Kul. Het NS-spoor bedient een heel andere markt dan de metro. Dat ze toevallig parallel aan elkaar lopen heeft meer te maken met de handigheid van het bundelen van zware infrastructuur dan met concurrentiedoeleinden. Anders had de NS wel naast ieder metrostation een spoorwegstation geopend, en er minstens 6x per uur een trein laten stoppen...Bee schreef:Nee, ik hef de 54 op omdat die parallel loopt aan een spoorlijn.
Desondanks vind ik het idee om bij ontvlechting van het metronet ipv de 54 de 53 naar het CS te sturen, en de 50 zijn huidige route te laten rijden naar Gein, wel interessant. Ik denk dat er vanaf de west- en zuidtak van de Ringlijn meer vervoersvraag richting Bijlmer/ArenA en Holendrecht bestaat, dan richting Gaasperplas. Andersom kun je bij Diemen-Zuid een mooie overstapmogelijkheid tussen NS richting Zuid/Schiphol en de metro richting centrum/CS creëren. Tussen beide lijnen onderling houd je de overstapmogelijkheid bij Van der Madeweg.