OVer Missers in de Reisinformatie #17

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Ik heb de totale lengte van de trein niet gezien, maar het leken twee stellen te zijn. Dan mist 'ie er inderdaad wel eentje.

Maar dat lijkt me juist maar een deel van de oorzaak... zoals ik al schreef komt het vaker voor. En dan gaat het om twee stellen voor Groningen en achterop een stel met eindbestemming Zwolle. Geen flauw idee waarom dat niet, zoals in het spoorboekje staat, gewoon door naar Leeuwarden gaat. Vooral gezien in Zwolle volgens de reisplanner dan wel het Lw-deel achter het Gn-deel op hetzelfde spoor staat lijkt er simpelweg iets mis te gaan met de koppeling t719 -> t10719 in de reisinfo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Vinny »

VIRM schreef:Vanmiddag in mijn s3300:
"Dames en heren, goedemiddag! U bevindt zich in de stoptrein naar Hoorn Kersenboogerd. Wij zullen onderweg stoppen te Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Zaandam, alle stations van Purmerend en Hoorn Kersenbooger. het volgende station is Schiphol".
Ik zou zeggen: Amsterdam Sloterdijk en alle stations van Zaandam, Purmerend en Hoorn met als eindbestemming Hoorn Kersenboogerd. Dan klopt die wel... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Suus »

Er is een grote brand in Zaandam, vlak naast de route van lijn 91 en 92 en de hele omgeving zou zijn afgezet. Maar Connexxion en 9292ov melden niets, terwijl de boel toch al bijna 3 uur aan het affakkelen is :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Ronald »

Gisteren weer een mooi staaltje prutswerk in Amersfoort. Door werkzaamheden reed de NoordOost niet naar Schiphol maar in plaats daarvan naar Utrecht.
In de stationshal stond op de TBP's gewoon "Intercity Schiphol" aangekondigd. Met daaronder een mobiel informatiebord met de mededeling dat dit onjuist was en de trein Utrecht Centraal als eindbestemming heeft :roll: .

En in Utrecht staat de s2800 netjes aangekondigd op 11a, terwijl deze doorsjeest naar 11b... Twijfel bij veel reizigers dus, omdat de TBP op 11b tot net voor vertrek blanco blijft. Weten ze dat nou echt niet van tevoren?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Dat in Utrecht, tja, dat weten ze al heel lang van tevoren... minstens op het moment dat ze de rijweg instellen met geel tussen 11A en 11B. Dan kan je natuurlijk verwachten dat de machinist gewoon z'n rijweg vervolgt en dus op 11B stopt. Waarom ze dat sein nou niet gewoon op rood zetten?????

En wat betreft het naar Utrecht rijden van de IC naar Schiphol... Nogsteeds niks veranderd dus :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Ronald »

Nee, inderdaad. Het is blijkbaar minder werk om er een mobiel informatiebord onder te zetten dan even deze fout te herstellen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door webguy »

Volgens mij neemt het aantal fouten in de reisinfo door InfoPlus juist toe, inplaats van af. Flappen blijven niet meer plakken, maar software aanpassen is kennelijk moeilijk voor ze...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Nou zijn er wel aanpassingen geweest... inmiddels wordt wel de tussenstations aangepast bij omleidingen door werkzaamheden. Alleen de eindbestemming aanpassen is blijkbaar erg lastig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Ronald »

EN: er wordt weer "Amersfoort Schothorst" getoond in plaats van "Schothorst" (of is dit al langer zo, het viel me nu pas op :oops: ?)
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Thijs »

Het enkele "Schothorst" is al bijna 1 jaar vervangen door "Amersfoort Schot".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Wel van wat recentere datum is het aanpassen van "Alexander" in "Rotterdam Alexan"...

Vanmorgen ook nog een ongelukkige samenloop te Amersfoort... op het moment dat Tuffy omriep dat de vertraagde t1716 over enkele minuten binnenkwam sprong de vertraging van de trein juist van +10 op +20. Overigens was er rond dat tijdstip zo'n beetje een constante opvolging van omroepberichten. Tja, wat wil je met een flink vertraagde IC naar Zwolle, flink vertraagde treinen uit Deventer, spoorwijzigingen doordat het versterkingsstel van de t719 in de weg staat en een defecte goederentrein op de Valleilijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Ardan »

Ik stond rond dat tijdstip ook op Amersfoort, 6 54 naar Gvc had +20, 7 11 naar Rtd +25, dus heb maar de 7 21 naar Rtd genomen. Te laat op school en nou mag ik de les niet meer in :(
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door webguy »

Wat een flauw gedoe... Als je nou in Rotterdam woonde, maar ze mogen er wel iets rekening mee houden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Thom91 »

Alsof je op de middelbare school zit :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door marvinkok »

Och, zo ging dat op de UT ook hoor. Als je te laat was kwam je er niet meer in, of je moest een goede reden hebben. De beoordeling liet de docent nog wel eens over aan de studenten. Zo kwam iemand bij het college van 1330 te laat met als smoes dat ie zich verslapen had en mocht dan blijven, terwijl een ander echt een lekke band had en toen kwam er een massaal "zwakke smoes" uit de zaal en kon ie weer vertrekken...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Klaasje »

Ik vind het ook wel afhangen van de mate waarin je te laat bent. Als iemand meer dan een half uur te laat is voor een les van twee uur vind ik dat anders dan iemand die een kwartiertje te laat komt. Aan de ene kant vind ik het wat overdreven om mensen te weigeren in de les maar aan de andere kant denk ik ook dat dagelijks zo'n afstand forensen ook vragen is om problemen. Dat is echter een eigen keuze (waar ik me ook verder niet mee wil bemoeien) en evt consequenties zijn ook voor jezelf.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door marvinkok »

Soms kun je er inderdaad gewoon niks aan doen, maar het is wel erg storend als tijdens een college om de 2-3 minuten nog iemand komt binnegelopen met "sorry dat ik wat te laat ben..."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Vinny »

Klaasje schreef:Ik vind het ook wel afhangen van de mate waarin je te laat bent. Als iemand meer dan een half uur te laat is voor een les van twee uur vind ik dat anders dan iemand die een kwartiertje te laat komt. Aan de ene kant vind ik het wat overdreven om mensen te weigeren in de les maar aan de andere kant denk ik ook dat dagelijks zo'n afstand forensen ook vragen is om problemen. Dat is echter een eigen keuze (waar ik me ook verder niet mee wil bemoeien) en evt consequenties zijn ook voor jezelf.
Late binnenkomers storen ook het college. Aan de UvA had je altijd na 45 minuten een kwartier pauze zodat je altijd gewoon de tweede helft van het college kon volgen als laatkomer :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Klaasje »

Ja die storen ja. Toch kan iedereen een beetje pech hebben. Al werkt de oplossing van de pauze in de praktijk ook niet altijd. Gister had een docent ruzie met de computer waardoor het college zo ongeveer vlak voor de pauze begon.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Ik stond rond dat tijdstip ook op Amersfoort, 6 54 naar Gvc had +20, 7 11 naar Rtd +25, dus heb maar de 7 21 naar Rtd genomen. Te laat op school en nou mag ik de les niet meer in :(
Had je wellicht nog beter die van 6.54 met +20 kunnen nemen en kunnen zien of je ergens nog kon overstappen. Die van 7.11 is trouwens dan nog erg extra vertraagd geraakt zeg, die stond nog op +10 toen ik om 7.15 uur uit Amersfoort vertrok.

Edit: en waar gaat dit nu weer heen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Omroep in Amersfoort vanmorgen: "In tegenstelling tot wat op de treinaanwijsborden staat aangegeven rijdt de intercity naar Groningen en Leeuwarden van 7.08 uur na Zwolle wel verder naar Groningen en Leeuwarden"

Eeeh... die trein stond keurig met Groningen/Leeuwarden als bestemming op de borden. Dit keer zelfs zonder de (onjuiste) vermelding "Leeuwarden: rijdt niet verder dan Zwolle" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daelea »

Voor niks vroeg opgestaan vandaag, aangezien optijd op college komen onmogelijk bleek te zijn:

Sein- en wisselstoring Wd, waardoor de NoordOost, de s8800, de s9800 en de s7400 niet reden in het gebied Bkl - Ut - Ledn - Gvc - Rtd.
Wat de IC Ut - Ledn betreft, ik zat in die van 7:56, welke 5 minuten na vertrektijd nog steeds met de deuren open op Ut stond. Er werd niets omgeroepen, volgens OBIS reden we nog gewoon (gebeurt geloof ik zo'n beetje altijd) en de omroep op het perron was niet hoorbaar in de trein.
Na nog een paar minuten kwam iemand de coupé ingelopen met de mededeling dat de TBP's langs deze trein op Niet Instappen stonden en ja hoor, terwijl onze coupé leegstroomde kwam een hakkelend omroepbericht over dat reizigers naar Ledn om konden reizen via Shl.
Vervolgens kwam achtereenvolgens dit op de TBP's te staan:
8:26 Intercity Leiden Centraal
via Woerden, Bodegraven, Alphen aan den Rijn en Leiden Lammensch
8:26 Intercity Leiden Centraal
Rijdt niet verder dan Woerden
Blanco
En als laatste, m.ns.nl was ook een beetje van slag:
Utrecht C - Alphen a/d Rijn/Amsterdam C/Den Haag C/Rotterdam C
Tussen Utrecht C en Woerden is er geen treinverkeer mogelijk door een sein- en wisselstoring.
Reizigers naar Leiden C of Gouda en Rotterdam C of Zoetermeer en Den Haag C reizen via Schiphol.
Reizigers naar Roosendaal reizen via 's-Hertogenbosch.
Reizigers naar Ede-W. en Arnhem reizen via Ede-W. Extra reistijd 40 min.
Reizigers naar Utrecht Overvecht en Zwolle reizen via Utrecht Overvecht. Extra reistijd 30 min.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal blonk men vanmiddag uit in het wel erg laat goed zetten van de TBPs. Zo sprongen ze op spoor 9 pas van de t554 op de t2856 toen laatstgenoemde notabene al bij het puntje van het perron reed.
Maar het kon later: de t7459 met +10 stond op spoor 12a aangekondigd, waar op een zeker moment de t9861 binnenkwam. Pas toen die stilstond en reizigers naar Rhenen al aan het instappen waren verscheen opeens de 9861 op de TBPs, zou me niks verbazen als er nog een aantal reizigers ongewenst richting Woerden zijn gegaan hierdoor al leken de meesten het wel op te merken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Reiziger Delft »

Van de NS-site:
Amsterdam C-Rotterdam C
Donderdag 24 November 08:53
Oorzaak
Tussen Rotterdam C en Amsterdam C langere reistijd door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
Reisadvies
Tja, wat moet je hier nu mee; gaat het om de route via Haarlem, Schiphol, Woerden of via de HSL?

Antwoord: FYRA. Kan dat er echt niet even bijgezet worden?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Meltrain »

Vanochtend op de T7 van Dtz:
9:18 Dordrecht Sprinter
Rijdt niet verder dan Rijswijk
:X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten