Het grote computertopic! #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Jawel, want Carbon en Cocoa bevatten ook de interface API's :wink: Dus als je van Carbon naar Cocoa gaat, moet je andere API's aanroepen en dus de interface herschrijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Cocoa is op een dusdanige manier ingericht dat je nauwelijks interface hoeft te schrijven...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Moment dat jullie allebei je eigen iTunes nabouwen kunnen we dit gesprek opnieuw hebben geloof ik... Nou weet ik niet alle details van Carbon, en weet niet precies hoe dat zich verhoudt tegenover Cocoa (waar ik wel ervaring mee heb), maar dit gaat nergens meer over. Wat er namelijk nog bijkomt is dat je de PowerPC/x86 switch hebt, naast het 32/64bits verhaal...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Fles »

Heej, er staat een snelkoppeling op mijn buroblad :o Was die er eerst al? Geen idee :o Gauw mijn iets-met-computers-doende zoon mailen :Y

-o-
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Moment dat jullie allebei je eigen iTunes nabouwen kunnen we dit gesprek opnieuw hebben geloof ik... Nou weet ik niet alle details van Carbon, en weet niet precies hoe dat zich verhoudt tegenover Cocoa (waar ik wel ervaring mee heb), maar dit gaat nergens meer over. Wat er namelijk nog bijkomt is dat je de PowerPC/x86 switch hebt, naast het 32/64bits verhaal...
Dat is niet echt boeiend aangezien iTunes al eeuwen x86 compatible was.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Klaasje »

Fles schreef:Heej, er staat een snelkoppeling op mijn buroblad :o Was die er eerst al? Geen idee :o Gauw mijn iets-met-computers-doende zoon mailen :Y

-o-
Een computerverbod geven. Meteen! :pos:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Mark »

Heb sinds een paar maanden een nieuwe laptop maar sinds vandaag werken de programma's van Microsoft Office niet meer. Hij begint ineens te zeiken over een product-code terwijl Microsoft Office al was geinstalleerd op deze laptop toen ik hem kocht. :| De productcode die onderop de laptop staat invoeren werkt niet.

Wat nu?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk zat er een trial van 90 dagen op. Kijk even of je onderwijsinstelling een contract heeft met Surfspot en schaf daar dan een goedkope studentenversie aan :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door microshit »

Fijn, ventilator van laptop is kapot dus kan maar een kwartier aan staan, en valt daarna uit omdat 'ie te heet is. Die gaat morgen dus terug voor reparatie. (is "pas" 2,5 jaar oud)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Heb mijn ook laatst vervangen na 2 jaar. Duur grapje echter omdat 'ie uit de VS moest komen omdat ik daar mn laptop heb gekocht (ok, ok, flink goedkoper dus omdat ik geen BTW heb betaald).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Geert »

Mark schreef:Heb sinds een paar maanden een nieuwe laptop maar sinds vandaag werken de programma's van Microsoft Office niet meer. Hij begint ineens te zeiken over een product-code terwijl Microsoft Office al was geinstalleerd op deze laptop toen ik hem kocht. :| De productcode die onderop de laptop staat invoeren werkt niet.

Wat nu?
De productcode onderaan je laptop is voor Windows, niet voor Office. Waarschijnlijk had je inderdaad een probeerversie zoals Bee al schreef. Wellicht biedt het gratis LibreOffice uitkomst (eventueel totdat je Office hebt gekocht/gedownload/...?)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Verkopers zijn nogal happig om te vertellen dat er office op zit terwijl dat idd vaak 90 dagen proberen is. Er bestaat ook een Office Starter, maar dat zijn versies met reclame, dat heb je dus niet.
Via surfspot kost office iets van 50 euro (downloadversie is 47 euro, zie hier, op zich de investering waard omdat een nieuwe versie niet morgen komt, de licentie altijd geldig is, en je het volledige pakket met alles er op en aan krijgt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door ODRAIL »

Is Office voor thuisgebruik en studenten misschien een optie voor je? Je hebt dan drie programma's (Word, Excel en powerpoint) voor weinig geld (pakket kost iets van € 119).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Daniel »

En mocht je in de afgelopen tijd Outlook voor de mail gebruikt hebben dan zijn er op zich voldoende gratis alternatieven. Mij bevalt Thunderbird vooralsnog goed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Mark »

Geert schreef:
Mark schreef:Heb sinds een paar maanden een nieuwe laptop maar sinds vandaag werken de programma's van Microsoft Office niet meer. Hij begint ineens te zeiken over een product-code terwijl Microsoft Office al was geinstalleerd op deze laptop toen ik hem kocht. :| De productcode die onderop de laptop staat invoeren werkt niet.

Wat nu?
De productcode onderaan je laptop is voor Windows, niet voor Office. Waarschijnlijk had je inderdaad een probeerversie zoals Bee al schreef. Wellicht biedt het gratis LibreOffice uitkomst (eventueel totdat je Office hebt gekocht/gedownload/...?)
Ah, dat werkt. Thanks! :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Is Office voor thuisgebruik en studenten misschien een optie voor je? Je hebt dan drie programma's (Word, Excel en powerpoint) voor weinig geld (pakket kost iets van € 119).
De meeste studenten en medewerkers van hoger onderwijsinstellingen kunnen Office Professional, waar zo'n beetje alles inzit, met flinke reductie aanschaffen via Surfspot. Office Professional 2010 op DVD kost voor studenten bijvoorbeeld slechts 60 euro, en als download nog minder, en die bedragen zijn nog lager als je medewerker bent.

Studenten betalen wel meer dan medewerkers maar studenten mogen de producten na aanschaf gedurende de rest van hun leven gebruiken terwijl medewerkers de producten niet meer mogen gebruiken als ze het dienstverband aan de onderwijsinstelling beëindigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Geert »

Als studenten een beetje slim zijn gebruiken ze allemaal LibreOffice (of een ander gratis product) en hoef je helemaal niets te betalen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Ik ken een aantal mensen die het gebruiken, maar over het algemeen wordt Office gebruikt. Niet alleen omdat het de defacto standaard is, maar ook omdat (zeker sinds Office 2007 en nieuwer) het gebruikersvriendelijker is dan LibreOffice. Hoe goed het iniatief ook is, de interface is minder prettig in gebruik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Geert »

Ja, maar om daar nu zoveel geld aan uit te geven..?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Als je 4 jaar studeert (HBO bachelor of WO bachelor + master) heb je eenmalig 50 euro betaalt voor minstens 4 jaar nuttig gebruik, dat is 12,50 per jaar. Dat vind ik niet duur. Bovendien moeten de makers ervan ook eten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Als je 4 jaar studeert (HBO bachelor of WO bachelor + master) heb je eenmalig 50 euro betaalt voor minstens 4 jaar nuttig gebruik, dat is 12,50 per jaar. Dat vind ik niet duur. Bovendien moeten de makers ervan ook eten.
Dat verschilt per school. Bij Saxion hoef je slechts €19,95 te betalen bijvoorbeeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Maar neem aan dat je dan niet de licentie mag houden na je schoolcarriere?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Maar neem aan dat je dan niet de licentie mag houden na je schoolcarriere?
Sinds 2003 mag dat wel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Alleen voor studenten neem ik aan, medewerkers krijgen een licentie totdat ze buiten het onderwijs gaan werken zover ik begreep (heb zowel een studentenlogin als een medewerkerslogin voor surfspot)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Het zijn denk ik andere licenties Bee. Surfspot heeft "normale licenties" tegen educatieve prijzen, maar Saxion heeft vast z'n eigen "Open License Agreement" met Microsoft, met daarop educatieve korting. Zijn net andere licenties...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten