Mag ik even kwijt #97

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

webguy schreef: Deze keer zonder fouten
Boogje Gv - Gvc ontbreekt :P
Laatst gewijzigd door Fles op do 17 nov 2011, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

En Gvc - Laa :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Daniel »

En er staat een in werkelijkheid niet bestaande boog Bkh - Laa op :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

En Sliedrecht Baanhoek is Sdtb, niet Bah. Bah was Baanhoek voor de oorlog :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Daniel »

En Blauwe Zoom is Bzm, niet Blz als we toch bezig zijn. Net als Boven-Hardinxveld wat Bhdv is en niet Bul, da's ook al een vooroorlogs stationnetje geweest...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door webguy »

Hmm, die eerste had ik aangepast, die laatste twee juist andersom geloof ik. Wordt aangepast.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Dafdriver »

Teon ik met de luxe wagen onderweg was naar mijn werk tikten 2 elkaar tegemoet komende vrachtwagens met de spiegels tegen elkaar. Afijn kan gebeuren maar daarna vlogen de plastic spiegelkappen en overige onderdelen mij om de oren terwijl ik er 3 wagens achter reed. Heb ik dat.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Michael »

Mag ik even kwijt dat ik nooit op vakantie naar Frankrijk zal gaan. Heb het helemaal gehad met dat kl*tevolk
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Gekko123 »

Waarom heb je het gehad met die Fransen? Ok, ze spreken een erg irritante taal, maar daar valt nog overheen te komen.

Verder wil ik even kwijt dat ik me vandaag toch een heel stuk beter voel dan gisteren. In ieder geval kon ik vandaag zonder moeite alle colleges volgen, terwijl ik gisteren helemaal gebroken thuis kwam.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Justin »

Ter info: bij het digitaliseren van gegevens moet je soms heel speels zijn met punten die in werkelijkheid niet bestaan. Je hebt aansluitingen en kruisingen die bijvoorbeeld geen afkortingen kennen. De kunst zit hem dan in de schematiek:

Natuurlijk weten we wel de exacte locaties tussen stukken, maar soms moet je gewoon een beetje speels zijn:

Het is natuurlijk als volgt:

Code: Selecteer alles

           Laa
            |
           /|
          / |
         /  |     
GVC ----<---|-----
         \  |
          \ |
           \|
            |
            Gv
Maar op die < moet je dus een leuke afkorting zien te verzinnen die in het echt niet is genoemd. Aangezien het hele gebeuren daar in de buurt Binckhorst heet, noem je het voor de tijdelijkheid Bkh, en dan maar op de splitspunten bij Laa Bkh_N en bij Gv Bkh_Z of iets dergelijks.

Door het generaliseren zie je ook niet de buitenste bogen van Gvc naar Laa naar Gvm. Je wilt immers één lijn houden.

Door het generaliseren en logica zijn er dus ook vele aanpassingen. Want ja, hoe digitaliseer je dan de drie verschillende takken bij Ass (Hemboog, Ass Hoog, Ass Laag), als er rekening moet worden gehouden met dienstregeling punten en automatisering? Je kan wel Sgra-Ass opgeven, maar dan heb je twee mogelijkheden. Hoe weet het systeem dan welke je moet nemen (allicht door het volgende punt). Maar goed, Webguy en ik hebben er al lang over zitten te hersenkraken ;-).

De Sdtb en Bzm zijn bekend, wel apart dat die niet zijn overgenomen, zoals Webguy al vermeldde :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Geert »

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe accuraat je je model wilt maken? Ik heb eens een tariefeenhedenzoeker gemaakt (die zocht de goedkoopste/kortste reis op basis van de tariefeenheden tussen stations) en dat werkte gewoon met de stations zelf als punten in een graaf (en de verbindingen tussen de punten maakten de graaf). Met andere dienstregelingspunten hoef je dan natuurlijk geen rekening te houden, laat staan met de geografische ligging van alle onderdelen...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Michael »

Gekko123 schreef:Waarom heb je het gehad met die Fransen? Ok, ze spreken een erg irritante taal, maar daar valt nog overheen te komen.
Omdat ze op mijn werk voor veel overlast zorgen. Ze komen alleen maar voor de drugs en gisteravond stond er 1 vrolijk met wiet aan de kassa dus ik zeg dat ie naar buiten moet gaan en doet ie net of ie het niet snapt maar snapte het wel want hij praatte deels vlaams/nederlands. Vorige week stonden ze zondagochtend vroeg een meisje lastig te vallen de vrachtwagenchauffeur die de vracht kwam leveren zag dat en heeft zijn vrachtwagen stilgezet en is er naar toe gegaan en heeft ze bij dat meisje weggestuurd. Ze denken dat ze hier alles kunnen maken. Dacht het effe niet. oprotten ermee
Laatst gewijzigd door Michael op do 17 nov 2011, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Justin »

Hier even een screenshot in de werkomgeving:

Afbeelding

Je moet *ergens* rekening houden met de benamingen van de splitspunten namelijk :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

Maar als je de reisroutes wil berekenen lijken die aansluitingen erin niet nodig toch? Stel, ik bereken een reis van Boskoop naar Bodegraven dan ga je van Boskoop naar Alphen en daar naar Bodegraven. Maar in jullie diagram zou de computer toch ook Boskoop - Apn_A - Bodegraven kunnen bereken, wat dus niet klopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Michael »

daarentegen maken de fransen wel leuke muziek :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zut0ruLW ... plpp_video[/youtube]
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door webguy »

Bee schreef:Maar als je de reisroutes wil berekenen lijken die aansluitingen erin niet nodig toch? Stel, ik bereken een reis van Boskoop naar Bodegraven dan ga je van Boskoop naar Alphen en daar naar Bodegraven. Maar in jullie diagram zou de computer toch ook Boskoop - Apn_A - Bodegraven kunnen bereken, wat dus niet klopt.
Het ligt iets ingewikkelder, ik zal het proberen uit te leggen... Ik heb dienstregelingsgegevens: Trein 3025 stop in Nm, Ah, Ed, Ut. Ik wil op een Google Map tekenen hoe die trein rijdt. Als ik echter al die stukjes opsla (Nm-Ah, Ed-Ah, etc), sla ik heel veel dubbel op, omdat ik dan ook alle losse stations moet hebben naast ICs, etc. Daarom slaan we alles los op, tussen stations en splitsingen. Welke splitsingen dat zijn weet ik echter niet. Vandaar de graaf, die moet al die stukjes aan elkaar plakken. Wat er dus gebeurt is dat er gezocht wordt naar Nm-Ah, Ah-Ed, etc, waardoor je nooit het probleem hebt wat je beschrijft omdat je altijd tussen stops plant. Als je dezelfde graaf gaat gebruiken voor routeplannen moet je inderdaad stations als zodoende aanmerken. Je kan er ook voor kiezen om de graaf te versimpelen. Dit is beetje bijzondere graaf omdat het een (ingewikkeld) geografisch model vertegenwoordigt.
Ben nu bezig om Ass hoog/laag/hemboog op te lossen, gaat denk ik lukken, maar is leuke uitdaging :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door webguy »

Maar voor Utrecht - Leiden komt er dus dit uit:
Afbeelding
Best netjes zonder tweaks. Hij probeert via Bkl te plannen, maar met een handmatig regeltje voor Ut-Wd wordt dat wel opgelost.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Justin »

Vreemd :P.

Zo, ik heb m'n kop weer gemilimeterd. Was het haar weer eventjes zat, maar het groeitempo van m'n haar is toch hoog, dus over 7 weken ziet het er al weer anders uit :). Het is weer eventjes wennen eigenlijk, laatste keer dat ik dit deed was nagenoeg 1 jaar geleden :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

Het heeft wat moeite en geworstel met de site van Ticketmaster gekost, maar ik heb er vanochtend een ticket voor het concert van Florence + The Machine volgend jaar april uit kunnen slepen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Karl »

webguy schreef:Maar voor Utrecht - Leiden komt er dus dit uit:
*plaatje* Best netjes zonder tweaks. Hij probeert via Bkl te plannen, maar met een handmatig regeltje voor Ut-Wd wordt dat wel opgelost.
Dat ziet er leuk uit. 8-)
Als je zoiets kan doen met gemiddelde snelheden per traject, of ten opzichte van de hemelsbrede afstand; dan weet je gelijk waar het meeste winst te behalen valt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

Er valt nog een hoop te behalen tussen Alphen en Woerden hoor :lol: Een hoop anti-schommelschipmaatregelen zouden al helpen bijvorbeeld, zoals de hele spoorbaan op een betonnen onderbouw leggen (de naastgelegen snelweg kan dat ook wel gebruiken trouwens :wink: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Thom91 »

Zo zonde altijd. Best knap meisje zojuist in de tram. Enige jammere is dat ze niet op een fatsoenlijke manier kan kauwgom kauwen en dat ze uggs aanheeft.. Zucht
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

Door die uggs moet je gewoon heenprikken, mij is uitgelegd door een vrouw dat de meeste vrouwen ze eigenlijk heel lelijk vinden maar omdat ze niet onder willen doen voor hun vriendinnen die ze wel hebben dragen ze ze ook en als ze ze eenmaal een keer aan hebben gehad blijven ze dat doen omdat ze zo lekker zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Thom91 »

Het blijven uggs :p, sloffen draag je in huis, niet erbuiten
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Door die uggs moet je gewoon heenprikken, mij is uitgelegd door een vrouw dat de meeste vrouwen ze eigenlijk heel lelijk vinden maar omdat ze niet onder willen doen voor hun vriendinnen die ze wel hebben dragen ze ze ook en als ze ze eenmaal een keer aan hebben gehad blijven ze dat doen omdat ze zo lekker zitten.
Dan hebben ze dus geen ruggengraat en hoef ik ze niet (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten