Het Grote Blundertopic #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Ik zocht me vanavond rot naar de stroop. Wist gewoon dat ik het nog in huis had, maar kon het maar niet vinden in de kast hoe goed ik 'm ook doorzocht. Logisch, ik had de fles net een paar minuten eerder op tafel gezet :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Ik had mijn sleutels in de voordeur laten zitten gisterenavond, twee uur na thuiskomst klopte een buurman aan dat het hem toch niet de bedoeling leek :oops:
Toen ik in België in een studentenhuis woonde, had ik dat echt supervaak. Dan deed ik m'n kamerdeur open met m'n sleutel met van alles in m'n handen en liet m'n deur openstaan (iedereen zat vaak met z'n deur open, alle kamers kwamen uit op een binnengang waaraan de keuken en douches/wc's zaten) en op een gegeven moment als ik toch iets meer privacy wilde, deed ik dan m'n deur dicht maar zonder m'n sleutel eruit te halen. M'n huisgenootje is die echt supervaak komen brengen. Voor m'n verjaardag kreeg ik toen een sleutelhanger met een belletje eraan zodat ik het zelf eerder hoorde en zij ermee kon rammelen als ik het weer eens vergeten was :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Justin »

Doe ik m'n legerhelm op.... doe ik het af, blijft de binnenkant gewoon op m'n hoofd te zitten! Ik heb een te groot hoofd (of ik heb gewoon de strap te hard aangetrokken :'))
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door tsov »

Ik moest er door een Russin op gewezen worden dat Amsterdam Centraal een meeting point heeft. En ik kon het ook nog eens niet vinden, alhoewel er met manshoge letters 'meeting point' staat. Het bleek buiten, ik zocht binnen. :') :') :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door STF »

Maar ook Russen maken blunders; mijn ouders zijn momenteel op vakantie in Indonesie, voor de deur van het hotel stapt een Rus van zijn zojuist gehuurde scooter af, draait de gashendel per ongeluk naar volgas en vliegt al hangend en slepend achter dat ding met een noodgang de struiken in... :lol:
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Gertjan »

Gister was ik mijn 2e setje werksleutels kwijt. Uit automatisme heb ik me gister dus 3x buiten gesloten en kon mn HC steeds de deur voor me open doen. Kwam er elke keer achter als ik mn deur dicht deed.

Uiteindelijk na een dag lang zoeken gevonden, ze lagen in mn auto op de bijrijdersstoel.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Ik had mijn sleutels in de voordeur laten zitten gisterenavond, twee uur na thuiskomst klopte een buurman aan dat het hem toch niet de bedoeling leek :oops:
Ach, ik heb in Bremen eens m'n sleutels op 't kastje in de gang laten liggen... Stond ik dan buiten, met m'n boodschappen inmiddels.. Ben gelukkig nog via het badkamerraampje (op 2 meter hoogte) binnen gekomen. :')

Die liet ik overigens sindsdien nooit meer op een kier staan als ik weg was...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Gekko123 »

Vandaag had ik besloten om een maaltijdsalade te eten. Toen ik de dressing eroverheen wou sprenkelen, was ik zo dom om het aparte zakje niet goed genoeg te bestuderen en kwam ik er te laat achter dat ie erg makkelijk te openen is (nadat ik al met een mes een opening had gecreëerd).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Dexter »

Gertjan schreef:Gister was ik mijn 2e setje werksleutels kwijt. Uit automatisme heb ik me gister dus 3x buiten gesloten en kon mn HC steeds de deur voor me open doen. Kwam er elke keer achter als ik mn deur dicht deed.
Troost je, dat overkomt je slechts 1x en het is iedere mcn weleens overkomen.

Het overkwam mij 9 jaar geleden voor het eerst (en voor het laatst) en ik kwam er pas achter toen ik op een afgelegen opstelspoortje stond en ik de tussendeur tussen de cabine en het reizigersgedeelte achter me dicht sloeg. Dus toen zat ik opgesloten in de trein. Het enige wat ik nog kon doen, was het noodglaasje boven een deur inslaan en de noodontgrendelknop gebruiken, om vervolgens 1500 meter terug te moeten lopen naar het station. Want ik ben natuurlijk ook weer zo'n muts dat ik netjes de cabinedeuren (aan de binnenkant) op slot doe. :oops:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Suus »

Ik ben op het werk mailtjes over nieuwe boeken aan het rondsturen en zojuist was het boek Een delictvrije toekomst aan de beurt. In het boek vond ik een los velletje met erratum die wel een heel opvallend patroon vertoonde.

Op de volgende pagina zijn per abuis foutieve woorden afgedrukt:
38: Verzijnten -> Verdiensten
71: Middag-avondzijnt -> Middag-avonddienst
72: Zijnt -> Dienst
133: Belastingzijnt -> Belastingdienst
178: Maatschappelijke zijnten -> Maatschappelijke diensten
194: Zijnt Justitiële Inrichtingen -> Dienst Justitiële Inrichtingen

:lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door webguy »

Collega heeft vorige week een telefoontje gekregen van Google Maps uit Ierland, over het Groothandelsgebouw in Rotterdam, en of wij dat waren, etc. Eet tijd lang hebben wij daar als bedrijf ruimtes verhuurd, en ons telefoonnummer staat op elke locatie pagina vrij groot.

Vandaag kregen we opeen een telefoontje van iemand die de postkamer van het Groothandelsgebouw zocht... Speurtochtje Google leverde dit op:
Afbeelding
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door AppleMoose »

De AH-Bezorgservices (waar m'n werk gebruik van maakt) was vandaag lekker de weg kwijt.

Normaal komen ze tussen 11.00 uur en 14.00 de boodschappen brengen.
Ik zat ron een uur op de andere groep te lunchen met een begeleider en aantal jongeren van die groep (op mijn groep waren geen jongeren), wordt die ene begeleider gebeld dat de chauffeur onbekende vertraging had opgelopen. Of ze dit ook door wilde geven aan mijn groep. Dit zou ze doen zei ze. Ze had de telefoon nog niet opgehangen of ik werd gebeld, bleek diezelfde muts te zijn met hetzelfde verhaal...

Ik begon in m'n hoofd al een geïmproviseerde maasltijd samen te stellen voor vanavond. Er moesten namelijk nog aardappels geschild worden en bloemkool gesneden (beide moesten met bestelling komen) en dat neemt voor een grote groep veel tijd in beslag, en die tijd heb je niet als je net aan je avonddienst begint, en ik verwachtte niet dat de boodschappen voor het einde van mijn dienst geleverd zouden worden.

Na de lunch belde de AH mij als eerste op (was een man dit keer), de boodschappen zouden tussen 4 en 5 uur smiddags geleverd worden. Of ik dit door wilde geven aan de andere groep. Gezegd dat ik dit zou doen. 2 minuten later wordt die andere begeleider gebeld, zelfde man, zelfde verhaal...
Hoe dom kun je zijn...

Het is een wonder dat ze nog weten hoe ze die telefoon moeten gebruiken :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Net voor de zoveelste keer bijna vergeten een treinkaartje te kopen... gaat wel steeds net goed. Hoog tijd dat trajectkaarthouders hun chipkaart een keer als chipkaart kunnen gaan gebruiken, ben nog nooit vergeten in- en uit te checken namelijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:Het enige wat ik nog kon doen, was het noodglaasje boven een deur inslaan en de noodontgrendelknop gebruiken, om vervolgens 1500 meter terug te moeten lopen naar het station. Want ik ben natuurlijk ook weer zo'n muts dat ik netjes de cabinedeuren (aan de binnenkant) op slot doe. :oops:
Jullie hebben tenminste cabinedeuren :wink:
En ik ben echt vaak mn werksleutels kwijt. Zit geen rijtuigsleutel aan, alleen een DOMsleutel, VIRO, E-GTW A-sleutel en de reserve sleutel van mn voordeur. En ik sta altijd in mn linkerjaszak of broekzak te zoeken als ik ze rechts wegstop enzo. Denk dat ik er toch maar een rijtuigsleutel aan hang, dan voel je tenminste waar die zit.

En jezelf opsluiten op een opstelspoor, dat is echt weer een Dexter actie :lol:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door STF »

Wat was Dexter uberhaubt van plan te doen in het reizigersgedeelte? Kopmaken en dan binnendoor naar de andere cabine? Enkel treinstel dan zeker?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Stond vanmiddag in de rij voor de kassa bij de plaatselijke HEMA toen me een poster van de dagkaartactie opviel met daarop in koeienletters "Verkrijgbaar vanaf 21 nobember". Eeh, welke maand is dat? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Dafdriver »

Daniel schreef:Stond vanmiddag in de rij voor de kassa bij de plaatselijke HEMA toen me een poster van de dagkaartactie opviel met daarop in koeienletters "Verkrijgbaar vanaf 21 nobember". Eeh, welke maand is dat? :mrgreen:
Iemand last van dikke vingers?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Suus »

Zucht...

Het sleutelje van het kettingslot van mijn fiets brak af in het slot en ik kreeg het slot nu natuurlijk met geen mogelijkheid meer open. Gelukkig zat de fietsenmaker er vlakbij, dus gevraagd of ze het slot open konden krijgen. Nouja, dat werd een gevalletje slijptol natuurlijk, dus de fietsenmaker kon weer 5 euro incasseren en ik had geen slot meer voor de ketting :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door STF »

Na een aantal minuten voor een spoorwegovergang te hebben gewacht zet de buschauffeur na het passeren van de trein, de automaat in R en gooit de handrem eraf, nog net voordat ie het gas wil intrappen zag hij zijn fout en voorkwam daar een enorme blunder mee want achter de bus stond een heel rijtje auto's te wachten dus achteruit optrekken is niet echt verstandig. :mrgreen:
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Dafdriver »

STF schreef:Na een aantal minuten voor een spoorwegovergang te hebben gewacht zet de buschauffeur na het passeren van de trein, de automaat in R en gooit de handrem eraf, nog net voordat ie het gas wil intrappen zag hij zijn fout en voorkwam daar een enorme blunder mee want achter de bus stond een heel rijtje auto's te wachten dus achteruit optrekken is niet echt verstandig. :mrgreen:
Tik-tik-tik-tik-tik. Foutje bedankt!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door STF »

Tik? Ik dacht zelf maar aan BAF! :Y
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door microshit »

Avondje gewerkt...

Kom ik thuis, voel eens in m'n broekzak.... Zit daar nog de sleutelbos in met ALLE sleutels die we op de afdeling nodig hebben. Dat wordt morgen om 5 uur opstaan, om deze te overhandigen aan de dienstdoende collega's.
(Van een aantal is er geen reservesleutel :N )
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Justin »

Vandaag moest ik op een beurs wat presenteren... Wilde van te voren eerst even de hand schudden met de organisator van dat stukje, maar had hem nog nooit ontmoet...

Dus vroeg aan iemand anders wie die persoon was, en wees een meneer aan. Ik die meneer de hand schudden en voorstellen. Beetje awkward, want zoveel wist hij van niet.

Na m'n presentatie paar hadden schudden, inclusief een meneer die de organisator was. Oeps had ik blijkbaar eerder de verkeerde persoon aangesproken en heel gesprek mee gevoerd....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Suus »

Ik ging vanmiddag wat spullen kopen bij de HEMA, maar de mevrouw achter de kassa had het moeilijk.

Het scannen wilde maar niet lukken, toen het lukte ging ze alles in een zakje stoppen. Al bij het eerste ding dat ze erin stopte scheurde de zak open. Ze pakte een nieuw zakje, dat ging wel goed, maar toen ze het meegaf zaten er nog wat andere plastic zakjes aan het zakje vast, ik had er vier in de hand waarvan er maar een gevuld was :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Het was de dag van de kassaprobleempjes blijkbaar... ik nam dus vanavond een kerstboompje mee, want zag toevallig dat ze mooie hadden staan bij de Plus.
Dus ik afrekenen, valt me nadat ik al akkoord gegeven had ineens op dat er € 35,99 in het displaytje van het pinapparaat stond. Bleek de cassiere "extra pinnen" ingetikt had. De 30 euro die ik teveel betaalde gewoon contant terug gekregen, dus verder geen probleem maar toch een knap stukje onoplettendheid...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten