Toch nachttreinen voor Amersfoort

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Toch nachttreinen voor Amersfoort

Bericht door Daniel »

Om weer terug te komen op de Amersfoortse nachttrein, het gaat dus inderdaad om het weekend. Zie http://www.amersfoort.nl/docs/bis/raad/ ... ma%208.pdf (pagina 3)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Toch nachttreinen voor Amersfoort

Bericht door willy84 »

VIRM schreef:
Klaasje schreef:En als dat soort plaatsen mee kunnen doen mag de noordvleugel van de Randstad niet ontbreken. (Haarlem, Zaanstreek, Hoorn, Almere)
Voor de eerste drie wordt al langer geroepen om een nachttrein. Voor de laatste: aangezien Almere toch een veredelde buitenwijk van Amsterdam is, is een nachttrein naar Amsterdam toch logisch?
Rijden er niet al nachtbussen die blijkbaar redelijk aan de vraag voldoen? Maar ja ook Almere zou wel een nachttrein kunnen gebruiken. Alhoewel vanwege het publiek zal het wel meer aan beveiligings+schoonmaak kosten dan het oplevert.
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Toch nachttreinen voor Amersfoort

Bericht door Klaasje »

Nou wil ik absoluut niet de discussie opnieuw aanzwengelen hoor maar ik denk inderdaad dat er best wat meer mag rijden. Al was dat totaal niet waar ik op doelde in mijn post. Verder overdrijf je de problematiek van het publiek behoorlijk gezien ik werkelijk nog niets vervelends heb zien gebeuren in de late treinen op de Flevolijn. (Wat natuurlijk niet betekent dat er nooit wat gebeurd.)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Toch nachttreinen voor Amersfoort

Bericht door Wubbo »

De gemeente Amersfoort heeft besloten geld uit te trekken voor nachttreinen. Wat belet de gemeente Almere (of noem hier uw willekeurige andere gemeente, Schiermonnikoog mag wat mij betreft ook maar dat heeft denk ik weinig kans ;-)) om dat ook te doen?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Toch nachttreinen voor Amersfoort

Bericht door Klaasje »

Het grote B-woord. :wink:
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Toch nachttreinen voor Amersfoort

Bericht door VIRM »

Klaasje schreef:Het grote B-woord. :wink:
Ik weet dat de provincie Noord-Holland een groot deel van de Icesave-gelden weer terugkrijgt (en geldgebrek was eerst de reden om het nachtnet af te wijzen); dus daar kan het toch ook niet aan liggen?
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Toch nachttreinen voor Amersfoort

Bericht door Klaasje »

Dat klopt voor twee van de vier plaatsen die ik opnoemde wel ja. Voor de overige twee zit het wat anders door een stadsregio en een andere provincie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Toch nachttreinen voor Amersfoort

Bericht door webguy »

VIRM schreef:Ik weet dat de provincie Noord-Holland een groot deel van de Icesave-gelden weer terugkrijgt
Dat kan ook nog tien jaar duren las ik woensdag in de krant, dus wacht dat eerst maar af.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Toch nachttreinen voor Amersfoort

Bericht door Suus »

Bestuurlijke lichamen krijgen hun geld waarschijnlijk al eerder terug dan consumenten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 73 gasten