OVer je reiservaringen in december 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Ardan »

Nou, kom maar op! :)
Ik heb niks te melden, behalve dat de virtuele baan op TS supergoed gaat :) (een daar rijden al lekker wél 2x6 bakken DDZ, lekker puh! :6 )
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Toch handig, dat dynamische perronaanwijssysteem op Schiphol. Ik was er rond de spits en er stond een hele kudde mensen onderaan de roltrappen op spoor 5/6 te koekeloeren naar het bord, wachtende tot Het Moment Supreme dat er een pijltje zou verschijnen... Of ze er echt praktisch stonden (inclusief ik) is natuurlijk een tweede vraag. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Milco »

Ik moest vandaag met de bus naar Almere Poort.
Op de terugweg moest ik vanaf de Topsporthal weer terug naar Bouwmeesterbuurt-West.
Bij de Topsporthal vertrok om 12:19 uur bus 4, en de volgende ritten van lijn 4 vertrokken om 12:41 uur, 12:56 uur, etc.
De rit van 12:19 uur had ik nèt gemist, dus dat werd met wachten op de volgende rit (12:41 uur).
Deze kwam ook nog eens met enkele minuten vertraging aangereden. En duidelijk werd waarom hij vertraagd was: de bus (VDL Berkhof Ambassador) zat werkelijk bomvol. :shock: Zo vol dat de chauffeur op een gegeven moment de deur maar sloot om verder te rijden, want ik en een aantal anderen op de halte pastten niet meer in de bus... :(
A fijn, wachten op de volgende (van 12:56 uur), en deze kwam ook met een Ambassador aangereden, maar deze bus was behoorlijk leger dan de vorige: er waren nog zitplaatsen over. Maar al met al heb ik dus toch een half uur op de halte gestaan. :( Zijn de gelede Citaro's op ofzo? :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Etienne »

Reizigers die vanaf de sneltram richting het Busstation Noord lopen in Utrecht kijken echt niet uit hun doppen, bus 74 reed bijna iemand plat en daarna bus 77 ook bijna. Het is dat een chauffeurs behoorlijk op de toeter gingen staan. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door The best »

Groningen-Tilburg is normaal gesproken al een eind, maar als er dan ook nog eens een sein- en wisselstoring is waardoor er geen treinen kunnen rijden dussen Utrecht en Den Bosch is het helemaal een pokke-eind. Wat communicatie betreft wel netjes opgelost door de NS, eerst kwam een conducteur vertellen welke trein we moesten hebben en daarna werd het ook nog gewoon een keer omgeroepen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Wat een drukte vandaag in de t1759... ding reed notabene keurig op sterkte met 12 bakken, maar desondanks stonden zelfs tot halverwege het tweede stel de balkons nog vol. Redelijk zeldzaam dat het daar nog zo vol is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door STF »

Vandaag met een buslijn meegeweest die in een piepklein dorpje midden op het doorgaande weggetje de eindhalte heeft, het dorpje kent geen enkele zijstraat of pleintje dus het keren van de bus gaat er daar wel erg lachwekkend aan toe; bij een steil omhoog lopend stukje asfalt dat na een paar meter overgaat in een hoger gelegen weiland stuurt de chauffeur achteruit in, luchtvering op maximale hoogte, net zo ver achteruit doorrijden tot de voorbumper zowat klem loopt op straat door de hellingshoek, stuur helemaal om en langzaam voorwaarts, met de voorzijde van de bus zowat door de tuintjes heen zwaaiend tot ie weer in een rechte lijn met de weg staat en dan klein stukje achteruitrijdend terug naar de beginhalte, whahaha hoe verzinnen ze zoiets... :neg:
De chauffeur merkte nog op; gelukkig is dit een nieuwe Integro, die hebben een iets kleinere draaicirkel dan de oude, daar is het helemaal een ramp mee op deze lijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een seinstoring (volgens de ARGOS-borden te Amersfoort), een versperring (volgens de omroep te Amersfoort) of een wisselstoring (volgens de omroep te Utrecht) bij Gouda. Gezien de maatregelen zal de avondspits qua materieelinzet nog wel een grote chaos worden, men was namelijk de omlopen zoveel mogelijk door elkaar aan het gooien...

- s2800 reed Dv - Ut v.v.
- s12500 / s12700 was opgeheven
- s500 / s1700 naar Rtd i.p.v. Gvc (treinen naar Rtd gingen te Ut in ieder geval vanaf 9 volgens omroep in m'n trein, dus kan weinig anders zijn)
- s2000 reed normaal (vanaf 18 dus moet deze wel zijn en niet iets uit Amf)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Geert »

Toen ik vanmorgen op mijn mobiel keek leek alleen de s9800 te rijden, verder was in Utrecht en Gouda van alles opgeheven (met name alle intercities).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Tja, zoiets ving ik in Utrecht ook op via de omroep, maar in Amersfoort was daarover juist weer niks te horen. Maatregel zoals ik 'm in m'n vorige bericht vermeldde was n.a.v. de omroep in de t2818 bij binnenkomst in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Etienne »

Voor de liefhebbers, zojuist zag bij de remise Zichtenburg (Den Haag) een RR-stel buiten rijden in een roze OV-Chip-bestickering. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Vinny »

Over keerlussen gesproken. Dit vind ik ook wel een mooie keerlus:
http://maps.google.ch/?ll=47.423915,8.5 ... 47,,1,0.52

Volgens het berichtje van de locale busvervoerder gaan pas in 2015 moderne lange bussen op dit traject rijden, want de standaard bus kan niet keren hier (en dus rijden er buurtbusjes). Joh... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Stefan »

Ach, dit is ooit ook een eindpunt geweest... :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Michael »

Niet echt een reiservaring van mij maar wil het toch even kwijt. Fyra vertrekt vandaag vanaf Spoor 2 op station Breda (de keren dat ik er was wel in ieder geval) om 18.54 vertrekt de Fyra precies op tijd en komen er nog reizigers aangerend die hem dus missen. Toen was het natuurlijk meteen k*t Fyra en dat soort dingen terwijl het echt elke 5 minuten werd omgeroepen dat ie van spoor 2 vertrok. Die reizigers waren zelf te laat. Dus moeten ze naar zichzelf kijken en niet de Fyra de schuld geven
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door JWM »

Spoor 2 is toch dat perron wat alleen te bereiken is met die gammele trap vanaf het streekbusstation?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Vinny »

en komen er nog reizigers aangerend die hem dus missen. Toen was het natuurlijk meteen k*t Fyra en dat soort dingen terwijl het echt elke 5 minuten werd omgeroepen dat ie van spoor 2 vertrok.
Leuk, maar als je net aan komt rennen dan hoor je de omroepberichten dus niet... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Michael »

JWM schreef:Spoor 2 is toch dat perron wat alleen te bereiken is met die gammele trap vanaf het streekbusstation?
Klopt ja
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Michael »

Vinny schreef:
en komen er nog reizigers aangerend die hem dus missen. Toen was het natuurlijk meteen k*t Fyra en dat soort dingen terwijl het echt elke 5 minuten werd omgeroepen dat ie van spoor 2 vertrok.
Leuk, maar als je net aan komt rennen dan hoor je de omroepberichten dus niet... :roll:
Klopt. Maar als je dus net aan komt rennen lijkt het mij logisch dat je weet dat ie zo vertrekt en er dus kans is dat je hem mist. Dan is er dus geen reden om te zeggen dat het aan de Fyra ligt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Vinny »

Deels mee eens, maar als je laat bent en je verwacht dat een trein vanaf een bepaald spoor vertrekt maar dat doet die stikum van een ander spoor en je bent daardoor net een minuutje langer onderweg waardoor je de deur voor je neus ziet dichtgaan, dan is dat best een frustrerend gevoel :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Michael »

kan ik begrijpen maar als ik op het station aankom kijk ik sowieso altijd op de TB7 of wat er ook hangt van welk spoor mijn trein vertrekt ook al vertrekt ie normaal altijd van spoort 6. En de laatste tijd vertrekt de Fyra steeds vanaf een ander spoor in Bd. De ene keer van 8 dan weer van 5, 6 is ook wel eens voorgekomen en vandaag dus van spoor 2
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door mb90 »

Tramlijn 8 rijdt vandaag op 1 ZGT-tje na in z'n geheel met Citadis 2'en rond. Zo ook langs de Linker Rottekade met de 2109 opweg naar Spangen:
Afbeelding

Vandaag was hierdoor ook lijn 8 te zien op de infoschermen bij de haltes, zoals hier bij de Soetendaalseweg:
Afbeelding

En hier bij een ouder scherm aan het Vasteland met een voor lijn 8 wat gebruikelijkere wachttijd dan op de vorige foto :P :
Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door STF »

We vertrokken net als lijn 475 maar halverwege de route begon de chauffeur ineens de 474 te rijden, foutje...
Pff dat heeft nog best wat tijd gekost om die bus te keren op dat weggetje, vooruit, achteruit, vooruit, achteruit, vooruit, achteruit, etc. Uiteraard totaal geen reizigers onderweg tegengekomen en de bus zelf was ook leeg dus eigenlijk doe je al die moeite met dat keren voor niks, maarja het was de laatste rit dus kun je geen risico nemen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daantje »

mb90 is me net voor maar omdat ik toch de moeite genomen heb om een foto te maken en deze te uploaden, nog een keertje tram 8 aangekondigd op de displays op Centraal Station *O*

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Meltrain »

Werkwoordspelling blijft lastig :lol: :
Afbeelding

Ja, ik weet ook wel wat er hoort te staan. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Etienne »

Vanochtend was de RET wel lekker arrogant bezig op Rotterdam Centraal. Volgens de DRIP's op de metroperrons vertrok de metro richting De Akkers vanaf het buitenspoor en de daaropvolgende naar Slinge van het middenspoor. Maar precies op vertrektijd van de metro richting De Akkers wordt omgeroepen dat de eindbestemmingen omgedraaid zijn. Maar dan is het al te laat, de metrobestuurder die nu richting de Akkers gaat doet vrolijk de deuren dicht. Slechts een enkele reiziger kan deze metro dan nog halen. :evil:

Verder ook nog een seinstoring op de Emmerlijn. De t3824 rijdt met +48 rond en ook de t8026 rijdt met +30.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten