NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Fles »

NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Tijdens vertragingen op het spoor laat de NS reizigers soms doelbewust omrijden om overvolle stoptreinen te voorkomen. Een woordvoerder van de NS zegt tegen het Algemeen Dagblad dat tijdens sein- en wisselstoringen in de omroepberichten soms expres een omleiding wordt aangeraden. Daardoor zijn reizigers langer onderweg, oplopend tot een derde van de reistijd.
Bron en meer

Ja ja. Dit is "nieuws". Snap je? :roll:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Ruben »

Alsof de aansluitingen van Intercity's op stoptreinen en de snelheid van stoptreinen niet ook voor vertraging zorgen. Helemaal als die kleine dingetjes (doorgaans dan) volgepropt worden met mensen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door fogeltje »

Ergens wel begrijpelijk. Vertraging hebben die IC reizigers toch al. Als alles de stoptrein pakt, dan blijven de reizigers op de tussenstations in de kou staan en lopen ook vertraging op die ook nog eens langer kan zijn dan de vertraging van de IC reiziger omdat ze wellicht met meerdere treinen niet meer mee kunnen. Dan krijg je als NS alleen maar meer claims binnen.

Maar de vraag is wel hoever ze de IC reizigers dan laten omrijden. Als dat zeg maar nog eens een half uur of een uur extra vertraging oplevert...dan is het wat buiten proportie. Dan kunnen ze beter proberen wat meer capaciteit op de stoptreinen te gooien (ook al besef ik dat dit vooral in de spitsuren wat moeilijker is).
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Fles »

Het omreizen adviseren kost ze ook extra GtbV-claims, dus daar zullen ze heus wel zuinig mee omspringen.

Maar wat me echt een volkomen raadsel is: Waarom is dit ineens "nieuws"? Het gaat toch al tientallen jaren zo? En iedereen weet dat, en je hoort er nooit iemand over. Wat is er nu ineens WEL aan de hand? :?:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Raymond »

Als een snelweg is afgesloten door een ongeluk wordt je ook over andere snelwegen omgeleid en niet door de kleine weggetjes dwars door dorpjes. Geen idee waarom dit op het spoor wel opeens een probleem zou zijn.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Justin »

Ik ben het eens met Fles. Toen ik dit bericht las: ja en dus? Toen ik in Utrecht/Amersfoort werkte en vanuit Dordrecht moest pendelen, terwijl ik Rotterdam al bijna benaderde, moest ik altijd via Schiphol.

Je denkt toch niet dat ik eerst 1 uur met hoop ga wachten totdat een storing voorbij is, en dan nog eens lekker ga proppen voor de mensen die écht geen kant op konden? En als de A16-Noord is afgesloten terwijl ik uit Den Haag kom, neem ik toch gewoon lekker de A13-A20-A4-A15-A16 ipv direct A20-A16?

-o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Geert »

Telegraaf die weer eens geen echt nieuws had :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Wubbo »

Het staat ook op nu.nl.

In de meeste gevallen kies ik zelf wel voor omreizen ipv me in een stoptrein proppen, ook al ben ik dan 15-30 minuten later. Of ik neem een omreisroute die wat langer duurt en niet geadviseerd is, dan kan ik tenminste zitten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Vinny »

Het is altijd een beetje sneu als je net aan een lange omleiding begonnen bent en je krijgt te horen dat de verstoring net voorbij is. Maar goed, dat is de risico van het vak natuurlijk. Met de HSL is het aantal alternatieve verbindingen in de Randstad wel toegenomen trouwens, alleen denk ik dat je wel toeslag moet betalen als er een verstoring tussen Rotterdam en Utrecht is en je over Schiphol wilt reizen met de Fyra.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Daniel »

Niet dus, ik zag vanmorgen staan dat de Fyra toeslagvrij was :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Geert »

Fyra was vanochtend gratis, juist vanwege het omreisadvies Rotterdam - Utrecht v.v. via Schiphol.

Overigens heb ik bij de digitale reisinformatie al een paar keer gemerkt dat de omreisadviezen met een grote omweg ongeveer een half uurtje voordat de verstoring voorbij is al weggehaald wordt, dus in ieder geval daar wordt al rekening gehouden met mensen die aan een lange omreis beginnen terwijl dat nog niet nodig is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Fyra was vanochtend gratis
Da's wel heel rigoreus :P

Wat wel jammer is, maar misschien komt het nog, is dat de TBPs niet gelijk informatie over het omreisadvies geven bij een versperring. Je moet vaak zelfs al geluk hebben dat de eindbestemming van een trein nog wordt aangepast bij een ongeplande verstoring...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Fyra was vanochtend gratis, juist vanwege het omreisadvies Rotterdam - Utrecht v.v. via Schiphol.

Overigens heb ik bij de digitale reisinformatie al een paar keer gemerkt dat de omreisadviezen met een grote omweg ongeveer een half uurtje voordat de verstoring voorbij is al weggehaald wordt, dus in ieder geval daar wordt al rekening gehouden met mensen die aan een lange omreis beginnen terwijl dat nog niet nodig is.
Voor veel verstoringen geldt een prognose van 1,5 uur. Als een omrijadvies 60 minuten langer duurt dan is dit eigenlijk een perfect voorbeeld van klantvriendelijkheid... 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS laat reizigers omrijden bij vertraging

Bericht door Wubbo »

Prognoses van anderhalf uur zijn er eigenlijk niet meer. Naar aanleiding van de realisatie zijn een aantal prognoses naar boven aangepast, oa aanrijding met een persoon.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten