Een planmatige afhandelingsstrategie is toch net ff anders als een praktijk situatie met een vertraagde trein, de situatie die jij schetst zullen we ook zeker nog wel gaan tegenkomen zodra niet alles vlekkeloos loopt.Daniel schreef:Reizigersstromen, wat zijn dat? Nee zonder gekheid, ik ben eens met +10 op Utrecht Centraal aangekomen om een ander station met smalle perrons door werkzaamheden te noemen waarna er een soort van schuifpuzzeltje uitgevoerd moest worden om de uitgang te bereiken. Men lijkt wat dat betreft echt meer rekening te houden met hoe je de treinen zo snel mogelijk het emplacement over krijgt.
Zie ook de behandeling van treinen ri. Dordrecht op 4 en 6 i.p.v. met crossplatform overstap stoptrein -> IC op 3 en 4, daardoor kan je immers net als in de normale situatie met stoptrein en IC conflictvrij de tunnel in.
En daarbij we moeten toch ook wat doen om reizigers te pesten, vooral als ze al langzaam beginnen te wennen aan de onvoorspelbare haltering.