Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
De Reiger
Berichten: 9
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 22:08

Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door De Reiger »

Nieuwe dienstregeling per 11 december 2011

Hieronder vindt u de belangrijkste wijzigingen in de dienstregeling van de buslijnen van Veolia Transport Haaglanden. De nieuwe dienstregeling gaat zondag 11 december in.

Op vrijwel alle lijnen wijzigen de vertrektijden. Dat komt door aanpassingen van rijtijden en de wens om een aantal aansluitingen te verbeteren. In een beperkt aantal gevallen kunnen de gewijzigde tijden ook leiden tot minder goede aansluitingen. Ook komen er ritten bij en vervallen enkele ritten.

Lijn 27 Wateringen - Den Haag
Deze lijn wordt voortaan door HTM gereden in plaats van Veolia Transport.

Lijn 30 Naaldwijk - Zoetermeer
Lijn 30 wordt van Den Haag, Rotonde Houtkade verlengd van/naar Zoetermeer, Centrum West.
Lijn 30 gaat stoppen bij de nieuwe halte Westerpark en de halte Buytenparklaan. Snowworld is zo dagelijks de gehele dag goed bereikbaar met de bus. Lijn 30 rijdt niet meer tussen Naaldwijk en Maassluis, lijn 33 gaat dit traject rijden.

Lijn 31 Naaldwijk - Den Haag
Lijn 31 rijdt tijdens de vakantieperioden ieder half uur in plaats van ieder kwartier.

Lijn 32 Naaldwijk - Delft
Lijn 32 reed voorheen als lijn 128. In de ochtendspits rijdt de kwartierdienst langer door en in de middagspits gaat lijn 32 ook ieder kwartier rijden. Op maandag t/m vrijdag tot ongeveer 22:00 uur wordt ieder half uur in plaats van ieder uur gereden.

Lijn 33 Naaldwijk - Maassluis
Deze lijn neemt het traject Naaldwijk - Maassluis over van lijn 30. Lijn 33 rijdt op zondag de gehele dag een uurdienst. De treinaansluitingen in Maassluis zijn maandag t/m zaterdag overdag verbeterd.

Lijn 34 Naaldwijk - Monster
Lijn 34 rijdt buiten de vakantieperioden in de ochtendspits van Monster, Emmaplein naar Naaldwijk en in de middagspits van Naaldwijk naar Monster, Emmaplein. De bediening van Ter Heijde vervalt, alsmede de lokale bediening van Honselersdijk en Poeldijk. Lijn 30 en 86 zijn hier het alternatief. Op de momenten dat lijn 34 niet rijdt kan tussen Monster en Naaldwijk van lijn 31 gebruik worden gemaakt.

Lijn 35 Den Haag - Hoek van Holland
De treinaansluitingen in Hoek van Holland zijn dagelijks de gehele dag verbeterd. Op maandag t/m vrijdag rijden in de ochtendspits vier ritten'buiten patroon' en krijgen zodoende een overstaptijd van zes minuten op de extra Sprinters naar Rotterdam.
De twee extra retourslagen in de ochtendspits vervallen. Alle korte ritten van/naar's-Gravenzande rijden van/naar halte De Brug.

Lijn 36 Den Haag - Maassluis
Deze lijn wordt opgeheven. Lijn 33 en 86 zijn het alternatief.

Lijn 37 Den Haag - Delft
Lijn 37 gaat in Den Haag via Erasmusveld (halte Carry van Bruggenhof) rijden, ter compensatie van de vervallen lijn 20 van HTM. In Den Haag wordt via de Maartensdijklaan en de Leyweg dezelfde route als lijn 27 gevolgd. Bij de Melis Stokelaan ontstaat een overstapmogelijkheid op tram 9 en 16, voor lijn 25 wordt de overstapmogelijkheid verplaatst naar de halte Gramsbergenlaan en voor lijn 21 naar de halte Leyenburg.
Lijn 37 rijdt dagelijks de gehele dag een halfuurdienst over het gehele traject. De korte slagen maandag t/m zaterdag tussen Leyenburg en Wateringse Veld vervallen, in de late avonduren worden enkele extra ritten gereden.
Lijn 37 sluit in Delft dagelijks de gehele dag goed aan op de Intercity van/naar Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo.

Lijn 38 Maassluis - Delft
De eerste rit naar Delft vertrekt vanaf Maassluis in plaats vanaf Maasland. Op zaterdag vertrekt de laatste rit één uur later vanaf Maasland. Op zondag vertrekt de eerste rit vanaf Delft één uur eerder en vertrekt de laatste rit vanaf Delft ook één uur eerder.

Lijn 43 / 91 Den Haag - Wassenaar - Wassenaar Park Duinrell / Leiden
Lijn 91 rijdt tussen Den Haag Centraal en Wassenaar van Duivenvoordelaan dezelfde route als lijn 43. Vervolgens rijdt lijn 91 via de halten Starrenburglaan, Johan de Witstraat en Dr. Mansveltkade van/naar het nieuwe eindpunt Wassenaar, Park Duinrell. Reizigers tussen Den Haag / Wassenaar Dorp en Kerkehout kunnen gebruik maken van de lijnen 88,89,90 en 95 van Connexxion.

Lijn 43 gaat van maandagt/m vrijdag tot ongeveer 22:00 uur ieder halfuur in plaats van ieder uur rijden. Lijn 91 gaat extra ritten rijden in de spitsuren en vormt met lijn 43 een kwartierdienst op het gezamelijke traject. Op zaterdag en zondag rijdt lijn 91 niet, reizigers voor Park Duinrell kunnen gebruik maken van lijn 491 die op zaterdag en zondag het gehele jaar gaat rijden.

Lijn 45 Den Haag - Leiden
Lijn 45 rijdt niet meer naar Leiden Merenwijk maar van/naar Leiden Centraal. Reizigers voor Leiden Merenwijk kunnen gebruik van lijn 13/14.

Lijn 46 Den Haag - Voorschoten
Lijn 46 vervangt lijn 39 tussen Den Haag en Voorschoten. In Voorschoten wordt een lusvormig eindpunt door de Vlietwijk gereden. Lijn 49 vervangt lijn 39 tussen Voorschoten en Leiden /Leiderdorp.
Lijn 49 wordt gereden door Connexxion, lijn 46 wordt gereden door Veolia Transport. Bij Voorschoten, Centrum kan worden overgestapt tussen beide lijnen.
Lijn 46 rijdt dagelijks een halfuurdienst tot ongeveer 22:00 uur. De dienstregeling van lijn 45 en lijn 46 zijn op elkaar afgestemd.

Lijn 47 Leidschendam - Leidschendam
Lijn 47 wordt opgeheven. Lijn 45 en 46 zijn voor de meeste bestemmingen het alternatief.

Lijn 50 Zoetermeer - Rijswijk
Lijn 50 rijdt in de ochtendspits elke 15 in plaats van elke 10 minuten.

Lijn 51 Zoetermeer - Delft
Lijn 51 wordt opgeheven. Ter compensatie rijden lijn 121 van Zoetermeer naar Delft en lijn 69 van Delft Station naar Delft TU-wijk/Technopolis extra ritten in de ochtendspits.

Lijn 52 Zoetermeer - Rijswijk
Lijn 52 rijdt in de ochtendspits drie ritten van Rijswijk naar Zoetermeer, Station, met aansluiting op lijn 74 naar Lansinghage. In de middagspits worden drie ritten geboden van Zoetermeer, Station naar Rijswijk, in aansluiting op lijn 74 uit Lansinghage.

Lijn 54 Zoetermeer - Den Haag
Lijn 54 wordt opgeheven. Het alternatief voor de meeste bestemmingen is met Randstadrail naar Den Haag Centraal en verder reizen met tram 17 voor de Haagse hogeschool en met bus 28 voor de Binckhorst.

Lijn 60 Delft - Nootdorp
Lijn 60 gaat medio december 2011 via de wijk'De Bras' rijden met de nieuwe halten Waterweegbree en Waterviolier. In Nootdorp wordt ook de halten Kievitsbloem en Spoorlaan in de route opgenomen. De halte Kerkweg vervalt (de halte Spoorlaan ligt aan de andere zijde van de kruising), alsmede de halten Craeyenburg en Brasserhoutweg.
In verband met wegwerkzaamheden op de nieuwe route rijdt lijn 60 tot half december 2011 nog via de huidige route.
Ter compensatie van de opgeheven lijn 62 rijdt lijn 60 in de avonduren en op zondag ieder half uur in plaats van ieder uur.

Lijn 61 Pijnacker - Leidschenveen
Lijn 61 wordt opgeheven. Op het traject Nootdorp - Den Haag Leidschenveen gaat lijn 60 rijden. Buurtbus 484 (Delfgauw - Pijnacker) neemt het traject Pijnacker - Nootdorp over.

Lijn 62 Delft - Nootdorp
Lijn 62 wordt opgeheven. Lijn 60 en tram 19 zijn voor de meeste bestemmingen het alternatief.

Lijn 69 Stadsdienst Delft
Lijn 69 rijdt in de ochtendspits elke 7,5 minuut in plaats van elke 15 minuten. Lijn 69 rijdt ook in de daluren ieder half uur.

Lijn 74 Stadsdienst Zoetermeer
Lijn 74 rijdt in beide richtingen dezelfde route tussen Centrum West en Lansinghage. De route loopt via de Afrikaweg, Station Zoetermeer, Station Zoetermeer Oost en Lansinghage. Lijn 74 rijdt niet meer via Driemanspolder, lijn 170 van Qbuzz of Randstadrail zijn het alternatief.
Lijn 74 rijdt maandag t/m vrijdag overdag de gehele dag een halfuurdienst.Tussen Centrum West en Station Zoetermeer vormt lijn 74 met lijn 71/72 een kwartierdienst met goede aansluiting en op de Sprinters in de richting Den Haag en Gouda/Utrecht.

Lijn 77 Stadsdienst Zoetermeer
Lijn 77 rijdt niet meer via de halten Voorweg en Buytenparklaan. Voorweg kan worden bereikt met Randstadrail en Buytenparklaan met lijn 30.
Vanwege gebrek aan belangstelling vervallen van Centrum West naar Oosterheem de eerste en de laatste rit en van Oosterheem naar Centrum West de laatste twee ritten.

Lijn 80 / 81 / 82 Stadsdienst Delft
Lijn 80 rijdt voortaan via Station Delft Zuid.
Lijn 80 en 82 gaan dagelijks in de avonduren ieder half uur rijden. Lijn 80 alleen op het traject Station NS - Tanthof v.v. In de avonduren blijven alle ritten van lijn 80 doorrijden als lijn 60 van/naar Nootdorp. De relatie tussen Tanthof en Zuidpoort blijft zo ook in de avond in stand.
Lijn 80 en lijn 130 vormen zoveel mogelijk een kwartierdienst tussen Station Delft en Tanthof.

Lijn 86 Den Haag - Schiedam
Lijn 86 eindigt ook in de ochtendspits altijd in Schiedam. In de middagspits wordt vanaf Den Haag Leyenburg naar Naaldwijk langer een kwartierdienst geboden. Tijdens de vakantieperioden wordt tussen Den Haag en Naaldwijk een halfuurdienst geboden zoals dat al tussen Naaldwijk en Rotterdam het geval is.
Op zaterdag overdag rijdt lijn 86 ieder half uur in plaats van ieder uur tussen Naaldwijk en Schiedam. Op zondagavond rijdt lijn 86 ieder half uur in plaats van ieder uur tussen Den Haag en Naaldwijk, zoals dat al op alle avonden het geval is.

Lijn 121 Zoetermeer - Delft
Lijn 121 rijdt in de ochtendspits elke 7,5 minuut in plaats van elke 10 minuten. In de middagspits gaat de kwartierdienst eerder rijden en in de avonduren tot ongeveer 22:00 uur ieder halfuur in plaats van ieder uur.

Lijn 130 Delft - Den Haag
Lijn 130 rijdt in de spitsuren ieder half uur in plaats van ieder kwartier tussen Rijswijk en Delft.
Lijn 80 en lijn 130 vormen zoveel mogelijk een kwartierdienst tussen Station Delft en Tanthof.

Lijn 421 Den Haag - Monster
Lijn 421 krijgt Den Haag Leyenburg als nieuw eindpunt en rijdt via de route van lijn 31 van/naar het Arnold Spoelplein.

Lijn 468 Wassenaar Park Duinrell - Wassenaarseslag
Deze lijn rijdt van 30 juni t/m 26 augustus 2012.

Lijn 491 Den Haag - Wassenaar Park Duinrell
Deze lijn rijdt op zaterdag en zondag voortaan het gehele jaar minimaal een uurdienst.
Van 17 mei t/m 26 augustus 2012 rijdt deze lijn dagelijks de gehele dag.

Bron: http://www.veolia-transport.nl/reisinfo ... aaglanden/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Daantje »

Interessant :) Voor mij wordt het volgens mij wel gunstig. Er gaan meer treinen rijden tussen Rotterdam en Delft (of beter gezegd: er gaan meer treinen stoppen in Delft) en ook krijg ik acht bussen per uur (4x 128/32, 2x 82 en 2x 37). Daarentegen gaat de pendelbus van de HTM er binnenkort weer uit en wordt weer vervangen door de tram waardoor dat een minder goede optie is omdat ie dan niet meer vanaf het busstation vertrekt. Zo eens ff een reisje plannen op 9292ov maar ik ben niet ontevreden :)
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Lange_Dre »

Lijn 27 oplaten gaan in lijn 37 had ik een betere optie gevonden, die rijden bijde 2 keer per uur, en de 37 rijd nu een heel stuk door het wateringse veld parallel aan tram 16.
En dan lijn 20 laten rijden als spitsbus, aangezien tijdens de spits de bus goed volzit.

Lijn 30 en de nieuwe lijn 33 zou ik omwisselen, de 33 naldwijk- zoetermeer en 30 naaldwijk- maasluis.
Al snap ik de verlening van de 30 naar Zoetermeer niet helemaal, de 30 stopt bij leidseveen waar er zelfs 2 tramlijnen naar zoetermeer centrum west rijden... Lijkt mij veel geld verspilling.. Ook de 491 elk weekend laten rijden is grote geld verspilling, aangezien Duinrell in de witer gesloten is en de mensen die naar het tikkibad gan ook gebruik kunnen makenvan de 90 (max 5 a 10 minuten lopen)

Nee ik snap het stadsgewest Haaglanden niet, invensteren in de streek lijnen die niet nodig zijn in mijn ogen en het stadsvervoer van een grote stad meer dan 500.000 inwonders halveren. Waardoor de bussen na 20.00 uur nog maar 2 keer per uur gaan rijden en er een aantal wijzigingen komen waardoor het vervoer heel stuk onaantrekelijker word gemaakt.
Men noemt Den Haag een Internationale stad.. Maar dan wel met het bus die het vooral in de avond aflaat weten, en geen internationale trein verbinding omdat belgie dat extra trein stel niet wil aanschaffen (tegen afspraken in)
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Rick Vlodrop »

Lijn 37 via Wateringen ipv Wateringse Veld laten rijden lijkt mij lijn 37 geen goed doen.
> Hij rijdt weliswaar in Wateringse Veld op met lijn 16, maar die rijdt niet naar Delft. Dus dat is geen argument. Wel voor de relatie met Den Haag, dus de korte slagen worden terecht opgeheven.
> In Wateringse Veld zijn meer reizigers te vinden dan in Wateringen Dorp en bedrijventerreinen. Als lijn 27 het slecht doet, waarom die dan niet opheffen? Bedrijventerreinen kunnen met 16 en 17, dorp kan met 30.

Lijn 30 doortrekken naar Zoetermeer komt mij ook wat luxe over. Net zoals stadsdienst Delft in de avonduren.

Lijn 491 komt in de plaats van lijn 91, dus daar komen geen ritten bij.

Ik rijd in de avonduren regelmatig met lijn 25, iedereen valt over de halvering van het aantal ritten na 20uur, maar eerlijk is eerlijk op mijn reisavond de woensdagavond zit ik rond 22 uur nooit meer met een man of 5 hooguit 7 in de bus.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Lange_Dre »

Rick Vlodrop schreef:Lijn 37 via Wateringen ipv Wateringse Veld laten rijden lijkt mij lijn 37 geen goed doen.
> Hij rijdt weliswaar in Wateringse Veld op met lijn 16, maar die rijdt niet naar Delft. Dus dat is geen argument. Wel voor de relatie met Den Haag, dus de korte slagen worden terecht opgeheven.
> In Wateringse Veld zijn meer reizigers te vinden dan in Wateringen Dorp en bedrijventerreinen. Als lijn 27 het slecht doet, waarom die dan niet opheffen? Bedrijventerreinen kunnen met 16 en 17, dorp kan met 30.

Lijn 30 doortrekken naar Zoetermeer komt mij ook wat luxe over. Net zoals stadsdienst Delft in de avonduren.

Lijn 491 komt in de plaats van lijn 91, dus daar komen geen ritten bij.

Ik rijd in de avonduren regelmatig met lijn 25, iedereen valt over de halvering van het aantal ritten na 20uur, maar eerlijk is eerlijk op mijn reisavond de woensdagavond zit ik rond 22 uur nooit meer met een man of 5 hooguit 7 in de bus.
Je hebt wel een aantal punten, maar toch, als men persee een bus in wateringen wilt hebben zou ik de 37 daar laten rijden. De mensen in het Wateringde veld hebben al lijn 16, zodra de 37 niet meer parallel rijd aan de 16, krijgt lijn 16 in het wateringse veld meer bestaansrecht..

Lijn 30 is inderdaad een luxe probleem wat niet in tijden van bezuinigingen past.

Gaat lijn 491 ook de zelfde route rijden als de 91 dan? Zo ja snap ik al helemaal niet waarom er een extra lijn nummer in dienst komt.

En inderdaad de bu zit in de avond uren niet altijd helemaal vol, echt kan men ook een minder grote ingreep doen door dan een bus 3 a 4 keer per uur te laten rijden in de avond uren ipv 4 a 5 keer per uur. Of met kleinere bussen gaan rijden in de avond uren, maar dat kost wel weer een dure aanschaf van kleine busjes...

Ik zou zelf trouwens een voorstander zijn om de 130 om te nummer naar een lager nummer en dan over te zetten naar de HTM aangezien deze lijn een groot deel door Den Haag en Rijswijk rijd als stadsdienst.

En Lijn 18 zou ik om nummeren naar 20 nu deze verdwijnt dan heb je 1 t/m 19 trams en 20 t/m 29 stads bussen en 30 en hoger streek bussen
Laatst gewijzigd door Lange_Dre op zo 27 nov 2011, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Suus »

Het kan met lijn 30 natuurlijk wel zo zijn dat er zoveel ruimte in de diensten was dat die verlenging mogelijk was zonder veel extra kosten. Waarom ook niet dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door WSM »

In de huidige situatie staat de bus of bijna een half uur bij de Houtkade te niksen (en geen pauze, want geen eindpuntvoorziening), of wordt er leeg naar een andere locatie gereden om op een andere lijn verder te gaan. Kost dus wel productie-uren (personeel & bus), maar levert niks op (geen DRU's). Veolia heeft het inderdaad dus handig aangepakt: ze genereren extra DRU's zonder dat het ze iets extra's kost.
Dat het stadsgewest hier vervolgens intrapt is een tweede...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Lange_Dre »

Bee schreef:Het kan met lijn 30 natuurlijk wel zo zijn dat er zoveel ruimte in de diensten was dat die verlenging mogelijk was zonder veel extra kosten. Waarom ook niet dan?
Lijkt mij sterk
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Suus »

WSM heeft het net bevestigd :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Chauf21 »

Daarnaast is de OV-bereikbaarheid van Snowworld al jaren een punt van discussie. Er is te weinig potentieel voor een aparte buslijn, maar enige vorm van OV in de directe(re) omgeving is wel wenselijk. De 30-constructie is er eentje die bij vlagen terugkomt en ik denk dat Veolia zo handig gebruikmaakt van materieel en personeel.
Ook de 491 elk weekend laten rijden is grote geld verspilling, aangezien Duinrell in de witer gesloten is en de mensen die naar het tikkibad gan ook gebruik kunnen makenvan de 90 (max 5 a 10 minuten lopen).
Een aparte verbinding met Duinrell is wel wenselijk. Het is ook praktischer omdat je kan gaan werken met afgestemde vertrektijden, materieelinzet en speciale vervoerbewijzen.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Delftse Chauff »

WSM schreef:In de huidige situatie staat de bus of bijna een half uur bij de Houtkade te niksen (en geen pauze, want geen eindpuntvoorziening), of wordt er leeg naar een andere locatie gereden om op een andere lijn verder te gaan. Kost dus wel productie-uren (personeel & bus), maar levert niks op (geen DRU's). Veolia heeft het inderdaad dus handig aangepakt: ze genereren extra DRU's zonder dat het ze iets extra's kost.
Dat het stadsgewest hier vervolgens intrapt is een tweede...
Exploitatief is die 10 minuten heen en 10 minuten terug naar Zoetermeer een stuk goedkoper dan nu eindigen in Leidschenveen.
-Als de bus gelijk terug gaat kan het in dezelfde tijd als nu.
-Er kan nu pauze gehouden worden op Centrum West.
-Er kan over gegaan worden op een andere lijn.

Dat het Stadsgewest hierin mee gaat komt voort uit de lang gekoesterde wens van de stadsregio om een directe lijn van Zoetermeer naar Naaldwijk te hebben (vraag me niet waarom). Die directe verbinding had ooit (interliner)lijn 84 moeten worden. Dat zijn de lijnen 121 en 128 aan elkaar gekoppeld via een gestrekte route. Dus in Delft via Nassaulaan - Mijnbouwstraat/Julianalaan en bij De Lier over de provincialeweg met een halte op de hoek van de Sportlaan.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door RoelZ1 »

Wat ook meespeelt is dat ze op deze manier voorlopig 'af' zijn van de roep om een Randstadrailhalte bij de Rotonde Houtkade. Die was er vooral van mensen uit Leidschenveen Zuid/Oost die naar Zoetermeer willen. Nu ze daar een bus hebben naar RR-Leidschenveen en naar Voorweg/Centrum West hebben ze niets meer te klagen.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Rick Vlodrop »

Wat trouwens opvalt aan de wijzigingen bij Veolia dat het niet alleen kommer en kwel is. Ok, er worden diverse lijnen (bijna) geheel geschrapt, maar dat zijn dan ook de (zeer) zwakke lijntjes. Maar er wordt ook geinvesteerd in de goede lijnen: 32,43,69,86,121.

Wat betreft lijn 30 naar Zoetermeer is het natuurlijk wel zo dat lijn 30 nu eindigt in het zicht van een OV-knooppunt, wat in mijn ogen nooit goed is. Extra overstappen moet worden goed gemaakt door een snellere reistijd. Dat is voor reizigers vanuit Leidschenveen Zuid zeker niet het geval, maar ook voor reizigers vanuit Ypenburg naar Zoetermeer is het doortrekken van lijn 30 een verbetering.
Volgens dezelfde redenering moeten lijn 25 en lijn 130 eindigen op het Centraal Station en niet op de Grote Markt.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Edwin »

Jammer dat de 86 niet in de ochtend een 10-minutendienstregeling wordt, en dat er alleen tussen Naaldwijk en Schiedam (en in de avondspits andersom) touringcars rijden. Want mensen uit Den Haag, Poeldijk en Honselersdijk hebben daar niks aan. Ik zelf ga waarschijnlijk niet meer met 86 maar met HTM tram 2 en RR E naar Rotterdam.
Lijn 421 Den Haag - Monster
Lijn 421 krijgt Den Haag Leyenburg als nieuw eindpunt en rijdt via de route van lijn 31 van/naar het Arnold Spoelplein.
Dit vind ik een goede beslissing. Veel reizigers, die dit lijntje gebruiken aangezien ze bij Haeghe Flor werken, staan nu nog elke ochtend op Anrold Spoelpelin te wachten, en als de 421 te vroeg is wacht ie op halte Louis Armstrongplein. Maar veel reizigers komen van OV-knooppunt Leyenburg en hebben nu een overstap minder. 's Middags werd ook vaak al doorgereden door de buschauffeur naar Leyenburg, maar nu is het dan ook officieel.
Het blijft jammer dat deze lijn (nog) geen haltes heeft in nieuwbouwwijk Vroondaal en niet door gaat naar het centurm van Monster en Ter Heijde en regelmatiger gaat rijden. Nu heeft Vroondaal nog geen (goede) OV-verbinding.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door WSM »

Delftse Chauff schreef:Dat het Stadsgewest hierin mee gaat komt voort uit de lang gekoesterde wens van de stadsregio om een directe lijn van Zoetermeer naar Naaldwijk te hebben (vraag me niet waarom). Die directe verbinding had ooit (interliner)lijn 84 moeten worden. Dat zijn de lijnen 121 en 128 aan elkaar gekoppeld via een gestrekte route. Dus in Delft via Nassaulaan - Mijnbouwstraat/Julianalaan en bij De Lier over de provincialeweg met een halte op de hoek van de Sportlaan.
Klopt, dit was het oorspronkelijke plan voor dienstregeling 2007. Vooruitlopend hierop waren veel ritten van de lijnen 121 en 128 in Delft aan elkaar gekoppeld. Uiteindelijk is het allemaal niet doorgegaan.

In de reisplanner op 9292ov vallen twee dingen op. Ten eerste staan er nog veilinglijnen in (worden deze toch niet opgeheven?), ten tweede staat het doorrijden van de buurtbus 484 naar Nootdorp (nog?) niet in de planner.

In het segment van de kleine bussen en midibussen vervalt een relatief groot aantal omlopen: op lijn 47 twee achtpersoonsbusjes (1x Mercedes Sprinter, 1x Volkswagen Crafter) en op de lijnen 27 en 61 zijn doordeweeks minstens vijf omlopen Mercedes Sprinters midibus. Gaan we deze busjes nog elders in Haaglanden terugzien, of wordt het aantal kleine busjes gewoon verminderd? Er zou uitgaande van de huidige inzet alleen nog lijn 38 overblijven en lijn 35 in de daluren.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Etienne »

Grote kans dus dat een deel van die Sprintertjes naar Limburg vertrekt?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door WSM »

Inmiddels staan de busboekjes online: http://www.veolia-transport.nl/reisinfo ... glanden/1/

De veilinglijnen blijven dus.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door htm_tram »

Bee schreef:Het kan met lijn 30 natuurlijk wel zo zijn dat er zoveel ruimte in de diensten was dat die verlenging mogelijk was zonder veel extra kosten. Waarom ook niet dan?
WSM schreef:In de huidige situatie staat de bus of bijna een half uur bij de Houtkade te niksen (en geen pauze, want geen eindpuntvoorziening), of wordt er leeg naar een andere locatie gereden om op een andere lijn verder te gaan. Kost dus wel productie-uren (personeel & bus), maar levert niks op (geen DRU's). Veolia heeft het inderdaad dus handig aangepakt: ze genereren extra DRU's zonder dat het ze iets extra's kost.
Dat het stadsgewest hier vervolgens intrapt is een tweede...
In de meeste diensten ga je vanaf de houtkade leeg naar Leiden, Zoetermeer, Delft, Den haag centraal, Leyenburg enz. Af en toe heb je er idd 24-28 minuten keertijd maar ook dan gaan ze bijna allemaal ff op en neer naar Zoetermeer. ;)

Bron: Dienstroosters Veolia Haaglanden 2011

Daarom gaan ze waarschijnlijk door rijden tot Zoetermeer ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Delftse Chauff »

WSM schreef:Inmiddels staan de busboekjes online: http://www.veolia-transport.nl/reisinfo ... glanden/1/

De veilinglijnen blijven dus.
Veilinglijnen 428(Delft) en 430(Hellevoetsluis) worden opgeheven. De 431 gaat van 2 bussen weer terug naar 1 bus. En alle retourritten worden opgeheven. De medewerkers moeten met het reguliere OV terug naar huis.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Etienne »

Een voorbode dat ze volgend jaar alsnog worden opgeheven. :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Edwin »

Terug wordt al regelmatig gebruik gemaakt van de 86, bij halte Strijplaan in Honselersdijk.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
spoorpat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 21:37

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door spoorpat »

Met lijn 30 is er eindelijk een rechtstreekse verbinding tussen Zoetermeer en Nootdorp :wink:
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Rick Vlodrop »

Ik zie trouwens nergens iets staan of lijn 80 in de zomermaanden weer naar de camping Delftse Hout gaat doorrijden.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Ronald »

Etienne schreef:Een voorbode dat ze volgend jaar alsnog worden opgeheven. :?:
Dit soort bedrijfsspecifieke lijnen worden in heel veel gevallen door de bedrijven zelf geregeld. Waarom zou het hier dan onder het kopje "OV" moeten vallen?
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Nieuwe dienstregeling Veolia - Haaglanden Streek

Bericht door Delftse Chauff »

Rick Vlodrop schreef:Ik zie trouwens nergens iets staan of lijn 80 in de zomermaanden weer naar de camping Delftse Hout gaat doorrijden.
Dat weten wij ook nog niet. De overlooptijd van lijn 80 aan de Olof Palmestraat is net als in de huidige dienstregeling 7 minuten, dus de tijd is er om weer naar de camping te gaan. Ik persoonlijk zou het leuk vinden om weer een tijd naar de camping te rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten