Kamer: Beneluxtrein moet blijven
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Geplaatst op: dinsdag 29 november 2011 21:26
Laatst bijgewerkt: dinsdag 29 november 2011 21:27
De regering moet alles op alles zetten om de Beneluxtrein van Rotterdam naar Antwerpen te laten rijden. Dat heeft de Tweede Kamer dinsdagmiddag besloten.
Een motie van de Christenunie voor behoud van de intercity kreeg steun van alle Kamerleden.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 29 november 2011 21:26
Laatst bijgewerkt: dinsdag 29 november 2011 21:27
De regering moet alles op alles zetten om de Beneluxtrein van Rotterdam naar Antwerpen te laten rijden. Dat heeft de Tweede Kamer dinsdagmiddag besloten.
Een motie van de Christenunie voor behoud van de intercity kreeg steun van alle Kamerleden.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Zo, eindelijk. :') Zou inderdaad fijn zijn als 'ie zou blijven!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Hoezo Rotterdam? Den Haag heeft 'm harder nodig!
Als ze 'm inkorten tot Den Haag CS - Brussel Zuid of desnoods Den Haag CS - Antwerpen CS scheelt dat aardig in het materieel en de bottleneck schiphol - Amsterdam en houden reizigers van/naar Den Haag, Dordrecht en Roosendaal een rechtstreekse verbinding.
Als ze 'm inkorten tot Den Haag CS - Brussel Zuid of desnoods Den Haag CS - Antwerpen CS scheelt dat aardig in het materieel en de bottleneck schiphol - Amsterdam en houden reizigers van/naar Den Haag, Dordrecht en Roosendaal een rechtstreekse verbinding.
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Ik ben het met je eens dat het laten rijden vanaf Gvc een goed idee is. *O*
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Heb je daar echter niet problemen met spooropstellingen? Als een trein daar keert en de loc moet worden omgelopen of gewisseld etc heb je lang een spoor nodig... Als RR al weg zou zijn van sporen 10 en 11 misschien, maar aangezien dat niet het geval is...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Kunnen ze dan geen stuurstandrijtuigen gebruiken zodat de loc niet hoeft om te lopen?webguy schreef:Heb je daar echter niet problemen met spooropstellingen? Als een trein daar keert en de loc moet worden omgelopen of gewisseld etc heb je lang een spoor nodig... Als RR al weg zou zijn van sporen 10 en 11 misschien, maar aangezien dat niet het geval is...
"Een touringcar is geen bus"
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Met een wisselloc ben je ook zo weg.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Ok stuurstanden kan ook, maar mn punt was ook meer dat kort keren met een internationale trein niet ideaal is, we weten allemaal de betrouwbaarheid van de Benelux nu. Als er niet veel spoorruimte is, wordt dat lastig.
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Je kan na het uitstappen de trein bij Voorburg parkeren tot 5 min voor de vertrektijd, net als nu gebeurt in de Watergraafsmeer.
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Alleen zit je wel met het probleem dat Gvc een kopstation is, terwijl Asd dat niet is. Dat rijdt iets minder makkelijk weg
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Dan ga je toch naar Den Haag HS rijden... van HS naar Centraal rijdt genoeg voor mensen die hun bestemming niet vanaf HS kunnen bereiken. Kan je 'm desnoods nog op spoor 1 laten keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Nu PVVD + CDA regeren is protest toch zinloos dus kan er best wel een opstelterreintje aangelegd worden op 't malieveld. :D
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Waar moet 538 dan heen?
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Naar het parkeerterrein van de RAI
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
:') Ga dan meteen naar Dronten ofzo..
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Met die trein?
Maar inderdaad, Gv - Antwerpen Centraal is misschien ook wel een goed idee. Vanaf Antwerpen zijn er toch nog wel genoeg snelle verbindingen richting Brussel enzo.
Maar inderdaad, Gv - Antwerpen Centraal is misschien ook wel een goed idee. Vanaf Antwerpen zijn er toch nog wel genoeg snelle verbindingen richting Brussel enzo.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Tja, maar als je toch over moet stappen dan kan je dat natuurlijk ook in Rotterdam doen... Ik zou toch flink de voorkeur geven aan doorrijden tot Brussel Zuid. Met name bij die internationale treinen is een rechtstreekse verbinding een enorme plus omdat ze zo vaak vertraagd zijn zodat je makkelijk aansluitingen mist en maar één keer per uur rijden (in het geval van de benelux).
Rotterdam - Antwerpen is ook een typische eis, want tussen die twee steden rijdt immers al een rechtstreekse trein over de HSL. Mijn logica voor Den Haag - Brussel is dat schiphol en Amsterdam al een rechtstreekse verbinding met Brussel hebben via de HSL en dat de drukte tussen schiphol - Amsterdam gekoppeld aan het verschil in reistijd (1.54 vs 2.49) wel erg in het nadeel van de benelux uitvallen. Voor zover mij bekend is er in Den Haag geen capaciteitsgebrek en zo hou je rechtstreekse verbindingen voor met name Den Haag en Roosendaal met minder materieel dan er nu nodig is. En met een redelijke overstap op Gvc wordt België - Amsterdam/schiphol voor de koopjesjagers niet enorm veel langer dan nu. Aan de andere kant blijft in 25 minuten van Den Haag HS naar schiphol toch wel een prettige optie...
Rotterdam - Antwerpen is ook een typische eis, want tussen die twee steden rijdt immers al een rechtstreekse trein over de HSL. Mijn logica voor Den Haag - Brussel is dat schiphol en Amsterdam al een rechtstreekse verbinding met Brussel hebben via de HSL en dat de drukte tussen schiphol - Amsterdam gekoppeld aan het verschil in reistijd (1.54 vs 2.49) wel erg in het nadeel van de benelux uitvallen. Voor zover mij bekend is er in Den Haag geen capaciteitsgebrek en zo hou je rechtstreekse verbindingen voor met name Den Haag en Roosendaal met minder materieel dan er nu nodig is. En met een redelijke overstap op Gvc wordt België - Amsterdam/schiphol voor de koopjesjagers niet enorm veel langer dan nu. Aan de andere kant blijft in 25 minuten van Den Haag HS naar schiphol toch wel een prettige optie...
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Op een ander forum heb ik eens geroepen dat er een IC Den Haag Centraal - Gent moet worden ingelegd (via Antwerpen Berchem). Deze deelt slechts op Rotterdam Centraal het station met een Fyra en is dus niet concurrerend, maar aanvullend aan het netwerk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Als je dat komende maand voor elkaar kan krijgen zou dat mooi zijn.
Ik had namelijk net eerder vandaag het plan opgevat om op 2 januari het nieuwe OV-jaar te beginnen met een tripje naar Brugge.
Ik had namelijk net eerder vandaag het plan opgevat om op 2 januari het nieuwe OV-jaar te beginnen met een tripje naar Brugge.
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Het zou mooi zijn als al mijn proefballonetjes ineens vigerend beleid zouden worden. Ik hoop dan wel dat ze het consultancy tarief van 150 euro per uur ook netto op mijn rekening bijschrijven, zodat ik komende winter ook weer op wintersport kan.
Maar nee, zo reeel ben ik nou ook weer wel. Dat gebeurt dus niet. En zeker niet op korte termijn
Maar nee, zo reeel ben ik nou ook weer wel. Dat gebeurt dus niet. En zeker niet op korte termijn
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Ik kan in plaats van de trein natuurlijk ook het veer naar Breskens nemen, dan bus 42 naar Westkapelle, naar Knokke lopen, dan met de kusttram naar Oostende en van daar naar Brugge.
Niet de meest efficiënte route maar zo zie je weer eens wat nieuws.
Het zal mij overigens benieuwen of de twee vervoerders in kwestie zich wat gelegen zullen laten liggen aan de volksvertegenwoordiging.
Niet de meest efficiënte route maar zo zie je weer eens wat nieuws.
Het zal mij overigens benieuwen of de twee vervoerders in kwestie zich wat gelegen zullen laten liggen aan de volksvertegenwoordiging.
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Trouwens zou die beneluxtrein niet iets zijn voor een kleine vervoerder? Bijvoorbeeld een Arriva of een Veolia, als ze met het populaire stadler materiaal gaan rijden is een ferqentie van 2x in het uur misschien zelfs wel een optie. Als ik genoeg geld had om finacieel garant te staan had ik zelf een spoorvergunning en wat materiaal geleast en zelf het beneluxtreintje uitgebaat.
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Het zou mij verbazen wanneer de Beneluxtrein als open acces vervoer een succes wordt, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Heeft de tweede kamer al wat gevonden van de nieuwe NS-concessie? Dat is het uitgelezen moment om dit gewoon voor te schrijven (al vind ik eigenlijk niet dat je je daar als kamer mee hoort te bemoeien, maar goed...)
Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven
Net berichtje gevonden over een reactie uit de Tweede Kamer:
Er gaat geen nieuwe trein rijden tussen Den Haag en Brussel. Dat bleek donderdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer. Die trein was beloofd omdat de oude verbinding vanuit de Hofstad naar Brussel verdwijnt, omdat die te veel zou concurreren met de HSL. Maar de kaartjes voor de HSL zijn veel duurder dan voor een 'normale' trein. Daarom was besloten om toch een normale trein te laten rijden.
De Belgische Spoorwegen zouden zorgen voor de treinstellen, maar nu blijkt dat ze dat niet hebben gedaan en ook niet gaan doen. GroenLinks in de Tweede Kamer reageerde furieus op dit besluit.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuws/geen-ni ... ag-brussel
Er gaat geen nieuwe trein rijden tussen Den Haag en Brussel. Dat bleek donderdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer. Die trein was beloofd omdat de oude verbinding vanuit de Hofstad naar Brussel verdwijnt, omdat die te veel zou concurreren met de HSL. Maar de kaartjes voor de HSL zijn veel duurder dan voor een 'normale' trein. Daarom was besloten om toch een normale trein te laten rijden.
De Belgische Spoorwegen zouden zorgen voor de treinstellen, maar nu blijkt dat ze dat niet hebben gedaan en ook niet gaan doen. GroenLinks in de Tweede Kamer reageerde furieus op dit besluit.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuws/geen-ni ... ag-brussel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten