Mag ik even kwijt #98

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Suus »

Een vrij legendarische bezorgfout bij mijn ouders is dat we de post krijgen voor het enige andere huis met nummer 68 in de wijk. Gelukkig kennen we die goed want ik zat samen met ze op de basisschool en de badmintonclub en de moeder werkte op de basisschool. De wijk bij mijn ouders bestaat uit allerlei straatjes die in totaal drie verschillende namen hebben, maar het onderscheid is soms heel vaag (zo heb je een rechte weg die twee verschillende straatnamen heeft). Als de postbode het eenmaal kent gaat het goed, maar anders hebben ze eerst even instructie nodig
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Etienne »

...dat ik een eigen zitplaats op Metrostation Pijnacker Centrum heb:

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Een vrij legendarische bezorgfout bij mijn ouders is dat we de post krijgen voor het enige andere huis met nummer 68 in de wijk. Gelukkig kennen we die goed want ik zat samen met ze op de basisschool en de badmintonclub en de moeder werkte op de basisschool. De wijk bij mijn ouders bestaat uit allerlei straatjes die in totaal drie verschillende namen hebben, maar het onderscheid is soms heel vaag (zo heb je een rechte weg die twee verschillende straatnamen heeft). Als de postbode het eenmaal kent gaat het goed, maar anders hebben ze eerst even instructie nodig
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _heet.html
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:Dan ga ik vrij regelen en ook heen en weer (y)
Als ik plotseling voor die tijd een klus heb gaat het niet door he :N
Dan ga ik zelf wel :evil:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

Etienne schreef:...dat ik een eigen zitplaats op Metrostation Pijnacker Centrum heb:

:D Goed bezig :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Suus »

Haha, is dat Foursquare ook nog ergens goed voor :P Ik ben mayor van metrostation Diemen Zuid, mag ik daar ook zo'n zitje :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door STF »

htm_tram is dat van onze camping, maar ook hier is nog geen zitje voor hem te vinden. :Y
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door find_your_spot »

Ik ben helemaal verliefd op m'n achteruitrijcamera _O_
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Suus »

Mijn collega heeft op het werk een liefdesbrief gevonden in de boekenkast. Normaal lachen we daar even om en gooien we hem dan weg, maar de inhoud van deze liefdesbrief was nogal shockerend dat we toch maar even hulptroepen hebben ingeschakeld. Het meisje gaf in de brief aan dat ze het vervelend vond dat ze zo beledigd en uitgescholden werd door hem, de jongen zit in een inrichting en het meisje moest hem financieel ondersteunen maar ook nog haar broertje onderhouden en ze had een pijnlijke doos maar wilde dolgraag een kindje van hem. Ook gaat ze naar de sportschool want ze was voor dik uitgemaakt. En dat studeert dan een van onze sociaal-agogische studies hier? :shock: Dat meisje heeft zelf therapie nodig vrees ik :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door STF »

De nieuwe Stihl kalender is weer net zo onrealistisch als voorgaande jaren:
Afbeelding

Voorgaande jaren stond er een waarschuwing onder dat het geen veilige werksituaties waren, nu ineens niet meer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

STF schreef:Voorgaande jaren stond er een waarschuwing onder dat het geen veilige werksituaties waren, nu ineens niet meer.

:D _O-

TETTEN! Waar kan ik die bestellen? Of moet ik wachten op Tatjana MDCCXVII? :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door STF »

Gewoon naar een STIHL dealer gaan (je weet wel, van die oranje gekleurde motorzagen, e.d.), daar liggen ze gratis klaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Edit; er valt zojuist nog een brief op de deurmat voor een nabij gelegen straat nr 26. Het is een brief van Wijnvoordeel uit Ruinerwold. Nou ben ik altijd wel te porren voor voordelige wijn, maar het is toch te gek voor woorden. Wat een bende die post.
De post heeft nu veel uitzendkrachten in dienst. Die zijn niet altijd even handig met straten en huisnummers.

/me bewaart nog herinneringen als middelbare scholier die kranten moest bezorgen. De eerste paar dagen was het uren zoeken om alle adressen ook te kunnen vinden. Daarna doe je de wijk natuurlijk blind...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Wubbo »

Dat komt hier wel van pas: bij mij in de wijk is de stroom uitgevallen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daniel »

Had net toch wel een redelijk bizar toeval. Ging boodschappen doen en kwam beneden in de hal de buurvrouw van een paar deuren verderop tegen. Enige tijd later kwam ik weer terug van de supermarkt, stap de lift in en kom daar weer diezelfde buurvrouw tegen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:...dat ik een eigen zitplaats op Metrostation Pijnacker Centrum heb:

Afbeelding
Heb je deze poster soms zelf opgehangen :wink:?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Suus »

Dat is een campagne van de RET die slim gebruik maken van Foursquare, zie http://www.ret.nl/over-ret/nieuws-en-pe ... eller.aspx

Voor de mensen die het niet kennen: Foursquare is een dienst die je kan gebruiken met een app op je smartphone. Zodra je ergens komt, zoals een metrostation, open je de app op je mobiel en check je in. Dat kan je met je vrienden in Foursquare delen, maar ook op Facebook en Twitter. Bij elke check-in krijg je punten en wie de meeste punten heeft gehaald in de afgelopen 7 dagen staat bovenaan in de vriendenlijst. Wie van alle deelnemers aan Foursquare op een bepaalde plek het meest heeft ingecheckt in de laatste 60 dagen wordt Mayor. De mayor wordt apart vernoemt bij de locatie en krijgt extra punten bij het inchecken. Bedrijven kunnen ook gebruik maken van Foursquare door zogenaamde specials. Als je bijvoorbeeld 5 keer bent incheckt krijg je korting of een cadeautje. Bijvoorbeeld Selexyz in Amsterdam heeft zo'n actie lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Etienne »

En zodoende ben ik dus Mayor op Pijnacker Centrum (owja en ook nog op Rodenrijs *O* )
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door webguy »

Daar ook een poster?

Selexyz heeft inderdaad een actie dat je na 10x een boek mag uitzoeken :) Verder vooral cafes en uitgaansgelegenheden, wordt nog niet heel veel in Nederland gebruikt...
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Etienne »

Op Rodenrijs nog niet. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Stefan »

webguy schreef:Selexyz heeft inderdaad een actie dat je na 10x een boek mag uitzoeken :) Verder vooral cafes en uitgaansgelegenheden, wordt nog niet heel veel in Nederland gebruikt...
Wat wel jammer is, op die manier wordt 't nog eens leuk! :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Suus »

webguy schreef:Daar ook een poster?

Selexyz heeft inderdaad een actie dat je na 10x een boek mag uitzoeken :) Verder vooral cafes en uitgaansgelegenheden, wordt nog niet heel veel in Nederland gebruikt...
Bij de Melkweg hebben ze speciale check-ins voor evenementen. Als er een concert is op het moment dat je incheckt kan je aangeven dat je daar inderdaad naartoe gaat. Dat vond ik ook wel grappig. Alleen stond het concert van Snow Patrol er niet bij stond omdat het een besloten evenement was, dus ik kon het niet uitproberen op dat moment :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door ODRAIL »

Zo, vandaag een dvd gekocht met daarop de smurfenfilm.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

STF schreef:Gewoon naar een STIHL dealer gaan (je weet wel, van die oranje gekleurde motorzagen, e.d.), daar liggen ze gratis klaar.

Dat wordt palen schuiven :Y
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door STF »

Vanmiddag toch maar eens bij de grasmaaierdealer binnengestapt om te informeren waar dat ding in vredesnaam al drie maanden uithangt, ik had nog geen woord gezegd of die man komt op me aflopen en vraagt; heb jij nog wat van de fabrikant gehoord over de grasmaaier?
Nee, daarom kom ik juist hierheen was mijn antwoord. :lol:

Hij bellen, bellen en nog eens bellen, met allerlei afdelingen. Na 45 minuten wilde ie het maar opgeven, niemand wist in Frankrijk wat van dat ding af, ging de telefoon ineens; ja we hebben hem hier staan hoor, alleen de distributieriem moet nog worden vervangen en dan is ie klaar.
Distributieriem??? Al vragend keken we elkaar aan... Wie gaat er nou een distributieriem vervangen bij een motorblok dat nog geen 100 uur heeft gedraaid... Wat heeft dat met de problemen van doen? Hebben we het wel over de juiste maaier?
Bij een auto vervang je een distributieriem ergens bij 90.000 à 120.000 kilometer, dat zal toch bij een grasmaaier niet veel anders zijn, is gewoon een kleine auto-motor die erin ligt.

Oja merkten ze ook nog op dat het helaas te koud weer is om het oververhittingsprobleem te constateren, pff wat een onzin; al is het slechts vijf graden boven nul, ik zie dat display binnen dertig minuten 110 graden aangeven. Bij een omgevingstemperatuur van twintig graden loopt ie zelfs rustig op tot 120 graden, in die fabriek zal het vast wel rond de twintig zijn...

Over twee weken is ie klaar werd er gezegd; eens zien, je moet die periodes die ze noemen altijd maal drie doen maar daar valt de kerstvakantie dan middenin dus tel er maar twee weken extra bij en wegens de gladheid kunnen ze misschien niet dagelijks naar de fabriek toe komen, nog maar eens twee weken extra erbij rekenen, eerste week februari? Zou dat enigzins in de richting zijn? :Y

Ik kon echt aan de dealer merken dat ie helemaal klaar is met het dealerschap bij deze firma, logisch want hij krijgt de boze klanten aan zijn bureau en de fabrikant steekt geen vinger uit en de dealer draait ten onrechte voor allerlei kosten op.
Hij vertelde dat ie in september echt kei-hard scheldend aan de telefoon heeft moeten zitten om de fabrikant zo ver te krijgen dat ze die maaier bij ons ophaalden en grondig gingen inspecteren.

De eerste onderhoudsbeurt, die ongeveer een jaar geleden heeft plaatsgevonden zou voor rekening van de fabrikant zijn, wij kregen doodleuk de rekening want de fabrikant ontkent dat het gratis is (er zit nota bene een sticker op de motorkap met die vermelding over de gratis onderhoudsbeurt), uiteindelijk heeft de fabrikant vandaag besloten dat ze 65 euro vergoeden van de ongeveer 425 euro. De dealer vond het te gek voor woorden en heeft me daarom maar ongeveer de helft van de totaalrekening teruggegeven, wat hij dus uit eigen zak betaalt...

Het begint onderhand echt een hopeloos verhaal te worden.

Ik kijk helemaal niet verbaasd op als ik hem rood geschilderd terug krijg met winterbanden erop en een mistachterlicht want dat was toch de bedoeling, of hebben we ons een klein beetje in het werkorderbonnetje vergist bij de fabriek?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten