Mag ik even kwijt #99

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Vinny »

Bee schreef:, maar als je in elk restaurant dezelfde kwaliteit wil leveren is dat onvermijdelijk natuurlijk.
McDonalds. Restaurant en Kwaliteit noemen in één zin. En je meent het nog serieus ook. Ik kom echt niet meer bij van het lachen. Sorry... :lol: :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Laat ik het zo zeggen, er wordt echt wel gelet op de kwaliteit van de producten in tegenstelling tot de Burger King waar ze rustig friet van een half uur oud durven te verkopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Laat ik het zo zeggen, er wordt echt wel gelet op de kwaliteit van de producten in tegenstelling tot de Burger King waar ze rustig friet van een half uur oud durven te verkopen.
Daar klopt natuurlijk geen ruk van want in de ene McDonalds krijg je zes liter saus op je burger en in de andere geen saus maar wel een kilo uitjes.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik bestel liever geen elektronica via het internet omdat ik vooral vrees voor de verwoestende gevolgen van de posterijen. Die zijn namelijk eh, nog wel eens wat grof in de behandeling. Als ik zie hoe de pakketten in het busje van de PostNL worden gestapeld :|
Ga voor de grap eens in een sorteercentrum kijken :lol:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Caspar »

Via een studentenuitzendbureau een paar keer een avondje naar een sorteercentrum gestuurd, viel me alles mee moet ik zeggen. Werd niet gegooid of geschopt tegen pakketjes. Wel zou het me verbazen als alle post ook daadwerkelijk aan zou gaan komen, sommige pakketjes zagen er zo raar uit :roll: Of adressen waar niets van te maken viel, cq al 5x doorgekrast en volgekalkt dat het verkeerd was bezorgd.
Wel had ik het idee dat sommige medewerkers echt maar wat aan het doen waren, beetje loos pakketjes van de ene band naar de andere band brengen zonder dat ik daar enige logica van kon inzien.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Geert »

Ik kreeg van de week een brief waarbij de straatnaam niet helemaal klopte, de postcode alleen vier cijfers had en de plaatsnaam verkeerd was. Een wonder dat het ding nog aangekomen is :lol:

Overigens verder geen problemen met bestellen van elektronica via internet hoor, als het niet werkt gaat het gewoon weer retour :)
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

deadlock schreef:
Bee schreef:Laat ik het zo zeggen, er wordt echt wel gelet op de kwaliteit van de producten in tegenstelling tot de Burger King waar ze rustig friet van een half uur oud durven te verkopen.
Daar klopt natuurlijk geen ruk van want in de ene McDonalds krijg je zes liter saus op je burger en in de andere geen saus maar wel een kilo uitjes.
Bij de Burger King verkopen ze inderdaad friet die er rustig al een kwartier ligt(heb het zelf gezien) Bij mcDonalds is de regel dat de friet maar 5 minuten mag liggen en als ie langer dan 3 minuten ligt mag het niet meer meegegeven worden met meeneembestellingen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Ik kreeg van de week een brief waarbij de straatnaam niet helemaal klopte, de postcode alleen vier cijfers had en de plaatsnaam verkeerd was. Een wonder dat het ding nog aangekomen is
In pricipe is alleen een (goede) combinatie van postcode (vier cijfers en twee letters) en een huisnummer voldoende om de post aan te laten komen. Op de postzegelvereniging waar ik lid van ben zijn er al diverse tests uitgevoerd om dit uit te zoeken.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Justin »

Dit is ook de reden waarom ik vaak mijn postcode + huisnummer op de achterkant van een envelop zet. Mocht deze niet goed aankomen -- dan kan ie snel terug worden gestuurd
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Dat is ook etiquette. Je postcode + huisnummer op de flap van de envelop zetten. Bovendien kan de ontvanger dan vaak al enigszins vermoeden waar deze vandaan komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef:Dit is ook de reden waarom ik vaak mijn postcode + huisnummer op de achterkant van een envelop zet. Mocht deze niet goed aankomen -- dan kan ie snel terug worden gestuurd
Bee schreef:Dat is ook etiquette. Je postcode + huisnummer op de flap van de envelop zetten. Bovendien kan de ontvanger dan vaak al enigszins vermoeden waar deze vandaan komt.
Dit wordt zelfs door de post aangeraden al vanaf het begin dat de postcode is ingevoerd (dit was in 1978).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Justin »

Ah ja, maar ik ben van eind jaren '80 ;-).

Anyway, zit nu oude videobanden te kijken uit 1993 ofzo. Heerlijk hoe die reclame's werden gemaakt

Teleshopping: "Nu bij de solar radio, een brick game van 15 gulden cadeau! (...) Dit is exclusief porto- en rembourskosten van 15 gulden (vrouw loopt ondertussen onbekend treinstation binnen en neemt plaats in een plan V :P)"

* Toen 06-nummers nog sekslijnen waren...
* Toen er nog een staatsloterijSHOW was...
* Henny Huisman met een troep kinderen om zich heen die de Mini Playbackshow aankondigden
* De Sire reclames die toen ook al wezen op de medemens

Heerlijk die nostalgie :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Joshua »

Vinny schreef:
Bee schreef:, maar als je in elk restaurant dezelfde kwaliteit wil leveren is dat onvermijdelijk natuurlijk.
McDonalds. Restaurant en Kwaliteit noemen in één zin. En je meent het nog serieus ook. Ik kom echt niet meer bij van het lachen. Sorry... :lol: :oops:
Lach wat je wilt. Ook al heb ik vooral in de 2de McDonalds een rottijd gehad. Maar in de eerste ook de nodige McDonalds humor.

Maar als het gaat om kwaliteit dan is de McDonalds echt streng. Daar kunnen veel horeca ondernemingen een voorbeeld aan nemen. Het blijft natuurlijk fastfood wat snel geproduceerd is. Maar het eerste wat je wordt bijgebracht als je bij McDonalds gaat werken is de basisfilosofie KSK&W. Kwaliteit, Service, Kraakhelderheid en Waar voor je geld. En deze term wordt tegenwoordig door meer horeca ondernemingen gebruikt. Nergens werd er zo sterk op gecontroleerd dat ik ook daadwerkelijk ieder uur (of was het nu half uur) mijn handen stond te wassen. Alles werd zo streng gestickerd en ook vaak voor maar een korte periode waarna het al werd weg gegooid. En daar werd ook echt vanuit het hoofdkantoor op gecontroleerd. En zelfs voor die interne keuring was een speciale naam/afkorting. Maar die weet ik niet meer.



Maar nu heb ik genoeg van de McDonalds gehad en ga ik gezellig naar mama en papa voor pakjesavond.
En het ergste is nog wel dat als ik nu een McDonalds keuken in zou lopen ik nog zo met me ogen dicht een Big Mac kan bakken.
En soms kan ik het gewoon niet laten als ik in een McDonalds ben en ik zie ze in de keuken hamburgers bakken dat ik dan ga schreeuwen: "Kaas op 8 is 8". Tot grote irritatie van een manager bij McDonalds Arnhem. Maar zoals McDonalds vind moet je zelfs in dat geval vriendelijk blijven naar je klant dus deden ze dat ook.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Dit wordt zelfs door de post aangeraden al vanaf het begin dat de postcode is ingevoerd (dit was in 1978).
Justin schreef:Ah ja, maar ik ben van eind jaren '80 ;-).
Zelf ben ik van het jaar 1976, maar ik heb voor mijn hobby een aantal boeken over de geschiedenis van de post in nederland, en daar wordt het jaartal 1978 in beschreven als jaartal van invoering van de postcode :wink:. Vandaar dat ik het ook weet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Geert »

Mijn oma had nog zo'n mooi postcodeboek in de kast staan uit 1978 :)
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door MdJ »

KM46 schreef:
Geert schreef:Ik kreeg van de week een brief waarbij de straatnaam niet helemaal klopte, de postcode alleen vier cijfers had en de plaatsnaam verkeerd was. Een wonder dat het ding nog aangekomen is
In pricipe is alleen een (goede) combinatie van postcode (vier cijfers en twee letters) en een huisnummer voldoende om de post aan te laten komen. Op de postzegelvereniging waar ik lid van ben zijn er al diverse tests uitgevoerd om dit uit te zoeken.
Het kan nog gekker zelfs deze kwamen aan:

Code: Selecteer alles

96.8FM
Vrijdag 19:00-22:00
1 hoog
Hilversummie
of

Code: Selecteer alles

Gerard Ekdom
Hilversum
(terwijl de desbetreffende meneer in Baarn woont...)
http://www.youtube.com/user/3FMVid#p/u/53/hHHu_0hVvUo Vanaf 6:06.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

Ja, maar dat zijn bekende nederlanders. Daar weet de post wel raad mee. Op het platte land komen zulke adressen vaak ook nog wel aan, maar in grote steden (zoals bijvoorbeeld Rotterdam) raakt de post zonder goede postcode vaak kwijt, wordt teruggestuurd naar de geadresseerde, of komt met zeer grote vertraging alsnog op de plaats van bestemming.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Mijn oma had nog zo'n mooi postcodeboek in de kast staan uit 1978 :)
Afbeelding
Hmm, Ik geloof dat we deze nog ergens in de kast hebben liggen. Maar of je er nu nog wat aan hebt is nog maar de vraag. Tegenwoordig kun gelukkig je de postcode op het internet opzoeken. Wel zo handig en actueel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daniel »

deadlock schreef:
Bee schreef:Ik bestel liever geen elektronica via het internet omdat ik vooral vrees voor de verwoestende gevolgen van de posterijen. Die zijn namelijk eh, nog wel eens wat grof in de behandeling. Als ik zie hoe de pakketten in het busje van de PostNL worden gestapeld :|
Ga voor de grap eens in een sorteercentrum kijken :lol:
Ben alleen een keer bij DHL in het sorteercentrum wezen kijken, maar daar zie je geen rare dingen gebeuren. Maar op m'n werk worden toch geregeld pakketjes met chemicaliën afgeleverd, joekel van een sticker "this side up" erop en dan nog ondersteboven neerzetten he :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Ben alleen een keer bij DHL in het sorteercentrum wezen kijken, maar daar zie je geen rare dingen gebeuren. Maar op m'n werk worden toch geregeld pakketjes met chemicaliën afgeleverd, joekel van een sticker "this side up" erop en dan nog ondersteboven neerzetten he :P
Ontploft de boel anders als ze niet rechtopgezet worden?

Tja sommige postbodes kunnen ook echt niet lezen hoor. Is het nu zo moeilijkbij om het verschil bij ons op de dijk te zien tussen de nummer 30, 30 A 30 B, 30 C, 30 L 30 M en 30 N :wink: :mrgreen:.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door microshit »

Joshua schreef:En soms kan ik het gewoon niet laten als ik in een McDonalds ben en ik zie ze in de keuken hamburgers bakken dat ik dan ga schreeuwen: "Kaas op 8 is 8". Tot grote irritatie van een manager bij McDonalds Arnhem.
Even heel nieuwsgierig.. Wat houdt die term in dan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Ontploft de boel anders als ze niet rechtopgezet worden?
Neuj, maar er is altijd een risico dat het gaat lekken. Nou gebeurd dat niet snel met producten die gewoon ingekocht worden (die doppen sluiten wel goed). Maar monsters die vanuit de productie opgestuurd worden zijn daar wat gevoeliger voor: doppen van dergelijke monstersflessen gaan gewoon wat gemakkelijker los zitten enzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

microshit schreef:
Joshua schreef:En soms kan ik het gewoon niet laten als ik in een McDonalds ben en ik zie ze in de keuken hamburgers bakken dat ik dan ga schreeuwen: "Kaas op 8 is 8". Tot grote irritatie van een manager bij McDonalds Arnhem.
Even heel nieuwsgierig.. Wat houdt die term in dan?
Als je hamburgers maakt wil je ook cheeseburgers maken. De dresser (diegene die de broodjes van saus en ingrediënten voorziet) vraagt dan:
Kaas op 8?
En de persoon die de voorraad in de bin (warmhoudkabinet) beheert zegt dan:
Kaas op 8 is 4!
Van de 8 hamburgers moeten er dan 4 cheeseburgers worden :D
KM46 schreef:Tja sommige postbodes kunnen ook echt niet lezen hoor. Is het nu zo moeilijkbij om het verschil bij ons op de dijk te zien tussen de nummer 30, 30 A 30 B, 30 C, 30 L 30 M en 30 N :wink: :mrgreen:.
In Waddinxveen heb je een mooie ergens. Nummer 6, 6bis, 6a1, 6a2, 6b1, 6b2, 6c1, 6c2, 6d, 6e, 6f1, 6f2. Probeer het dan nog maar eens te vinden :') Tijd voor een hernummering!

Verderop die weg heb je opeens ook huizen met een nummer dat helemaal niet past in de nummering. Dat zijn villa's die een oprijlaan in de achtertuin hebben gemaakt zodat ze niet een hele woonwijk door te hoeven rijden maar direct de wijk uit zijn :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
KM46 schreef:Tja sommige postbodes kunnen ook echt niet lezen hoor. Is het nu zo moeilijkbij om het verschil bij ons op de dijk te zien tussen de nummer 30, 30 A 30 B, 30 C, 30 L 30 M en 30 N :wink: :mrgreen:.
In Waddinxveen heb je een mooie ergens. Nummer 6, 6bis, 6a1, 6a2, 6b1, 6b2, 6c1, 6c2, 6d, 6e, 6f1, 6f2. Probeer het dan nog maar eens te vinden :') Tijd voor een hernummering!

Verderop die weg heb je opeens ook huizen met een nummer dat helemaal niet past in de nummering. Dat zijn villa's die een oprijlaan in de achtertuin hebben gemaakt zodat ze niet een hele woonwijk door te hoeven rijden maar direct de wijk uit zijn :')
Mag ik zo vrij zijn om te vragen welke weg dit is in Waddinxveen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Plasweg :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten