Mag ik even kwijt #97

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door htm_tram »

Misschien ben ik dan te netjes opgevoed? ik heb geleerd om goedemorgen en goedavond te zeggen. Vooral de volwassen mensen zeggen dat tegenwoordig niet meer. Als je weet hoe vaak er klachten binnen komen omdat personeel geen goedemorgen zegt of goedenavond... Nee ik blijf netjes. ;)

Blijft wel erg frustrerend dat de klanten je commanderen, je zou kunnen beginnen met netjes gedag te zeggen en dan vragen of dat ene croissantje nog achter ligt.. Ik probeer er niks van te zeggen, maar na een paar uur wordt je er stront ziek van... sorry

Dan zeg je beetje hard goedemorgen en de meeste klanten merken dan pas dat ze het vergeten te zeggen en dan wel goedemorgen zeggen. sommige klanten zijn zo gefocust op dat ene croissantje dat ze de hind niet snappen. Maar dan doe je het nog een keer en dan snappen ze het bijna allemaal. (A)

En ik vind het leuker om klanten te helpen die vriendelijk gedag zeggen dan chagrijnige kantoor mensen. :?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

Er is een type klant waar ik niet tegen kan en dat is een klant die al bellend probeert met gebaren iets duidelijk te maken. Die weiger ik te helpen tot ze de telefoon ophangen, zo kan ik toch niet met je communiceren. Laatst werd er eentje boos omdat ik hem dan weigerde te helpen.

Dat je geen goedemorgen zegt het zal wel, en dergelijke, maar telefoneren terwijl je iets van mij wil vind ik vrij onbeschoft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door find_your_spot »

webguy schreef:Klant is koning...
Moet de klant zich natuurlijk wel als koning gedragen.

Anders zeg ik vaak dat daar het gat van de deur is.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Geert »

Bellende klanten, superirritant inderdaad. Die hielp ik ook nooit toen ik in een winkel werkte, bekijk het maar lekker hoor. Ik heb geen haast :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

htm_tram schreef:Misschien ben ik dan te netjes opgevoed?
Nou, nee. Integendeel. Als jij 's ochtends vroeg de haastige reiziger (die zo snel mogelijk klaar wil zijn omdat er achter hem nog vijftig man staan die ook hun trein willen halen) een beetje de les gaat lopen lezen dat ze goeiemorgen moeten zeggen, dan ben je gewoon een verschrikkelijk irritant opneukertje. Zelfs al heb je in theorie misschien best een punt.

Je gedrag kost gewoon omzet. Niet meer dan normaal dat je dat te horen krijgt. Van de klant of van je baas.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door BR628 »

EDIT Wubbo:Het is hier geen zandbak, als je een probleem met iemand hebt spreek je die persoonlijk aan en niet in een topic
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

Nou ja, ZO op de man spelen vond ik ook weer niet nodig ;) Maar zijn gedrag is natuurlijk totaal ongeschikt, dat is duidelijk.

Anyway, ik ga morgen eindelijk weer eens werken na 8 dagen noodgedwongen thuiszitten wegens wachten op bestelde hardware :? Heb zelden zo veel zin gehad om weer aan het werk te gaan *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Wubbo »

Ow, ik ben door mijn baas ook wel eens aangesproken over hoe ik met bellende klanten omging. Dat leverde me een compliment op, terwijl ik ze ook niet hielp terwijl ze belden.

Ik ga trouwens altijd langzamer werken bij niet-sociale klanten, weet niet wat dat is ;-)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door AppleMoose »

Fles schreef:
htm_tram schreef:Misschien ben ik dan te netjes opgevoed?
Nou, nee. Integendeel. Als jij 's ochtends vroeg de haastige reiziger (die zo snel mogelijk klaar wil zijn omdat er achter hem nog vijftig man staan die ook hun trein willen halen) een beetje de les gaat lopen lezen dat ze goeiemorgen moeten zeggen, dan ben je gewoon een verschrikkelijk irritant opneukertje. Zelfs al heb je in theorie misschien best een punt.

Je gedrag kost gewoon omzet. Niet meer dan normaal dat je dat te horen krijgt. Van de klant of van je baas.
Dit is dan toch wel de omgekeerde wereld.
Haast of niet, gewoon fatsoenlijk doen naar elkaar mag wel. Kost een fractie van een seconde extra, merk je niet eens.
In jou ogen zou je als winkelbediende maar alles moeten accepteren omdat het anders misschien ten koste gaat van de omzet?

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als HTM-Tram, dan ben ik maar een verschrikkelijk irritant opneukertje en heb ik iets minder omzet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

Ronaldussen schreef:In jou ogen zou je als winkelbediende maar alles moeten accepteren omdat het anders misschien ten koste gaat van de omzet?
Dat is heel wat anders :idea: Als ze tegen je zeggen "Hee lompe knoestekop schiet es op met die koffie!" is het wat anders natuurlijk. Je hoeft je niet te laten beledigen :N

Maar gewoon de irritatie gaan lopen opzoeken omdat iemand op de vroege ochtend wat kort van stof is? :?: Ongeschikt :Y
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door find_your_spot »

Komt net een persbericht binnen.

Albert Heijn is failliet verklaard.

Er wordt een groot schalig onderzoek ingesteld waar deze omzet fraude zich heeft plaats gevonden. Hier gaan koppen rollen.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Caspar »

Ik ben een pizza aan het maken, maar dan helemaal, dus ook de bodem ben ik zelf aan het maken. Na goed, alle ingrediënten gesneden en klaar gezet. Na de tomatensaus strooi ik wat geraspte kaas over de pizzabodem, en vervolgens beleg ik hem met chorizo plakjes, verse peper, tomaten, paprika en zo nog wat dingen. Als laatste neem giet ik de overgebleven geraspte kaas in mijn mond omdat ik best al trek had. Nadat ik de helft doorslik, merk ik dat die kaas ontzettend ranzig is. Wat blijkt, de helft van de kaas was gewoon groen geworden, heb de rest meteen uitgespuugd :oops:
Maar nu kwam het probleem, de pizza zat ook royaal bestrooid met beschimmelde kaas. Omdat het onderop de ingrediënten lag kon ik er niets mee. Ik heb nog geprobeerd de kaas ertussen uit te pulken, maar dat lukte niet. Omdat je de schimmel zelfs rook, heb ik de hele boel maar weggegooid en ben ik opnieuw begonnen. Een half uur later dan gepland zat er alsnog een pizza in de oven...
Laatst gewijzigd door Caspar op wo 16 nov 2011, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door deadlock »

find_your_spot schreef:Komt net een persbericht binnen.

Albert Heijn is failliet verklaard.

Er wordt een groot schalig onderzoek ingesteld waar deze omzet fraude zich heeft plaats gevonden. Hier gaan koppen rollen.
Errrr. Je bedoelt vast een filiaal en niet Albert Heijn zelf.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Ik ben een pizza aan het maken, maar dan helemaal, dus ook de bodem ben ik zelf aan het maken. Na goed, alle ingrediënten gesneden en klaar gezet. Na de tomatensaus strooi ik wat geraspte kaas over de pizzabodem, en vervolgens beleg ik hem met chorizo plakjes, verse peper, tomaten, paprika en zo nog wat dingen. Als laatste neem giet ik de overgebleven geraspte kaas in mijn mond omdat ik best al trek had. Nadat ik de helft doorslik, merk ik dat die kaas ontzettend ranzig is. Wat blijkt, de helft van de kaas was gewoon groen geworden, heb de rest meteen uitgespuugd :oops:
Maar nu kwam het probleem, de pizza zat ook royaal bestrooid met beschimmelde kaas. Omdat het onderop de ingrediënten lag kon ik er niets mee. Ik heb nog geprobeerd de kaas ertussen uit te pulken, maar dat lukte niet. Omdat je de schimmel zelfs rook, heb ik de hele boel maar weggegooid en ben ik opnieuw begonnen. Een half uur later dan gepland zat er alsnog een pizza in de oven...
Zoiets heb ik ook wel eens gehad. Ontzettend vervelend is dat (zeker met zo'n pizza). Daarna heb ik heel lang een aversie gehad tegen open zakjes geraspte kaas en maakte ik het of in een keer op, of ik gooide de rest weg (omdat het zo snel slecht wordt). Tegenwoordig vries ik het in en dat gaat supergoed! Smelt toch wel weer als je het over een pizza doet of over een ovenschotel oid.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
find_your_spot schreef:Komt net een persbericht binnen.

Albert Heijn is failliet verklaard.

Er wordt een groot schalig onderzoek ingesteld waar deze omzet fraude zich heeft plaats gevonden. Hier gaan koppen rollen.
Errrr. Je bedoelt vast een filiaal en niet Albert Heijn zelf.
Nee, hij bedoelt wat anders. Maar sop < kool.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

Zolang zelfs de Albert Heijn in Winkelcentrum Kraaiennest goed blijft lopen heb ik er vertrouwen in dat Albert Heijn nog tot het einde der tijden mee kan gaan.

Diegene die wel eens in Winkelcentrum Kraaiennest in Amsterdam Zuid-Oost zijn geweest weten wat ik bedoel denk ik :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door deadlock »

Oh jah, ik moet leren lezen. Maar Fles; je hebt gewoon gelijk. Even afgezien van het feit dat ik in het westen van het land al verbaasd ben als er überhaupt goedemorgen tegen mij gezegd wordt bij dergelijke tenten in plaats van dat luidruchtig doorgesproken wordt welke Rachid nou heeft geneukt met welke Sjarona en wie daar allemaal filmpjes van op YouTube hebben gezet.

Iets met holier than thou...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door STF »

Ik liep vanmiddag vanmiddag met een kennis door het bos, hoorden we op een gegeven moment een soort stofzuiger geluid; was er iemand het bospad aan het bladblazen... Komen we de hoek om, staan er twee mannen de bladeren uit het riviertje te harken, pff dat was al helemaal het toppunt van onzinnigheid... :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Daarna heb ik heel lang een aversie gehad tegen open zakjes geraspte kaas en maakte ik het of in een keer op, of ik gooide de rest weg (omdat het zo snel slecht wordt).
Valt toch wel mee als je het gewoon goed dichtvouwt? Heb zelf tot nu toe slechts één keer gehad dat de kaas bedorven was.

Al probeer ik het wel altijd niet al te lang te laten liggen en wil ik restjes die er al een tijd liggen nog weleens weggooien ondanks dat er nog niks aan te zien is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

geraspte kaas kun je m.i. uitstekend opmaken op een tosti of zo. Ik ga echt zo hard een tosti-ijzer kopen binnenkort *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Stefan »

Kan toch ook gewoon in de koekenpan? :P

Maar goed.. Je hebt gelijk, een tosti-ijzer is wel makkelijker. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Kan toch ook gewoon in de koekenpan? :P

Maar goed.. Je hebt gelijk, een tosti-ijzer is wel makkelijker. :mrgreen:

Bratwurst kan ook in een tosti ijzer :Y en in de pan dan zit gelijk heel mn fornuis onder de spetters :N Geen zin in :N
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:
deadlock schreef:
find_your_spot schreef:Komt net een persbericht binnen.

Albert Heijn is failliet verklaard.

Er wordt een groot schalig onderzoek ingesteld waar deze omzet fraude zich heeft plaats gevonden. Hier gaan koppen rollen.
Errrr. Je bedoelt vast een filiaal en niet Albert Heijn zelf.
Nee, hij bedoelt wat anders. Maar sop < kool.
Wie, wat, waar, wanneer, waarom?
Ik snap het niet. :N :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:Wie, wat, waar, wanneer, waarom?
Ik snap het niet. :N :oops:
HTM loopt bijdehand te doen
Ik zeg dat hij irritant is en dat zijn gedrag omzet kost
FYS komt theatraal doen dat AH vergaat
ik verkies om daar niet op te reageren, want ja, FYS :')

Anyway, lees gewoon even terug of zo, als het allemaal zo boeiend is. Ik heb er alles wel over gezegd wat ik er over wilde zeggen :)

En als je dan nog iets niet snapt, dan snap je het maar niet. Mij een zorg *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Stefan »

Fles schreef:Bratwurst kan ook in een tosti ijzer :Y en in de pan dan zit gelijk heel mn fornuis onder de spetters :N Geen zin in :N
Weet ook gelijk bij wie ik moet zijn als ik wil weten of iets in een tosti-ijzer kan... :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten