Mag ik even kwijt #98

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Ardan »

Kun je niet beter een handgrasmaaiert achter of onder de auto binden? Kun je iig nog zonder al te veel moeite je camping maaieren...

In mijn Zwolse kroeg hebben ze ook een foursquare-actie lopen. Nou zijn er vrij veel mensen met zo'n smartphoneding. Bij je eerste incheck en bij elke tiende krijg je een gratis drankje, zo af en toe krijg ik weer zo'n scherm onder mijn neus gedouwd, dus het loopt wel redelijk.
Ik ben nog lekker ouderwets: een mobieltje is toch uitgevonden om mee te bellen en te sms'en? Foto's maken doe ik met mijn gewone camera en intermeppen met mijn laptop. Al kun je al die geinige appdingetjes meestal niet met een gewone computer of laptop doen, zucht. Mijn schoolrooster ook, voor ik om 6 uur van huis ga kijk ik nog even of er wijzigingen zijn, maar als ik op school aankom is-ie alweer veranderd. Daarom print ik hem ook niet meer uit want na een paar uur is-ie alweer achterhaald. Blijkbaar verwacht school dat we allemaal elk uur op onze supersmartphonedinges kijken of het rooster toevallig veranderd is. Zo vaak gebeurd dat de ene helft van de klas op de 4e etage stond en de andere helft op de 6e. Zit te denken om een klacht te sturen.

Maar goed, net de laatste gasten uit de Deventer nichtentent gegooid, tijd om even een tukje op de loungebanken te doen en de eerste trein naar huis te pakken. Trusten! :)
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Etienne »

...dat deze Pagina het 10.000'ste artikel is op de wiki :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daniel »

He verdorie, in de categorie leuke nummertjes ben ik onbewust m'n 12345e bericht voorbij gegaan :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door ODRAIL »

En in dezelfde categorie ben ik deze week ongemerkt bericht 1500 voorbij gegaan :wink:.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door STF »

Nou nou dat was geen overbodige luxe om het interieurfilter van de auto eens uit te kloppen, daar zat gewoon een centimeters dikke laag berkenzaadjes in...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Maar goed, net de laatste gasten uit de Deventer nichtentent gegooid, tijd om even een tukje op de loungebanken te doen en de eerste trein naar huis te pakken. Trusten! :)
Heb je je kamer opgezegd ja?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door STF »

Ik vind het knap hoor dat sommige mensen toch zo goed Nederlands kunnen spreken terwijl ze het nooit op school hebben geleerd... de Luxemburgse buschauffeuse waar ik net een gesprek mee had zei op een gegeven moment dat ze ook wel een beetje Nederlands sprak, dus zijn even overgeschakeld van Duits naar Nederlands om het te testen; ik heb haar in een halfuur tijd misschien twee verkeerde woorden horen gebruiken en het gaat nog weleens fout met de tegenwoordige en verleden tijd maar verder uitstekend Nederlands en je hoort nauwelijks haar Luxemburgse accent... :shock:

Eigenlijk was de reden vrij simpel; haar ouders hadden een camping en wat komt er hoofdzakelijk op een Luxemburgse camping? Nederlanders... Als klein meisje hoorde ze dus elke zomervakantie de kindertjes in de speeltuin Nederlands praten en heeft daar zoveel van opgestoken dat ze nu jaren later het nog steeds kan spreken.

Pff, bij mij zou zoiets al lang zijn weggezakt, ik heb hoef hier in Luxemburg nooit Engels te spreken en merk dat het daardoor in die zes jaar tijd behoorlijk achteruit is gegaan. Als er bij uitzondering eens Engelse kampeerders op de camping zijn, moet ik echt zo vreselijk nadenken hoe ik iets in hun taal zeg...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Meltrain »

Ik zie dat er weer een nieuwe foto is toegevoegd aan de banner: een Veluwelijn bus op '90 via Epe'.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daniel »

Check, en op ware grootte is 'ie ook de moeite waard :P
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Justin »

Heerlijk zo'n lazy Sunday zo nu en dan :D!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Michael »

Zo had ik de afgelopen 4 zondagen een vroege dienst waardoor ik veels te vroeg mijn bed uit moest. Nu is het weer het andere uiterste want vandaag en de komende 2 zondagen heb ik late diensten
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door STF »

Ik heb helemaal geen dienst, cafe-restaurant is nog tot en met 8 december dicht en de camping is weliswaar open maar al weken zo leeg al wat. :P
Idiote logica hoor; andere jaren was het in november vaak slecht weer, kwamen er toch gewoon kampeerders maar nu het dit jaar eens goed weer is in deze maand komt er niemand. :lol:

Vanaf 2 januari het cafe-restaurant overigens alweer dicht, we zijn dat eindeloos open zijn zonder klanten te krijgen een beetje zat dus zijn alleen even een paar weekjes met de feestdagen open en dan weer dicht.

Af en toe een klusje op de camping doen en verder regelmatig in het bos wandelen en veel met het OV op pad, ik vind het prima hoor maar invloed op me ziekte heeft het absoluut niet dus overspannenheid e.d. wat genoeg mensen roepen zal het wel niet zijn, de klachten blijven precies hetzelfde.

Er zijn al een paar buschauffeurs die me proberen om te praten dat ik in de wintermaanden de bus ga besturen, pff dacht het niet zeg...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Heerlijk zo'n lazy Sunday zo nu en dan :D!
Helemaal mee eens :P

Iets minder lui in mijn geval was dat ik net nog twee keer de stad in geweest ben... want tja, de eerste keer precies vergeten wat ik het hardst nodig had :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daantje »

Ik gebruik mijn luie zondag voor het uitzoeken van zorgverzekeringen. Vind het erg lastig dit jaar en ben er dus ook nog niet uit.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door find_your_spot »

Vergeet niet te vergelijken dat je vaak via je eigen werkgever 10 - 20% korting kan krijgen op je zorgverzekering.

Ook melden als student zijnde geeft vaak al genoeg recht op 15% korting. Dat kan op 12 maanden zo weer een paar kratten schelen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daniel »

Tja, studenten val ik nogsteeds onder voor de zorgverzekering. Valt trouwens ook maar moeilijk onder wat die kost te komen, collectief via m'n werkgever kom ik al duurder uit.
Erg voordelig is trouwens deze, speciaal voor hoger opgeleiden. Al zou ik dan wel goed kijken naar de aanvullende verzekeringen want die lijken wel iets duurder te zijn. (Heb zelf alleen basis + tandarts, dan valt er op zich vrij weinig te vergelijken).

En een belangrijk verschil wat ik onlangs opmerkte zijn de gecontracteerde zorgverleners, da's wel iets om even in de gaten te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Suus »

Ik zit al jaren bij www.na.nl, nog geen 90 euro per maand voor de basisverzekering. Er zijn nog wel goedkope verzekeringen, maar die hebben heel beperkte contracten, je kan bijvoorbeeld geen medicijnen halen bij eigen apotheek bijvoorbeeld wat echt ontzettend onhandig is, want ik ben nooit thuis als er weer eens een bezorger langskomt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Raymond »

Gisteren kwam er hier reclame van Besured binnenvallen (label van Avero Achmea en National Academic), ook speciaal voor studenten en young professionals. Aanvullend + tandarts lijken ook hier wel iets duurder, maar de vergoedingen zijn wel ruim genoeg vind ik. En belangrijk natuurlijk de keuzevrijheid voor je behandelaar, apotheek etc.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daantje »

Bedankt voor de tips tot zover, ga er eens naar kijken :) Tot nu toe neig ik naar DSW, krijg daar via het werk 20 euro korting per maand. Enige grote nadeel is dat ik dan geen bril vergoed krijg. Afgelopen jaar zat ik bij VGZ met een jongerenpakket maar die vergoeden vanaf 2012 alle tandartsdingen maar 80% meer en dat vind ik toch wel een beetje jammer voor wat ik betaal. Enige nadeel is dat ik bij de opties die ik nu heb of gigantisch veel ga betalen of telkens iets niet vergoed krijg wat ik wel graag wil.

Edit: die promovendum van Daniël en NA van Bee hebben bijna exact dezelfde website en vergoedingen. Vind het jammer dat die bij fysiotherapie net niet vergoeden wat ik wil dus die vallen af. Besured ziet er wel interessant uit en die hebben ook weer en of andere samenwerking met NA. Kan je je ook verzekeren bij Besured als je geen student meer bent?

Edit 2: ook Besured geeft mij geen fysiotherapievergoeding en een bril is pas vanaf +3 of -3. Wel jammer.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Caspar »

Wat zijn eigenlijk precies de voorwaarden om lid te mogen worden van Promovendum? Ik ben bachelor sociale geografie/planologie, is dat voldoende? Ik heb opzich wel interesse.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Suus »

Zeg, de website van Promovendum, National Academic en Besured lijken wel verdacht veel op elkaar. Alle drie verzekerd via Avero Achmea, een premie voor studenten van 89,90 en vergelijkbaar aanvraagformulier. En last but not least hebben alle drie de verzekeraars als klantenservicenummer een telefoonnummer uit Dordrecht :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door STF »

Wat is het in Luxemburg dan toch makkelijk, daar heb je niks te kiezen want ze kijken naar je beroep en wijzen dan de juiste zorgverzekering aan. :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Wat zijn eigenlijk precies de voorwaarden om lid te mogen worden van Promovendum? Ik ben bachelor sociale geografie/planologie, is dat voldoende? Ik heb opzich wel interesse.
Volgens mij volstaat een HBO-diploma ja, zover ik zag...
Bee schreef:Ik zit al jaren bij http://www.na.nl, nog geen 90 euro per maand voor de basisverzekering.
Da's zeker een studententarief of heb je een hoog eigen risico? Kom zelf op € 99,95 uit daar namelijk, waarmee die juist weer duurder is dan Promovendum
Daantje schreef:Vind het jammer dat die bij fysiotherapie net niet vergoeden wat ik wil dus die vallen af.
Fysiotherapie zit toch nergens in de basisverzekering? Tenzij het chronisch is en je meer dan een bepaald aantal behandelingen nodig hebt als ik me niet vergis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daantje »

In de basisverzekering niet nee maar vaak wel in de aanvullende verzekeringen maar daarin verschillen de vergoedingen flink. Het is alleen ook wel hetgene wat je zorgverzekering duur maakt helaas.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daniel »

Tja, da's inderdaad wel het vervelende als je verwacht zoiets nodig te hebben. Voor het geval dat zal ik het overigens niet gauw doen... had dit jaar bijvoorbeeld wel fysiotherapie nodig, maar de kosten die ik daarvoor zelf heb mogen betalen waren alsnog minder dan wanneer ik al jaren premie voor een aanvullende verzekering betaald zou hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten