Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

De gemeente Amsterdam heeft nu plannen om de meeste touringcars naar een nieuw te bouwen parkeergarage onder PTA deel 2 te verbannen en vanaf daar met pendelbusjes te pendelen naar de Prins Hendrikkade want de tramlijn wordt ingekort. Het is een volkomen idioot plan verder, want je hebt twee pendelbusjes nodig voor 1 touringcar en bij de excursies elke ochtend staan er soms wel 300 man voor het Victoriahotel te wachten op touringcars naar bijvoorbeeld de Keukenhof, Volendam en Alkmaar. Ook het PTA schijnt het te betreuren. Wellicht kunnen een mooi dealtje maken met de GVB, bijvoorbeeld de inzet van een speciale tramlijn PTA - Plantage Kerklaan als er cruiseschepen afgemeerd liggen :)

De verlegging van het eindpunt van lijn 16 en 24 bij de VU is als ik mij niet vergis deels betaald door de VU volgens mij, op de plek waar de oude keerlus lag komt een uitbreiding van het VUMC volgens mij. Overigens moet ik er nog altijd een keertje gaan kijken.

Verder niet echt relevant voor Amstelland-Meerlanden, maar goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Klaasje »

Vinny schreef:Ben je een keer flexibel als vervoerder, is het weer niet goed... (A) (zoveel kost de verleninging naar PTA nou ook weer niet, de trambaan door de Boelelaan is vele malen onzinniger, maar goed...)
Ik denk dat dit soort evenementspecifieke ritten de kosteneffectiviteit van het ov kan verbeteren terwijl het nog goed voor de klant is ook....
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Verder niet echt relevant voor Amstelland-Meerlanden, maar goed.
Tja het GVB heeft nog steeds niet de dienstregelingswijzigingen op haar website gepubliceerd. Ze zijn altijd erg laat, terwijl er best wel aanzienlijke wijzigingen op stapel staan...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Vinny schreef:Ben je een keer flexibel als vervoerder, is het weer niet goed... (A) (zoveel kost de verleninging naar PTA nou ook weer niet, de trambaan door de Boelelaan is vele malen onzinniger, maar goed...)
De verlenging van lijn 16/24 naar DBLV maakt volgens mij qua personeel en dienstwagens niks uit. Het zal misschien 1 minuutje langer zijn dan naar de Gustav Mahlerlaan.

Het inkorten van lijn 25 scheelt wel één hele dienstwagen plus het gaat betekenen dat er op 25 max 7 (i.p.v. de huidige 6) ritten worden gemaakt door het personeel. Grote besparing dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Het echte drama komt nog hoor. Ik voorspel voor 2013 frequentieverlagingen op het volledige front, zowel bij tram als bus. De metro krijgt ze volgens mij al komende maand :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door STF »

De metro krijgt alleen maar frequentieverlaging in het weekend.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

hauptbahnhof schreef:Het inkorten van lijn 25 scheelt wel één hele dienstwagen plus het gaat betekenen dat er op 25 max 7 (i.p.v. de huidige 6) ritten worden gemaakt door het personeel. Grote besparing dus.
:shock: Dat is inderdaad een forse besparing, had ik niet verwacht van dat kippeeindje, temeer daar het "rondje CS" er al sinds 2006 uit is volgens mij.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

PTA moet inderdaad gewoon een extra tram laten inzetten als pendeldienst in samenwerking met het GVB.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Vinny schreef: :shock: Dat is inderdaad een forse besparing, had ik niet verwacht van dat kippeeindje, temeer daar het "rondje CS" er al sinds 2006 uit is volgens mij.
Het stukje naar PTA heen en weer duurt 10 minuten langer dan als de tram zou keren op CS, plus de lange buffertijd dat deze meebrengt op PKL (die wordt wsl gehalveerd), kan er een hele rit van worden gemaakt met al die losse minuten. Maar jah, dat zal dus ook gaan betekenen dat er minder diensten op de lijn zelf zijn.
tgv2
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 16:21

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door tgv2 »

Begrijp ik nu goed dat er straks geen rechtstreekse verbinding meer is tussen station Lelylaan en Nieuw Sloten? De nieuwe route van de 195 gaat via de Oude Haagseweg waar vrijwel niemand woont en de 247 rijdt alleen in de spits (een paar ritten?).

Normaal reis ik met tram 2 tussen Nieuw Sloten en het centrum. Bij een verstoring heb ik nu nog als alternatief tram 1 naar de Lelylaan en dan met de 63/95/195.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door STF »

Je zult vrees ik met de 62 moeten die alleen maar een beetje langs Slotervaart gaat, of anders overstappen want een direct lijn is er als het goed is niet meer.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

tgv2 schreef:Begrijp ik nu goed dat er straks geen rechtstreekse verbinding meer is tussen station Lelylaan en Nieuw Sloten? De nieuwe route van de 195 gaat via de Oude Haagseweg waar vrijwel niemand woont en de 247 rijdt alleen in de spits (een paar ritten?).

Normaal reis ik met tram 2 tussen Nieuw Sloten en het centrum. Bij een verstoring heb ik nu nog als alternatief tram 1 naar de Lelylaan en dan met de 63/95/195.
Wel naar Sloterdijk of Schiphol. Dan heb je een verbinding met Lelylaan in principe toch niet nodig?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Bij de Louwesweg is het maar 120 meter lopen naar een bushalte van lijn 62 naar station Lelylaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Thomas »

tgv2 schreef:Begrijp ik nu goed dat er straks geen rechtstreekse verbinding meer is tussen station Lelylaan en Nieuw Sloten?
(...) Normaal reis ik met tram 2 tussen Nieuw Sloten en het centrum. Bij een verstoring heb ik nu nog als alternatief tram 1 naar de Lelylaan en dan met de 63/95/195.
Dat wordt dan nu lijn 1 naar Meer en Vaart en daar overstappen op bus 61/69.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Straks kan je dus inderdaad gewoon naar Meer en Vaart i.p.v. Lelylaan en heb je alsnog een uitvlucht naar T1/17 vanuit Nieuw Sloten als T2 niet rijdt.

Maar die combinatie 61/69 lijkt me prima eigenlijk als ik dat zo bekijk. Helemaal de 15 minuten-dienst naar Schiphol is natuurlijk top t.o.v. die 195 die maar 1x in het half uur gaat buiten de spits. Dat is echt bagger.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Ik vraag mij eerlijk gezegd hardop af of een kwartiersdienst van de 69 naar Schiphol wel echt nodig is, zeker omdat die dienst ook nog wordt aangevuld met de 192 vanaf Osdorpplein en de 195 vanaf Lelylaan. Er gaan wel heel erg veel bussen naar Schiphol vanaf Nieuw-West zo :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Ik vraag mij eerlijk gezegd hardop af of een kwartiersdienst van de 69 naar Schiphol wel echt nodig is, zeker omdat die dienst ook nog wordt aangevuld met de 192 vanaf Osdorpplein en de 195 vanaf Lelylaan. Er gaan wel heel erg veel bussen naar Schiphol vanaf Nieuw-West zo :roll:
Persoonlijk denk ik dat je zo meer mensen de bus in krijgt. Ik reis met grote regelmaat over Schiphol en Nieuw Sloten en laat Schiphol vaak als overstappunt naast me liggen. Puur omdat ik geen zin heb om 20-30 minuten die 195 te wachten naar Lelylaan. Een kwartier is makkelijk te overbruggen, helemaal het psychologische effect van een half uur t.o.v. kwartiertje.

Daarnaast moet je niet onderschatten hoeveel mensen in Nieuw-West wonen die in of rondom Schiphol werken of gebruik maken van de trein daar. Ik zet wel redelijk mijn vraagtekens bij het voortbestaan van 195, maar goed dat business park in Slotervaart ligt een beetje knullig en zul je toch mee moeten pakken. De huidige constructie waar de 195 vanuit Nieuw Sloten omrijdt voor IBM is bagger.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door find_your_spot »

R-Flow schreef:De huidige constructie waar de 195 vanuit Nieuw Sloten omrijdt voor IBM is bagger.
Toch stappen er bij de halte IBM in de ochtend spits meer reizigers in dan bij de haltes Brusselsingel en Hageland samen.
Wat mij betreft terecht dat deze haltes in leven worden gehouden.
For Your Railroad Adventures
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

find_your_spot schreef:Toch stappen er bij de halte IBM in de ochtend spits meer reizigers in dan bij de haltes Brusselsingel en Hageland samen.
Wat mij betreft terecht dat deze haltes in leven worden gehouden.
Ik zeg toch ook niet dat ze moeten worden opgeheven? Het is alleen bagger dat de 195 tegenwoordig een extra detour maakt om dat kantoorpark mee te pakken. Dan is straks de situatie beter waar zowel 69 als 195 rechtstreeks rijden met ieder een eigen route en geen rare lussen meer hoeven te volgen omdat één lijn alles moet dekken. Overigens rijdt de 195 straks niet meer in het weekend (of iig zondag niet).
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door find_your_spot »

R-Flow schreef:Overigens rijdt de 195 straks niet meer in het weekend (of iig zondag niet).
De 195 gaat vanaf 11 december gewoon 7 dagen per week rijden. Er moet immers een backup zijn wanneer het treinverkeer plat gaat op Schiphol.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Dat lijkt mij geen reden om een bus 7 dagen per week te laten rijden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

find_your_spot schreef:De 195 gaat vanaf 11 december gewoon 7 dagen per week rijden. Er moet immers een backup zijn wanneer het treinverkeer plat gaat op Schiphol.
Heb van de week gekeken, de datum op 4 januari gezet en toen stonden er geen vertrektijden onder zondag. Als ik nu hetzelfde doe blijf ik de oude GVB-route zien, krijg geen toegang meer tot de dienstregeling van het nieuwe jaar.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

find_your_spot schreef:
R-Flow schreef:Overigens rijdt de 195 straks niet meer in het weekend (of iig zondag niet).
De 195 gaat vanaf 11 december gewoon 7 dagen per week rijden. Er moet immers een backup zijn wanneer het treinverkeer plat gaat op Schiphol.
Want de 197 is niet goed genoeg meer voor de reiziger?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Want de 197 is niet goed genoeg meer voor de reiziger?
310 doet het ook altijd goed.
Martin A
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 23:34

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Martin A »

Lijn 195 rijdt alleen maar op werkdagen overdag tot ongeveer acht uur. Dus tussen 11 december en 1 januari geen bus tussen Schiphol en Nieuw Sloten. zie CXX:
Buslijn 195 Amsterdam Lelylaan - Schiphol Zuid
Buslijn 195 rijdt niet meer in de avonduren en in het weekend.
Buslijn 195 rijdt niet meer via Nieuw Sloten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten