Het grote computertopic! #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Het zijn denk ik andere licenties Bee. Surfspot heeft "normale licenties" tegen educatieve prijzen, maar Saxion heeft vast z'n eigen "Open License Agreement" met Microsoft, met daarop educatieve korting. Zijn net andere licenties...
Nee, het gaat via Surfspot maar de prijzen daar zijn afhankelijk van wat voor licentie je instelling heeft afgesloten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Hele licentie verhaal is uberhaupt beetje stom: alle microsoft producten behalve office was gratis voor ons, zelfs Project en Visio omdat die niet in de officepakketen zaten. Als ze slim waren gaven ze studenten gratis licentie en eisen studenten het later bij hun werkgever... Office is sowieso een cash cow voor Microsoft.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Visio en Project zijn officieel wel onderdeel van MS Office stiekem :p

Maar het is inderdaad een nogal uitgebreide studie als het gaat om Microsoftiaanse licentiemodellen. Ben er nu 6 maanden mee bezig maar ik heb nog geen duidelijkheid voor over welke SQL Server licentie ik nodig heb.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door STF »

Mijn school was er niet bij aangesloten, als een van de weinige volgens mij...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Maar kennelijk vielen die niet onder de educatieve licenties van de HAN ofzo. Maar het is inderdaad complex, ook omdat elke school weer een ander bedrijf heeft die de licenties beheert. De HAN had MA3D, een of andere belgische toko, maar de Radboud een of andere MSDN implementatie.

SQL is inderdaad een beest apart... BizSpark? Oh nee, dat geldt weer niet.
Waar mn ouders voorheen werkte en ik stage heb gelopen vielen ze zowel onder educatieve licenties als onder "charity licenses" en kregen we wel eens en masse van Microsoft medewerkers licenties gedoneerd (die ze in de company store kopen, a 5 euro).
Maar ze zijn nu weer wel stricter op de educatieve licenties en de definities daarvan...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

STF schreef:Mijn school was er niet bij aangesloten, als een van de weinige volgens mij...
Alle scholen zijn er bij aangesloten tenzij ze helemaal geen Microsoft-licenties afnemen ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door STF »

Misschien nu wel maar in 2002 toch echt niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Geert »

Microsoft paait scholen inderdaad behoorlijk met allerlei kortingsregelingen (denk ook aan MSDN-AA voor IT-opleidingen). Uiteraard in de hoop dat studentjes later alleen nog maar met Office, Windows en .NET willen werken omdat ze daar ook op school mee gewerkt hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Er is een ding dat mij wel ergert aan surfspot, net zoals surfmedia trouwens is dat de site zo ontzettend brak in gebruik is. Veel overbodige Javascript die soms niet werkt en een wat typische vormgeving met veel ronde hoeken en beperkte ruimte voor tekst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

STF schreef:Misschien nu wel maar in 2002 toch echt niet.
Euhm, volgens mij bestond surfspot toen alleen nog als pilot voor een selecte groep scholen. Ten tweede is het zo dat je, als je licenties afneemt bij surf je ook gebruik kan maken van surfspot. Dit is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door STF »

Toen had het een andere naam inderdaad, iets van SURFdiensten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Surfdiensten is een paraplu van allerlei dingen zoals Surfspot, Surfmedia, Surffederatie, Surfnet en nog wat dingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

En die stomme wifi meuk-versleuteling die ze alle windows computers opzadelde... Wat een Hel was dat (maar ok, had ook met APs te maken)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Ah, SecureW2. Maar dat is er bij de HvA iig vanaf hoor :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Microsoft paait scholen inderdaad behoorlijk met allerlei kortingsregelingen (denk ook aan MSDN-AA voor IT-opleidingen). Uiteraard in de hoop dat studentjes later alleen nog maar met Office, Windows en .NET willen werken omdat ze daar ook op school mee gewerkt hebben.
En ook ik ben zo'n iemand die groot gebracht is met office producten op school, ben ooit begonnen met office 7.0/95 en heb nu de thuisgebruik en studenten versie van office 2010. Ben er zeer tevreden mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Rond de tijd van Windows 95 is ook de onstuitbare opmars van Microsoft Office gestart, omdat het de makers van Wordperfect (in de tijd was dat Novell volgens mij) niet lukte om op tijd een versie voor Windows 95 af te leveren, en toen deze er 9 maanden na de introductie van Windows en Office 95 eindelijk was bleek de software ook nog eens niet heel erg stabiel. Op Windows NT werkte het al helemaal niet. Toen er eindelijk een versie voor Windows NT was was Office 97 al uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door ODRAIL »

Zo ging het wel ja. Zelf ben ik ook nog grootgebracht met WordPerfect 5.1 voor dos. De windows versie van 6.0 was een groot drama. Ook voor de school waar ik toen opzat. Daarna is de school (en dus ik ook) overgestapt op office producten van microsoft.

Heb vroeger (lees in de jaren 90) ook nog leren werken met Dbase van Borland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door ODRAIL »

Wat ook best wel jammer is, is dat het programma kaartenbak al een tijdje niet meer in windows zit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Daniel »

Haha ja, Wordperfect voor DOS heb ik nog gehad met informatica op de middelbare school... was overigens een lokaal met tralies want tja, iemand zou toch het stukje antiek dat daar stond willen stelen :P (Moet ergens in 1997/1998 geweest zijn)
Al had ik destijds af en toe het idee dat ik de docent les aan het geven was met dat vak :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Misschien is dat Novell toch niet zo slecht als ik dacht.

Op het werk hadden we een nieuwe kleurenprinter gekregen, daarvoor moest nog een item worden aangemaakt in Novell wat binnen een kwartier gebeurd was. Vervolgens kreeg onze nieuwe kleurenprinter om onduidelijke reden een stroomschok waardoor hij helemaal dood was. Dus na twee weken kregen we alweer een nieuwe. Die monteur belt naar de IT en binnen een kwartier is op elke computer de nieuwe printer weer beschikbaar :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Wat ook best wel jammer is, is dat het programma kaartenbak al een tijdje niet meer in windows zit.
Dan installeer je een VM met Win98 en kopieer je cardfile.exe naar je Win7 box?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:
KM46 schreef:Wat ook best wel jammer is, is dat het programma kaartenbak al een tijdje niet meer in windows zit.
Dan installeer je een VM met Win98 en kopieer je cardfile.exe naar je Win7 box?
Win98 heb ik helaas niet. Is cardfile.exe niet ergens te downloaden?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Ik zet hem ff voor je online.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door ODRAIL »

Heb je inmiddels al een linkje?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Bijna, ik denk er nu over na hoe ik hem van mijn Windows 3.11 VM naar mijn host krijg....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 54 gasten