Het grote computertopic! #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Geert »

Netscape 1.0 installeren en uploaden naar je webmail ofzo :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Ik had gehoopt op NWlite en IPX maar ik kan de installatiediskettes van NWlite niet vinden dus ik ben een Netware server aan het opzetten en de Novell Client voor DOS aan het installeren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

KM46, is als modern alternatief voor kaartenbak Trello niets voor jou?

Je kan lijsten maken met daarin kaarten die van alles en nog wat kunnen bevatten zoals een to-do-lijst of een adresboek, je kan met de kaarten slepen en je bord met lijsten en kaarten delen met andere mensen. En dat allemaal gratis!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Het aantal storingen en andere problemen op het werk met het netwerk deze week is nu al niet meer op een hand te tellen.

Vandaag lag de fileserver tussen de middag zo goed als plat. Heel handig als je bezig bent met het bewerken van hele reeksen webpagina's en het resultaat af en toe wil bekijken :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Kap met janken en ga het oplossen :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Ik kan er niets aan doen, dat is het probleem. Ik ontvang de ene mail na de andere mail: Dit doet het niet, dat doet het niet, heb even geduld, we werken er aan. -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:KM46, is als modern alternatief voor kaartenbak Trello niets voor jou?

Je kan lijsten maken met daarin kaarten die van alles en nog wat kunnen bevatten zoals een to-do-lijst of een adresboek, je kan met de kaarten slepen en je bord met lijsten en kaarten delen met andere mensen. En dat allemaal gratis!
Nee, ben heel slecht in de engelse taal, en ik wil mijn gegevens niet online zetten.

Heb inmiddels het een en ander aangemaakt in Microsoft OneNote 2010. Dit gaat ook wel werken op den duur. Het is nu nog even wennen aan het programma.

@Deadlock: Bedankt voor je moeite, maar je hoeft niet meer verder voormij te zoeken. Bedankt :wink:.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Wat is er toch met Office aan de hand :(

Ineens openen templates geen nieuw bestand meer op basis van die template, maar gewoon in edit mode. Waar heb je een template nou voor? :x

Hele rotklotezooi opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd, en toen opende een template een nieuw bestand in Excel STARTER, waarin je dus ongeveer driekwart minder functies hebt. En als ik dan eenmaal via een andere route Excel zelf opstart, dan openen templates ook weer in edit mode.

En dan wil ik support, voor het EERST sinds ik dat crap akket GEKOCHT heb, is mijn Product ID zogenaamd verlopen en kan ik alleen hulp krijgen als ik 72 euro betaal. Voor crap die ZIJ verblunderd hebben. Rot lekker op zeg :x :neg:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Welke versie van office heb je?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

2010 Home & Student
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Hmm, zelf heb ik eerst 2010 STARTER er eerst algehaald voordat ik 2010 Home & Student eropgezet heb. Ik weet wel dat STARTER en Home & Student niet samen gaan. Misschien is dit de oplossing?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Bliksem :shock:

Zit die troep in de Paradigit image of zo? Ik heb het er zeker niet zelf opgezet :N Maar eens zien of dat wat doet :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Nou ja, hij gaat in elk geval niet meer met Starter openen. En dat Click to Run heb ik er ook maar af gegooid.

Maar een template dubbelklikken opent nog steeds geen nieuw bestand maar de template zelf en dat deugt gewoon niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Bliksem :shock:

Zit die troep in de Paradigit image of zo? Ik heb het er zeker niet zelf opgezet :N Maar eens zien of dat wat doet :)
STARTER wordt tegenwoordig op bijna alle nieuwe pc's en laptops standaard meegeleverd en is de opvolger van WORKS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Nou ja, hij gaat in elk geval niet meer met Starter openen. En dat Click to Run heb ik er ook maar af gegooid.

Maar een template dubbelklikken opent nog steeds geen nieuw bestand maar de template zelf en dat deugt gewoon niet.
Gooi eerst STARTER van je computer af, en dan gooi je er vervolgens ook 2010 Home & Student af.

Even opnieuw je computer opstarten.

En dan kun je weer met een schone lei er 2010 Home & Student opzetten.

En je bent van je problemen af.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Fles heb je Professional Plus nodig? Ik heb een VLK's namelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Dat zou de boel inderdaad moeten oplossen... had hier exact hetzelfde gedaan toen ik m'n huidige laptop kocht. Net even getest en als je een nieuw document maakt en dat baseert op een sjabloon dan krijg je idd een nieuw document en niet het sjabloon om te editten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Office STARTER, is een leuk programma. Maar het veroorzaakt ook een hoop problemen als de naast STARTER een betaalde versie van office op je computer installeert.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Ik had trouwens niet starter bedenk ik me, maar zo'n 30 dagen probeerversie... die dus ook niet te activeren is met een code van office home en student.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Justin »

Hmmm, ik had begin dit jaar Office besteld via Surfspot voor 45 Euro. Volgens mij moet dat ook een volledige studentenversie zijn, maar ja.

Wat ik altijd zo knullig vind soms, is dat er op software dvd's of boeken kunnen staan: Niet voor gebruik/verkoop in regio X, Y en Z. Dat je het niet gaat verkopen snap ik nog wel; kunnen altijd restricties op zijn, in verband met bepaalde regelgeving ten aanzien van invoerrechten en dergelijken. Maar hoe willen ze 'niet gebruik' controleren aan de grens?

"Ja meneer, inleveren die laptop. U heeft Office voor Europa, Africa en Azië. U bent nu in Noord-Amerika. Bij terugkomst installeren we hem weer er op voor u".
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Zelf had ik eens een volledige versie van office professional 2003 via mijn een oude werkgever aangeschaft. De computer waarop deze versie stond was dit voorjaar gecrasht. En op de nieuwe computers die inmiddels zijn aangeschaft werkt office professional 2003 helaas niet meer. Best jammer. Ben nog wel van plan een keertje Publisher 2010 aan te schaffen. Dit is best een handig programma.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Justin schreef:Wat ik altijd zo knullig vind soms, is dat er op software dvd's of boeken kunnen staan: Niet voor gebruik/verkoop in regio X, Y en Z. Dat je het niet gaat verkopen snap ik nog wel; kunnen altijd restricties op zijn, in verband met bepaalde regelgeving ten aanzien van invoerrechten en dergelijken. Maar hoe willen ze 'niet gebruik' controleren aan de grens?

"Ja meneer, inleveren die laptop. U heeft Office voor Europa, Africa en Azië. U bent nu in Noord-Amerika. Bij terugkomst installeren we hem weer er op voor u".
Zo moet je dat niet zien.

Stel, jij hebt een multinational Justin International Dumbells Trading met locaties in alle werelddelen, dan mag je niet zomaar met een bedrijfslicentie al deze locaties van Office voorzien, je hebt dan meerdere licenties nodig of een contract met Microsoft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Justin »

Verkoop en invoer snap ik, maar toch he... Het voorzien is toch een soort van verkoop/supply? En stel dat ik ze heb supplied, dan wat? Toch zie ik het dan voor me dat ik dan Word, Excel, Access etc. niet mag gebruiken zodra ik aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ben met m'n laptop :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Die bepalingen zijn vooral voor de studentenlicences omdat daar erg scherpe voorwaarden/prijzen aan vast hangen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Geert »

Het gaat ook alleen om de verkoop van de licentie. Ze kunnen je niet verbieden (als eindgebruiker) om die software mee te nemen naar een ander werelddeel en daar te gebruiken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten