Dienstregeling GVB 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door JWM »

Alleen in het weekend. Lijn 61 gaat trouwens ook geleed rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door Suus »

Is lijn 48 in het weekend dan drukker dan doordeweeks? Dat lijkt mij vreemd, de helft van de route loopt over bedrijventerreinen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door STF »

Overigens al jaren een kansloze regeling met die 48; er rijden gelede bussen als het niet nodig is en er rijden standaard bussen op dagen dat het onvoldoende is.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door JWM »

De frequentie is in het weekend lager dan doordeweeks. Daarnaast is de 48 ook in het weekend behoorlijk druk. Er is op dit moment simpelweg niet genoeg geleed materieel om de 48 altijd geleed te rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door Suus »

Kwartierdienst versus tien-minutendienst. Ik vraag mij of er in het weekend een zelfde aantal reizigers is als doordeweek, en zo ja, waarom is er dan een kwartierdienst in plaats van een tien-minutendienst :?:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door JWM »

Het is gewoon een stukje GVB-logica, dus het valt ook niet helemaal te volgen :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door STF »

Ze zullen op Borneo-eiland wel raar staan kijken naar die geledebussen, volgens mij hebben die daar nog nooit gereden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door JWM »

Ik denk dat er echt maar heel weinig mensen zijn die ook maar enigszins interesse hebben in wat voor type bus er door hun straat rijdt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door Suus »

Ik ben benieuwd wanneer de eerste klachten komen op AT5. Op het Borneo-eiland is in het verleden behoorlijk geklaagd over de geluidsproductie van die grote monsters. De drempels in de Feike de Boerlaan zijn ook leuke hindernissen voor die bussen trouwens :')

Ik vind dat het met de instroom van de Citea's overigens ook behoorlijk vlot gaat, ik heb ze deze week vaker gezien dan Jonckheren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door Lange_Dre »

JWM schreef:Het is gewoon een stukje GVB-logica, dus het valt ook niet helemaal te volgen :')
Amsterdamse logicais nooit te volgen :mrgreen: :neg:
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door paolie »

Vinny schreef:Volgens mij wordt er in de dienstregeling van 2012 nog helemaal geen R net klassificatie gegeven aan welke tramlijn dan ook in Amsterdam, dus ik vind dit een te voorbarige conclusie. Die digitale schermen komen (hopelijk) heus wel. Nooit lang wachten (een hoge frequentie) zal ook wel worden doorgevoerd, en punt 1. is in Amsterdam sowieso discutabel voor elke OV verbinding op maaiveld...,
Ik bedoelde dit keer de buslijnen. Er zijn een aantal buslijnen in de regio aangewezen als R-net. maar die een frequentie hebben van slechts 2x per uur, en daarmee dus niet aan de R-net eisen voldoen.
Wat de Amsterdamse trams betreft, het zou wel eens heel goed kunnen dat die ook in de toekomst niet tot het R-net gaan behoren. Ik zou persoonlijk de meerwaarde ook niet zien.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door R-Flow »

JWM schreef:Ik denk dat er echt maar heel weinig mensen zijn die ook maar enigszins interesse hebben in wat voor type bus er door hun straat rijdt.
Het zal je nog verbazen hoe snel mensen staan te steigeren als er opeens zo'n lang ding hun rust komt verstoren. Heb het al genoeg langs zien komen, hetzij voornamelijk buiten Amsterdam.
JWM schreef:Alleen in het weekend. Lijn 61 gaat trouwens ook geleed rijden.
Goh, alleen maar gelede bussen door Nieuw Sloten. Ook nog nooit gebeurd.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door find_your_spot »

Zie hier het hele probleem niet. Een gelede bus maakt niet veel meer herrie dan een standaard. Wat mij betreft is die zelfs veel stiller. Dus wat is het probleem?
For Your Railroad Adventures
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door R-Flow »

find_your_spot schreef:Zie hier het hele probleem niet. Een gelede bus maakt niet veel meer herrie dan een standaard. Wat mij betreft is die zelfs veel stiller. Dus wat is het probleem?
Mensen weten inmiddels niet meer waar ze om moeten zeiken I guess? Onlangs ergens in Noord-Holland (weet effe niet meer welke plaats) stond een halve wijk op z'n kop omdat een buslijn paar weken omgeleid werd door hun straat. Vind het persoonlijk nogal lachwekkend.

In Londen zijn gelede bussen ook een huge topic onder de bevolking. De burgemeester had zelfs als verkiezingsstunt op de agenda gezet dat alle gelede bussen uit Londen verbannen zouden worden.
Laatst gewijzigd door R-Flow op ma 28 nov 2011, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door Alargule »

R-Flow schreef:[...]geleden bussen[...]
Hoe lang geleden precies? :mrgreen:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door R-Flow »

Alargule schreef:Hoe lang geleden precies? :mrgreen:
Lang leve auto-correct! *O*
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door willy84 »

Waar komen die geledes voor de 61 vandaan? Waar rijdt die lijn eigenlijk? Wat een gegochel met al die lijnnr's.
immer kwaliteits posts
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door R-Flow »

willy84 schreef:Waar komen die geledes voor de 61 vandaan? Waar rijdt die lijn eigenlijk? Wat een gegochel met al die lijnnr's.
Deels dezelfde route als de 69 alleen dan tot Slotervaart met een afwijking door Nieuw Sloten en Geuzenveld/Slotermeer. Dat constante gehannes met lijnnummers van bussen en routes is om niet goed van te worden hier in Amsterdam. Ik hoor me buurvrouw al uit d'r plaat gaan omdat ze voor de zoveelste keer weer met een andere buslijn naar een vriendin in Osdorp moet. :P
Laatst gewijzigd door R-Flow op ma 28 nov 2011, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door JWM »

Er zit voor de komende dienstregeling nog een efficiencyslagje in de wagenlopen, zo kost de frequentieverhoging van lijn 22 bijna geen extra dienstwagens. Verder speelt de snellere route van 15, het vervallen van 268 en het niet meer geleed rijden van 247 nog wat wagens vrij.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door STF »

De 247 kan toch onmogelijk met gelede bussen hebben gereden, die zijn er tenslotte niet in sternet uitvoering? Bedoel je de 245 soms?
Lijn 22 verzoop ook de laatste twee jaar in de rijtijd, ik hoorde wel eens chauffeurs zeggen dat ze net zo goed achteruit naar de Zaanstraat konden rijden, dan nog bleven ze op schema.
Lijn 15 had natuurlijk nog veel sneller gekund; bij Sloterdijk de A10 op en bij de Amstelveenseweg de A10 af maar echt veel reizigers zal je daar niet mee trekken. :lol:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door JWM »

Ik bedoelde eigenlijk 249, die schoolbus naar Weesp.
Remco 12345
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:23

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door Remco 12345 »

Ik spraak laatst me buurman die werkt bij gvb en die zij dat helemaal nog niet zeker is dat lijn 42 & 43 worden opgeheven.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door willy84 »

JWM schreef:Ik bedoelde eigenlijk 249, die schoolbus naar Weesp.
Was dat niet toevallig een dienstwagen die 'over' was van de 22? Maar dan kan toch moeilijk de hele 61 (hoeveel dienstwagens?) mee worden gereden. Als deze lijn geleed gaat rijden dan moet er elders wat verdwijnen. Zover gaat mijn rekenkunde nog wel. :mrgreen:
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door Suus »

De schoollijn naar Weesp is echt een dure lijn hoor. Vlak voor de spits een bus helemaal naar Weesp sturen en vanaf daar leeg naar de Indische Buurt laten rijden tijdens het piekmoment van de spits. En op het moment dat die bus er is verdwijnt er volgens mij weer een bus van lijn 22 naar Garage Zuid.

Op sommige plekken kan de wageninzet nog wel wat efficiënter, het aantal bussen dat pauze staat te houden op Molenwijk bijvoorbeeld is best veel af en toe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Dienstregeling GVB 2012

Bericht door willy84 »

vroegah stonden er wel 3/4 wagens op de 25 pauze te houden. :X
immer kwaliteits posts
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten