik verwachtte hem ook aan de andere kant. Mislukt dus. Boven Hardinxveld uiteraard wel gelukt. Nou ja, leuk smoesje voor de volgende keer dat ik naar Delft moet :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Daniel »

Redelijk logisch dat het perron aan de zuidkant ligt... station is er voor de bewoners in die omgeving, niet voor de koeien ten noorden van het station :mrgreen:
(Zal je alvast maar waarschuwen dat het perron van Sliedrecht Baanhoek ook aan de zuidkant komt...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Ik zal zo thuis even posten wat er van terechtgekomen is. En nog een voorbeeld van wat er mis kan gaan.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Justin »

Nou, ik ben benieuwd hoor :)!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Afbeelding

:')

En dit is wat er gebeurt als je veel bladgroen achter je bordje hebt: Het wordt gezien als donker, dus het bordje wordt overbelicht (1/320) -o-

Afbeelding

Want precies hetzelfde bordje, 2 seconden later, 60 meter of zo verderop, met veel minder groen erachter, gaat wel goed (1/800) :Y

Afbeelding
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Justin »

Netjes :P.

Wat staat er voor Blauwe Zoom eigenlijk? Hardinxveld?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

ja :')

Maar ik rij er nog wel een keer langs als er ook echt wat stopt. Zo heb ik er geen fluit aan :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Daniel »

Let er dan wel op dat je de s36700 pakt dan. s36800 gaat niet op Bzm stoppen namelijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten