Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Etienne »

Omdat het kan!, een plaatje van een Optare bij station Terborg.

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Freek »

@Tochjo en @busentrein
Een nieuwe lijn 195 van Megchelen, via Gendringen naar Ulft (de huidige lijn 197) en vandaar via Ulft Noord, Etten (Ulftsestraat) en Terborg (Industrieweg) naar Terborg station. Lijn 197 wordt inderdaad zoals busentrein aangeeft. In Terborg worden de lijnen aan elkaar gekopppeld en rijden ze door met behoud van overstap op de trein.

@busentrein
Lijn 28 gaat waarschijnlijk niet wijzigen, alleen de zondagdienst naar De Huet vervallen.

@Robinzes
73/74 gaat niet veel veranderen, een en andere wordt alleen gelijkgetrokken. Dus geen verspringingen meer in de vakantiedienstregeling. Daarnaast worden er overstappen uitgehaald.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Thijs »

De 74 en 73 gaan (buiten de spits) om en om rechtstreeks van/naar Enschede rijden. Krijg je 1x/uur rechtstreekse verbinding tussen Winterswijk/Doetinchem-Enschede en 1x/uur verbinding met overstap in Groenlo.

De situatie wordt dan:
* In de spits buiten vakanties 2x 74 Doetinchem-Enschede en 2x 73 Winterswijk-Enschede
* Buiten spits buiten vakanties 1x/uur 74 Doetinchem-Enschede, 1x/uur 74 Doetinchem-Groenlo, 1x/uur 73 Winterswijk-Enschede

In vakanties, op zaterdagen en 's avonds is het weer anders. :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Etienne »

Op zich is dit al wel een verbetering op zich :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Reiziger Delft »

Men gaat niet de 2 stukken van lijn 72 aan elkaar plakken? Beetje rare lijn zo met 2 losse stukken, waarvan de uiteindes heel dicht bij elkaar liggen. Soms zijn deze 2 stukken dan wel weer aan elkaar gekoppeld. Kost het extra materieel en personeel als er de hele dag een doorgaande lijn van wordt gemaakt?
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Thijs »

Lijn 72 wordt vanaf december weer een doorgaande lijn Neede - Lichtenvoorde.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Freek schreef:@Tochjo en @busentrein
Een nieuwe lijn 195 van Megchelen, via Gendringen naar Ulft (de huidige lijn 197) en vandaar via Ulft Noord, Etten (Ulftsestraat) en Terborg (Industrieweg) naar Terborg station. Lijn 197 wordt inderdaad zoals busentrein aangeeft. In Terborg worden de lijnen aan elkaar gekopppeld en rijden ze door met behoud van overstap op de trein.

@busentrein
Lijn 28 gaat waarschijnlijk niet wijzigen, alleen de zondagdienst naar De Huet vervallen.

@Robinzes
73/74 gaat niet veel veranderen, een en andere wordt alleen gelijkgetrokken. Dus geen verspringingen meer in de vakantiedienstregeling. Daarnaast worden er overstappen uitgehaald.

Hmm dat van lijn 28 heb ik toch echt van de gene die over de concessie ging binnen Arriva, al is me zijn naam ontschoten. Dat het rondje 's avonds en op zondag via Terborg eraf gaat had ik al via via gehoord van chauffeurs...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Freek »

Er zit een verschil tussen Waarschijnlijk niet en niet he :wink:
Ik denk dat je zelf De Heut wil weten, er is ook over gedacht daar lijn 22 voor in te leggen. Exacte details weet ik ook niet.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

haha oke we wachten de definitieve drgl maar af :p
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door rovin1995 »

Zag net dat erop 9292ov.nl de nieuwe dienstregeling vanaf december verwerkt is.
Het enige wat ik toch nog toe heb gezien in Doetinchem is dat er een lijn 22 voortaan naar de heut rijd.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

wat ik er uit gehaald hebt:

28 inderdaad niet meer naar de huet. Vertrektijden van lijn 28 verschuiven 10 minuten naar voren.. -o- :evil:
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Ik ben even verder gaan pluizen in 9292 en ben er achter gekomen dat:

Lijn 24 verschuift met 10 minuten van .00 naar .10 vertrek uit Dtc.

Er lijken hiaten te zitten in lijn 73 en 74 qua vertrektijden... ik mag hopen dat dit fouten zijn in 9292. Maar om in de ochtendspits 2 uur geen bus te laten rijden vanuit Winterswijk richting Groenlo/Enschede. Ook gaat niet altijd meer lijn 74 door naar Enschede, maar zal 1x per uur stoppen te Groenlo, waar overstap wordt geboden op lijn 73 en andersom.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door wwijker »

Voor de dienstregeling van lijn 73 en 74 kun je beter kijken op de site van cxx twents. 9292ov zit idd vol met fouten en onlogische reisadviezen voor deze lijnen.
Betekent wel volgens mij dat buiten de spits lijn 73 op lijn 74 gaat keren in Enschede.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Per wanneer zouden deze wijzigingen in moeten gaan?
Arriva zelf heeft er namelijk nog niks over op haar site gezet... :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

vanaf volgende week zondag , op internet staat nog niets, maar de busboekjes zijn al te verkrijgen...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door mb90 »

De nieuwe tijden zijn al op de Arriva-site te vinden, alleen via een omweg. Door bij de vertrektijden de betreffende lijn te kiezen kun je daarna de dienstregeling per lijn vanaf 11 december bekijken. De nieuwe lijn 22 staat er ook bij.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

en inmiddels zijn de busboekjes ook verschenen op de website : http://www.arriva.nl/fileadmin/user_upl ... erhoek.pdf
Laatst gewijzigd door webguy op ma 05 dec 2011, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link ipv Plaatje
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:@Tochjo en @busentrein
Een nieuwe lijn 195 van Megchelen, via Gendringen naar Ulft (de huidige lijn 197) en vandaar via Ulft Noord, Etten (Ulftsestraat) en Terborg (Industrieweg) naar Terborg station. Lijn 197 wordt inderdaad zoals busentrein aangeeft. In Terborg worden de lijnen aan elkaar gekopppeld en rijden ze door met behoud van overstap op de trein.
Nou, ik heb me nog niet erg goed verdiept in de nieuwe lijnvoering, maar ik bespeur toch een flinke achteruitgang voor Ulft Noord.
  • Om te beginnen wordt een lijndienst vervangen door een buurtbus. Daar geldt een afwijkend tarief (als ik het zo snel goed zag, is de OV-chipkaart nog niet geldig op buurtbuslijnen). Bovendien kunnen er dus maximaal acht mensen mee. Toen ik enkele jaren terug met lijn 42 reisde, zaten er toch weleens ritten tussen met meer dan acht reizigers. Ik hoop dat dat geen problemen gaat geven. Alhoewel er vast wel een afname zal zijn in het aantal reizigers; niet in de laatste plaats vanwege het volgende puntje.
  • De overstap in Terborg, zowel van buurtbus op trein als omgekeerd, wordt 15 tot 20 minuten. Dat noem ik geen behoud van overstap. Overigens ook voor lijn 197, dus reizigers uit Silvolde en Bontebrug zijn ook slecht af.
  • 's Avonds en op zondag gaat er een belbus rijden. Maar niet op dezelfde tijden als lijn 28 via Terborg deed; de dienst begint later en eindigt eerder.
  • En mocht er toch nog iemand zijn die met de belbus waagt te reizen, dan zal hij dat wel snel afleren met die robuuste overstaps op station Terborg. Ruim drie kwartier :(. En ja, ook 's avonds op de meeste werkdagen, want je kunt wel leuk een aansluiting suggereren op treinen naar Arnhem en Winterswijk van :45 en :46, maar die rijden dus niet op maandag tot en met donderdag.
Ik ben uiteraard erg blij voor de reizigers naar de verzorgingscentra in Silvolde en Terborg, en er zal vast iemand in zijn nopjes zijn met de directe verbinding tussen 's-Heerenberg en Bontebrug, maar ik kan er niet erg positief over zijn. Tenzij iemand nu even kan aangeven waar ik het fout heb, want dat kan natuurlijk.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Thijs »

Het overgrote deel van Ulft zal denk ik heel blij zijn met de nieuwe situatie, aangezien lijn 28 altijd de snelle route rechtstreeks van/naar Doetinchem blijft rijden. Dat is snel, aantrekkelijk en duidelijk. Scheelt ook dat omreizen via Terborg. De groep in Ulft Noord is beperkt maar inderdaad: die gaan er wel wat op achteruit. Zeker omdat voor een deel van de mensen de haltes op lijn 28 net te ver lopen zijn (en ook niet echt een handige route). Maar ik sta wel positief tegenover de veranderingen in dat gebied omdat ik denk dat de meeste mensen gebaat zijn bij een snelle en rechtstreekse verbinding met Doetinchem. Lijn 40 gaat ook altijd door naar Doetinchem, dat is ook wel aardig.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tochjo »

Ik vind dat je dat nog vrij eufemistisch brengt, "er wel wat op achteruit gaan". Voor wie is lijn 195 nu werkelijk een interessante optie? Je zou maar dagelijks van Ulft Noord naar het station gaan en terug, dan ben je elke dag een half uur langer onderweg. En 's avonds en in het weekend kun je beter gaan lopen...

Mensen met een keuze gaan nu natuurlijk voor lijn 28. Al vind ik dat er voor die lijn ook een verslechtering is opgetreden in tijden. Bussen vertrekken in Ulft acht minuten eerder richting Doetinchem, wat gewoon neerkomt op een overstaptijd van ruim tien minuten op de trein richting Arnhem. En omgekeerd is het eveneens tien minuten langer wachten. Prettig bij vertraging, maar eigenlijk ben je gewoon dagelijks een kwartier langer onderweg.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Thijs schreef:Het overgrote deel van Ulft zal denk ik heel blij zijn met de nieuwe situatie, aangezien lijn 28 altijd de snelle route rechtstreeks van/naar Doetinchem blijft rijden. Dat is snel, aantrekkelijk en duidelijk. Scheelt ook dat omreizen via Terborg. De groep in Ulft Noord is beperkt maar inderdaad: die gaan er wel wat op achteruit. Zeker omdat voor een deel van de mensen de haltes op lijn 28 net te ver lopen zijn (en ook niet echt een handige route). Maar ik sta wel positief tegenover de veranderingen in dat gebied omdat ik denk dat de meeste mensen gebaat zijn bij een snelle en rechtstreekse verbinding met Doetinchem. Lijn 40 gaat ook altijd door naar Doetinchem, dat is ook wel aardig.
*kuch kuch*
Tijden beter? heenreis naar school minimaal +10 (als aansluiting velperpoort gehaald wordt)
terugweg minimaal +10 tot +25

nee, studenten uit Gendringen , Ulft (waaronder mijzelf) die richting Arnhem moeten of verder zijn helemaal niet blij met deze tijden. Ook oud klasgenoten zijn totaal niet blij met het verdwijnen van lijn 42. Deze rijdt met optare en dat is vooral in de ochtenspits nodig, en dat zal waarschijnlijk niet passen in de twee buurtbusjes vanuit ulft.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Thijs »

De tijden van de 28 zijn aangepast vermoed ik, om in Doetinchem een goede overstap te geven op de 74 naar Enschede. Zo behoudt je wel een goede verbinding Gendringen/Ulft - Enschede.

Andersom snap ik eerlijk gezegd niet waarom de 28 in Doetinchem niet aansluit op de s30900 uit Arnhem.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Dat is momenteel een aansluiting van 28 minuten op lijn 74. Ik kan me voorstellen dat men een rechtstreekse verbinding wil creeren met het Graafschap College, maar om dit nu ten koste te laten gaan van de verbinding Gendringen/Ulft - Arnhem/Nijmegen....
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Gekko123 »

Ach, bij Arriva sta ik er niet van te kijken als er goede aansluitingen de nek om worden gedraaid om de simpele reden dat ze dan een bus uit kunnen sparen -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Tja , als Arriva ook al een buslijn twee haltes inkort om een bus uit te sparen... :?

Edit: zin wat verduidelijkt.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 06 dec 2011, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten