Mag ik even kwijt #98

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door webguy »

9292ov komt trouwens per 11 december met een nieuwe site schijnt..
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

typisch Nederlandse verzamelwoede :lol:

Daarom hou ik het bij digitale verzamelobjecten, scheelt een hoop ruimte :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Dat soort dingen doen pubermeisjes met sproetjes en paardenstaartjes. En na 5 maanden mag je toch wel zeggen dat je een 'relatie' hebt, of waren wij nou gewoon heel snel met die klik? Dit is bijna eng.

PS is het nou paardenstaartjes of paardestaartjes?
Nja, ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik stoor me er wel een beetje aan inderdaad :?

PaardeNstaartjes tegenwoordig.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:typisch Nederlandse verzamelwoede :lol:

Daarom hou ik het bij digitale verzamelobjecten, scheelt een hoop ruimte :P
Hoe houdt jij die bordjes verzameling geordend?
Per reis op geef je ze op tijdchronologische volgorde een nummer? Of per streek of lijn?
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

in 2 hoofdmappen: Actueel en AltoHisto. Actueel is voor de modern(st)e of meest gangbare versies, AltoHisto voor alle Alternatieve en/of Historische bordjes. Denk aan: muurschilderingen, mozaïekjes of beitelwerk op stationsgebouwen, en verder bordjes van gesloten stations en bordjes van stations langs museumlijnen.

Binnen die hoofdmappen een map per land, en daar alles onder. En als er van een bepaald station veel bordjes zijn dan staat er dus 1 in Actueel en de rest in AltoHisto. En die heten dan Station.jpg, Station2.jpg, Station3.jpg etc.

Er is geen policy voor welke stijl bordjes welk volgnummer krijgt. Dat is omdat als bijvoorbeeld de stijl met volgnummer 2 ontbreekt, maar die met 3 wel aanwezig is, dat je gaten krijgt. En dat je dus niet meer aan dat volgnummer kunt zien hoeveel bordjes er eigenlijk zijn van een bepaald station.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

Kijk, zo dus :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door ODRAIL »

en de mooiste kun je weer op (bijvoorbeeld op canvas) laten afdrukken :idea: :wink:.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

Wat een goed idee :lol: Zelf bedacht? :mrgreen:

Ik hoef alleen nog maar een ophangsysteem te installeren hier :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:
Daantje schreef:Mijn kerstboom staat al bijna twee jaar in de achtertuin ;)
Doe je er wel elk jaar met Kerst lampjes in?
Vorig jaar niet gedaan. Toen waren we er toch niet met kerst en zag je hem nauwelijks vanuit binnen. Het jaar ervoor stond ie nog binnen. Dit jaar wil ik het wel gaan doen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

Mijn kerstboom is Plug-and-Shine *O*

Zoeen keramisch ding met lampjes. Lekker makkelijk :Y
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:Wat een goed idee :lol: Zelf bedacht? :mrgreen:

Ik hoef alleen nog maar een ophangsysteem te installeren hier :)

Afbeelding
Geinig!
Wel leuk dat je er even inzicht in wilde geven! :)
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Michael »

Gisteravond was er op het werk een dronken man in slaap gevallen en we kregen hem niet wakker. Dus politie gebeld. Komt er een half uur nadat we gebeld hadden eerst Ambulance aangereden en paar minuten later politie. Aan de telefoon hadden we gezegd dat het bij de mcdonald's was maar de telefoniste wou ook adres weten. rijden ze eerst allemaal rondjes omdat ze het huisnummer niet kunnen vinden :lol: uiteindelijk is een collega naar buiten gegaan om aan te geven dat ze bij ons moeten zijn. Agenten kregen hem met veel moeite wakker. En nadat ie gefouilleerd was mocht ie gaan
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

Mooi man, bureaucratie :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

Even mijn nieuwe, net binnen zijnde camera getest ondanks het abominabele sch**tweer. ISO 800 maar dan. Moet ie ook mee om kunnen gaan niewaar 8)

1. @24mm. Uitzicht vanuit mijn woonkamer op het balkon, het tankstation en daarachter het station met het markante seinhuis. Voor het seinhuis zien we nog een trein en 2 bordjes. Echt waar.

Afbeelding

2. @840 mm. Zie? Bordje. Ze kunnen niet eens meer samen in beeld :D

Afbeelding

Hier ga ik veel plezier van hebben :Y Ik hoef niet eens meer de deur uit :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Ardan »

Tering hee, je ziet zelfs de gaatjes in de kabelgootjes :shock: Hejj'en mooi ding aan!
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door find_your_spot »

Dat is nou echt een steenworp afstand wonen van het station.

Heb je eigenlijk geluidsoverlast van de treinen?
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Dat is nou echt een steenworp afstand wonen van het station.

Heb je eigenlijk geluidsoverlast van de treinen?
Nee, helemaal niet. Alle goederentreinen moeten langs perronsporen dus ze mogen niet harder dan 40 km/h :') Overigens zijn de muren wel 6 cm dikker geworden dan de planning ivm de geluidsnormen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
Ardan schreef:Dat soort dingen doen pubermeisjes met sproetjes en paardenstaartjes. En na 5 maanden mag je toch wel zeggen dat je een 'relatie' hebt, of waren wij nou gewoon heel snel met die klik? Dit is bijna eng.

PS is het nou paardenstaartjes of paardestaartjes?
Nja, ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik stoor me er wel een beetje aan inderdaad :?

PaardeNstaartjes tegenwoordig.
Persoonlijk vind ik iemand die NS wachtdienst vestjes verzamelt enger dan iemand die een supersentimentele MSN statuslijn heeft. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.

Een verzameling van foto's van stationsnaambordjes vind ik trouwens wel heel cool :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daniel »

Fraaie van twitter...
Delays through Sheffield due to theft of leaves on the line. Replacement leaves are being laid.
:mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Geinig!
Wel leuk dat je er even inzicht in wilde geven! :)
Zo geheim is het anders niet hoor :) Ben gewoon niet gewend dat mensen er interesse in hebben :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Meltrain »

Vandaag een lekker productief dagje gehad:
's Ochtends eerst nog wat algemen dingen voor mijn minor-project, daarna en een groot deel van de middag gewerkt aan mijn minor-project met als gevolg de eerste tastbare samples (warvan ik morgen overigens pas kan controleren of ze gelukt zijn :X ) en in de avond nog een uurtje bijles gegeven.
Het begint nu echt druk te worden, maar het bevalt me wel. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door STF »

Busje 57 was gisteravond met de wielen in het afwateringsgootje geparkeerd (ietsje verder naar voren als op de foto dus), kwam die er vanmorgen niet meer uit toen er direct na de start nog geen turbodruk was... Pas na zes minuten gas geven was er voldoende turbodruk opgebouwd om het gootje uit te "klimmen"... Wat hebben die motoren toch dramatisch weinig kracht! :lol:

Vanmiddag stond ik met een paar chauffeurs te kletsen, komt er eentje aanlopen; waarom hebben we gisteren geen grote strik om dat rotding gedaan en het als afscheidscadeau aan Günther gegeven? (Die chauffeur reed namelijk zijn laatste ritten bij dit bedrijf, met dat hopeloze busje.) *bus*

Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Stefan »

Pfoeh.. Het is weer behoorlijk vroeg, maar moet zo even naar het politiebureau op Rotterdam-Zuid om aangifte te doen van m'n ongeluk van woensdagavond.. Iemand met een Bo-rent busje heeft m'n linkervoordeur goed geraakt toen we het Droogleever Fortuynplein op reden (hij nam het bochtje wat te krap en kwam op m'n rijbaan terecht).. Heb toen gebaard dat 'ie mee moest komen, dat bevestigde hij en vervolgens slaat 'ie op het laatste moment de 's-Gravendijkwal weer op. Dus geen kenteken.. :( Echter zijn we braaf door de Maastunnel gekomen, dus waarschijnlijk kan er een kenteken achterhaald worden via dat systeem.. Ik hoop het. Goed, ik kan van de sloop wel een deur halen, maar 't is toch weer een bult werk. :')

Ik ben niet boos om het feit dát het gebeurd is, maar om het idee dat 'ie zonder problemen is weggereden.. Gezien de schade die ik had, móet hij ook wel schade hebben. Maarja, bij Bo-rent zeggen ze uiteraard dat ze geen busje met schade binnen gekregen hadden.... :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Geert »

Oei, vervelend Stefan! Maar alleen materiële schade dus?
Stefan schreef:Maarja, bij Bo-rent zeggen ze uiteraard dat ze geen busje met schade binnen gekregen hadden.... :roll:
Misschien is het busje nog niet teruggebracht en heeft de bestuurder het gehuurd voor langere tijd?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
find_your_spot schreef:Dat is nou echt een steenworp afstand wonen van het station.

Heb je eigenlijk geluidsoverlast van de treinen?
Nee, helemaal niet. Alle goederentreinen moeten langs perronsporen dus ze mogen niet harder dan 40 km/h :') Overigens zijn de muren wel 6 cm dikker geworden dan de planning ivm de geluidsnormen.
Er is één niet-perronspoor ;) Maar vanwege de wisselstraat moeten ze dan alsnog 40 ;)

Maar leuke plaatjes (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten