Routewijziging buurtbus 253 in Lieshout

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Routewijziging buurtbus 253 in Lieshout

Bericht door fogeltje »

Deze wijziging was me op de Hermes lijnnetkaart al opgevallen, nu staat er ook een bericht over in het Eindhovens Dagblad:
http://www.ed.nl/regio/gemert-bakel-laa ... de-aan.ece

In plaats van dat de bus keert bij het eindpunt Gemeentehuis in Lieshout, rijdt de bus een eenzijdige lus en rijdt vanaf het Gemeentehuis via de route van lijn 21 naar de Bavariarotonde. Daar krijgt hij een halte aan de weg naar Mariahout. Sinds de zomer ligt er al een haventje bij de nieuw geplaatste fietsenstallingen maar ik dacht dat het voor ouders was die hun koters komen ophalen. Maar schijnbaar hebben ze toen al rekening gehouden met de komst van de buurtbus.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Routewijziging buurtbus 253 in Lieshout

Bericht door huibf »

Jep. Maar eigenlijk maar een halve maatregel. Beter was om door te rijden naar Ziekenhuis Helmond....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Routewijziging buurtbus 253 in Lieshout

Bericht door fogeltje »

Klopt, ik kan me daaromtrent nog forumdiscussies herinneren. Maar dit zou een opstap in die richting kunnen zijn. Uit het artikel komt namelijk naar voren dat men meer wil, vooral vanuit de dorpen vanuit Laarbeek.
"Zorg Om het Dorp Mariahout, Dorpsplatform Aarle-Rixtel, Dorpsraad Beek en Donk en de Dorpsraad Lieshout zijn aan het onderzoeken of er een nieuw buurtbusproject kan komen, dat ook naar de ziekenhuizen in Helmond en Geldrop gaat. Vorige week is daar een eerste overleg over geweest", meldt een woordvoerder.
Alleen zie ik dan minder in een nieuw buurtbusproject maar zou ik zeggen dat ze eerst kijken of het mogelijk is om de huidige buurtbus misschien naar Helmond te verlengen. Hoe reëel/wenselijk een verbinding naar het ziekenhuis in Geldrop zou zijn vanuit Laarbeek weet ik niet. Ik zou zeggen dat wij toch echt wel op Helmond gefocust zijn en daar zou dan een eventuele verbinding ook op moeten focussen. Anders kun je wel een verbinding met elk ziekenhuis in de regio willen omdat daar wellicht iemand ooit naar toe moet (hoewel het natuurlijk wel kan zijn dat Helmond bepaalde ingrepen niet doet/kan die in Geldrop wel worden aangeboden...maar er bestaat ook al een directe verbinding met het Catharinaziekenhuis in Woensel voor dat soort gevallen).

Overigens staat er in het begin een fout, er wordt gezegd dat de bus vanuit Boekel via Veghel naar Lieshout rijdt, later vermeldt men wel correct Boerdonk.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten