Mag ik even kwijt #99

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Joshua »

Michael schreef:Bij het restaurant waar ik werk is alles prima geregeld vind ik. Bijvoorbeeld met dagen als carnavalsmaandag, koninginnedag en dancetour en de FOR voor elke dag die ik genoemd heb kan je een award winnen voor de beste medewerker van die dag. Een maand na zo'n dag hebben we dan een crewfeest om te vieren dat die dag een succes was. Tevens werd dan de award uitgereikt. Ik heb hier thuis een award staan omdat ik in de top 3 van beste medewerkers zat tijdens de FOR ik had de 3e plaats. Die werd uitgereikt op de 1e dag van de FOR door de medewerker van McDonald's Nederland die ons beoordeelde. Tevens ben ik genomineerd voor Crewlid van het jaar wat bekend word gemaakt tijdens het nieuwjaarsontbijt op 8 januari 2012
Dat heeft niks met werken te maken, maar er een wedstrijd van te maken wie er het hardste werkt voor zijn geld. Maar de gene die daar echt profijt van heeft is de McDonald's zelf en niet de werknemer.

Hetzelfde als medewerker van de maand/jaar. Ik zag dat ook bij de McDonalds waar ik werkte. Maar waar is dat goed voor? Precies om die 16 jarige nieuwe werknemers eens te pushen van werk eens door dan komt jou naam daar misschien ook bij te staan.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

afijn in ieder geval heb ik het reuze naar mijn zin.

Hoelang is het geleden dat je bij de mac in Nijmegen hebt gewerkt? Er werkt nou een meisje bij ons dat eerst in Nijmegen heeft gewerkt.

Wie besliste bij jullie wie crewlid van de maand was?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Joshua »

Weet je ook van welke McDonalds ze af kwam? Broerstraat? Novium? Molenstraat? Malden? Beuningen? Cuijk?
Het management bepaalde dat.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

Ik weet niet van welk restaurant. Ze had het erover dat het bij een discotheek in de buurt zat ofzo?

Bij ons bepalen de crewtrainers(onder andere ik) het crewlid van de maand
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door htm_tram »

Binnenkort de eerste regio citadis met buiten reclame. Zijn helemaal bestickerd. Er komen er uiteindelijk 4 ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Ardan »

Nee he, krijg je weer zo'n rotzooireclame die het complete straatbeeld en het voertuig verpest.

Volgens mij wordt het trouwens ook tijd voor www .mcdonaldsinnederland.nl of niet? :lol:
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

De 4013 heeft ovchip reclame. En maandag word er een kersttram bestickerd
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Die Mc gedachte had ik ook al Ardan... :lol:
Zullen we het maar weer gewoon gezellig over grasmaaiers gaan hebben? :wink:

Gisteren liep ik de buschauffeur een beetje te overhoren of ie eigenlijk wel wist waar bijvoorbeeld de gevarendriehoek ligt, ja natuurlijk wist ie dat want had hem van de week nog te voorschijn moeten halen bij de APK keuring.
Oja... dat is ook zo, bij de Luxemburgse APK keuring moet je dat ding tonen en bij die kleine busbedrijfjes hebben de monteurs geen busrijbewijs dus worden gewone chauffeurs ingeroosterd om de bussen elke zes maanden naar de APK keuring te rijden.

Hebben we daar vroeger geen topic op OHIH over gehad, gevarendriehoeken zoeken in de bus? De uitkomst was toch dat bijna geen chauffeur dat ding wist te vinden?
In de nieuwe Mercedes Integro zit ie een kastje tegen het dak aan, waar je uitsluitend op je tenen bij kan als je minimaal 1,85 meter lang bent...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

Moeten de bussen in Luxemburg dan 2 keer per jaar gekeurd worden?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Ja dat klopt en vrachtwagens ook. Zelfs bestelbusjes vallen al in een iets verscherpte categorie; direct bij het verlaten van de showroom naar de APK keuring en daarna gewoon elk jaar, terwijl een personenauto pas na 3,5 jaar voor het eerst hoeft.
Tractoren en caravans elke twee jaar.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

Okee. Dan zijn ze hier in Nederland wel heel erg soepel met de regels wat betreft APK.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Ik vind het niet zo gek bedacht hoor, een Luxemburgse bus maakt ongeveer 110.000 kilometer per jaar terwijl een auto maar ongeveer 20.000 kilometer per jaar zal afleggen. Des te meer kilometers, des te groter de kans is dat er iets aan gaat mankeren.
Alleen bij onze bestelbus gaat die verscherpte regeling eigenlijk totaal de mist in want hij legt minder kilometers af dan de gemiddelde personenauto... Dit jaar er ongeveer 9000 à 10.000 kilometer mee gereden.
Volgende week vrijdag moet mijn moeders auto weer naar de APK keuring, kan ik donderdag de bull-bar er weer afschroeven doordat de auto destijds inclusief bull-bar in Nederland is aangeschaft en ze daar bij de dealer de goedkeuringspapieren van die bull-bar hebben weggegooid omdat men daar in Nederland niks mee doet. In Duitsland en Luxemburg wel...
Verder repareren ze dus niets bij de keuring he, het is puur en alleen controle dus als er iets aan mankeert, wordt je auto meestal volledig afgekeurd.

Alleen is de keus soms wat gek;
kapotte koplamp = voertuig afgekeurd
kapotte rem = voertuig goedgekeurd
olielekkage = voertuig goedgekeurd

Me moeder dacht een paar jaar geleden bij de remmentestbank echt; shit me auto wordt afgekeurd want ze zag het wiel rechtsachter totaal niet afremmen, hoppa vijf minuten later had ze de goedkeuring in haar handen en ps. laat die rem een keer repareren he mevrouw.
Laatst gewijzigd door STF op za 03 dec 2011, 04:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

Dat is wel zuur dat je die Bull-bar er af moet schroeven. alleen omdat ze de papieren ervan weggegooid hebben bij de dealer. Ik vind het overigens best wel vreemd dat de regels wat betreft APK niet hetzelfde zijn in alle EU landen
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

De hele keuring zelf is ook totaal anders, in Nederland veel uitgebreider met o.a. controle van de gordels, storingslampjes, verstelmotortje van koplamphoogte, ruitenwisser/sproeier voorzijde, e.d.
In Luxemburg is het puur en alleen het controleren van onderstel, stuurinrichting, bandenprofiel, remmen, verlichting en lekkages van olie of brandstof.
En de pechuitrusting moet je laten zien, indien niet compleet of geheel niet aanwezig; half afgekeurd waardoor je bij de herkeuring slechts de helft hoeft te betalen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door htm_tram »

Michael schreef:De 4013 heeft ovchip reclame. En maandag word er een kersttram bestickerd
Hoe weet jij dat nummertje? :shock:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Mark »

Weet iemand waar de dienstregeling van de RET te vinden is die vanaf volgend weekend geldt? Kan hem nergens vinden, niet op 9292ov.nl en niet op de site van de RET zelf...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Joshua »

Haha nou ik ben vooral blij dat ik weg ben bij McDonalds en snap niet hoe mensen zo vrolijk kunnen zijn om er te werken.
En ik herinner me nog vaag dat McDonalds een eigen interne Social Media website heeft voor McDonald's personeel. Dus een McDonaldsInNL forum lijkt me overbodig.


Verder lig ik nog steeds ziekjes in me bed. Maar ik voel me al wel beter dan 2 dagen geleden. Dus laat dat een goed teken zijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Wat is het met webshops die producten opsturen waarvan de seal verbroken is... Je kan altijd terug naar de winkel voor de wettelijke garantie, maar de fabrieksgarantie is dan niet meer perse geldig. Kocht twee weken terug een laser printer die aankwam in een doos die al open was geweest, en inderdaad, de printer en toner miste alle bijhorende plasic beveiligingen. M'n vriendin kocht gister een telefoon die vandaag aankwam, die was ook al open, en het bleek een duitse versie met duitse handleiding,etc , terwijl de product pagina toch wat anders doet vermoeden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Joshua schreef:Haha nou ik ben vooral blij dat ik weg ben bij McDonalds en snap niet hoe mensen zo vrolijk kunnen zijn om er te werken.
Als het gezellig was ging de tijd echt snel. Ik heb schitterende uren gehad als we weer eens een sluitje aan het draaien waren waaronder echte McDonald's humor. Ook vervelende momenten, maar ja, dat heb je altijd.

Zomaar wat moppen:
Een iemand wist niet hoe ze groenteburgers moest aanslaan, dus sloeg ze visburgers zonder ijs aan :mrgreen:
Een collega probeerde een salade aan te slaan en twintig bonnen later wist niemand meer wat er nu besteld was
Een andere collega noemde we standaard Kapitein Eenoog en heeft ook weken met een naambordje rondgelopen :mrgreen:
Ik herinner mij ook nog die keer dat mijn collega een vuilniszak met daarin 50 liter aan saus over de reling 5 meter naar beneden gooide. De McDrive was nog weken plakkerig van de saus :mrgreen:
Elke keer als de gevangenis een bestelling deed en we alle planken uit de bin haalden om de meer dan 250 burgers in op te stapelen en de frietbak tot over de rand gevuld was met friet :mrgreen:
Een andere keer dat een nieuwe medewerker per ongeluk een QP van 30 minuten geleden aan een gast meegaf. De manager kon hem nog net uit zijn handen rukken toen hij een hap wilde nemen _O-
Alle mensen die beweerden dat hun burger niet goed was omdat de kaas niet was gesmolten. Nee meneer, de kaas smelt als hij warm wordt. Als het broodje vers is heeft de kaas nog niet kunnen smelten, dus eigenlijke een goed teken want dan is hij het lekkerst :mrgreen:

Ben blij dat ik er niet meer werk, maar ik heb er toch heel wat lol gehad in die dagen. Op dat punt waarschijnlijk niet minder dan als ik in een supermarkt had gewerkt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Caspar »

Afbeelding

Afbeelding

De surprise in wording... Ben dus een middagje aan het knutselen. Weer eens wat anders :D
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door mb90 »

Mark schreef:Weet iemand waar de dienstregeling van de RET te vinden is die vanaf volgend weekend geldt? Kan hem nergens vinden, niet op 9292ov.nl en niet op de site van de RET zelf...
De tram -en metrodienstregelingen zijn al te vinden via de 2e link van webguy, de busdienstregelingen laten helaas nog even op zich wachten. Ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Joshua »

webguy schreef:Wat is het met webshops die producten opsturen waarvan de seal verbroken is... Je kan altijd terug naar de winkel voor de wettelijke garantie, maar de fabrieksgarantie is dan niet meer perse geldig. Kocht twee weken terug een laser printer die aankwam in een doos die al open was geweest, en inderdaad, de printer en toner miste alle bijhorende plasic beveiligingen. M'n vriendin kocht gister een telefoon die vandaag aankwam, die was ook al open, en het bleek een duitse versie met duitse handleiding,etc , terwijl de product pagina toch wat anders doet vermoeden.
Als ik iets van een webshop krijg waarvan ik zie dat de doos open is geweest gaat er bij mij altijd meteen een mail naar de webshop met een foto en maak ik het doosje verder helemaal niet meer open maar gaat het meteen retour. Ook als je iets in een webshop koopt waar je wat minder betaald mag je verwachten dat je product nog niet uit de verpakking is geweest.

Ik weet zelf ook uit ervaring van een stage bij een webshop dat er wel eens dingen uit de verpakking werden gehaald om te testen en vergelijken met een RMA gestuurd product. Maar dat hoef je als consument natuurlijk niet te pikken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Ik bestel liever geen elektronica via het internet omdat ik vooral vrees voor de verwoestende gevolgen van de posterijen. Die zijn namelijk eh, nog wel eens wat grof in de behandeling. Als ik zie hoe de pakketten in het busje van de PostNL worden gestapeld :|

Pfft, ik stik zowat. Ik heb nieuwe schoenen gekocht en ingesprayd met waterafstotend spul op mijn balkon, maar door de wind is de geur ook gaan hangen in de slaapkamer :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

Ik ga het licht uitdoen. Vind het wel genoeg voor vandaag na 31 uur wakker te zijn geweest
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten