R-net binnenkort uit de startblokken

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Meltrain »

R-Flow schreef: Wat ik persoonlijk in Rotterdam erg mooi vind is dat de lijnkleur terug komt op muren, borden maar ook in de verlichting etc. Dat zouden ze hier ook gewoon moeten doen.
Dat is niet meer zo trouwens.
Vroeger hadden de stations van de Calandlijn (nu lijnen A, B en C) inderdaad rode borden en streep op de muur en de stations van de Erasmuslijn (nu lijn D en E) (donker)blauwe borden en streep op de muur, maar sinds de verlettering van de metrolijnen, wordt donkerblauw als de standaardkleur in het metronet gebruikt.
Persoonlijk vind ik dat wel jammer. :( (Al kan ik dan weer wel begrijpen dat men het niet handig vond om bordjes in drie kleuren te maken bij de stations Schiedam Centrum t/m Capelsebrug. :P )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door FLJ »

Heb zojuist twee gelede Citaro's van de Zuidtangent met R-net bestickering op lijn 310 gespot; de Zuidtangent bestickering is daarmee dus (helaas) komen te vervallen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

Meltrain schreef:Vroeger hadden de stations van de Calandlijn (nu lijnen A, B en C) inderdaad rode borden en streep op de muur en de stations van de Erasmuslijn (nu lijn D en E) (donker)blauwe borden en streep op de muur, maar sinds de verlettering van de metrolijnen, wordt donkerblauw als de standaardkleur in het metronet gebruikt.
Persoonlijk vind ik dat wel jammer. :( (Al kan ik dan weer wel begrijpen dat men het niet handig vond om bordjes in drie kleuren te maken bij de stations Schiedam Centrum t/m Capelsebrug. :P )
Haha nou zou zie je maar weer... Ik zit in Rotterdam vooral in lijn D dus ik dacht dat dat blauw nog steeds stond voor de D/E. :P

Nou ja goed, dan kan alles best rood in Amsterdam... Het is sowieso een verademing als de metro een keertje een uniforme huisstijl krijgt i.p.v. vier stijlen kriskras door elkaar. In tegenstelling tot Rotterdam heb je in Amsterdam 4 soorten blokken bij de ingangen die "metrostation" moeten uitdragen:

- Oude metro/sneltram blokken (donkerblauw met rood en witte letters)
- Jaren '90 metro/sneltram blokken (wit met blauwe letters)
- Ringlijn-stijl (aan viaduct hangend GVB-logo met daaraan vast stationsnaam)
- Moderne stijl (blauw blok met witte M)

Ieder blok heeft ook weer een bijpassende stijl stationsnaamborden. Dat houdt in een lijn zoals M50 gewoon vrolijk vier verschillende huisstijlen doorkruist. :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Suus »

Op de ondergrondse stations na is de alleroudste vormgeving vervangen door de allernieuwste vormgeving, behalve de pilaar voor de ingang van het metrostation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Op de ondergrondse stations na is de alleroudste vormgeving vervangen door de allernieuwste vormgeving, behalve de pilaar voor de ingang van het metrostation.
Dus zijn er nog steeds vier verschillende stijlen in omloop.
Laatst gewijzigd door R-Flow op wo 23 nov 2011, 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Suus »

Ik had het over je laatste opmerking dat lijn 50 stations met vier verschillende huisstijlen aandoet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Ik had het over je laatste opmerking dat lijn 50 stations met vier verschillende huisstijlen aandoet.
Met die pilaren buiten zit je dan alsnog op vier verschillende huisstijlen langs M50 of niet dan?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Vinny »

Is dat een probleem dan? Er wordt gewoon te veel gezeken over onzindetails als "niet moderne" abri's of een niet "uniforme" huisstijl. Totaal onbelangrijk. Laat gewoon de metro eens een keer op tijd rijden zodat de dienstregeling niet voor de sier wordt opgehangen :!:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Ardan »

Het is niet de belangrijkste zaak van de wereld nee, maar het maakt wel een rommelig zooitje van het net. Het geeft ook maar weer aan hoe belangrijk GVB een goede uitstraling vindt: als ze ergens aan beginnen maken ze het nooit af. De nieuwste huisstijl is alleen nog maar te vinden in Zuidoost, op CS, Sloterdijk, Zuid, De Boelelaan, Oranjebaan, Ouderkerkerlaan, Spinnerij, Sacharovlaan en Westwijk. Alleen de belangrijke of geheel nieuwe stations dus. Een bord bij de ingang met de naam en de lijnen, zoals CS aan de Kamperbrugtoegangen had, zie je verder nergens, op de borden na waar alleen de lijnen op staan. Die op Bijlmer klopt trouwens al twee jaar niet meer: de M50 is oranje ipv groen en M54 is rood ipv geel..
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Is dat een probleem dan? Er wordt gewoon te veel gezeken over onzindetails als "niet moderne" abri's of een niet "uniforme" huisstijl. Totaal onbelangrijk. Laat gewoon de metro eens een keer op tijd rijden zodat de dienstregeling niet voor de sier wordt opgehangen :!:
Ja. Niet het grootste, maar wel deels. Waarom zou in godsnaam het een het andere uitsluiten? Alsof die metro's ineens minder op tijd gaan rijden op het moment dat de stations er wat gelikter uitzien... Het grootste probleem van de Amsterdamse metro is gewoon het gebrekkige materieel op iedere lijn. Als het niet hoogbejaard is, is het wel storingsgevoelig of te lage capaciteit. Daarnaast heeft een consistente huisstijl zeker meerwaarde: Het geeft een nette en overzichtelijke look en herkenning. Daarnaast geeft het Amsterdam en de regio een betere uitstraling. Hoe je het ook wendt of keert, het huidige metronet is een grote puinzooi. Van het rijdend materieel tot de stations. Hell, op sommige borden kloppen de lijnkleuren niet eens. Dat is toch gênant?
Als je dan toch met verbouwingen en renovatie bezig bent doe het dan gelijk een keertje goed in plaats van al dat halfbakken werk wat nu geleverd wordt.

En anders gooien we het toch over deze boeg: Geen asbest in de stations is volgens mij niet zo'n overbodige luxe en dan kan je echt wel direct voor een uniforme look gaan als je toch de helft moet slopen. :wink:
Alargule

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Alargule »

De kwaliteit van de uitstraling van een systeem zegt mijns inziens ook wat over de kwaliteit van de dienstverlening. Dat GVB een zooitje maakt van de eigen huisstijl (waar ik op mijn blog al eens flink tegen heb gerant), vertaalt zich ook naar de uitvoer van de dienstregeling: punctualiteit van de treinen, adequate materieelinzet, schoonhouden van stations en materieel...

Het een wordt niet veroorzaakt door het ander, maar het zijn wel uitingen van hoe het achterliggende bedrijf denkt over zijn rol in het aanbieden van een product (ja, ik kijk hiernaar in commerciële termen. Zal wel komen omdat ik voor een commercieel bedrijf werk). Wat dat betreft zou GVB wel eens wat meer mogen kijken naar hoe commerciële bedrijven aan branding doen - een duidelijk herkenbare en uniforme uitstraling straalt uiteindelijk ook positief af op de waardering van je product.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Ardan »

En om het bruggetje naar het R-net even te slaan: daar krijgen alle haltes en zo ook een nette, uniforme en herkenbare uitstraling. Het is meteen duidelijk dat je met R-net te maken hebt, een robuust en betrouwbaar product dat frequent rijdt. Zo is het ook met een uniforme uitstraling op een metronet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Vinny »

Het probleem is gewoon meer dat wanneer Amsterdam (het GVB) geen huisstijl meer heeft. Sinds de opening van de Amstelveenlijn in de jaren '90 is steeds bij een nieuw project weer wat anders uitgevonden en heeft men de ontworpen stijl niet verder uitgerold buiten het project om. Waarom zou je ook elk jaar de stationsbordjes vernieuwen? Gemiddeld gaat een bewegwijzeringsbord 15 jaar mee (in Frankrijk zie je ook gewoon borden uit de jaren '50), waarom zou je die perse moeten omkatten in een nieuwe huisstijl als de stations nog prima te lezen zijn?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door find_your_spot »

Op de Amstelveenlijn zijn genoeg stationsborden niet meer te lezen omdat deze door het gure weer en de zon in loop der jaren zo zijn verkleurd.

Overigens is er wel degelijk een Huisstijlenhandboek voor bewegwijzering en de metro opgesteld in 2004. Alleen de uitwerking laat al jaren op zich wachten.
For Your Railroad Adventures
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Het probleem is gewoon meer dat wanneer Amsterdam (het GVB) geen huisstijl meer heeft. Sinds de opening van de Amstelveenlijn in de jaren '90 is steeds bij een nieuw project weer wat anders uitgevonden en heeft men de ontworpen stijl niet verder uitgerold buiten het project om. Waarom zou je ook elk jaar de stationsbordjes vernieuwen? Gemiddeld gaat een bewegwijzeringsbord 15 jaar mee (in Frankrijk zie je ook gewoon borden uit de jaren '50), waarom zou je die perse moeten omkatten in een nieuwe huisstijl als de stations nog prima te lezen zijn?
Wat wil je hier (onderstreepte gedeelte) nou precies mee zeggen en hoe kom je er bij dat ieder jaar de bordjes vervangen moeten worden? Weet niet helemaal wat voor punt je hier probeert te maken. Er is nu een nieuwe huisstijl bedacht (de donkerblauwe borden met witte letters, en blokken met eindelijk een keer duidelijk een "M" erop) die ik persoonlijk erg strak vindt. Pas die gewoon overal toe en klaar. Wanneer ze bij de renovatie nieuwe borden ophangen zorg je er toch gewoon voor dat hele station de nieuwe huisstijl draagt en niet maar deels? Je gaat mij niet wijsmaken dat we in Nederland zo arm zijn dat we dat laatste blokje buiten niet effe die "M" kunnen geven.

Daar komt overigens bij dat de oude blokken buiten totaal niet duidelijk zijn voor buitenlandse toeristen en veel borden zo vervaagd zijn dat je überhaupt blij mag zijn dat je kan lezen om welke halte/station het gaat. Enig idee hoe vaak ik al heb moeten uitleggen dat dat inderdaad de ingang naar de metro is omdat toeristen in de war raken van de term "sneltram" onder "metro"? Een blok met GVB-logo erop is helemaal nietszeggend.

Ik heb het al paar keer gezegd: Als R-net hier daadwerkelijk verandering in gaat brengen ben ik voor het hele R-net concept. Vind sowieso dat dit soort zaken vanuit de gemeente/regio geregeld worden en niet vanuit de vervoerder zelf.
Laatst gewijzigd door R-Flow op do 24 nov 2011, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door paolie »

Iemand die het woord sneltram niet snapt, snapt die wel wat er met R-net bedoeld wordt? En ik ben benieuwd hoe vaak je straks aan toeristen kan gaan uitleggen dat een GVB-dagkaart wél geldig is in de R-net metro en trams, maar niet geldig in de R-net bussen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

paolie schreef:Iemand die het woord sneltram niet snapt, snapt die wel wat er met R-net bedoeld wordt? En ik ben benieuwd hoe vaak je straks aan toeristen kan gaan uitleggen dat een GVB-dagkaart wél geldig is in de R-net metro en trams, maar niet geldig in de R-net bussen.
Hoe kom je er bij dat toekomstige blokken die metrostation aangeven "R-net" erop hebben staan i.p.v. een "M", de huidige nieuwe blauwe blokken hebben er toch ook levensgroot een "M" i.p.v. alleen een GVB-logo?

Trouwens, Amsterdam zal niet de enige grote stad ter wereld zijn waar een kaartje niet geldig is in de bus maar wel in de metro. Maar handig is inderdaad anders.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

Alargule schreef:De kwaliteit van de uitstraling van een systeem zegt mijns inziens ook wat over de kwaliteit van de dienstverlening. Dat GVB een zooitje maakt van de eigen huisstijl (waar ik op mijn blog al eens flink tegen heb gerant), vertaalt zich ook naar de uitvoer van de dienstregeling: punctualiteit van de treinen, adequate materieelinzet, schoonhouden van stations en materieel...

Het een wordt niet veroorzaakt door het ander, maar het zijn wel uitingen van hoe het achterliggende bedrijf denkt over zijn rol in het aanbieden van een product (ja, ik kijk hiernaar in commerciële termen. Zal wel komen omdat ik voor een commercieel bedrijf werk). Wat dat betreft zou GVB wel eens wat meer mogen kijken naar hoe commerciële bedrijven aan branding doen - een duidelijk herkenbare en uniforme uitstraling straalt uiteindelijk ook positief af op de waardering van je product.
HE-LE-MAAL mee eens! :Y :pos:

Wanneer gaan ze eigenlijk beginnen met het R-netificeren van de tram/metro? In het ene PDFje lees ik 2012 andere weer 2016... :?:
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door paolie »

Ook niet iedere Albert Heijn heeft dezelfde lichtbak voor de deur hangen (integendeel zelfs, ik ken zeker 10 varianten). Daar heeft daar niemand last van en AH commercieel gezien een van de meest sterke merken in Nederland.
Overigens was het GVB 15 jaar geleden een stuk commerciëler. Vrijwel iedere tram was van boven tot beneden en van voor tot achter volgeplakt met reclame. Of je dat moet willen is een ander verhaal, maar als het kilometertarief ermee omlaag kan, is het uiteraard wel te overwegen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

paolie schreef:Ook niet iedere Albert Heijn heeft dezelfde lichtbak voor de deur hangen (integendeel zelfs, ik ken zeker 10 varianten). Daar heeft daar niemand last van en AH commercieel gezien een van de meest sterke merken in Nederland.
Alleen wel allemaal hetzelfde AH-logo dat prominent te zien is en anders wel voluit uitgeschreven. Kunnen we van de metro niet zeggen. Daarnaast 835 vestigingen in hetzelfde perspectief gaan zetten als die 4 korte metrolijntjes in Amsterdam die elkaar grotendeels overlappen? Weet ook niet waarom je een supermarktketen met een OV-netwerk vergelijkt in een stad waar ook veel buitenlandse toeristen zijn.
paolie schreef:Overigens was het GVB 15 jaar geleden een stuk commerciëler. Vrijwel iedere tram was van boven tot beneden en van voor tot achter volgeplakt met reclame. Of je dat moet willen is een ander verhaal, maar als het kilometertarief ermee omlaag kan, is het uiteraard wel te overwegen.
GVB heeft tegenwoordig 155 Combino's rondrijden met computerschermpjes waarop reclame te zien is. Dat kon vroeger niet.
Laatst gewijzigd door R-Flow op do 24 nov 2011, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Suus »

Waar paolie op doelt is dat je lichtblauwe, donkerblauwe en lichtblauwe huisjeslogo's hebt bij Albert Heijn. Net zoals de ene winkel nog een oude huisstijl en winkelindeling heeft en de andere winkel al helemaal is opgepimpt naar de nieuwste huisstijl. En soms zit de winkel dan weer ergens tussen of valt het overal buiten.

Reclame op de GVB-voertuigen is tegenwoordig verboden door de stadsregio vanwege de slechte indruk die het maakte. De reclame ging fladderen en de trams maakte na het verwijderen van de reclame een slechte indruk door het schilderwerk dat er bij het verwijderen van de reclame ook vanaf kwam. Alleen voor speciale redenen mogen voertuigen worden voorzien van reclame.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Waar paolie op doelt is dat je lichtblauwe, donkerblauwe en lichtblauwe huisjeslogo's hebt bij Albert Heijn. Net zoals de ene winkel nog een oude huisstijl en winkelindeling heeft en de andere winkel al helemaal is opgepimpt naar de nieuwste huisstijl. En soms zit de winkel dan weer ergens tussen of valt het overal buiten.
Nogmaals de vraag: Gaan we 800+ winkels door heel Nederland + België en Curaçao vergelijken met het metronetje wat Amsterdam heeft? Om maar te zwijgen over het non-argument "Omdat zij het doen is het ook prima dat ik het doe!".

Is het jou en paolie trouwens ook al opgevallen dat AH Museumplein de tekst "supermarkt" onder de naam heeft toegevoegd? Als het allemaal zo duidelijk was voor toeristen dat het daar om een supermarkt ging hadden zet dat waarschijnlijk niet gedaan. Zelfde ballonnetje gaat op voor de metro, vanaf de straat zie je niet direct dat er bovenlangs of ondergronds een metro stopt dus is het handig dat er een universeel herkenbaar logo wordt toegepast zoals de "M" die je her en der al ziet in de stad. Overigens heeft de NS/Prorail in Rotterdam Centraal ook al het treintje-in-tunnel symbool vervangen door een "M" om metro aan te duiden, dus blijkbaar valt er toch wat te zeggen voor het standpunt van Alargule en mijzelf.

Edit Alstu, eigen gemaakt fotootje
Afbeelding
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door paolie »

R-Flow schreef:GVB heeft tegenwoordig 155 Combino's rondrijden met computerschermpjes waarop reclame te zien is. Dat kon vroeger niet.
Hoeveel mensen zitter er ín die tram, en hoeveel mensen zien die tram buiten rondrijden?
(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat we weer reclame moeten gaan aanbrengen op trams...)

Wat betreft AH: daarmee wil ik aangeven dat er minstens net zoveel verschillen inzitten als bij de GVB-metro aanduidingen. Terwijl we dat niet als probleem zien en terwijl AH wel een commerciëel bedrijf is.

Maar goed, het zou absoluut netjes zijn als het GVB overal dezelfde bakken zou hangen, maar dat zal wel niet gebeuren. Straks komen er R-net bakken (voor zover ik weer komt daar een M op te staan, in R-net stijl). Gevolg: nog meer verschillende merknamen, logo's en stijlen door elkaar. Ik weet niet of dat allemaal gaat werken.

Kijk voor de grap trouwens eens naar de volgende willekeurige selectie van Ah-winkel-aanduidingen in Amsterdam. Geen één hetzelfde!!

http://maps.google.nl/maps?q=ah+amsterd ... =12,0,,0,0
http://maps.google.nl/maps?q=ah+amsterd ... =12,0,,0,0
http://maps.google.nl/maps?q=ah+amsterd ... 7,,0,16.85
http://maps.google.nl/maps?q=ah+amsterd ... 76,,0,4.77
http://maps.google.nl/maps?q=ah+amsterd ... =12,0,,0,0
http://maps.google.nl/maps?q=ah+amsterd ... 55,,0,9.55
http://maps.google.nl/maps?q=ah+amsterd ... 87,,0,4.21
http://maps.google.nl/maps?q=ah+amsterd ... 08,,0,8.14
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

paolie schreef:Wat betreft AH: daarmee wil ik aangeven dat er minstens net zoveel verschillen inzitten als bij de GVB-metro aanduidingen. Terwijl we dat niet als probleem zien en terwijl AH wel een commerciëel bedrijf is.
Met het risico dat ik mezelf herhaal: Het wordt op bepaalde plekken wel degelijk als probleem gezien, zie AH Museumplein waar ze "supermarkt" hebben toegevoegd aan de naam omdat je vanaf buiten niet ziet dat het daar om gaat. Zelfde heb je met de metro, M51 tussen Zuid en Westwijk uitgezonderd. Daarnaast beredeneer je compleet en volledig vanuit het oogpunt van de inwoners die bekend zijn hier. De toerist/buitenlander van buiten negeer je, wat nogal apart is gezien de status van Amsterdam. In Rotterdam speelt deze kwestie vele malen minder, maar zelfs daar zien ze het nut van een uniforme huisstijl. In ieder geval wat betreft de palen buiten.
paolie schreef:Kijk voor de grap trouwens eens naar de volgende willekeurige selectie van Ah-winkel-aanduidingen in Amsterdam. Geen één hetzelfde!!
Ik geloof je ook wel, ik zie de link alleen niet met een winkel waarbij je vanaf de straat (meestal) makkelijk kunt zien waar het om gaat. Daarnaast zijn de hoeveelheid AH-vestigingen niet te vergelijken met de hoeveelheid metrostations in de stad. En zoals ik al zei "Omdat zij het doen is het ook prima dat ik het doe!" is sowieso een non-argument wat mij betreft. Je negeert mijn bovenstaande voorbeeld van een ondergrondse AH waar het bedrijf de uitstraling naar buiten onlangs sterk heeft verbeterd omdat de voorgaande situatie blijkbaar niet sprekend genoeg was voor de vele toeristen die het museumdistrict bezoeken. Als je al een vergelijking trekt met de metro doe het dan daarmee.
paolie schreef:Hoeveel mensen zitter er ín die tram, en hoeveel mensen zien die tram buiten rondrijden?
(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat we weer reclame moeten gaan aanbrengen op trams...)
Mijn punt is dat GVB nog steeds commercieel is ingesteld, er is niks veranderd vanuit dat oogpunt. Ze hebben enkel een nieuwe distributiemethode gevonden omdat trams beplakken niet meer mag.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door paolie »

Beweer je nu dat een toerist bij de oude GVB-blokken niet kan zien dat het om een metro-ingang staat? Ik lees daar toch duidelijk het woord "metro". Hoe veel duidelijker wil je het hebben. En dat zou dan straks, met alleen een letter M in R-net stijl wel duidelijk zijn?

Wat betreft het AH voorbeeld. Ik geloof niet dat je door hebt waar ik op doel. Ik reageer daarmee alleen maar op het commerciëel-niet commerciële argument van Alargule.

Maar verder hoef je je echt niet druk te maken, want zoals ik al aangaf, vind ik het ook gewoon veel netter als er overal dezelfde huisstijl gebruikt wordt. Ik ben het dus gewoon met je eens, voor het geval je het nog steeds niet door hebt :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten