Revisie DDAR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door webguy »

En het zijn natuurlijk "vaste treinstellen", maar kijk maar wat er gebeurt als er een SLT kop sneuvelt. Hebben ze eerst reserve koppen voor, daarna gaan ze dat gewoon weer onderling wisselen. Plan V is ook een vast treinstel, maar er waren in de laatste jaren toch best veel bakwisselingen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR

Bericht door Dexter »

En een bakwisseling bij een SLT heeft nog meer voeten in de aarde, vanwege de jacobsdraaistellen.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door webguy »

Dat is zo, maar dat had mat '36 ook, en reken maar dat daar veel bakken zijn gewisseld. Had deels er mee te maken dat na de oorlog er een aantal meer kogelgaten bevatte dan metaal, maar nog.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Michael »

http://yfrog.com/nt3ebxlj

Foto van een DDZ met drie bakken :!: Het zouden toch stellen van 4 bakken worden
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Revisie DDAR

Bericht door Thom91 »

Er is een bak momenteel in de klimaatkamer in Duitsland, dat is wss de missende bak, want de foto doet het hier niet..
Komt wel goed schatje.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Revisie DDAR

Bericht door Daan »

Klopt, de Bv1 van dat stel (nr 280 7205) staat nu in de klimaatkamer in Minden (D).
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Revisie DDAR

Bericht door Klaasje »

Het zal vast een racemacine zijn.. mDDM met 2 andere bakken. *O*
Laatst gewijzigd door Klaasje op di 01 nov 2011, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Bericht door VIRM »

Daan schreef:Klopt, de Bv1 van dat stel (nr 280 7205) staat nu in de klimaatkamer in Minden (D).
Testen ze daar ok op... smeltwater? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Revisie DDAR

Bericht door Klaasje »

Daarvoor moet de mDDM erheen. Ik geloof alleen dat die het de afgelopen winters behoorlijk gehouden hebben en er zou aan de tractieinstallatie niet veel gewijzigd worden als ik me niet vergis. Best bijzonder overigens dat die mDDM-en het zo goed doen. Ze zijn jonger dan de eerste serie DD-IRM en gebruiken soortgelijke technieken.
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: Revisie DDAR

Bericht door ThisRulez »

Ben benieuwd of de DDZ het karakteristieke geluid behoudt als z'n voorganger
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Michael »

Klaasje schreef:Daarvoor moet de mDDM erheen. Ik geloof alleen dat die het de afgelopen winters behoorlijk gehouden hebben en er zou aan de tractieinstallatie niet veel gewijzigd worden als ik me niet vergis. Best bijzonder overigens dat die mDDM-en het zo goed doen. Ze zijn jonger dan de eerste serie DD-IRM en gebruiken soortgelijke technieken.
DD-IRM? welke treintype is dat?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Revisie DDAR

Bericht door Klaasje »

Dat zijn de oudste bakken van het VIRM. Als ik me niet vergis hebben die nog rond gereden als 83xx en 84xx toen het drietjes en viertjes waren. De drietjes zijn later verlengt naar viertjes, en de viertjes naar zesjes. Daarnaast is toen VIRM-2, -3 en -4 gekomen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Michael »

ach so. Dat ze verlengt waren wist ik. Maar de afkorting van het type was niet bij mij bekend
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Revisie DDAR

Bericht door Klaasje »

De drietjes reden rond met een 82xx-nummer lees ik nu.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Revisie DDAR

Bericht door Mark »

Klopt en de viertjes met een 84xx nummer.

De drietjes zijn bij de verlenging vernummerd naar 94xx en de viertjes zijn toen vernummerd naar 86xx.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Revisie DDAR

Bericht door Daan »

ThisRulez schreef:Ben benieuwd of de DDZ het karakteristieke geluid behoudt als z'n voorganger
Vast wel, qua techniek is er aan de mDDM niet zo veel veranderd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie DDAR

Bericht door Michael 1988 »

Weet iemand toevallig of dat er ook DDM-1 stellen in de revisie gaan en geïntegreerd worden met de DDAR?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Revisie DDAR

Bericht door Raymond »

Nee, dat gaat niet gebeuren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Revisie DDAR

Bericht door ODRAIL »

Kost dit te veel of worden ze op termijn afgeschreven?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door reisthijs »

DDM-1 verbouwen heeft alleen zin als NS nog met locomotieven zou willen blijven rijden, en daar wil men nu juist vanaf.Locs reviseren kost ook veel geld.

Het hele idee van DDZ is juist dat er alleen nog met het 50-tal motorwagens gereden wordt. En met DDAR alleen zijn er nu al te veel bakken voor 50 treinstellen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie DDAR

Bericht door Michael 1988 »

Nou je kunt ook proberen het DDM-1 materieel mee te betrekken en proberen enkele Bvk's (van zowel de DDM-1 als de DDAR) om te bouwen tot motorrijtuigen. Nou lijkt mij dat niet makkelijk, maar niet onmogelijk. Zo heb je 21 extra treinstellen (13 bVk's van DDM-1 en 29 overgebleven bvk's van de DDAR is in totaal 42). Maar hopelijk weet NS wat ze doen, extra materieel is altijd handig. Vooral met de winter op komst (refererend naar de winters van 2009-2010 en 2010-2011)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Suus »

Zevenentwintig jaar oude rijtuigen die nooit bedoeld zijn als motorrijtuig ombouwen tot motorrijtuig? :shock: Dat is de investering echt niet waard hoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie DDAR

Bericht door Michael 1988 »

Volgens mij goedkoper dan nieuw materieel aanschaffen ;).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door STF »

Om te beginnen hebben de motorwagens ook in het midden een draaistel om waarschijnlijk zowel het gewicht van de motoren te kunnen dragen als voldoende aangedreven assen te hebben, dat zit er onder een gewone kopbak al niet dus volgens mij strandt de eenvoudige ombouw daar gelijk al...
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR

Bericht door hauptbahnhof »

Michael 1988 schreef:Volgens mij goedkoper dan nieuw materieel aanschaffen ;).
Het zijn er niet veel hoor... Dus überhaupt nieuw materieel alleen ter vervanging van die DDM-1 gaat niet gebeuren.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten