Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door Stefan »

Mijn begrip is inmiddels ook op... :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door R-Flow »

KM46 schreef:Inmiddels heb ik geen begrip meer voor de stakers, de bonden hebben hun punten nu wel duidelijk gemaakt. En ze hebben naar mijn idee genoeg tijd gehad om met alternatieve plannen te komen voor de voorgenomen bezuinigingen. Laat nu maar eens publieksvriendelijk actie's organiseren.
Zolang er nog steeds plannen op tafel liggen om zes van de zestien tramlijnen op te heffen in Amsterdam mogen ze van mij nog wel effe doorgaan...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door hauptbahnhof »

KM46 schreef:Laat nu maar eens publieksvriendelijk actie's organiseren.
Noem 's een paar op?
En dan bedoel ik echte acties, niet een "gratis-OV-dag" want daar wordt alleen het vervoerbedrijf op benadeeld en dat interesseert de minister toch niet. :N
Oud forumgebruiker

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door Oud forumgebruiker »

helemaal plat hebben we nu denk ik wel gehad, een hele week zondagsdienst rijden zou ook een teken zijn.
het nadeel is echter, dat als iedereen dan nog steeds vervoerd wordt en de files niet groter worden, dit een bewijs voor I&M zou zijn, dat het inderdaad wel met minder kan.
dus ik snap wel, dat vakbonden alleen nog kiezen voor staken...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Noem 's een paar op?
Laat ze maar eens effe lekker een week met 10 tramlijnen, één metrolijn en de rest ingekorte tram-/metrolijnen rijden op halve frequentie (of wat de plannen ook zijn). En dan vooral niet vergeten tram 2 in te korten tot het Weteringscircuit. Kijken wat voor feest het dan in tram 1&5 wordt in de spits vanaf het Leidse.

Zou dat een geweldige stunt vinden. Als een week geen indruk maakt dan een maand.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 22 nov 2011, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door Vinny »

Dat lijkt mij een prima idee ja. Dan zul je zien dat die tramlijnen eigenlijk helemaal niet nodig zijn en dat de minister dus prima de bezuinigingen kan doorvoeren... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door Geert »

hauptbahnhof schreef:
KM46 schreef:Laat nu maar eens publieksvriendelijk actie's organiseren.
Noem 's een paar op?
En dan bedoel ik echte acties, niet een "gratis-OV-dag" want daar wordt alleen het vervoerbedrijf op benadeeld en dat interesseert de minister toch niet. :N
Nu worden alleen de reizigers benadeeld en dat interesseert de minister blijkbaar ook niet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door Suus »

R-Flow schreef: En dan vooral niet vergeten tram 2 in te korten tot het Weteringscircuit. Kijken wat voor feest het dan in tram 1&5 wordt in de spits vanaf het Leidse.
Goh, ben je in de stad geweest vandaag. 1 en 2 stad-in reden via de Westermarkt. Chaos, gezeur en gezanik in de Leidsestraat richting Dam joh, niet normaal :')
Laatst gewijzigd door Suus op ma 21 nov 2011, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door Wubbo »

hauptbahnhof schreef:
KM46 schreef:Laat nu maar eens publieksvriendelijk actie's organiseren.
Noem 's een paar op?
En dan bedoel ik echte acties, niet een "gratis-OV-dag" want daar wordt alleen het vervoerbedrijf op benadeeld en dat interesseert de minister toch niet. :N
Alsof staken de minister interesseert (kennelijk niet, dit is al de zesde stakingsdag!) en alsof dat het vervoerbedrijf niet benadeelt.

Al toen er voor het eerst sprake was van acties heb ik op dit forum een hele lijst publieksvriendelijke acties gemaakt, maar dat zou allemaal geen effect hebben. Nu hebben we meer dan een half jaar stakingsacties en zijn we nog 0,0 opgeschoten. Kennelijk heeft staken ook geen effect, misschien toch eens wat anders proberen? De publieke opinie krijg je tegen je zo (maar dat riep ik begin dit jaar ook al...)!
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Dat lijkt mij een prima idee ja. Dan zul je zien dat die tramlijnen eigenlijk helemaal niet nodig zijn en dat de minister dus prima de bezuinigingen kan doorvoeren... :twisted:
Die grapjassen wilden tram 5 opheffen, volgens mij de drukste tramlijn van Amsterdam. Als zelfs die als niet nodig wordt geacht kan je vrijwel het hele tram- en busvervoer in Nederland wel opdoeken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:
hauptbahnhof schreef:
KM46 schreef:Laat nu maar eens publieksvriendelijk actie's organiseren.
Noem 's een paar op?
En dan bedoel ik echte acties, niet een "gratis-OV-dag" want daar wordt alleen het vervoerbedrijf op benadeeld en dat interesseert de minister toch niet. :N
Alsof staken de minister interesseert (kennelijk niet, dit is al de zesde stakingsdag!) en alsof dat het vervoerbedrijf niet benadeelt.

Al toen er voor het eerst sprake was van acties heb ik op dit forum een hele lijst publieksvriendelijke acties gemaakt, maar dat zou allemaal geen effect hebben. Nu hebben we meer dan een half jaar stakingsacties en zijn we nog 0,0 opgeschoten. Kennelijk heeft staken ook geen effect, misschien toch eens wat anders proberen? De publieke opinie krijg je tegen je zo (maar dat riep ik begin dit jaar ook al...)!
@ Wubbo: Dit bedoelde ik nou. In Rotterdam is er totaal geen begrip meer voor nieuwe actie's (mochten die er komen).
In Rotterdam is het publiek de RET liever kwijt dan rijk.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door Daantje »

Ook de RET heeft een attentie voor abonnementhouders, vanaf morgen aan te vragen. Hier staat meer informatie :) Zoals de vorige keer kan je ook nu weer kiezen uit een RET dagkaart, fastferry dagkaart of bon voor de Broodexpress.

Toch leuk als je net als ik een abonnement hebt wat geldig is in een RET en een HTM zone :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door Karl »

En dan staat er bij "bedankt voor uw steun", net of je een keuze hebt. Omdat de staking er was heb ik mijn abonnement een dag later in laten gaan, helaas.
Het is een spectrum.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door hauptbahnhof »

GVB-personeel tilt toeristen

Volgens de Amsterdamse VVD heeft GVB-personeel de toerist afgelopen zaterdag geprobeerd te tillen. Zonder een waarschuwing over de staking de volgende dag is er die middag en avond aan verschillende toeristen een 24 uurskaart aangeraden die dus slechts enkele uren te gebruiken was. De VVD heeft hierover schriftelijke vragen gesteld aan
het stadsbestuur. VVD-duoraadslid Maurice Piek: „Het is altijd al vervelend als een bedrijf als het GVB staakt. Reizigers
worden daar per definitie de dupe van. Áls het dan al moet gebeuren, dient de reiziger zoveel mogelijk te
worden ontzien. Bijvoorbeeld door geen kaarten te verkopen waar de reiziger niets mee kan.”

Bron: Spits krant
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door Geert »

Beetje spijkers op laag water toch? Als die mensen meer dan twee ritjes gemaakt hebben hadden waren ze al voordeliger uit dan met twee 1-uurskaartjes a 2,60 (24-uurskaartje 7 euro)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door hauptbahnhof »

Plus dat het de vraag is of de betreffende personeelsleden wel aan de staking dachten op dat moment...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door find_your_spot »

Hoop van die toeristen vergeten immers toch uit te checken en dan is een 24 uur kaart voor hun altijd handiger.

Immers neemt een grote groep reizigers de nachtbus weer terug. Scheelt ook weer 4 euro. Alleen reedt die natuurlijk niet.
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer in 3 grote steden plat op 20 november

Bericht door hauptbahnhof »

Jawel, tot half 3/3 uur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten