Mag ik even kwijt #99

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Mag ik even kwijt #99

Bericht door htm_tram »

In het kader van de invalide mede mens moet makkelijk in kunnen stappen:
Afbeelding

Bron: htmfoto.net
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door webguy »

Stap je toch achterin in?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Ugh, mijn nieuwe buurman is een jongen die ik ken uit mijn stamkroeg en het is echt een ongelofelijk domme mongool (n) Kan alleen maar praten over wijfuhhh en over dat 'ie in coma heeft gelegen en ldskjfasd;ojfhskj.
Jij ging toch verhuizen? :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

webguy schreef:Stap je toch achterin in?

Denk na! :shock:

Er staat toch niet voor niks "NIET INSTAPPEN" op! :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door deadlock »

Fles je was bij Man Bijt Hond heel even in beeld bij een item over stiltecoupés.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Jij ging toch verhuizen? :D
Op termijn ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Fles je was bij Man Bijt Hond heel even in beeld bij een item over stiltecoupés.
Ik hoorde het ja. In een Duitse trein :')
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door deadlock »

:y Inderdaad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Joshua »

Mag ik die griep die ik nu heb alsjeblieft kwijt. Ik heb nu wel genoeg van het gevoel dat ik me longen uit me lichaam hoest en dat ik er zelfs van moet kotsen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Ardan »

Jij ook al, ik zit ook al een week thuis met griep. De hele klas was al een tijd aan het sniffen en snuffen, en veel vrienden van me zijn ook niet lekker. Nieleuk -o-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Suus »

Extreem flauwe bibliotheekhumor

Afbeelding

:mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Michael »

kwam toestraks op mijn werk om een kleine milkshake te halen. Maar het was zo gigantisch druk dat ze me vroegen om even te helpen. heb ik dus maar even gedaan en liep daar dus in mijn vrijetijdskleding over de vloer. Toen het rustiger werd ben ik wegggegaan en heb een grote milkshake gekregen als dank
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door find_your_spot »

Misschien wat gekke vragen. Want ik snap het niet.

1. Waarom zou je in je vrije tijd naar je werk gaan?
2. Als ze vragen om te helpen kun je best nee zeggen. Je hoeft niet altijd misbruik van je te laten maken.
3. Mocht er een arbeidsongeval plaats vinden, ben jij op dat moment niet verzekerd.
4. Een grote milkshake kost de Mc Donalds niet meer dan 25 eurocent.
5. Ze mogen jou niet direct belonen met producten waar geen belasting over wordt afgedragen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Daniel »

Hmm, kwam net water uit de wasdroger hier op een andere plek dan het slangetje dat in de afvoer hangt... volgens mij hoort dat toch niet :P
Net even op de site van de leverancier gekeken en waarschijnlijk zal het de condenser zijn die vervuild is. Ding moet je volgens het boekje ongeveer om de 80 droogbeurten schoonmaken en laat ik het apparaat nu ook zo ongeveer voor de 80ste keer gebruiken. Heb alleen toch liever dat dan, zoals in het boekje staat, er een lampje gaat branden dan dat het ding gaat lekken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Mark »

Ik zat daarstraks in IC t243 nar Amersfoort naar Hengelo in zo'n voormaig Interregio-rijtuig. Meest riante rijtuigen die er bestaan. Helemaal als je nog het een en ander aan typwerk wil doen op de laptop met een grote map er naast, past allemaal op die enorme tafel.
Voetenbankje d'r bij, kachel aan, ideaal. :D Kunnen die niet standaard worden ingezet? *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

Michael schreef:toestraks
Kenne hunnie mijn effuh uitlegge wat die woordje betekund?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef:Misschien wat gekke vragen. Want ik snap het niet.

1. Waarom zou je in je vrije tijd naar je werk gaan?
2. Als ze vragen om te helpen kun je best nee zeggen. Je hoeft niet altijd misbruik van je te laten maken.
3. Mocht er een arbeidsongeval plaats vinden, ben jij op dat moment niet verzekerd.
4. Een grote milkshake kost de Mc Donalds niet meer dan 25 eurocent.
5. Ze mogen jou niet direct belonen met producten waar geen belasting over wordt afgedragen.
1. Misschien omdat ik in de stad was en zin had in een milkshake?
2. Ik had toch tijd zat. Dus ik vond het helemaal niet erg om even te helpen
3. ga ik geen antwoord op geveb
4. De inkoopprijs is per grote milkshaken ongeveer 20 cent. Dus inderdaad niet meer dan 25 eurocent
5. Dat is niet mijn probleem
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Misschien wat gekke vragen. Want ik snap het niet.

1. Waarom zou je in je vrije tijd naar je werk gaan?
2. Als ze vragen om te helpen kun je best nee zeggen. Je hoeft niet altijd misbruik van je te laten maken.
3. Mocht er een arbeidsongeval plaats vinden, ben jij op dat moment niet verzekerd.
Sommige mensen zijn GEMOTIVEERD voor hun werk, ouwe zeiksnor :idea:
En natuurlijk kan je best even inklokken voor een uurtje, en ben je gewoon verzekerd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Ardan »

Als het druk is word ik ook wel eens gevraagd om even bij te springen, doe ik met plezier. Maaarrrrr...
- Moet ik wel een beetje nuchter wezen, én
- Ik spring nooit uit mezelf bij, dan loop je alleen maar in de weg, én
- pak ik wel gewoon gratis bier voor mezelf :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #98

Bericht door Meltrain »

Zorgt voorwaarde 3 er dan nog wel voor dat aan voorwaarde 1 wordt voldaan? :mrgreen: :lol:

@ Bee: ik snap hem niet. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

@Meltrain: Je ziet wel dat mensen (voornamelijk criminelen) een balkje voor hun ogen krijgen, hier heeft de auteur een barcode voor zijn hoofd gekregen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Joshua »

McDonalds is gewoon een slechte werkgever. Alleen weten ze alles intern zo te draaien dat het allemaal gewoon NORMAAL lijkt. Als je er eenmaal weg bent en een andere baan hebt realiseer je je hoe slecht je daar behandeld bent.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je er zelf instaat en hoe het management van het betreffende filiaal is. Ze geven wel aandacht aan het personeel, bij ons werden er best veel mensen op training gestuurd voor crewtrainer of voor shift management, personeel dat goede inzet vertoonde werd beloond met een bioscoopbon. Natuurlijk liep je soms tegen beperkingen op, ik kon er soms echt niet tegen dat werkelijk elk detail in Het Boekje was uitgewerkt, maar als je in elk restaurant dezelfde kwaliteit wil leveren is dat onvermijdelijk natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Joshua »

Bij ons kon je ook medewerker van de maand worden. Maar dat was voor mijn gevoel meer een zoethoudertje dan dat je er echt iets aan hebt.

De franchise onderneming betaalde zijn personeel ook niet meer uit dan moest. Als je op Google ging zoeken naar wat er volgens de horeca CAO minimaal aan jou betaald moest worden, dan kreeg je ook dat en geen cent meer. Toen er een enquête
onder het personeel werd gehouden waarin naar voren kwam dat 100% van het personeel een salaris verhoging wou omdat ze het te weinig vinden, mede wetend dat franchise ondernemingen in de regio Arnhem er wel boven zaten kwam er nog een preek van de eigenaar dat we daar over niet moesten zeuren want hij hield zich aan de CAO.

Toen ik in de vestiging in Cuijk stond ging het verder nog wel door het feit dat ik een super leuk team had. Eenmaal bij de McDonalds Broerstraat Nijmegen heb ik heel snel mijn ontslag getekend. Wat een hel was dat.

Een manager die aan mij vroeg of ik even in mijn pauze naar het andere restaurant wou lopen omdat bij ons de sla bijna op was zodat ik die daar kan halen. Toen ik hem vertelde dat ik dat best wou doen, maar dan wel voor of na mijn pauze kreeg ik een preek omdat ze dan met de uren in de knoop zouden komen.

Wat in beide vestigingen afspeelde is dat ik soms niet met collega's mocht ruilen omdat die collega's duurder waren per uur. Iets wat dus ook niet mag. Want dat is leeftijd discriminatie.

Of het totaal negeren van je beschikbaarheid omdat je nou eenmaal nodig hebt. Maar als je dan vervolgens meld dat je niet komt wordt je nog een schuldgevoel aangepraat omdat je je collega's zou naaien. Maar dan durft de restaurant manager ook nog te zeggen: "Mij heb je er niet mee hoor, ik lig toch vanavond thuis met me voeten op de bank, maar je naait wel je collega's die dubbel zo hard moeten werken, dus denk er maar eens goed over na.". In eerste instantie kreeg ik nog echt een schuldgevoel. Maar naar een goede peptalk werd het mij helemaal duidelijk. De restaurant manager had haar verantwoording moeten nemen en mij volgens beschikbaarheid moeten inroosteren en gewoon zelf op de werkvloer moeten gaan staan op het moment dat ze personeel tekort heeft. Dat is haar extra verantwoordelijkheid waar zij royaal voor betaald wordt.

Dit is slecht een klein begin van wat er allemaal mis is bij de GROTE M.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

Bij het restaurant waar ik werk is alles prima geregeld vind ik. Bijvoorbeeld met dagen als carnavalsmaandag, koninginnedag en dancetour en de FOR voor elke dag die ik genoemd heb kan je een award winnen voor de beste medewerker van die dag. Een maand na zo'n dag hebben we dan een crewfeest om te vieren dat die dag een succes was. Tevens werd dan de award uitgereikt. Ik heb hier thuis een award staan omdat ik in de top 3 van beste medewerkers zat tijdens de FOR ik had de 3e plaats. Die werd uitgereikt op de 1e dag van de FOR door de medewerker van McDonald's Nederland die ons beoordeelde. Tevens ben ik genomineerd voor Crewlid van het jaar wat bekend word gemaakt tijdens het nieuwjaarsontbijt op 8 januari 2012
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten