Mag ik even kwijt #99

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

Heeft dit niet te maken met de bouw van het wijkje Plasrode? Of krijgt dit wijkje weer andere straatnamen en huisnummers?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daantje »

In straten met portiekwoningen in Rotterdam heb je dat ook vaak, oa in Delfshaven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Heeft dit niet te maken met de bouw van het wijkje Plasrode? Of krijgt dit wijkje weer andere straatnamen en huisnummers?
Die straten krijgen de namen Orion, Noorderlicht, Phoenix, Polaris, Melkweg, Solaris, Helix, Pluto, Galilei en Uranus, maar dat is een stuk verderop bij Zuidplas '90
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Tja sommige postbodes kunnen ook echt niet lezen hoor. Is het nu zo moeilijkbij om het verschil bij ons op de dijk te zien tussen de nummer 30, 30 A 30 B, 30 C, 30 L 30 M en 30 N :wink: :mrgreen:.
Nog even hier op terugkomen: de nummers 1 t/m 23 bevinden zich in een andere gemeente dan de nummers 26 t/m 37 aan de dijk waarop in woon:

De nummers 1 t/m 23 bevinden zich te Zevenhuizen (nu gemeente Zuidplas), de nummers 26 t/m 37 te Rotterdam Nesselande. Deze nummers waren tot 1995 ook gemeente Zevenhuizen (nu gemeente Zuidplas)

En dannu een overzicht van de rommelige nummering:

26 (is gesloopt), 26 A, 26 B, 26 C, 27, 28, 29, 30, 30 L, 30 N, 30 O , 30 A, 30 B, 30 C, 31 (is gesloopt), 31 A, 31 B, 31 C, 31 D, 32, 33, 34, 35 D, 35 L, 36 en 37.

En dit betreft dan een dijk.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Als die gemeentes nou gewoon even elk deel van de straat anders noemen, kunnen ze gelijk die nummering corrigeren...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:Als die gemeentes nou gewoon even elk deel van de straat anders noemen, kunnen ze gelijk die nummering corrigeren...
Aan de dijk waar ik woon is in 2001 al de postcode en de woonplaats gewijzigd. Er is toen bewust gekozen om de straatnaam niet te wijzigen ondat de bewoners anders onvindbaar zouden worden. De wijziging van postcode en woonplaats uit 2001 leid nu nu wel eens tot (kleine) problemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Ze hadden beter met de aanpassing van de postcode ook de huisnummering kunnen aanpassen, als je toch al chaos creëert kan dat er ook nog wel bij. Hernummering gebeurt niet vaak maar ik ken gevallen waar het is gebeurt.

Een daarvan was toevallig mijn vorige kamer, die waren vroeger doorgenummerd vanaf de laatste flat in de straat en hadden nummers vanaf ergens tussen de 600 en 700, tegenwoordig heeft dat complex voor elke flat een serie beginnend met 1100, eindigend met 1536.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Wij hadden laatst een locatie in Eindhoven waar we mee samenwerken die opeens een hele andere straatnaam had (en geloof ook nummers). Alle straten waren hernoemd. Dat is pas verwarrend, helemaal alsje oude adres hebt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Caspar »

Goh ik kwam ineens op deze site terecht, en zie dat de stoelen in onze sprinters min of meer gelijk zijn aan die van de Duitse RE dubbeldekkers...

http://www.kiel-sitze.de/index.php?Acti ... pageid=108

Afbeelding

Afbeelding

Al kan het zo te zien nog erger:
Afbeelding
Wat voor trein zal dit zijn?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

In het kader van hoe kom ik een regenachtige dag door, maar eens de verlichting in deze dashboardknop gerepareerd, ding was al maandenlang donker. Allemaal soldeerwerk die lampjes, waarom maken ze het niet iets makkelijker vervangbaar...

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

STF schreef:In het kader van hoe kom ik een regenachtige dag door, maar eens de verlichting in deze dashboardknop gerepareerd, ding was al maandenlang donker. Allemaal soldeerwerk die lampjes, waarom maken ze het niet iets makkelijker vervangbaar...
Omdat jij anders die regenachtige dag niet door komt :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Al kan het zo te zien nog erger:

Wat voor trein zal dit zijn?
Geen idee, maar voor Frankrijk is dit vrij normaal hoor :) 5 op een rij, geen comfort, dubbeldeks :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Geert »

Grappig, op de site waar Caspar naar linkte staan ook de VIRM-4 stoelen: http://www.kiel-sitze.de/index.php?puid=2&pageid=110 :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

En de SGMm klapstoelen staan er ook op: http://www.kiel-sitze.de/index.php?puid=2&pageid=294
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Helemaal een vreemd gezicht; de rivier staat bijna tot de oeverrand, dat heb ik al sinds maart niet meer gezien, maar het heeft gisteren dan ook wel zo vreselijk veel geregend...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Gekko123 »

Als je vervolgens verder gaat kijken op die site blijkt er ook nog een foto te staan van het interieur van een Syntus Lint (voordat de vervuiling door reizigers begon). http://www.kiel-sitze.de/index.php?Acti ... pageid=108
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daniel »

Lol, dat die ook nog onder het IC-materieel staat ook :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Ik krijg tegenwoordig allemaal banners van thaise vrouwen die half mijn lengte, een kwart mijn gewicht en dubbel mijn leeftijd zijn. HOE KOMT DAT?!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Aking »

En dat vraag je ons? :X
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Aking schreef:En dat vraag je ons? :X
Nou, JOU niet specifiek :idea:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Ik krijg tegenwoordig allemaal banners van thaise vrouwen die half mijn lengte, een kwart mijn gewicht en dubbel mijn leeftijd zijn. HOE KOMT DAT?!
Teveel datingsites bezocht ofzo... die Google banners worden deels gebaseerd op andere sites die je bezocht hebt. Zo had ik tot in lengte van dagen een banner over vaatwassers nadat ik naar zo'n apparaat op zoek was geweest :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Thom91 »

Kijk nu de docu Frozen Planet van David Attenborough. Damn wat zijn dat magistrale beelden!
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Teveel datingsites bezocht ofzo...
Datingsites. Ik.

Wat denk je zelf? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

@Fles: Op https://www.google.com/settings/ads/onweb/ kan je de gepersonaliseerde advertenties uitzetten en krijg je voortaan websites die relevant zijn aan de website (ipv je zoekprofiel) of advertenties voor non-profit organisaties. Ik krijg tegenwoordig veel reclame voor de Amerikaanse organisatie ter preventie van bosbranden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Bluearrow »

Mag ik dan als pakketbezorger (al 9 jaar mijn beroep) nog even reageren. De afhandeling van de pakketten in de sorteercentra verschilt van bedrijf tot bedrijf. Bij TNT/PostNL word er veel hardhandiger met pakketten omgegaan, dan bij DHL of UPS. Feit in deze business is gewoon het prijskaartje wat eraan hangt. Bij TNT/PostNL moet alles zo goedkoop mogelijk, en hier worden de bezorgers (veelal zelfstandig ondernemers) tot op de laatste druppel uitgeknepen. Toen ikzelf daar reed (4 jaar geleden) kreeg ik per stop een bedrag van 1,32. De jongen die er nu rijdt krijgt slechts 0,98. En dat terwijl de vaste kosten in de laatste jaren bijna dubbel zijn geworden (diesel is nu bijna 40 cent duurder dan 4 jaar geleden). Dus bezorgers moeten per dag zoveel mogelijk pakketten meenemen om nog een goede boterham te hebben, dus logisch dat men zoveel mogelijk in hun busje proberen te proppen.

En nog even doorborduren over huisnummers en aanverwante artikelen. Er zijn tegenwoordig zoveel woningen waar geen huisnummers hangen, of niet leesbaar zijn wegens overwoekerende planten en struiken, of ze zijn er wel, maar hangen op plaatsen waar je ze niet verwachten, bijvoorbeeld op een boom gespijkerd in de tuin, of het bordje met huisnummer staat gewoon in de woonkamer achter het raam. Het maakt ons werk er niet gemakkelijker op.
Nog iets wat in de loop der jaren steeds meer gemeengoed is geworden, is het niet functioneren van de deurbel. Hoe vaak ik het niet meemaak, als in 's-middags terugkom in het sorteercentrum en word aangesproken door een manager, die weer een boze klant aan de telefoon heeft gehad, met de mededeling dat de bezorger niet eens heeft aangebeld en meteen maar een 'niet thuis' briefje in de brievenbus heeft gestopt. Mensen denken vaak niet logisch na, en schuiven de schuld dan maar meteen op de bezorger.
Of, je moet horen dat de bezorger niet de beleefdheid heeft gehad om even te wachten. Het klinkt wellicht een beetje cru, maar wij, bezorgers, kunnen niet even een paar minuten wachten, totdat iemand van zolder is gekomen, van het toilet is afgestapt, of voordat men zich heeft aangekleed. Bij is ons is zo'n beetje een halve minuut de norm, doet men binnen die tijd de deur niet open, dan komen we 'morgen' wel terug. Wij moeten dagelijks zo'n 70 tot 100 adressen bezorgen, wat neerkomt op zo'n 15 adressen per uur, of te wel, 4 minuten per adres, en dat is dan nog inclusief het rijden van het ene adres naar het volgende. Zo, en dat wilde ik dan even kwijt....
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten