Vervanging CTA's door TBP's #2
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Hmm ja, verschil zit 'm in de hoogte dus en niet zozeer in de breedte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Volgens mij is bijna heel Nederland rond. Of zie ik dat verkeerd?
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Gouda was afgelopen vrijdag nog steeds niet af...
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Op Schiphol is men nog niet eens begonnen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Inderdaad. Zaterdag hingen ze al op spoor 1, 2 en 4. Op spoor 13 en 14 heb ik ze alleen aan de westzijde zien hangen.Thom91 schreef:Ze zijn in Asd begonnen!
Pommes.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
En ook op Rotterdam Centraal zijn ze vooralsnog alleen op spoor 12 te vinden.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Nog even over die a- en b-zijde: In Eindhoven en Roermond zijn "met de hand" extra stickertjes met "a" en "b" aangebracht bij het perroncijfer op de TBP's. Maar de laatste keer dat ik de s800 die kant op had, werden de delen op de TBP's dus net verkeerd om aangegeven -o- .reisthijs schreef:En toch klopt het niet. Ze hebben weer de bekende fout gemaakt want er staat heel mooi aangegeven dat het deel naar Maastricht van de a-zijde vertrekt (en Heerlen dus van de b-zijde) maar nergens is aangegeven wat nu de a-zijde van spoor 4 is...
Als Amstel al een a-zijde had, dan was dat de noordkant geweest, en vertrok het deel naar Maastricht juist van de b-zijde!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
In Roermond staan ze toch wel in de goede volgorde uitgaande van de opgeplakte letters? Althans, op een foto die ik daar ooit vanuit de trein maakte wel.
Enige opmerkelijke in Roermond is dat de A en B fase op spoor 1 precies het omgekeerde is van die op spoor 3.
Enige opmerkelijke in Roermond is dat de A en B fase op spoor 1 precies het omgekeerde is van die op spoor 3.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Waar A en B zitten weet ik zo niet meer, maar mijn trein was precies verkeerd om aangekondigd, zowel in Eindhoven als in Roermond. Het was ook duidelijk te zien aan het feit dat in Sittard het halve Heerlen-treinstel leegliep met Maastricht-gangers...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Vanmorgen zag ik dat de CTA op 5a t.h.v. de Noordertunnel op Utrecht Centraal door een TBP vervangen is, vanmiddag dat er nu twee TBPs (buitenmodel) op 14a/15a bij de Noordertunnel hangen. Als ik me niet vergis is Utrecht Centraal daarmee compleet voorzien, al kan ik 18a/19a nooit zien (staat op een of andere manier altijd een trein voor als ik op Utrecht Centraal ben)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Of men heeft het zo geprogrammeerd dat a-zijde hetzelfde is als voor, en b-zijde hetzelfde is als achter, op de TBP althans. Zuidwaarts kom je dan bedrogen uit, omdat de a-zijde aan de noordkant (kant Amsterdam) ligt.Daniel schreef:Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Perronfasen liggen op oplopende kilometrering, niet met de A-zijde aan de kant van Amsterdam persé. In Roermond was het probleem dat de TBP die laatste theorie volgde (dus Heerlen-deel van de A-zijde), terwijl de A-fase in Roermond aan de zuidkant ligt
Daar waar wordt voldaan aan het aan de Amsterdamse zijde liggen van de A-fase is goed te zien dat "voor" niet letterlijk is vertaald naar "A-zijde". In Amersfoort staat de NoordOost er bv. precies andersom op: b-zijde Groningen boven, a-zijde Leeuwarden onder
Daar waar wordt voldaan aan het aan de Amsterdamse zijde liggen van de A-fase is goed te zien dat "voor" niet letterlijk is vertaald naar "A-zijde". In Amersfoort staat de NoordOost er bv. precies andersom op: b-zijde Groningen boven, a-zijde Leeuwarden onder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Hoe zou het in Amsterdam moeten dan? Toevallig hangt de kilometrering op Amsterdam CS aan de spoorlijn vanuit Den Helder.Ruben schreef:Of men heeft het zo geprogrammeerd dat a-zijde hetzelfde is als voor, en b-zijde hetzelfde is als achter, op de TBP althans. Zuidwaarts kom je dan bedrogen uit, omdat de a-zijde aan de noordkant (kant Amsterdam) ligt.Daniel schreef:Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...
Re: Vervanging CTA's door TBP's
In Amsterdam wordt het richting Haarlem gedaan (of beter gezegd: richting d'Eenhonderd Roe, het allereerste station van Amsterdam dat ergens bij Sloterdijk lag ;) )
Ik doe ook maar wat
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Je gaat hier voorbij aan het feit dat de A en B er kunstmatig is, en dus in de praktijk niet bestaat en daardoor niet klopt. Er is gewoon een softwareaanpassing nodig voor sommige stations.Daniel schreef:Perronfasen liggen op oplopende kilometrering, niet met de A-zijde aan de kant van Amsterdam persé. In Roermond was het probleem dat de TBP die laatste theorie volgde (dus Heerlen-deel van de A-zijde), terwijl de A-fase in Roermond aan de zuidkant ligt
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Er komen volgens mij op de stations die het betreft digitale treinsamenstellingsborden die ook in infoplus kunnen worden aangestuurd. Ik hoop dat dat dan tot het verleden gaat behoren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Die borden zijn er al in Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Zie de eerste pagina van dit topic :)
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Op Almere Parkwijk werd er op de TBPs Hoofddorp als Hfd aangegeven maar alle andere bestemmingen voluit. Dat lijkt mij niet standaard.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
18a/19a zijn ook voorzien.Daniel schreef:Als ik me niet vergis is Utrecht Centraal daarmee compleet voorzien, al kan ik 18a/19a nooit zien (staat op een of andere manier altijd een trein voor als ik op Utrecht Centraal ben)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Check, dat kon ik vanmiddag toevallig wel zien...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Op Amsterdam Sloterdijk werd er afgelopen dinsdag en donderdag omgeroepen dat ze weer bezig zijn. :)
Overigens opvallend vandaag: als je de trap van de Westpassage op Amsterdam Centraal opkomt, hangt er op spoor 8a wel een TBP, maar op 7a hangt nog een CTA.
Overigens opvallend vandaag: als je de trap van de Westpassage op Amsterdam Centraal opkomt, hangt er op spoor 8a wel een TBP, maar op 7a hangt nog een CTA.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Voor zover ik in kon schatten zijn de sporen 3 t/m 8 (dus de benedensporen) van Amsterdam Sloterdijk volledig voorzien van TBP's. Wel opvallend dat ze de oude klokken hebben laten hangen en geen nieuwe exemplaren naast de TBP's hebben opgehangen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Maar de oude klokken zijn op meer station's blijven hangen. Zo ook in Nijmegen. Maar dan zijn er als nog nieuwe TBP's met klokken neer gehangen.VIRM schreef:Voor zover ik in kon schatten zijn de sporen 3 t/m 8 (dus de benedensporen) van Amsterdam Sloterdijk volledig voorzien van TBP's. Wel opvallend dat ze de oude klokken hebben laten hangen en geen nieuwe exemplaren naast de TBP's hebben opgehangen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten