Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Martin A
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 23:34

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Martin A »

Wat gaat er met lijn 179 gebeuren zodra station Halfweg open gaat? Lijkt me een beetje overbodig om naast de trein (4x per uur) met een bus te blijven rijden. 179 gaat ook alleen maar naar Sloterdijk en niet zoals 80 de stad in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
R-Flow schreef:Overigens rijdt de 195 straks niet meer in het weekend (of iig zondag niet).
De 195 gaat vanaf 11 december gewoon 7 dagen per week rijden. Er moet immers een backup zijn wanneer het treinverkeer plat gaat op Schiphol.
De 195 gaat inderdaad 7 dagen per week rijden zie ik nu, dat klopt.

MAARRRRR:

Op zaterdag en zondag rijdt lijn 195 alleen tussen P30 en P40. Waarom snap ik niet, daar hebben ze toch lijn 190 voor?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Martin A
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 23:34

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Martin A »

Waar halen jullie vandaan dat 195 ook in het weekend gaat rijden? Dat staat niet op de CXX site.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Als je de dienstregeling opvraagt van lijn 195 staan er bovenaan drie tabbladen: maandag-vrijdag, zaterdag en zondag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Als je de dienstregeling opvraagt van lijn 195 staan er bovenaan drie tabbladen: maandag-vrijdag, zaterdag en zondag.
Zie het nu wel ja, maar voorheen stond er dat de lijn iig niet in het weekend reed. :? Vond dat wel logisch eigenlijk aangezien die lijn er eigenlijk alleen nog maar is voor het kantorencomplex in Slotervaart. Nieuw Sloten maakt gebruik van de 69 die de hele dag door 15 minuten rijdt, behalve na de avondspits. En tja die paar haltes Lelylaan-IBN worden ook wel gedekt door de trein en/of één overstap?
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 22 nov 2011, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Nouja, de dienstregeling voor het weekend is nog steeds niet logisch want hij rijdt exact dezelfde route als de 190 dan. Dus waarom noem je het dan niet de 190?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Nouja, de dienstregeling voor het weekend is nog steeds niet logisch want hij rijdt exact dezelfde route als de 190 dan. Dus waarom noem je het dan niet de 190?
Ik bedoel dat ik het logisch vond dat de 195 niet in het weekend rijdt omdat ik de meerwaarde er gewoon niet helemaal van in zie. Doordeweeks snap ik dat het wenselijk is dat IBM e.o. met een buslijn te bedienen, maar in het weekend??
Martin A
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 23:34

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Martin A »

Ik vermoed dat dat een foutje is op de site van CXX. Alle ritten tussen P30 en P40 die niet naar buiten gaan rijden altijd onder nummer 190, dat zullen ze met deze ritten ook wel gaan doen. Wat me wel opviel was dat lijn 192 op mv maar tot P40 rijdt (en dan blijkbaar 190 wordt?) maar op za/zo wel als 192 doorrijdt naar P30. Lijn 197 rijdt zelfs altijd als 197 door naar P30.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Het Schiphol Sternet heeft heel veel lijnovergangen op P30 en P40, al wordt een aantal ervan geschrapt over een paar weken. Maar in feite kwam het erop neer dat de bestemming op de bus dan de parkeerplaats voorbij Schiphol Plaza was (gezien vanuit de kant waar de bus vandaan kwam) maar al van lijn veranderd werd op de parkeerplaats voor Schiphol Plaza, zodat
a.) De mensen in de bus niet hoeven over te stappen
b.) De mensen op Schiphol Plaza al weten waar de bus naartoe gaat.
Eigenlijk ideaal, alleen wist zo goed als niemand welke lijn in welke lijn veranderde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Dat is ook vrij lastig vindbare informatie. Ik heb zelf wel eens aangegeven dat ze dat beter onder 1 lijnnummer kunnen exploiteren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Maar dat gaat dus ook niet als de lijnovergangen steeds verschillend zijn. Zo werd de 199 de ene keer een 196 maar de andere keer een 187.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Ik snap er niks meer van jongens... Rijdt de "nieuwe" 195 straks nou wel of niet rondjes door Slotervaart in het weekend?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door JWM »

Lijn 195 rijdt alleen overdag van ma-vr de route Lelylaan - Schphol.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

JWM schreef:Lijn 195 rijdt alleen overdag van ma-vr de route Lelylaan - Schphol.
Nou zie je wel, ik dacht effe dat ik het gedroomd had. :D
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Stefan »

Was iemand de routewijziging van de N70 opgevallen? De ritten tot Uithoorn, Amstelplein rijden wel door de Meerwijk.. De ritten die door naar Wilnis rijden gaan echter na Uithoorn, Busstation volgas de busbaan op... Is gewoon niet meer uit te leggen straks... :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Stefan schreef:Was iemand de routewijziging van de N70 opgevallen? De ritten tot Uithoorn, Amstelplein rijden wel door de Meerwijk.. De ritten die door naar Wilnis rijden gaan echter na Uithoorn, Busstation volgas de busbaan op... Is gewoon niet meer uit te leggen straks... :roll:
Ja, hij staat ook zo op de wiki: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... mstelplein
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Stefan »

Oh ja.. Daar had ik nog niet gekeken (kom niet zo heel veel op de Wiki.. ). :oops: :P Maar goed.. Dit valt ook niet meer uit te leggen aan passagiers, ben benieuwd hoe lang 't allemaal goed gaat. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Je vraagt je inderdaad af waarom de tussenritten niet als N74 worden gereden (ter info, dat nummer is gebaseerd op de nieuwe lijn 174 die rijdt als de 142 niet rijdt). En de enkele rit doordeweeks had men ook gewoon 170 kunnen noemen natuurlijk :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Nee, want de N70 betekent dat het nachtnettarief geldt..., daar verdien je als vervoerder net even wat meer geld mee... 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Je vraagt je inderdaad af waarom de tussenritten niet als N74 worden gereden (ter info, dat nummer is gebaseerd op de nieuwe lijn 174 die rijdt als de 142 niet rijdt).
Inderdaad, dan had heel dat probleem er niet geweest.. Achja, wie zijn wij, we zullen 't wel niet begrijpen. :') :N
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door TLP »

Even een issue...

Op de site van CXX staat bij de dienstregeling van lijn 242 dat deze vanaf de nieuwe dienstregeling tussen Amstelveen Busstation en Amsterdam Zuid v.v. op alle haltes gaat stoppen :!: Dit staat al een hele tijd daar, maar ik vraag me af of dit klopt aangezien dit niet op de wijzigingspagina van CXX is gemeld en de lijn ook niet staat vermeld op de ongeveer 3 weken oude haltepalen van 'nieuwe' haltes als Dijkgravenlaan en Graaf Florislaan vermeld staat. :O (NB: lijnen als 174 en 241 staan wél vermeld!) Weet iemand hier misschien meer van :?:
Martin A
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 23:34

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Martin A »

Lijn N70 rijdt door Westwijk, dat doet lijn 170 niet, lijn 172 wel. Door de laatste rit van de dag als N70 te rijden combineren ze beide lijnen. In Uithoorn volgt de N70 de route van lijn 170 waar waarschijnlijk meer reizigers naar toe gaan (ipv de route van 142/174). De ritten naar Wilnis als N74 rijden is dan ook weer niet logisch.

Op de site van CXX kun je het busboekje inkijken of downloaden. In de routestrip van lijn 242 staan wel alle haltes tussen Amstelveen Busstation en Amsterdam Zuid aangegeven.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door TLP »

Pfft dat zeg ik toch :shock:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Het inperken van het Schiphol Sternet gaat veel slachtoffers maken op Schiphol Rijk, die onregelmatige tijden werken op de diverse bedrijven daar. Het kantoorpark verliest 's avonds en in het weekend zijn busverbinding en vanaf Beechavenue kun je alleen nog richting Hoofddorp... :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

Ga je nu opeens klagen terwijl je eerder nog het volgende zei over de negatieve gevolgen van de bezuiniging:
Vinny schreef:Niet mee eens, de inkrimpingen in Amstelland-Meerlanden betreffen vooral bussen waar niet (of nauwelijks) een kip inzit. Volstrekt begrijpelijk dat die eraan gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten