Dienstregeling SRE 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door deadlock »

huibf schreef:
Bee schreef:31 reizigers voor lijn 26 op zondag en dan toch tegen schrappen zijn. Het wordt wel heel lastig om dat goed te beargumenteren...
Niet als je de historie kent van reizigers pesten en de lijnen roemond-deurne opknippen in 3 stukken en vervolgens het laatste deel niet meer willen rijden vanwege mazen in beide PVE's van de SRE en Limburg. Waardoor Hermes gedwongen is het stuk te rijden wat resulteert in dure mat.ritten, onrealistische overstappen op de knip, en aansluitingen op stoptreinen ipv de IC.

dit resulteerde in een afname van 151 naar 31 reizigers (80%). Op zaterdagen (40%) en werkdagen (25%).

Dit zijn schandalige zaken.
Per dag? Waarom rijdt die bus überhaupt nog :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door STF »

Nou hoef je nog maar 1 rit per dag te rijden, past precies iedereen er zittend in!
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

STF schreef:Nou hoef je nog maar 1 rit per dag te rijden, past precies iedereen er zittend in!
nou dat gaat niet passen in VKB
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

deadlock schreef:
huibf schreef:
Bee schreef:31 reizigers voor lijn 26 op zondag en dan toch tegen schrappen zijn. Het wordt wel heel lastig om dat goed te beargumenteren...
Niet als je de historie kent van reizigers pesten en de lijnen roemond-deurne opknippen in 3 stukken en vervolgens het laatste deel niet meer willen rijden vanwege mazen in beide PVE's van de SRE en Limburg. Waardoor Hermes gedwongen is het stuk te rijden wat resulteert in dure mat.ritten, onrealistische overstappen op de knip, en aansluitingen op stoptreinen ipv de IC.

dit resulteerde in een afname van 151 naar 31 reizigers (80%). Op zaterdagen (40%) en werkdagen (25%).

Dit zijn schandalige zaken.
Per dag? Waarom rijdt die bus überhaupt nog :mrgreen:
Omdat OV ook een sociale functie heeft.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door waldo79 »

huibf schreef:
STF schreef:Nou hoef je nog maar 1 rit per dag te rijden, past precies iedereen er zittend in!
nou dat gaat niet passen in VKB
VKB?
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

waldo79 schreef:
huibf schreef:
STF schreef:Nou hoef je nog maar 1 rit per dag te rijden, past precies iedereen er zittend in!
nou dat gaat niet passen in VKB
VKB?
Vaste Kleine Bus (8 persoonsbusje)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Als je de reizigers maar genoeg pest en de lijn voldoende afbreekt dan is straks VKB zelfs teveel van het goede...

Wie gaat lijn 26 nu eigenlijk rijden? Doet Hermes dat zelf of hebben ze een toerboer of taxibedrijf gevonden wat dit voor zijn rekening kan nemen?
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Raymond »

Vergeleken met andere regio's een bescheiden wijzigingslijst:

Vanaf 11 december rijden de bussen van Hermes in de regio Eindhoven volgens een nieuwe dienstregeling. In de meeste gevallen gaat het om andere vertrektijden. Van een aantal lijnen wordt ook de route aangepast.

De belangrijkste wijzigingen:

Dienstregeling zomervakantie
De vakantiedienstregeling wordt in de zomer verlengd en gaat 8 weken duren;.

Lijn 10
Op maandag t/m vrijdag wordt de kwartierdienst in de ochtendspits eerder beëindigd;

Lijn 13
Lijn 13 gaat alle dagen nog maar 1x per uur rijden en rijdt ’s avonds niet meer;

Lijn 26
Lijn 26 wordt ingekort tot het traject Meijel – Deurne, halte Hogeweg (centrum Deurne), via Deurne Station. De bus geeft 's ochtends aansluiting op de intercity richting Eindhoven en 's middags op de intercity vanuit Eindhoven.
In de ochtend rijden nog 3 ritten vanuit Meijel via het Peellandcollege. In de middag rijden 5 ritten vanuit Deurne via het Peellandcollege naar Meijel. De overige ritten rijden via de Liesselseweg en de Tramstraat tussen Meijel en Deurne station. Op zaterdag en zondag vervallen er ritten in de vroege ochtend en in de avond.

Lijn 52 en lijn 54
De lijnen 52 en 54 gaan op maandag t/m zaterdag nog maar elk uur rijden i.p.v. elk half uur.

Schoollijn 185 en schoollijn 186
Deze lijnen krijgen andere routes en andere tijden:
Schoollijn 185 gaat rijden tussen het station en de Strauslaan (voorheen de route van lijn 186).
Schoollijn 186 gaat tussen het station en de Karel Martelweg rijden.

Bron: Hermes
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Het ziet er bescheiden uit maar verbloemt wel het feit dat Helmond onevenredig hard getroffen wordt en lijn 26 waarschijnlijk wel zal gaan afsterven. Maar het had vele malen erger kunnen zijn.

Nog een wijziging voor lijn 25 die later ingaat: deze gaat als het goed is geheel naar Arriva en gaat daardoor in het weekend ook weer verder naar Veghel. Maar ik denk dat dit pas per 8 januari 2012 ingaat, als de dienstregeling in Oost-Brabant wijzigt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Het valt uiteindelijk reuze mee, maar het heeft behoorlijk wat voeten in aarde gehad... Voor 2013 zal minimaal hetzelfde bedrag worden bezuinigd...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

En dan zijn we weer terug op het niveau van 2003 vrees ik.

Hoe gaan de kilometertarieven er eigenlijk uitzien vanaf 1 januari?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Het ziet er bescheiden uit maar verbloemt wel het feit dat Helmond onevenredig hard getroffen wordt en lijn 26 waarschijnlijk wel zal gaan afsterven. Maar het had vele malen erger kunnen zijn.

Nog een wijziging voor lijn 25 die later ingaat: deze gaat als het goed is geheel naar Arriva en gaat daardoor in het weekend ook weer verder naar Veghel. Maar ik denk dat dit pas per 8 januari 2012 ingaat, als de dienstregeling in Oost-Brabant wijzigt.
Lijn 25 gaat inderdaad geheel naar Arriva en rijdt dus ook in het weekend weer naar Veghel. Ik heb het nieuwe busboekje nog niet (ik heb laatst gelezen dat chauffeurs die ook verkopen, klopt dat? Scheelt me dan een rit naar Eindhoven) en weet niet of daar de correcte tabellen in staan.

De lijnnetkaart heeft ook een klein foutje mbt Arriva lijn 253 in Lieshout. Vanuit de kaart leek het alsof de bus een eenzijdige lus via Bavaria gaat rijden, maar het eindpunt wordt verlegd naar Bavaria en de bus rijdt in beide richtingen via het Gemeentehuis.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
fogeltje schreef:Het ziet er bescheiden uit maar verbloemt wel het feit dat Helmond onevenredig hard getroffen wordt en lijn 26 waarschijnlijk wel zal gaan afsterven. Maar het had vele malen erger kunnen zijn.

Nog een wijziging voor lijn 25 die later ingaat: deze gaat als het goed is geheel naar Arriva en gaat daardoor in het weekend ook weer verder naar Veghel. Maar ik denk dat dit pas per 8 januari 2012 ingaat, als de dienstregeling in Oost-Brabant wijzigt.
Lijn 25 gaat inderdaad geheel naar Arriva en rijdt dus ook in het weekend weer naar Veghel. Ik heb het nieuwe busboekje nog niet (ik heb laatst gelezen dat chauffeurs die ook verkopen, klopt dat? Scheelt me dan een rit naar Eindhoven) en weet niet of daar de correcte tabellen in staan.

De lijnnetkaart heeft ook een klein foutje mbt Arriva lijn 253 in Lieshout. Vanuit de kaart leek het alsof de bus een eenzijdige lus via Bavaria gaat rijden, maar het eindpunt wordt verlegd naar Bavaria en de bus rijdt in beide richtingen via het Gemeentehuis.
Op http://www.arriva.nl staan de tabellen online van lijn 25. Ik weet niet of het busboekje de juiste tabellen van lijn 25 en 26 gaat tonen. Ik weet niet of de chauffuers ook de boekjes verkopen. De meeste VVV kantoren hebben ze overigens ook !
De eerste 'opzet' had nl nog de oude tabellen. Immers lijn 26 is pas 3 weken geleden defintief geworden.

De kaart is inderdaad niet meer 100%. Dat 253 niet de lus gaat rijden is ook pas onlangs een feit. Ook lijn 26 staat ook niet correct (tijd tot Hogeweg, en dus vaak 'versneld' naar Deurne)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Aan hand van de tabellen van Arriva kwam ook mijn opmerking :)

Ik heb in de eerste versie van de Hermes tabellen gezien dat daar toen bij lijn 25 nog de huidige tabellen stonden (heb ik je toen ook over gemaild volgens mij), vandaar dat ik me nu afvraag, nu de Arriva tabellen eindelijk beschikbaar zijn en alles "officieel" is, hoe het in de uiteindelijke versie zit. Overigens staan op Hermes.nl dus de verkeerde tijden, dus ik vrees dat het busboekje ook de oude tabellen zal hebben.

Ook is het onduidelijk hoe het zit tussen 11 december en 8 januari. Blijft in die tijd de oude dienstregeling nog gelden? Of gaat de nieuwe dienstregeling juist eerder in? Of heeft men hier geen rekening mee gehouden en rijdt er drie weken in het weekend geen bus?

Ik voel er verder vrij weinig voor om extra naar Eindhoven te rijden om het boekje te kopen (dat wil ik uiteindelijk wel hebben), dus die aankoop stel ik wel uit tot ik toch een keer naar Eindhoven moet (misschien rond kerst). Een VVV hebben we hier in het dorp namelijk niet geloof ik. En voor 1 boekje vind ik verzendkosten ook altijd zo zonde (mits je nog überhaupt online boekjes kunt bestellen).

Ik zag zaterdagavond in de 121 ook al de nieuwe lijnfolders liggen. Helaas niet meer zo mooi geordend als vroeger, maar alles los in de bak. Uiteraard waren de laatste vier folders de folders van de 121, net voldoende voor mij (moest er drie hebben, 1 voor mij, 1 voor zusje en 1 voor ouders). Ik was al bijna de overgebleven folders gaan sorteren en netjes in stapels terug gaan liggen maar dat heb ik toch maar niet gedaan omdat ik staand die bak aan het doorwoelen was. :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Om nog eens op het busboekje terug te komen. Dat is er niet meer. Volgens de medewerkers van de Hermeswinkel zijn er alleen nog maar losse lijnfolders. Ik ben vergeten te vragen of ze nog wel een losse lijnnetkaart verkopen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Michael 1988 »

Waarschijnlijk omdat weinig mensen €2,50 wilden betalen voor een busboekje die ze weinig gebruiken. De lijnfolders zijn al langer in de omloop en liggen al 4 jaar in de bussen. Toen ik nog in Eindhoven op school zat, waren de lijnfolders voor de lijnen die ik nodig had helaas vaak al op, dus moest toen gedwongen een busboekje kopen. Vandaar dat ik de prijs weet, maar toendertijd hadden ze nog een hele kast vol met die boekjes en een halve rek leeg bij de lijnfolders (sommige lijnen hadden toen ik het boekje kocht ook geen folders meer of moesten nog worden aangevuld).
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Raymond »

fogeltje schreef:Om nog eens op het busboekje terug te komen. Dat is er niet meer. Volgens de medewerkers van de Hermeswinkel zijn er alleen nog maar losse lijnfolders. Ik ben vergeten te vragen of ze nog wel een losse lijnnetkaart verkopen.
Dat vind ik verrassend, omdat in de pdf-versie wel moeite is gestoken. Ik kan me op zich wel voorstellen dat er niet veel vraag meer is naar het busboekje. De lijnfoldertjes voldoen immers voor het overgrote deel van de reizigers en de verkrijgbaarheid is met het ordenen van de lijnfolders in de bus zelf in een bak prima te noemen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Boekje was vorig jaar 3,50. De uitgave van Hermes was altijd heel volledig met volledige haltelijsten, dat missen lijnfolders. Ik heb dat als reiziger altijd prettig ervaren als ik met onbekende lijnen ging. Voor mensen die slechts met 1 lijn reizen is een lijnfolder natuurlijk voldoende, maar veelvuldige reizigers hadden daar wel baat bij denk ik. Bij mij speelde het ook mee dat ik ze graag spaarde natuurlijk. Het enige voordeel dat er geen nieuw boekje meer komt: mijn schoenendoos was vol, dus hoef ik geen nieuwe te zoeken voor slechts 1 boekje :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ga toch maar vast een schoenendoos halen, misschien dat ze alsnog terugkomen :P. En je hebt de lijnfolders nog, kun je de schoenendoos toch nog vullen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik elke lijnfolder ga graaien, heb tot nu toe alleen "mijn" folder 4x gepakt (21/22/121/122). In Nijmegen heb ik dat wel gedaan, maar daar zijn verschillende lijnen weer gebundeld, maakt het toch net wat handzamer. Overigens mis ik het busboekje in Nijmegen niet zo als in Eindhoven, want de "Breng" uitvoering was maar mager, geen haltelijsten meer en kostte gewoon meer dan het boekje in Eindhoven. Te schandalig voor woorden eigenlijk.

Zijn er eigenlijk losse lijnnetkaarten te koop?

En die schoendoos moet er toch komen, ik kwam erachter dat het de boekjes van 2011 nog in mijn rugzak zaten en die kunnen er ook al niet meer bij :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Meltrain »

Ik heb dat busboekje even vluchtig doorgekeken, maar volgens mij staan echt alle lijnen erin, behalve lijn 26. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Het online boekje? Lijn 25 mist omdat deze naar Arriva is gegaan en lijn 26 mist waarschijnlijk omdat de dienstregeling van deze lijn nog niet rond was bij het "drukken" van het boekje. Waarom ze de PDF dan niet even aanpassen, weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Meltrain »

Ja, van lijn 25 vermoedde ik al dat die er niet in staat omdat die per 8-1 volledig door Arriva gereden wordt.
Lijn 26 'miste' ik wel echt. Bedankt voor het antwoord daarvan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Navraag leert dat inderdaad het boekje passee is.
Er was nauwelijks vraag naar een compleet boekje.
De chauffeurs, etc hebben er wel een.
Er zijn in totaal 18 losse folders, het foldertje met de buurtbussen in Maarheeze is het moeilijkst te vinden, alleen te krijgen bij de buurtbussen zelf. De rest (ook van stad helmond en 23/26/462)

De lijnenkaart is wel los te koop voor 1 euro. Dit keer op weer fatsoenlijk papier.
Online komen straks de foldertjes los te staan (ipv een bestand) en de lijnenkaart moet ook nog komen.

Overigens komen er na de zomer van 2012 nieuwe wijzigingen ivm de reconstructie van de Orpheuslaan heeft dat directe gevolgen voor lijn 4. Het laatste deel van lijn 4 gaat sowieso naar 4 per uur, omdat 6 per uur wat overdreven is voor Heesterakker. Lijn 3 en 4, 152, 156 en 157 gaat op zaterdagen anders rijden ivm de zaterdagmarkt die op de Kennedylaan wordt gezet ivm de reconstructie van de Woenselse Markt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Michael 1988 »

Die lijnen nemen zeker dezelfde route (over de Boschdijk) als wanneer de Kennedylaan is afgesloten voor o.a. Park Hilaria. Ik vind dat niet echt een geweldige route, is nogal om en er staan daar meer stoplichten. Je bent dan uiteindelijk meer tijd kwijt om naar het station te komen (dus kans op aansluiting te missen).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten