Weerberichten-gekwek #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Gekko123 »

Vandaag tijdens het werken alleen maar in dichte mist onderweg geweest. Nu is het in Delft behoorlijk mistig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Suus »

Het creëert wel een rare sfeer in het donker :)

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Fles »

Bordje in de mist O+
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Suus »

Het is nu zo mistig dat ik de overkant van het fietspad achter mijn huis nog net kan zien, maar wat daarachter zit niet meer. Dat is misschien 20, 25 meter :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Ardan »

Ik zit nu op de 2e etage, ik kan beneden mij de helft van de Maas nog zien, verder niets.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Het is nu zo mistig dat ik de overkant van het fietspad achter mijn huis nog net kan zien, maar wat daarachter zit niet meer. Dat is misschien 20, 25 meter :shock:
Is dit in Boskoop of in Amsterdam?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Daniel »

Utrecht valt nog mee... kan vanuit m'n raam ongeveer tot aan het hek van het bedrijventerrein kijken. Da's toch nog zo'n 100 meter zicht (en daarna nog een stukje waarin wat schimmen zijn te onderscheiden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Het is nu zo mistig dat ik de overkant van het fietspad achter mijn huis nog net kan zien, maar wat daarachter zit niet meer. Dat is misschien 20, 25 meter :shock:
Is dit in Boskoop of in Amsterdam?
Ergens tussen Amsterdam en Amsterdam Zuidoost in :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door STF »

Ik reed gisteravond met de auto aan zowel het begin van de avond als het einde van de avond door de hevige mist maar het maakt mij niet zoveel uit, zolang je de weg maar kent en weet waar je scherpe bochten kunt verwachten e.d.
Het is alleen af en toe even een beetje kijken met welk licht je het meeste ziet; op het ene moment zie je meer met dimlicht maar op het andere moment weer meer met grootlicht.

Die zogenaamde mistvoorlichten zijn alleen maar bedacht om als autofabrikant extra geld te verdienen volgens mij, ik heb nu al diverse malen in bussen en auto's gezeten die tijdens hevige mist met die lampen aan reden; je kunt echt niet ineens door de mist kijken hoor. Eigenlijk zie je net zo veel of weinig als met de gewone lampen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door marvinkok »

Je ziet er niet meer door idd, maar wordt wel beter gezien. Dat is meer het idee volgens mij...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door STF »

Dan zouden ze wel verplicht op een auto gemonteerd worden toch, zoals het mistachterlicht? Die doen veel automobilisten trouwens veel te snel al aan, ik wacht daar juist vrij lang mee want zo'n felle rode lamp komt over het algemeen de verkeersveiligheid absoluut niet ten goede als het zowel donker als mistig is; verblindend voor de achterliggers en remmen valt minder goed op, vooral als het dubbele mistachterlichten zijn.

Hier is het trouwens weer warm en zonnig, strakblauwe lucht maar heb er tot op heden niks aan want zit op de bezorging van een pakje te wachten.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Justin »

Op de een of andere manier drukt die mist heel erg op m'n longen :(. Dus ben voornamelijk binnen. Sowieso ben ik vaker binnen omdat ik niet zo van herfst en winter houd, maar toch...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Daantje »

Justin schreef:Op de een of andere manier drukt die mist heel erg op m'n longen :(. Dus ben voornamelijk binnen. Sowieso ben ik vaker binnen omdat ik niet zo van herfst en winter houd, maar toch...
Niet zo gek hoor. De lucht is nu veel vochtiger en ook blijven uitlaatgassen enzo nu veel langer hangen. Ik heb er met m'n astma ook flink last van en gebruik heel veel extra medicijnen ondanks dat ik probeer zo min mogelijk naar buiten te gaan.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Justin »

Ik heb vroeger wel bronchitis gehad, maar vind het in elk geval echt niet prettig om lang buiten te lopen. De mist hier in Zwijndrecht is in elk geval wel een stuk dunner geworden, maar het hangt er nog steeds...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Wubbo »

Ik heb vanochtend geen mist gezien tussen Den Haag en Woerden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Suus »

Je zit aan de goede kant van het land, ik zie buiten niets meer dan een grote mistwolk :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Daniel »

In Amersfoort was het nog flink mistig, maar Utrecht viel reuze mee. Niet geheel mistloos, maar wel ruimschoots meer dan 100 meter zicht...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Gekko123 »

In Delft is het zicht van nog geen 100 meter gisteravond/vannacht gestegen naar enkele kilometers. In ieder geval is de mist weg *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Ardan »

Ik heb onderweg ook alleen maar mist gezien, maar toen ik op Rta aankwam dacht ik bij mezelf: waar is die mist ineens heen?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Thom91 »

Hwd is nog een en al mist.. :(
Mijn schoonouders hadden gisteren vlucht terug vanuit Tenerife naar R'dam airport. Ze zijn geland in A'dam en zijn toen met de taxi naar huis gegaan. 02:30 thuis ipv 22:50 aankomen te r'dam airport :p allemaal door de mist..
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door STF »

Het was gisteravond ineens wel heel erg mistig toen ik naar huis reed, overal helder of slechts een klein beetje mist, totdat ik bijna thuis was; 15 meter zicht hooguit... Met 40 km/u over de 90 km weg gesukkeld, je komt er wel maar het duurt even. :wink:
Vandaag weer prachtig mooi weer, het leek wel zomer al kwam de temperatuur niet boven de 11 graden uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Daniel »

Toen ik rond kwart over vijf uit de trein stapte was het ontzettend mistig in Amersfoort, maar als ik nu naar buiten kijk zie ik nergens meer mist...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Wubbo »

Ik zag vanochtend iets dat ik eigenlijk nauwelijks meer kende: regen :o
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door STF »

Dat hebben we hier al heel lang niet meer gehad, volgens mij voor het laatst in de week dat find_your_spot hier was, zo'n vijf weken geleden was dat. Tja hij is nu eenmaal niet het zonnetje in huis he... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:Ik zag vanochtend iets dat ik eigenlijk nauwelijks meer kende: regen :o
Precies. Ik ging rond half acht van huis weg en toen regende het ook en nog behoorlijk hard ook.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten