Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door VIRM »

ALKMAAR Een 19-jarige Alkmaarder heeft gisteravond een buschauffeur van Connexxion bespuugd.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/68331/Buscha ... in+Alkmaar
Beul van de blindegeleidelijn
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Dafdriver »

Gelijk een OV-verbod geven voor minimaal 1 jaar. Bij elke overtreding van het verbod 500 Euro boete en met 2 jaar het OV-verbod verlengen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Ronald »

Het verbaast me iedere keer weer dat voor zoiets onbenulligs als de gratis ID-kaart er direct een spoedwet doorgeduwd kan worden om het terug te draaien, terwijl dit soort zaken niet fatsoenlijk aangepakt kunnen worden. Gewoon een minimumstraf invoeren. En direct.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Klaasje »

Alsof dat wat oplost. :')

Dit soort dingen gebeuren in een opwelling waarbij een eventuele straf echt niet wordt meegenomen in een uitgebreide kosten-batenanalyse die de uitslag moet geven of er wel of niet gespuugd moet worden. Toch blijft staan dat dit soort dingen niet moeten kunnen en dat een paar weekjes kauwgumkrabben in bussen niet zo'n slecht idee is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Geert »

Ronald schreef:Het verbaast me iedere keer weer dat voor zoiets onbenulligs als de gratis ID-kaart er direct een spoedwet doorgeduwd kan worden om het terug te draaien, terwijl dit soort zaken niet fatsoenlijk aangepakt kunnen worden. Gewoon een minimumstraf invoeren. En direct.
En wat voor straf zou je dan willen geven? Taakstraf, celstraf, ..?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Etienne »

Natuurlijk een celstraf. Een taakstraf lost nog minder op dan een celstraf. :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Ronald »

Geert schreef:En wat voor straf zou je dan willen geven? Taakstraf, celstraf, ..?
Ligt eraan. Celstraf voor spugen gaat misschien wat ver, maar zoiets als een boete of OV-verbod voor een bepaalde periode zouden gewoon direct aan dit vergrijp gekoppeld moeten worden. Of het helpt tegen het aantal incidenten weet ik niet, maar het geeft in ieder geval een duidelijk signaal af en het idee dat niet zomaar alles getolereerd wordt.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door R-Flow »

Gisterenochtend in de tram in Amsterdam:

Jongen voor me stapt de tram in: "Goede morgen!"
Reactie trambestuurder op zwaar agressieve toon: "Dat maak ik zelf wel uit ja?!"
Reactie jongen: "Tja dan toch niet, stuk chagrijn..."

Nu had ik waarschijnlijk net zo gereageerd als die gozer. Maar zo'n trambestuurder vind het dan gek dat er een keer wat meer gebeurt als je de verkeerde voor je hebt staan? Kijk, ik praat agressief gedrag van reizigers absoluut niet goed, maar ik heb de laatste tijd zoveel ronduit onbeschoft en agressief personeel in de tram en bus in/rondom Amsterdam meegemaakt dat ik er echt niet gek van opkijk als zo iemand een keer een knal voor z'n porum krijgt...

De nadruk ligt de laatste tijd constant op agressieve reizigers, maar de maatschappijen en haar personeel mogen inmiddels ook wel eens lang en goed in de spiegel kijken en hand in eigen boezem steken. Dit soort dingen gaan twee kanten op namelijk...
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Dafdriver »

Goedemorgen of goedemiddag zeggen is toch de normaalste zaak van de wereld? Of kom ik nu van een andere planeet?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door R-Flow »

Dafdriver schreef:Goedemorgen of goedemiddag zeggen is toch de normaalste zaak van de wereld? Of kom ik nu van een andere planeet?
LOL! Nou ik zeg ga even een cursusje normen en waarden bijbrengen bij het GVB-personeel. Ik zeg regelmatig gedag met nul reactie terug. Onlangs vergat ik het een keer omdat ik in gesprek was met een vriend die voor me liep en toen kreeg ik een ongelofelijk grote bek van "Ik weet niet waar jij vandaan komt of hoe je bent opgevoed, maar hier is het normaal dat mensen elkaar groeten." Waarop ik uiteraard op reageerde met: "Zo'n bijdehante scheur opzetten leuk is als je op tijd rijdt i.p.v. dik 20 minuten te laat met nul informatie naar de reiziger toe."

Klassiek voorbeeld van je ontvangt wat je geeft. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Suus »

Je woont gewoon in het verkeerde stadsdeel :wink: :P

Ik weet niet of je zo'n iemand nu voor bespugen in de cel moet kwakken, dat is namelijk best een behoorlijke straf, maar ik vind bespugen wel in dezelfde categorie vallen als slaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Klaasje »

Etienne schreef:Natuurlijk een celstraf. Een taakstraf lost nog minder op dan een celstraf. :X
Dat is ten eerste onjuist en in de tweede plaats denkt een aggressief persoon absoluut niet na over de gevolgen van zijn gedrag op dat moment omdat hij of zij de emoties niet kan beheersen. Zelfs als je er de doodstraf op zou zetten zal een aggressief persoon dat niet meenemen in de afweging, simpelweg omdat er tijdens een agressieve bui totaal niet sprake is van afwegen en/of rustig nadenken.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Je woont gewoon in het verkeerde stadsdeel :wink: :P
Mwah, volgens mij staat het gros van Zuid niet zo heel erg slecht aangeschreven hoor... ;)

Dit overkwam ons overigens in T10 bij halte Rietlandpark richting Van Hallstraat.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door hauptbahnhof »

R-Flow schreef:"Zo'n bijdehante scheur opzetten leuk is als je op tijd rijdt i.p.v. dik 20 minuten te laat met nul informatie naar de reiziger toe."
Hoe weet jij dat die betreffende tram +20 had?

Overigens maakt de betreffende bestuurder zich druk om niks.
Ik merk dat ik als trambestuurder minder word gegroet dan toen ik tramconducteur was. De reden? Geen idee. Al hoor ik wel van collega's dat ik als Queen B zo voorin in die tram zit dus misschien daarom? (A)

Maar of ik er wakker van lig? Neej hoor. Ik probeer wel te onthouden wie niet hebben gegroet. Vaak komen ze alsnog iets vragen of willen ze bij deur 1 uit...
En dán stel ik de simpele vraag: Ow, je kunt praten? :roll:
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:
R-Flow schreef:"Zo'n bijdehante scheur opzetten leuk is als je op tijd rijdt i.p.v. dik 20 minuten te laat met nul informatie naar de reiziger toe."
Hoe weet jij dat die betreffende tram +20 had?

Overigens maakt de betreffende bestuurder zich druk om niks.
Ik merk dat ik als trambestuurder minder word gegroet dan toen ik tramconducteur was. De reden? Geen idee. Al hoor ik wel van collega's dat ik als Queen B zo voorin in die tram zit dus misschien daarom? (A)

Maar of ik er wakker van lig? Neej hoor. Ik probeer wel te onthouden wie niet hebben gegroet. Vaak komen ze alsnog iets vragen of willen ze bij deur 1 uit...
En dán stel ik de simpele vraag: Ow, je kunt praten? :roll:
Naja, R-Flow heeft denk ik wel een punt. Hoewel ik geweld niet goedkeur, ligt het dus soms ook gewoon aan het personeel zelf. De ene keer dat ik recentelijk ben afgesnauwd door een GVB-trambestuurder heb ik maar even een hele vrolijke reactie en grijns gegeven (en nee, het was geen onbeleefde reactie). :mrgreen:

Even nieuwsgierig trouwens: welke tramlijnen rijd jij op?
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door hauptbahnhof »

Heb geen vaste tramlijn maar je kunt me Het meest op de lijnen vinden die hun eindpunt aan de Oostkant van de stad hebben of de Rivierenbuurt.Maar evengoed rij ik ook gewoon op de Westlijnen soms.

En niet meteen denken dat ik een chagrijnige trambestuurder ben, want dat ben ik niet. In tegendeel.
Ik behandel mensen wel op dezelfde manier dat ze mij behandelen :wink: .
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Heb geen vaste tramlijn maar je kunt me Het meest op de lijnen vinden die hun eindpunt aan de Oostkant van de stad hebben of de Rivierenbuurt.Maar evengoed rij ik ook gewoon op de Westlijnen soms.

En niet meteen denken dat ik een chagrijnige trambestuurder ben, want dat ben ik niet. In tegendeel.
Ik behandel mensen wel op dezelfde manier dat ze mij behandelen :wink: .
Ik bedoelde ook niet dat JIJ persoonlijk chagrijnig bent hoor. Uit ervaring weet ik dat er ook onwijs lieve mensen bij het OV werken. :)
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door hauptbahnhof »

Hahaha, dat weet ik... Maar wilde het wel even zeggen voordat dat wel gedacht werd... :)
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Hoe weet jij dat die betreffende tram +20 had?
Wie er +20 had doet er niet toe. We stonden met z'n allen al dik 20 minuten te wachten, de eerste tram die dan een keertje aan komt zetten met een vent voorin die zo'n grote bek geeft gaat natuurlijk nergens over. In zo'n situatie gooi je gewoon nog effe paar litertjes extra olie op het vuur. Denk dat je heel goed weet waar ik op doel...

Tegenwoordig wordt er regelmatig amper tot niet gereageerd als ik gedag zeg, God mag me bijstaan als ik het een keer zelf vergeet om welke reden dan ook. Hoe je het ook wendt of keert heb je als personeel gewoon niet zo te reageren naar klanten/reizigers. Dat hoef ik achter de bar ook niet te flikken naar gasten toe.
hauptbahnhof schreef:Maar of ik er wakker van lig? Neej hoor. Ik probeer wel te onthouden wie niet hebben gegroet. Vaak komen ze alsnog iets vragen of willen ze bij deur 1 uit...
En dán stel ik de simpele vraag: Ow, je kunt praten? :roll:
Tja, als een aardige portie van je collega's totaal niet in staat is zich op een beschaafde manier op te stellen (niet groeten, geen oogcontact maken, onbeschoft reageren als er een vraag wordt gesteld, beetje in een mobieltje zitten schreeuwen tijdens het rijden, stoppen om een sigaret te roken, stoppen om effe wat bij de afhaal Chinees te halen etc. etc.) snap ik wel dat reizigers op een gegeven moment stoppen met dat beleefde gedrag naar GVB-personeel. En kijk, zo'n opmerking van jou daar bovenop met rollende ogen erbij helpt dan ook niet natuurlijk.

Er zijn genoeg goede mensen, maar vind het de laatste twee jaar ronduit opvallend hoeveel onbeschoft personeel er bij het GVB zit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Vinny »

Maar of ik er wakker van lig? Neej hoor. Ik probeer wel te onthouden wie niet hebben gegroet. Vaak komen ze alsnog iets vragen of willen ze bij deur 1 uit...
En dán stel ik de simpele vraag: Ow, je kunt praten?
Het groeten van de tramconducteur door de reiziger is niet verplicht. Het is trouwens ook de omgekeerde wereld naar mijn weten. Als ik in een winkel iets kom kopen dan hoort de winkelier mij te groeten met "Goedemorgen meneer, wat kan ik voor u doen?" volgens de basis normen en waarden voor commerciele dienstverlening waarin de klant naar mijn mening nog altijd koninklijk behandeld worden. Als ze bij de C1000 blonde dozen achter de kassa hebben staan, waarbij er geen goedemorgen van afkan, dan ga ik voortaan naar de Albert Heijn. Wat dat betreft zou het GVB personeel eens wakker moeten worden, en zich niet meer als koffievermaler van een Groot-Monopolist zouden opstellen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Het groeten van de tramconducteur door de reiziger is niet verplicht. Het is trouwens ook de omgekeerde wereld naar mijn weten. Als ik in een winkel iets kom kopen dan hoort de winkelier mij te groeten met "Goedemorgen meneer, wat kan ik voor u doen?" volgens de basis normen en waarden voor commerciele dienstverlening waarin de klant naar mijn mening nog altijd koninklijk behandeld worden. Als ze bij de C1000 blonde dozen achter de kassa hebben staan, waarbij er geen goedemorgen van afkan, dan ga ik voortaan naar de Albert Heijn. Wat dat betreft zou het GVB personeel eens wakker moeten worden, en zich niet meer als koffievermaler van een Groot-Monopolist zouden opstellen...
Vinny, dit concept is veel GVB-personeel compleet vreemd. De reiziger is hoe dan ook altijd de vijand en zit altijd verkeerd. Het personeel zal nooit of te nimmer even bij zichzelf te raden gaan wanneer er een opstootje ontstaat. Wat ik hierboven ook al schreef: Talloze keren wordt ik niet gegroet bij binnenkomst maar oh wee als ik zelf een keer iets niet zeg... Dan heb je dus direct iemand als hauptbahnhof tegenover je die bij het later informeren naar iets met z'n ogen loopt te rollen en je als een klein kind belerend een opvoedcursus geeft of een ontiegelijke bijdehante opmerking naar je kop gooit. De allergrootste grap is dat ie nog denkt dat ie volledig in z'n gelijk staat ook.

Inderdaad klassiek gevalletje omgekeerde wereld. Helemaal geweldig toch? :pos:
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door hauptbahnhof »

Kind,
Je kunt zeggen wat je wilt. het interesseert me niet waar je vandaan komt of hoe lang je hebt staan wachten op de tram, maar als je ergens binnenkomt, dan behoor je te groeten. Doe je dat niet, mij een zorg. Maar je hoeft dan ook niet te verwachten dat men staat te springen om jou te woord te staan als je dat niet doet.

Jij denkt misschien ook dat als een tram/bus/metro te laat is, dat geen reden heeft. Het zal altijd aan de bestuurder liggen die gewoon langer aan de koffie heeft gezeten...
Dus niet. Soms weet je niet eens dat de wagen voor je is uitgevallen.

En dan kan Vinny wel een tram met de lokale kruidenier gaan vergelijken, maar dat is appels met peren vergelijken. Daar word je namelijk geholpen door diegene. In de tram/bus niet. Je komt simpelweg in de directe omgeving van diegene dus is het normaal dat je even groet.

En ik spreek het gedrag van mijn collega ook absoluut niet goed, vooral omdat ik er niet bij was dus het interesseert me verder ook niet.

En ja, vandaag nog meegemaakt... Ik groet als eerste en krijg geen antwoord terug. Denk je dan ik iedereen ga groeten en geen antwoord terug krijg?

Je kunt veel zeggen over GVB-personeel. Feit is en blijft dat ALLE bedrijven goeie en minder goeie medewerkers heeft. Maar het is ook wat je zegt... Als ik 20 mensen groet, en alleen maar 5 geven antwoord terug of je later hoort dat teruggroeten niet verplicht is, of ik wacht op iemand, en er kan niet eens een bedankje van af, dan zal ik me de volgende keer ook anders gedragen
De omgekeerde wereld inderdaad... :roll:

En om op jouw opsomming te reageren:
niet groeten, geen oogcontact maken, onbeschoft reageren als er een vraag wordt gesteld, beetje in een mobieltje zitten schreeuwen tijdens het rijden, stoppen om een sigaret te roken, stoppen om effe wat bij de afhaal Chinees te halen etc. etc.
*ik groet ALTIJD terug en vaak nog met een warme glimlach
*ik maak altijd oogcontact
*ik geef altijd fatsoenlijk antwoord als het ook fatsoenlijk aan mij wordt gesteld. Is dat niet het geval, reageer ik er niet eens op
*mijn mobiel zit in mijn zak. Ik hou van doorrijden dus daar kan ik geen mobiel bij gebruiken (plus het feit dat het me mijn baan kan kosten)
*ik rook niet (ben wel benieuwd wie halverwege de rit stopt om te roken...)
*stoppen bij afhaalchinees doe ik niet. en als ik het wel zou doen, wat zou daar mis mee zijn? ik zou dan zorgen dat ik een minuutje eerder daar bent, zodat ze snel het eten naar de tram brengen en we meteen door kunnen gaan. Niks mis mee.

Enige wat ik zeg: je krijgt wat je geeft...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Kind,
Je kunt zeggen wat je wilt. het interesseert me niet waar je vandaan komt of hoe lang je hebt staan wachten op de tram, maar als je ergens binnenkomt, dan behoor je te groeten. Doe je dat niet, mij een zorg. Maar je hoeft dan ook niet te verwachten dat men staat te springen om jou te woord te staan als je dat niet doet.
Lieverd,
Of jij staat te trappelen of niet om mij te woord te staan wanneer ik de onvergeefbare zonde heb begaan jouw per ongeluk niet gedag te zeggen omdat ik toevallig even diep in gesprek was, interesseert me niet zo erg. Ik hoef echter op een later tijdstip niet direct een paar rollende ogen en een bijdehante opmerking naar me kop gegooid te krijgen wanneer ik effe vraag of lijn X inderdaad bij halte Y stopt.
hauptbahnhof schreef:Jij denkt misschien ook dat als een tram/bus/metro te laat is, dat geen reden heeft. Het zal altijd aan de bestuurder liggen die gewoon langer aan de koffie heeft gezeten...
Dus niet. Soms weet je niet eens dat de wagen voor je is uitgevallen.
Nou dat denk ik helemaal niet hoor, geen zorgen. Waar het mij om gaat is dat ik na dik 20 minuten in de kou heb staan wachten niet toegesnauwd wens te worden door een van je collega's omdat ik, oprecht per ongeluk, vergat gedag te zeggen. Je kan in zo'n geval gewoon direct een grote bek van me terug verwachten. Zo simpel is het.

Het komt vaker voor dat ik gedag zeg en totaal geen reactie terug krijg van de bestuurder of dat diegene niet eens oogcontact maakt dan andersom, trust me. Dan hoor je mij de desbetreffende bestuurder ook niet direct uitfoeteren of een bijdehante rotopmerking maken.
hauptbahnhof schreef:En dan kan Vinny wel een tram met de lokale kruidenier gaan vergelijken, maar dat is appels met peren vergelijken. Daar word je namelijk geholpen door diegene. In de tram/bus niet. Je komt simpelweg in de directe omgeving van diegene dus is het normaal dat je even groet.
Dat neemt nog niet weg dat je je niet direct tot diegenen z'n niveau hoeft te verlagen en een partijtje kinderachtig gaan zitten doen. Mensen vergeten soms wel eens iets. Kan gebeuren. Deal with it. Als zo iemand dan bij je terugkomt en, mits op normale/vriendelijke manier, even om informatie vraagt heb je diegene gewoon op normale manier te helpen. Je bent in functie van GVB, je hangt niet ergens voor de bar in een kroeg.
hauptbahnhof schreef:En ik spreek het gedrag van mijn collega ook absoluut niet goed, vooral omdat ik er niet bij was dus het interesseert me verder ook niet.
Blijkbaar interesseert het je genoeg om zo'n lange reply te schrijven.
hauptbahnhof schreef:En ja, vandaag nog meegemaakt... Ik groet als eerste en krijg geen antwoord terug.
Kind het is werkelijk waar in één woord verschrikkelijk. Ik zou me direct aanmelden bij slachtofferhulp om deze verschrikkelijke klap te verwerken...
hauptbahnhof schreef:Je kunt veel zeggen over GVB-personeel. Feit is en blijft dat ALLE bedrijven goeie en minder goeie medewerkers heeft. Maar het is ook wat je zegt... Als ik 20 mensen groet, en alleen maar 5 geven antwoord terug of je later hoort dat teruggroeten niet verplicht is, of ik wacht op iemand, en er kan niet eens een bedankje van af, dan zal ik me de volgende keer ook anders gedragen
Nogmaals je bent in functie bij een bedrijf, je hebt je in zo'n geval gewoon netjes te gedragen totdat een reiziger zich echt ronduit onbeschoft gedraagt. Maar daar valt even niet gedag zeggen echt niet onder wat mij betreft.

Maar begrijp me totaal niet verkeerd, ik vind ook zeer zeker dat reizigers je horen te begroeten als ze de tram in stappen. Dat zijn nou eenmaal nette omgangsnormen. Waar ik het echter oneens mee ben is dat jij, wederom in functie, je tot hetzelfde niveau verlaagt en uit de slof schiet. Dat kan gewoon niet.
hauptbahnhof schreef:Opsomming [...]
Ik spreek jou toch niet aan, heb het over sommige van je collega's. En over die afhaal-chinees, ik weet uit betrouwbare bron dat GVB daar niet zo over te spreken is wanneer een reiziger belt om te vertellen dat z'n volle tram tien minuten stil heeft gestaan en de halve staat blokkeerde omdat meneer bestuurder en mevrouw conductrice niet effe konden wachten tot ze op het eindpunt stonden. Dat is ook weer zo'n asociaal iets wat je gewoon niet kan maken, maar wat de reiziger gewoon maar als normaal moet ervaren.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buschauffeur bespuugd in Alkmaar

Bericht door Geert »

Ik denk dat het tijd wordt om een eind te breien aan deze discussie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 69 gasten